1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Jeetje wat schrikken. Niet toevallig gemeenschap gehad? Ik had ook een paar dagen geleden bloed na gemeenschap te hebben gehad. Hoe dan ook, ik hoop dat er niks aan de hand is. Ik duim ook voor je.

Ik ben me deze zwangerschap er erg van bewust dat het niet zo vanzelfsprekend is dat het allemaal goed gaat. Waarschijnlijk ook door alle verhalen die ik hier lees. Dat maakt me wel onzeker eigenlijk. Daar had ik vorige zwangerschap helemaal geen last van, al was ik toen ook nog wel wat jonger. We kunnen allemaal niets anders dan afwachten. Een paar berichtjes terug zei iemand: konden we af en toe maar even door een luikje in onze buik kijken. Wat zou dat fijn zijn:)

Trouwens, misschien ben ik de enige. Maar ik kan echt niet meer naar de wc (grote boodschap). Ik ben super opgeblazen, en voel me helemaal niet prettig omdat het elke keer zo lang duurt voordat ik weer een keer naar de wc kan. Hebben jullie dit ook? Ga morgen eens even op zoek naar iets laxerends.

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

N80 Hoe gaat het nu met je? Is het bloeden gestopt?

Hier de hele nacht geslapen, ditmaal zonder enge dromen. Heerlijk!
    Vandaag even paardrijden, wat demo taarten bekleden en natuurlijk de kinderen naar school en huis brengen. Lekker dagje dus!

Hoe is het bij jullie?

3. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

18 okt 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    Ga er voorlopig even vanuit dat het misgaat, geeft mij even wat rust in mijn hoofd en laat het verder ook even los. Klinkt negatief maar anders zit ik er steeds mee in mijn hoofd. Als ik de testen op een rijtje leg met 3 dagen ertussen dan lopen ze wel op.
    Morgen ga ik, als mijn vriend ook dagje vrij is, een cb digitaal doen.

4. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

18 okt 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    Oh nee! Oud bloed hoeft niets te betekenen maar snap absoluut je onzekerheid en verdriet... Hoe gaat het vandaag?

5. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Heb je symptomen dat het mis zou gaan dan? Ik kreeg gisteren van de verloskundige de tip om lekker bezig te zijn met de kerst en sinterklaas. Daarbij moet ik ook zeker genieten van deze zwangerschap, ondanks dat het hier momenteel erg rustig is binnen in mij.

Ik ken je gevoel om negatief te worden. Denk zelf ook regelmatig, na de echo kunnen we vast weer door na de gynaecoloog voor die pillen om weer een missed abortion(nr3) op te wekken. Maar van de andere kant, hoop ik enorm dat het nu ook een keer goed mag gaan!

Die onzekerheid is zo vervelend, maar die onzekerheid blijft tot de bevalling! Ik hoop dat we straks samen met een dikke buik rond mogen lopen!:)

6. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

18 okt 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    SYRV het is inderdaad niet vanzelfsprekend dat het zomaar allemaal goed gaat.Dat besef je meestal niet bij je eerste kindje als er geen miskramen of andere gekke dingen voor zitten. En gelukkig maar. Bij mijn vorige zwangerschap groeide mijn zoontje niet genoeg rond de 20 weken. Pas met 30 weken zat hij weer op de normale lijn. Is ook stressvol geweest!

Modra was inderdaad grote overgang bij de bevalling maar heb evengoed erg veel aan het bad gehad. Ook voor mijn zoontje is de bevalling heel relaxed geweest, zijn hartslag bleef steeds erg rustig. Dat vind ik dan weer het mooie eraan.

Puk veel plezier met de kindjes rondrijden vandaag! De sintstemming zal er wel goed inzitten denk ik ;) En succes met het herdecoreren van je taart!

Pmk succes met de echo vandaag!

@hier
    Vanmorgen eerst weer even een checkup bij de huisarts met mijn kleine mannetje, was vannacht weer een hoestparade...Ik hoorde hem midden in de nacht kletsen tegen zijn knuffelkonijn. Die was toevallig ook wakker denk ik ;)

Verder wat sint inkopen doen en kleertjes online shoppen voor kleine vent, altijd leuk!

Fijne (werk)dag iedereen!

7. Doornstruikje

Doornstruikje Bekend lid

18 okt 2014
    978
    0
    16
    Regio Alkmaar
    Dat niet echt, behalve vrij lichte testen. En die had ik de vorige keer ook. En van de een op de andere dag waren toen mijn klachten weg.

Het is dus niet negatief bedoeld en voel dat ook niet zo maar meer even een soort zelfbescherming om mijzelf niet teveel te richten op de testen. Even wat afstand nemen. Voelt dan ook wat lichter in mijn hoofd. En dan kan ik mij weer even gewoon richten op het dagelijks leven. Was er de afgelopen dagen iets teveel mee bezig...

Die onzekerheid blijft, zelfs na de bevalling! :D
    Ik ga ook voor de dikke buiken!

Dank je voor de peptalk! :)

8. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry alvast voor mij ego berichtje.

Hier vermoeiende nacht geweest. Zoonlief is minimaal 6 keer wakker geweest. Om 5 uur (tegen mijn principes is) hem maar bij ons in bed gelegd. Hier viel hij gelukkig in slaap er werd pas wakker toen ik klaar was met douchen :D

Vanmorgen ook nog even een paaltje geschampt met de auto bij het wegbrengen van de kinderen naar de gastouder :$ Gaat lekker vandaag. Gelukkig vanmorgen geen bloed meer met afvegen. Misschien toch wat bloed geweest na gemeenschap. (hier hoop ik dan maar even op) Hopelijk blijft het hierbij en blijft dit kleintje nog even zitten.

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik zal vanmiddag even reageren op iedereen... Straks weg voor de VK en daarna door naar het ziekenhuis. Het heeft helaas geen nut om eerst naar huis te gaan, want dan zou ik thuis komen en meteen weer weg mogen. Ben dus een stuk vroeger aanwezig in het ziekenhuis. Hopelijk een gaatje tussendoor :p Maar dat zal wel niet...

@N80: Fijn dat het bloeden gestopt is! :)

10. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig geen bloed meer n80! Oud bloed zegt gelukkig weinig maar het is altijd schrikken.

Pmk veel succes met de echo!

Doornstruikje beterschap met de kleine man.

Hier vanmorgen maar het ziekenhuis gemaild. Heb eigenlijk veel te vroeg getest(ze geven vanuit ziekenhuis dag 12 mee als testdag, embryo is in ons geval dan al 18 dagen oud) maar test was gister op dag 6 al zo overduidelijk positief dat ik het mailen wel aandurf.

11. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    @Doornstruikje: Ik hoop voor jou dat het gewoon blijft plakken, ik snap je terughoudendheid wel hoor. Laat het maar snel tijd zijn voor de echo voor iedereen! Beterschap met je kleine mannetje!

@N80: wat een rot begin van de dag zeg, heb je veel schade? Gelukkig geen bloed meer gezien en nu maar hopen dat de rest van de dag wat beter gaat!

@Puk: Fijn dat je goed hebt geslapen!

Hier ook een heerlijk lange nacht, om 9.15 erin en om 8.30 eruit, wel hele vage dromen weer gehad hahaha

Vanmorgen een digitale test gedaan

Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

12. marjon30

marjon30 Lid

23 aug 2014
    61
    0
    0
    @wensmama succes met de verkooo van je huis. Wie weet gaat het super snel!
    @sryv heb je de mogelijkheid niet om van 1 2 slaapkamers te maken. Wij hebben ook maar 2 slaapkamers en maken er 3 van. Nu moet ik wel zeggen dat het officiële 3 slaapkamers zijn.
    @modra succes met de intake. En geniet van de vrije dagen
    @pmk succes met de echo. Zou leuk zijn dat er al hartactiviteit is.
    @doornstruikje Beterschap met de kleine nan. Hopelijk gaat het snel beter. Wel lief dat hij tegen zn knuffel praat. Hier ook 1tje die dat doet. Zit vaak genoeg met de babyfoon tegen mijn oor zo lief hihi
    @n80 tjee dat is zeker schrikken! Ik heb dat bij mijn dochtertje ook gehad. Gelukkig betekende het niks. Duim dat dat bij jou ook her geval is
    @typfoudt watleuk dat je je zeker genoeg voelt om het ziekenhuis te mailen.hoop dat je snel wat terug hoort. Zo spannend.
    @alle nieuwe dames gefeliciteerd en welkom!l

hier alles rustig. Doordat schoonmoeder niet op kon passen lekker alleen maar morgen werken. Dochter naar psz dus net de bovenverdieping gepoetst. M
    nu even bakkie doen op de bank. Kan mijn koffie echt niet laten staan dus beperk het naar 2 a 3 bakjes per dag. Voor de rest nog geen smaakveranderingen of andere symptomen. Af enbtoe daar door onzeker en denk dan maar geen bloed is goed.

fijne dag allemaal!

13. marjon30

marjon30 Lid

23 aug 2014
    61
    0
    0
    Mooie duidelijke test mamadeluxe!

14. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Goeiemorgen allemaal!

N80: Snap dat je erg geschrokken bent, naar zeg! Gelukkig dat het daar bij blijft! Maar baaldagje hé dat je dan ook nog ergens tegenaan schampt... Succes meid!
    @Puk: Ik probeer het een beetje. :p En gelijk heb je hoor, lekker bezig met de mooie dingen des levens en onderwijl ook een beetje genieten. ;)
    @Syrv: Nee, nog geen last van. Maar vervelend! Misschien ook gewoon wat druiven/pruimen eten? :)
    @Doornstruikje: Snap dat je onzeker bent, heel veel succes! Grappig van je zoontje en zijn konijn. :D Hoop dat hij gauw weer wat opknapt! Wat zeiden ze? En hoe ging je CB?
    Mooi Mamadeluxe!
    @Marjon30: Volgens mij hoeft ook niet iedereen allerlei symptomen te hebben en kunnen ze ook nog later komen. Ik las bijv van zwangerschapsmisselijkheid dat dat vaak pas in week 6 komt. ^^

15. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Zo weer heerlijk mijn paardje getraind. De rijbaan was bijna bevroren, lag maar een dun laagje op. Lekker met deze temperaturen.

Daarna snel na huis, want ik had spullen via marktplaats verkocht, althans dat dacht ik, maar beide mensen zijn niet komen op dagen. Erg jammer! Gehaast voor niks dus.

Nu even pauze, verneem mijn buik nogal namelijk.

Nog een vraagje;
    Hebben jullie ook dingen waar je nu erg zin in hebt? Ik had bij de eerste zwangerschap enorme trek in tompoucen en de tweede in tosti's. Nu is mijn smaak nog niet verandert.

16. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Puk2015: vreselijk is dat he als ze hun afspraken niet nakomen. Vreemde trek kwam bij mijn voorgaande zwangerschappen pas een stuk later. Had een intense hamburger verslaving. Arme man is zo vaak naar de mac gereden begin van de nscht haha.

marjon30; heerlijk zo'n half dagje!

Mooie test mamadeluxe!

Hieronder mijn test. Ook de fertiliteit gesproken, felicitaties gehad en afspraak voor echo op de 24e. Ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen. Vind hem zelf erg donker voor kort na terugplaatsing en vannacht gedroomd dat embryo zich tot tweeling Had gedeeld. We kregen 2 ventjes haha. Zou toch wat zijn als dat gebeurd

Bijgevoegde bestanden:

17. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Hij is inderdaad erg donker! En je bent pas 6 dpo? Dan zou je inderdaad haast zeggen dat er een 2ling in zit haha..:p

18. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee:) zwanger uit cryo terugplaatsing. Cryo was 6 dagen.oud bij terugplaatsing en inmiddels 7 dagen verder. Deze test is van gisteravond
    Dus 6 dagen na terugplaatsing

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Marjon: Ik heb geen echo gehad voor het kindje. Mijn echo was voor mijn buik ivm de klachten die ik heb. Nu blijkt dat ik galstenen heb. Ik moet nog met de huisarts overleggen, maar de echoscopist zei eigenlijk meteen al dat hier tijdens zwangerschap niets aan gedaan wordt. Na zwangerschap kan ik wel een operatie verwachten om de galblaas met stenen te verwijderen. Leuk vooruitzicht dus net na de bevalling, not.
    Wel heeft hij toch stiekem in mijn baarmoeder gekeken van buitenaf (dus niet inwendig!). Natuurlijk gaf ik meteen al aan dat het veel te vroeg was, slechts 5 weken (5+3), maar hij kon toch wel al iets zien wat het vruchtje zou moeten zijn. Toch wel leuk dus om te horen ;)

@SYRV: De grote boodschap gaat hier eigenlijk soepeler dan voor zwangerschap hahaha... klinkt stom! Ik heb altijd luie darmen gehad waardoor ik vaak maar 1x of 2x per week moest. Dit was normaal voor mij. Nu ga ik toch gemiddeld wel zo'n 3-4x per week. De tussenpauzes tussen de grote boodschappen door lijken ook korter. Erg fijn dus! Want ik heb altijd wel last gehad van obstipatie. Hopelijk blijft het ook zo bij mij.

@Puk: Balen dat mensen hun afspraak niet nakomen. Ik weet er helaas alles van. Ik heb nog geen smaakveranderingen hier. Dat zal vast nog wel komen ;)

@Typfoudt: Fijn zo'n mooie test! :) Twee ventjes haha, maak je borst maar nat! ;) Hier ook een hele kleine kans natuurlijk doordat ik zo snel HCG aanmaakte (9dpo al positief getest). Ach, ik merk het wel! Liever niet natuurlijk, maar als het zo is, dan is het zo.

Vorige week was ik heel onzeker en bang dat het mis zou gaan. Eigenlijk heb ik mij hier een beetje overheen gezet. Natuurlijk hou ik het in mijn achterhoofd dat het kan gebeuren, maar als ik hier de hele dag mee bezig zou zijn zou ik mezelf gek maken. Inderdaad... met andere dingen bezig zijn is het beste en natuurlijk helemaal die horror verhalen op het internet niet lezen!

Ik mag een echte zwangerschap echo laten maken rond de 10 weken. Dus over ongeveer 4,5 weken. Ik moet zelf de afspraak maken, maar die maak ik ergens deze week. Moet namelijk even kijken wanneer het mijn vriend ook uit komt ivm zijn werk. Hij wilt graag mee naar de eerste echo :)

20. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oeh bah galstenen, dat is geen fijn vooruitzicht om die operatief te laten verwijderen na je zwangerschap, hopelijk heb je er niet teveel last van!

@typfoudt: mooie test hoor gefeliciteerd!!!. Zo positief heb ik niet getest, bij mij bleef t een heel licht streepje, ben benieuwd wat de test doet als mvm langs komt.

@puk: ik heb nog geen smaakveranderingen meegemaakt, maar ja kan nog komen, ik zie t wel. Hoop eigenlijk dat ik een afkeer krijg voor chips ofzo :p

Ben vanmiddag bij de huisarts geweest en ik heb mijn verwijzing voor de gyn gekregen. Ze wist niet veel van de ziekte af die ik heb (as usual), maar ze vond het wel logisch en een goede reden. Dus nu de oproep afwachten. Hopelijk snel, maar goed normaal is 10/12 weken dus kan ook net goed pas begin januari worden ;)

As maandag komt er iemand langs van mvm, kijken of het iets is wat ik echt wil gaan doen en dan ook vooral hoe lang.

Vandaag niet misselijk gelukkig, wel heb ik t de hele dag door zuur. Ga kijken of ik ergens iets van gemberpillen kan vinden, dat schijnt te helpen!

Deel Deze Pagina