OW ja begin inmiddels wel aan te komen in gewicht. Zit nh op +2.5 kg maar dat is echt iets van de laatste 2-3 weken dus hoop niet dat t zo snel doorgaan. Verloskundige zei dat ze dat vaker zien als je eerst afvalt dat je dan daarna een sprongetje maakt en wat sneller aankomt.
@ elita: wat voor meubeltjes zijn het geworden? Sjonge jonge,mijn nichtje doet haar eerste communie en zij heeft samen met mijn zus bedacht dat de dresscode geel/wit moet zijn. Vreselijk om een nette zwangerschapsjurk in die kleur te vinden!!! Iemand tips waar ik niet al te duur zo'n jurk zou kunnen vinden?
Oh jeetje sillemie, wat een moeilijke kleurencombinatie! Ik vind dresscodes altijd dramatisch, haha. Maar kan je niet een mooie jurk vinden in wit of geel, en dan accesoires in de andere kleur erbij zoeken? Een (positie)jurk in de kleuren wit en geel lijkt me lastig te vinden! Succes in ieder geval
Zo, net terug van de verloskundige. Alles was weer goed! Hartje klopte mooi en harde buiken waren niet echt zorgwekkend volgende de vk Maar ik moet het wel in de gaten houden. Ook is het niet erg dat ik de baby bijna niet voel nog. Ze was wel verbaasd over hoe hoog mijn baarmoeder ligt, al 3 vingers boven de navel! Maar goed, ik ben klein dus dat verklaart een hoop. Ben in ieder geval erg blij dat alles weer goed was. Volgende week de 20 weken echo! Voor het lijstje 7 april weer naar de verloskundige.
Fijn syrv!! Spannend hoor de 20 weken echo!! @sillemie: oh pff wat een rotkleuren, sowieso al, maar nu helemaal. Hopelijk vind je wel iets! Ik heb vanmrogen de 20 weken echo gehad. Alles is goed met ons mannetje. Groeit goed en alles ziet er goed uit, alleen zit de navelstreng ook vast aan de vliezen (anast de moederkoek) en dat is iets wat in de gaten gehouden moet worden. Als het niet veranderd zou het wel eens zo kunnen zijn dat ik een ks krijg ipv een normale bevalling. Iets wat ik niet zo leuk vind eigenlijk, maar goed hopelijk veranderd alles. Verder moet ik echt op mijn strepen gaan staan bij mijn tl. Want harde buiken geeft gewoon aan dat je rustiger aan moet doen, dus of minder werken of minder stressvol werk gaan doen. Morgen is hij er niet *zucht* dus heb maar een mailtje geschreven. Heb hem voorgesteld om een paar weken (4 ofzo) het aan te kijken hoe het gaat als ik andere werkzaamheden verricht en dat als het daarna nog steeds niet gaat ik toch maar minder moet gaan werken. Mijn en gezondheid van mijn kindje gaan toch echt voor!! Moet om kwart voor 2 weer richting ziekenhuis, dan voor een echo van mijn hals/nek. Druk dagje zo. Nu dus even rustig aan doen, anders krijg ik thuis ook ahrde buiken
SYRV en WENSMAMA, fijn dat alles goed was en dat de echo's er goed uit zagen. Ik mag vanmiddag om 16.00 voor de 20 weken echo, best weer spannend vind ik!!
Fijn dat alles goed was wensmama! En wat apart dat de navelstreng vast zit aan de vliezen. Hebben ze ook uitgelegd waarom je niet natuurlijk kan bevallen? Hoe lang duurde de echo trouwens ongeveer? @tazzy; heel veel succes vanmiddag!
Hee meiden! KoosAtillaLuna: Wat ontzettend leuk dat jij en je vriend jullie kindje zo duidelijk voelden! PMK: Lekker dat je even een middagslaapje kunt doen. Hier niet de ruimte voor maar vaak word ik van overdag slapen ook alleen maar meer moe. MRS O: Goed aangeven op je werk! Je hebt meer slaap nodig en als je dan laat-vroeg hebt is dat wel erg vermoeiend. Ik herken het wel, late diensten vallen mij ook steeds zwaarder. Rooster voor Maart&April is klaar maar voor mei ga ik vragen geen late diensten meer te draaien. Hoop dat je wat kunt ruilen! Bloesempje wat heerlijk dat jullie je zoontje weer thuis hebben. Gelukkig zeg! Zou zeggen voor jou ook: doe rustig aan! Sillemie: Dat is wel lastig! Ik zou ook voor een wit jurkje met gele accessoires gaan bijv. Hoop dat je wat vindt! SYRV: Fijn dat alles goed was! Wensmama: Fijn dat bij jou alles er goed uitzag op 20 weken echo! Wel vervelend inderdaad dat je misschien een keizersnee zult moeten. Tazzy succes en veel plezier! Wbt aankomen: Ik ben ongeveer 3,5 kilo aangekomen denk ik... Hoop dat dat voornamelijk baby is, maar weet het niet... Ben ergens wel een beetje bang ook veel meer aan te komen dan die +-12 kilo die ervoor staat. Maar niet zo bang dat ik van alles laat staan hoor. Buik: Mooie buikjes dames! Voeg ook mijn buik van vandaag even toe! Harde buiken: Heb ik ook regelmatig...Maar ik weet niet hoe vaak. Wel regelmatig eens dat ik voel en het weer keihard is. Morgen afspraak vk en de 20 weken echo! Heb er wel zin in maar vind het ook spannend! Heb vandaag mijn verlof besproken met personeelszaken... Ik ga van 18 juni tot 1 december op verlof (Plak er vakantie en PBL aan vast) en daarna 24 uur werken. Woah, kan er bijna niet bij.
Hey dames, Mooi buikje Modra, en wat een heerlijk vooruitzicht, je verlof en uren daarna! Wensmama, fijn dat de echo goed was, maar toch spannend met de navelstreng. Komt zoiets vaak voor? Hoe groot is de kans dat dat nog 'goedkomt'? Tazzy, succes zo! SYRV, fijn dat de vk weer tevreden was! Sillemie, wat een nare dresscode (ik haat geel qua kleding, dus snap nijs van deze dresscode!) Ik zou, net als de rest, een leuk wit jurkje zoeken en dan gele accessoires, in elk geval zo dat je het na die communie ook nog gaat dragen! Ik ging vanochtend met angst en beven op de weegschaal staan (heb echt al een megabuik vind ik zelf) maar zit nog bijna een kilo onder mn startgewicht, dus maak me maar geen zorgen meer over die buik!
Volgens mij voel ik de baby nu. Ik lig op mijn buik en voel soms op verschillende plekken een schopje/plopje. Ik denk dat dat hem/haar moet zijn.
Modra dat is goed mogelijk!! Bij mij begon het ook toen ik op mijn buik lag... kreeg ik ineens een trap na Nu voel ik dr eigenlijk al een paar dagen dagelijks Blij toe ook! Hoef ik niet tot 22 weken te wachten Hier geen middag slaapje nog genomen... ook al had ik het voorgenomen haha... Kom er gewoon niet aan toe en als ik er aan denk is het alweer rond etenstijd en dan ga ik niet meer liggen want dan slaap ik 's avonds niet meer! Mooi buikje trouwens en lekker lang verlof! Elita Leuk dat je nu de kamer hebt! Lekker inrichten straks! Sillemie Ik zou inderdaad ook met accessoires de kleuren combinatie krijgen en gewoon 1 kleur nemen van jurk SYRV Raar om te beseffen dat het zo snel gaat ineens he? Ik schrok ook een beetje toen mijn baarmoeder bij de laatste check up al tot mn navel kwam! Wensmamma Fijn dat de 20 weken echo goed was !! Ik kan zelf niet wachten... Maandag.. nog even geduld! Tazzy En, en, en? Hoe was jouw echo? Hier Vind het wel grappig hoe de banner nu deze week per dag 1,5cm erbij optelt! Waarschijnlijk iets in te halen Afspraken VK en GYN Maart 10, Modra - 20 weken echo 10, Mrs O - VK 11, Nietverwacht - VK 13, Aowyn - VK 13, Gelukkigemoeder - Gyn + 20 weken echo 16, PMK - 20 weken echo 16, SYRV - 20 weken echo 16, Nietverwacht - 20 weken echo 16, Maleficent - 20 weken echo 16, Elita - 20 weken echo 16, Monique041982 - 20 weken echo 16, Rhea90 - 20 weken echo 17, Sierra - 20 weken echo 17, MamaNiess - VK 17, Mrs O - GUO 19, Monique 041982 - VK 19, KoosAtillaLuna - GUO 20, Aowyn - 20 weken echo 23, MamaNiess - 20 weken echo 23, Juffie2 - GUO 23, KoosAtillaLuna - VK 25, Bloesempje - 20 weken echo 26, Famke 1989 - 20 weken echo 27, Juffie2 - VK April 1, Bloesempje - VK 3, Sillemie - 20 Weken echo + VK 7, SYRV - VK 10, PMK - VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Sophietje11 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 11. Shiltje, 1e kindje 12 Augustus 12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje! 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Ha meiden, Ik stap over naar verloskundige in WKZ omdat ik daar ook zal bevallen. Dus alles in een keer bij elkaar, wel zo makkelijk met de GUO in het zicht. Daarom wat data-aanpassingen van mijn kant 😉 O en ik voel mijn frummeltje nu ook geregeld!! Zo fijn!! Ik eeet nog niet of t een jongen of meisje is, maar gek genoeg denk ik steeds dat het een meisje is. Terwijl het me echt niets uitmaakt, hoor! Afspraken VK en GYN Maart 10, Modra - 20 weken echo 10, Mrs O - VK 11, Nietverwacht - VK 13, Aowyn - VK 13, Gelukkigemoeder - Gyn + 20 weken echo 16, PMK - 20 weken echo 16, SYRV - 20 weken echo 16, Nietverwacht - 20 weken echo 16, Maleficent - 20 weken echo 16, Elita - 20 weken echo 16, Monique041982 - 20 weken echo 16, Rhea90 - 20 weken echo 16, Juffie2 - intake verloskundige WKZ 17, Sierra - 20 weken echo 17, MamaNiess - VK 17, Mrs O - GUO 19, Monique 041982 - VK 19, KoosAtillaLuna - GUO 20, Aowyn - 20 weken echo 23, MamaNiess - 20 weken echo 24, Juffie2 - GUO 1 23, KoosAtillaLuna - VK 25, Bloesempje - 20 weken echo 26, Famke 1989 - 20 weken echo April 1, Bloesempje - VK 3, Sillemie - 20 Weken echo + VK 7, SYRV - VK 10, PMK - VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Sophietje11 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 11. Shiltje, 1e kindje 12 Augustus 12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje! 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Jaja ons meisje is er helemaal goed doorgekomen vandaag!! Mooie echo sessie, doordat er een leerling ook moest meten, een uur naar ons meisje kunnen kijken!! Alles was goed, loop precies op schema en er waren geen afwijkingen te zien We hebben zelfs even in 3D naar haar mogen kijken!! Ze meet nu van kruin tot tenen 22 cm en weegt 269 gram. Van kruin tot kont meet ze 15,4 cm. Weer even lekker op mijn roze wolk hier!!
@modra: mooi buikje hoor! Veel succes morgen @tazzy: wat fijn dat de echo goed was en dat jullie lekker lang mochten kijken. Ik wil ook!! Nog een weekje geduld.. Pff! Nou volgens mij heeft de kleine meid me vanmorgen horen klagen bij de vk. Ik vertelde daar dat ik haar zo weinig voelde en dat ik me toch af en toe een klein beetje zorgen om maak. Vanaf vanmiddag tot nu is het opeens feest daar binnen, echt zo gek. Maar wel heel fijn uiteraard
Goedemorgen! Wat een geklets hahaha kan het amper bijhouden op mijn telefoon. Wat grappig, al die dames in het WKZ hihi. Ik heb maandag de GUO in het WKZ Voelen en bewegen, ik heb een druk kindje in mijn buik, hij beweegt alle kanten op. Elke avond legt vriend/man even zijn hand op mijn buik en de baby reageerd er meteen heel enthousiast op! Dat deed mn zoontje ook en die is gek op zijn papa dus ben benieuwd of dit een papa of mama kindje is haha. Vanavond gaan wij een bedje ophalen voor de baby, er stond een zelfde bedje als onze babykamer bij ons in de buurt te koop (en we hebben een nogal zeldzame kamer geloof ik haha) dus besloten hem maar meteen op te halen! Dat scheeld weer. Dan ben ik in staat om hem morgen ook alvast helemaal klaar te maken want een matrasje hebben we ookal gehaald haha. Vandaag weer werken. Van 12 tot 6 en ik ben zo moe dat ik ECHT geen zin heb haha. Mijn baas zei me gisteren dat als ik zo moe was ik me ook mocht afmelden (ik zag er gisteren al erg moe uit ) dus misschien ga ik wel een uurtje eerder naar huis toe.
* doet 18 weken sprongetje* goedemorgen dames, ik was ik ook weer eens hoor! Jullie kletsen wat af zeg! Leuk hoor!! En wat een mooie buikjes komen er weer voorbij! Ik heb het allemaal wel gelezen hoor, maar nog niet echt de tijd gehad om op jullie te reageren.. Weet soms ook eigenlijk niet echt wat ik moet gaan typen.. Mijn afspraak van 17e word trouwens vervroegd naar aanstaande donderdag, gisteren namelijk telefoontje gekregen van de KNO arts dat mijn zoontje de 17e voor buisjes en neusamandelen eruit moet.. Dus gelijk de afspraak maar verzet. Voor de rest heel erg druk met afspraken e.d en natuurlijk aan het genieten van het mooie weer!. Helaas wel last van lichamelijke klachten, van die pijnsteken die vanaf mijn onderrug continu in mijn linkerbeen schieten tot aan de kuit aan toe. Zeer vervelend dus! Kan niet elke beweging meer maken, en loop er soms echt bij als een oud vrouwtje haha! Nou zal gauw weer even verder lezen hier op het forum en dan weer de laptop aan de kant en weer verder met afspraken.. Haha, gisteren trouwens de garage gebeld onze auto moet voor de apk, zegt die man aan de telefoon, ik hoop niet dat je aan bijgeloof doet maar we hebben vrijdag de 13e wel een plek vrij voor de apk... dus ben benieuwd hahah!! Nou meiden ik kom snel weer om te lezen en dan wel te reageren op jullie hoor!!
Ik heb geen idee eigenlijk hoe vaak het voorkomt, denk dat ik achteraf gezien nogal flabbergasted was op dat moment. Ik vraag het de volgende keer wel iig. Ook hoe groot de kans is dat het nog goedkomt en wanneer er dan besproken wordt of het een ks wordt of gewoon een bevalling. Fijn dat je toch niet veel bent aangekomen! Ik zit nu op 3+ ong. Tenminste vorige week. Morgen weer wegen @tazzy: fijn dat jullie zo uitgebereid mochten kijken. Volgens mij ben ik de enige die nog niets voelt, maar goed het komt vanzelf wel. Ik weet iig dat hij lekker druk is dus dat is het niet. Hij ligt ook met zijn hoofd virj laag, dus wie weet is dat het? Ik had gisteren een mail gestuurd naar mijn ex tl, maar hij is blijkbaar niet meer mijn ex tl. Vandaag gepraat met iemand anders en ik ga voorlopig op backoffice staan, dat betekent geen telefoon en hopelijk minder stress en dus minder harde buiker. Merk wel dat ik alsnog rustig aan moet doen, want anders heb ik alsnog weer harde buiken. Kennelijk ben ik er erg gevoelig voor Ook wordt er een afspraak met de bedrijfsarts geregeld. Dus dat is fijn! As zondag is de pappa jarig, weten jullie nog leuke cadeautjes die beetje te maken hebben met z'n as vaderschap? En volgende week zondag kennen we elkaar 1 jaar dus ik wil dat combineren.
@ Tazzy, leuk dat je een uitgebreide echo hebt gehad, soms toch een voordeel als er mensen moeten oefenen @ wensmama, fijn dat het werk wat wordt aangepast! En hopelijk kan je nu meer ontspannen je werk doen! Hier: vandaag weer een ziekenhuis ochtend, eerst de echo en daarna verloskundige. Echo was helemaal goed, zoonlief doet het goed en nog steeds hartstikke gemiddeld Bij verloskundige weer een intake, de derde dus, nou drie maar is scheepsrecht toch haha. Verder wel heel raar, ging ze opeens nog een echo maken, tja die had ik toch net gehad. Daarna even naar de Ikea geweest en heb een stofje gevonden voor de gordijnen haha...echt leuke schattige gordijnen (met vogels, maar wel beetje stoer hihi), had ik alleen niet de exacte maten mee..dus.... Verder gisteren bij mijn moeder op de weegschaal gaan staan (heb er thuis geen, vind ik niet nodig )..ben nog geen 3 kg aangekomen en heb toch echt al een behoorlijke buik, viel me heel erg mee dus En ben nu echt overtuigd, voel de kleine echt, het is zo het blijkt een actief en aanwezig kind