1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Fijn MrsO dat alles goed was!!

Hier even in de klaagmodus. Sinds twee dagen zo verschrikkelijk zere onderrug. Ik maar echt een groeispurt door op het moment en dat voel ik goed aan mijn banden, pffff, weet soms niet hoe ik moet zitten, staan of liggen, niet echt prettig. Ook al drie dagen niet naar de wc gekund, ook geen fijn gevoel in mijn buik nu dus, straks maar even bellen of ik hier wat voor kan krijgen.
    Zo klaagmodus weer uit en weer over tot de orde van de dag:D

2. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Waaw, Tazzy een uur naar je kleintje kijken. Fijn dat je kleintje helemaal in orde is. Wel heel lastig van je rug! Ik hoop dat het snel beter gaat.

@ Mrs O: hopen dat dit de laatste intake was, telkens je verhaal helemaal opnieuw doen lijkt mij vreselijk irritant. Wel top dat de echo goed was.

@ Wensmamma: Ik heb er nog nooit van gehoord dat de navelstreng vastzit aan de vliezen, bijzonder. Hopelijk geeft het niet teveel rare complicaties en ka je gewoon bevallen. Ik duim voor je.

Hier: vandaag onverwachts thuis van stage en werk, ik heb namelijk geen stem en dan kan je in het onderwijs zo weinig beginnen he...

3. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Fijn Mrs O dat alles goed was!! Wel raar dat je steeds weer opnieuw een intake hebt.

@tazzY: af en toe klagen moet kunnen hoor. We zijn nou eenmaal zwanger en dat gaat niet altijd pijnvrij ;)

@sillemie: Hopelijk gaat het snel weer beter met je stem!!

Ik vind het erg moeilijk om rustiger aan te doen op mijn werk, maar ik doe mijn best. Ook moet ik rustiger aan doen met alles eignelijk. Dus rustiger fietsen, rustiger thuis dingen doen. Best lastig ;)
    Ik heb ook het gevoel dat het een uitstel van executie is, daarmee bedoel ik dat ik niet t gevoel heb dat t veel minder wordt. En dat ik duis uiteindleik op halve dagen ga zitten. Ik merk dat ik het moeilijk vind om dat te accepteren...

Ik doe vandaag mijn 19 weken dansje!!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    He meiden!

Even kort verslag van mijn 20 weken echo gisteren! :D
    Alles zag er goed uit! :D Beebje liep een beetje voor op groei maar mooi binnen de marges. :) Ik was gisteren 19+5 maar alle metingen kwamen uit op boven de 20 weken. ^^ Het lag helemaal opgerold een beetje te gapen en te krabben. ;)
    S ochtends nog bij de verloskundige geweest, ook daar alles goed. Mooi kloppend hartje, baarmoeder was volgens haar volgens het boekje gegroeid en mijn bloeddruk: 120/60 was keurig!

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Dat zijn fijne berichten!!!! :D

6. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Even snel het lijstje er weer in meiden :) Heb alles gelezen hoor! Fijn dat alles goed van Modra, Mrs O en Tazzy! Wat een hoop echo's de aankomende dagen! Ben zelf ook zo ontzettend benieuwd naar a.s. maandag :)

Afspraken VK en GYN

Maart
    13, Aowyn - VK
    13, Gelukkigemoeder - Gyn + 20 weken echo
    13, MamaNiess - VK
    16, PMK - 20 weken echo
    16, SYRV - 20 weken echo
    16, Nietverwacht - 20 weken echo
    16, Maleficent - 20 weken echo
    16, Elita - 20 weken echo
    16, Monique041982 - 20 weken echo
    16, Rhea90 - 20 weken echo
    16, Juffie2 - intake verloskundige WKZ
    17, Sierra - 20 weken echo
    17, Mrs O - GUO
    19, Monique 041982 - VK
    19, KoosAtillaLuna - GUO
    20, Aowyn - 20 weken echo
    23, MamaNiess - 20 weken echo
    23, KoosAtillaLuna - VK
    24, Juffie2 - GUO
    25, Bloesempje - 20 weken echo
    26, Famke 1989 - 20 weken echo
    27, Juffie2 - VK

April
    1, Bloesempje - VK
    3, Sillemie - 20 Weken echo + VK
    3, Wensmamma - VK
    7, SYRV - VK
    10, PMK - VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. Wensje88
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Sophietje11
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen!
    2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Marjon 30
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje!
    11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh
    11. Shiltje, 1e kindje

12 Augustus
    12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje!

14 Augustus
    14. Joanniej14
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh
    15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen!

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Fijn, al die goede berichten! Voor mijn gevoel duurt onze 20-weken echo nog zooo lang (is trouwens ook wel zo eigenlijk ;) ).

8. Mrs O

Mrs O Lid

26 jan 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn eerste intake was gewoon bij de verloskundige, toen in het eerste ziekenhuis waar ik onder controle kwam en nu de derde keer in het Radboud zh waar ik nu onder controle sta... vandaar.
    Maar inderdaad, wordt er wel een keertje moe van iedere keer zelfde vertellen....en ook nog iedere keer standaard bloedcontroles...dus ;)

9. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    fijn die goede echo's!

Hier vandaag controle gehad, hartje klopte mooi en luid. meneer was er flink tegenaan aan het schoppen!. bloeddruk was goed. moet wel meer rust nemen ivm de harde buiken. nu maandag de 20 weken echo! ben benieuwd

10. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook soms harde buiken en wat pijn in de rug met groeispurt. Vind rust nemen alleen zo moeilijk jullie ook? Zal de termijn ook niet een deel de oorzaak zijn (veel groei ofZo). Want de laatste week lijkt iedereen er ineens meer last van te hebben. Ik ben de afgelopen week niet ineens drukker ofZo geworden op het werk. Vind het wel een geruststellend idee dat ik niet de enige ben 😁

11. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik denk ook dat het de termijn is hoor, ik ben ook niet drukker dan anders maar ik maak wel een flinke groeispurt door dus niet heel gek dat je rug daar wat last van krijgt toch?
    Gisteravond ben ik voor ik het eerst echt hondsberoerd geweest, lag nog maar net op bed en werd toch beroerd, maar net aan alles binnen kunnen houden maar bah wat was ik misselijk. Vanmorgen na een nacht slapen voel ik me gelukkig een stuk beter en ook mijn rug lijkt iets minder pijnlijk dan de afgelopen dagen. Gelukkig een rustig dagje voor de boeg op het werk, dagje kantoor.

12. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja denk idd dat het de termijn is. Ook ik heb last van m'n rug en m'n banden. M'n buikje heeft idd ook een groeispurtje gehad.
    Verder gaat t hier allemaal wel lekker. Ik had ontzettende last van obstipatie, maar door elke dag een kopje koffie en een glaasje roosvicee laxo te drinken heb ik het wel aardig onder controle. Had er echt last van. Zo'n opgeblazen buik enzo... Was echt niet fijn. Nog maar een weekje en dan hebben we de 20 weken echo! Heb gister voor t eerst zelf een rompertje gekocht ;) eentje van Noppies met een beestje erop. Ben helemaal van de beestjes, dus deze kon ik niet laten liggen ;). Verder heb ik zelf nog helemaal geen enkel kleertje gekocht. Dat komt allemaal van de zomer wel ;)

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb ook meer rugpijn dan daarvoor, dus zou zomaar kunnen idd.

Ik heb as maandag al een afspraak met de bedrijfsarts, ben er blij mee, want het wil eigenlijk niet meer. Halve dagen red ik net aan namelijk. Die harde buiken blijven maar komen :(
    Vanmiddag naar de dermatoloog, hopelijk kan die me antwoord geven op wat vragen die ik heb.

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Noppies heeft zulke leuke kleertjes!! Ben ook fan van Feetje en Dirkje, ook die hebben echt hele leuke kleertjes :D

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Zo jij kan je goed inhouden!
    Ik kan dat niet zo goed :p

16. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    hier het bedje alvast gekocht.. en mijn schoonmoeder is al wel losgegaan met kopen.. ik heb alleen 3 setjes gekocht.

hier helaas al vanaf 13/14 weken ofzo harde buiken.

herkenbaar wensmama.. hier blijven ze ook komen en gaan op het werk of als ik thuis druk aan het opruimen/schoonmaken ben. Nu is de baby ook erg druk.. ik werk al 8 uur per week minder vanaf volgende week dus 1 hele dag minder. (werk 32 uur).

mijn vriend heeft gisteren het bedje in elkaar gezet.. en nu heb ik dus de nijging om hem vast op te maken hahaha moet me echt een beetje inhouden.

ik ben nu op het werk.. moest eigenlijk tot half 8 vanavond maar mag blijven tot 6. Daarna heb ik vrij tm dinsdag.. altijd fijn... maandag dan de 20 weken echo en als alles goed is gaan we even shoppen met zn tweetjes en lekker lunchen! zoontje is toch bij de gastouder haha

17. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Dag meiden...!

Qua pijn... Ik merk het aan mijn banden met omdraaien 's nachts vooral of als ik te snel op sta vanuit een zittende positie. Rug klachten komen bij mij af en aan, maar ik heb natuurlijk het geluk dat ik geregeld mijn rust pauzes kan nemen. Een hele dag door doe ik niet meer, omdat ik merk dat dat gewoon te veel is.

Morgen mag ik mijn 20 weken dansje doen, maar vandaag al een foto'tje gemaakt en.... ik voel me dik! :p

Bekijk bijlage 447451

18. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Vanmorgen weer op controle geweest bij de verloskundige, stond verkeerd hier gemeld. Morgen is de auto aan de beurt namelijk haha.

Controle was goed, bloeddruk van 105/60 was dus prima.. Ook weer stiekem even via de echo mogen genieten van onze little bouncer...

En jaja zoals het nu lijkt krijgt zoontjelief een. ZUSJE. maar ze kon het niet helemaal goed zien dus met 20 weken echo maar nog eens even kijken.

DSC_0845.jpg even snel een foto van de echo van vandaag gemaakt..

19. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Sorry voor de schuine nekken, weet niet hoe ik hem draaien kan.

20. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nog even spannend dus MamaNiess!!

Mooi buikje al hoor pmk!

Hier mijn buikje vandaag :

Deel Deze Pagina