Hallo dames, Ik ben nieuw hier op deze site maar ben erg nieuwsgierig naar hoe het iedereen vergaat die in dezelfde periode als mij is uitgerekend. Ik ben uitgerekend op 7 augustus 2015. Ik wordt voor het eerst moeder en vind het erg spannend maar heb er ook veel zin in . Vanmiddag de 20 weken echo. Hoop dat alles goed is! Kunnen jullie me trouwens ook vertellen waar ik mijn profiel kan veranderen? Ik zie overal staan hoever iedereen is in de zwangerschap, maar kan dat bij mezelf niet toevoegen.... Alvast bedankt voor jullie reacties
Ha meiden, even terugslagdagje...lijf reageert op alle spanningen van afgelopen tijd. Duizelig, trillerig, dus even dagje thuis. Maar vast kledingkast opruimen ivm komende verhuizing 😉 Hebben jullie ook zo'n last van(bloedende) aambeien??? Ik smeer, ik neem zakjes met vezels, maar bij vlagen laait het toch flink op zoals nu 😓 controle in WKZ was maandag goed. Loop nu definitief bij medisch verloskundige ivm vorige bevallingen. Veilig gevoel. Nog een weekje en dan de GUO, ik hoop zo dat ik dan zie wat het wordt! Wie weet dat ik dan ook de kriebels krijg om dingetjes te gaan kopen, ook al heb ik alles nog van m'n zoontje ( alles in neutrale kleuren voor het eerste jaar 😉
@sierra: fijn dat je wat meer balans hebt kunnen vinden in rust en activiteiten. Vervelend van de pijn Aan de ene kant fijn dat je zo vaak naar je kleine man kan kijken, maar de reden waarom is natuurlijk minder fijn. @Mrs O: Fijn dat je nu zeker weet dat alles goed is en wat leuk dat je al zo goed kunt zien dat het echt een Afrikaans kindje is! @nietverwacht: Mooi dat hij ook gewoon is meegegaan en dat het contact dan toch goed genoeg verloopt. Ook fijn voor de kids uiteraard. @mama015: Welkom hier! Je kunt je handtekening wijzigen bij gebruikersinstellingen. Klik dan bij instellingen & opties op handtekening wijzigen. Ik heb mijn banner weg bij nodapp.nl @juffie: hier gelukkig geen last van aambeien, mijn stoelgang is ook gewoon nog goed. Vervelend van de terugslag. Ik doe mijn 20 weken dansje. Gewoon alweer op de helft! Wat gaat de tijd toch snel!! Vanmiddag ga ik lekker naar buiten toe, afgesproken met iemand. Genieten van de zon! En dan vanavond weer yoga . Ik vind totaal geen aansluiting met de meiden daar, maar goed t is niet anders . Ben nog erg benieuwd hoe de yoga lerares gaat reageren als het partneravond is en de as pappa meegaat
Ja nu gaat het contact wel goed.. dat was het weekend wel anders haha. Hij is hier elke dag, voor mijn zoontje en zodra mijn zoontje naar bed gaat, dan gaat hij weg. Mijn zoontje is echt een papas kindje en merkte de stress heel erg afgelopen weekend. Voor hem proberen we het nu even zo.. gewoon even rust. @ Mama015 Welkom! @ Juffie.. voor je aambeien, curanol geen optie? dat hielp bij mij goed na de vorige bevalling. @ Aowyn, haha ik weet het ook niet,of het klopt met dat gewicht, ze zei dat ze het heel vaak zag, maar vraag het me nu dus echt af! @Aowyn, heerlijk Amerika! lijkt me echt enorm gaaf
@ Mama015: bij over deze site, meeste gestelde vragen vind je een uitgebreide beschrijving hoe je een banner kan instellen. @ Mrs O: Grappig dat het al duidelijk zichtbaar een Afrikaans kindje is! @ Juffie: Ik heb tot nu toe geen last van aambeien, maar ik las al dat het een vaak voorkomende zwangerschapskwaal is. Ik hoop dat er toch snel betering in komt bij je! @ Wensmamma: Het gaat zeker snel! 20 weken al, sjonge... En waarschijnlijk lijkt het de laatste weken/dagen een eeuwigheid te duren omdat we dan allemaal zo graag willen dat die kleine er dan eindelijk eens uit komt . Jammer dat je bij de yogales geen aansluiting kan vinden met de andere dames. Hoe komt het? Ik ga ergens in de komende weken ook starten met yoga, ben benieuwd. En wat die partneravond betreft ze zal vast al wel vaker bijzondere koppels (alleenstaanden, lesbiennes,...) gehad hebben, denk ik. Hier: Nog steeds verkouden en ik krijg op mijn stage steeds te horen dat ik er zo slecht en moe uit zie. Echt erg bevorderlijk voor mijn ego . De directrice stuurde mij net zelfs bijna naar huis omdat ik nu niet alleen meer de zorg voor mezelf maar ook voor die kleine heb. Ik mocht uiteindelijk blijven omdat ik aangaf dat ik wel voldoende rust nam. (Lag gisteren al om 20u20 in bed, oeps ) Verder gaat het hier rustig zijn gangetje en is die kleine duidelijk in een groeispurt: 1,5kg aangekomen in 1,5 week. Dat is misschien mede doordat ik vorige week wel ziek thuis was en ontzettend veel geslapen heb.
Arme knuffel van mijn zoontje heeft gisteren ook buisjes gehad. Ingreep is goed gegaan, duurde al met al alleen erg lang met wachten, moesten 1 uur melden en konden pas om 6 uur weg. Nu lekker een dagje samen, hij hangt nu lekker bij me op de bank. Mag alleen maar vloeibaar eten. Dus veel ijsjes en toetjes. Zo even saampjes boodschapjes doen en om 4 uur mijn vriend weer ophalen van het werk.
Dag Dames, Tijd niet inhoudelijk gereageerd, maar ben helemaal niet lekker. Voel me al sinds zaterdag sukkelen, maar gister is het echt door gezet. Vandaag voel ik me al iets beter, maar nog lang niet goed! Moest het ook rustig aan doen van mn mannetje haha hij is zo bezorgd nu dat ik niet alleen voor mezelf moet zorgen Ik heb alles gelezen, maar reageer ff inhoudelijk vanaf 3 pagina's terug ongeveer... SORRY! Vergeef me haha Ten eerste! Ontzettend fijn dat alle echo's tot nu toe goed waren! Wat een last van je schouders is dat. Nu hopen dat de rest volgt ! Wensmamma Breien is ook erg leuk... Heb het zelf van mijn oma geleerd, maar ben helaas niet zo goed dat ik ook echt kleding stukken in elkaar kan zetten haha Misschien toch maar weer een lesje bij dr volgen Ben stiekem wel jaloers op je nieuwe bed hoor! Die van ons is ook toe aan wat nieuws, maar komt met de tijd wel Ontzettend fijn dat je halve dagen kan gaan werken nu, werd ook wel tijd. Die harde buiken is niet voor niets! Aowyn Fijn dat je toch een water bevalling eventueel zou kunnen doen! Weet hoe graag je dat wou, dus zal een opluchting zijn dat je nu groen licht hebt. Amerika? Wauw! Ik wil ook altijd nog eens om mijn oom te bezoeken, maar het komt er telkens maar niet van. Waar ga je heen? Oops.. lees nu ff verder dat je naar NYC gaat! Leuk dat je je vriendinnen op gaat zoeken! Veel plezier! Dromen Gaat hier gelukkig stukken beter met de dromen haha geen rare nachtmerries meer... Had gister wel een vage droom, maar waar dat nou exact over ging kan ik niet meer terug halen. Ik weet alleen dat we op zoek waren naar een vent en dat bleek een rijke stinkerd te zijn. Verdacht zaakje zeg maar... verder geen idee meer haha Nietverwacht Goed dat jullie het nu zo opgelost hebben met de papa van de kindjes Het is beter dan continu ruzie. Je kan het inderdaad ook niet van hem afnemen, dat zou ik zelf ook niet kunnen. Elita Van genieten hoor die zwangerschaps kleding hahaha Loop er zelf ook al dagelijks in... mits ik thuis zit dan en niet weg hoef. Dan gaat echt wel de heerlijk veel te grote jogging broek aan Mrs O Grappig he dat je nu al dingen kan terug zien!! Ik vond het ook heel leuk om te horen dat ons meisje nu al de bouw van papa heeft (lang!) Rhea90 Gefeliciteerd! Een meisje! Mama2015 Welkom! Uitleg voor de banner is al gegeven zag ik Succes! Gaat je vast lukken. Sillemie Ook beterschap! Een heftige verkoudheid is ook niet fijn, daar ben ik al te bekend mee. Kan nooit eens 'normaal' verkouden zijn haha MamaNiess haha knuffel ook! Fijn dat het nu achter de rug is. Voorspoedig herstel nu! Bandenpijn Oh god, verschrikkelijk! Zeker als je een beetje grieperig bent.... Ik ben dan al vatbaar voor pijntjes en dan helemaal als je ook nog eens de hele dag door zit te hoesten en te niezen erbij! Blergh! Aambeien Geen last van gelukkig, maar je hoort het inderdaad vaker. Wel last van een trage stoelgang, maar dat heb ik mijn hele leven al. Eigenlijk is er in mijn geval weinig tot niets veranderd Hier Kast staat nu sinds vorig weekend Ga hem nog niet inrichten, want we zijn er nog niet over uit of we hem gaan schilderen of niet... vinden hem eigenlijk wel mooi zo, maar past natuurlijk totaal niet bij de commode nu hahah! We wachten dus even af welke kleur het ledikantje heeft Dan gaan we een keuze maken. A.s. weekend heb ik helemaal niets te doen! Heb het hele weekend voor mijn eigen alleen, dus ga er lekker een film weekendje van maken. Weekend daarop gaan we de rest van de baby spullen ophalen. Verder heb ik ook een heel leuk setje muur stickers gevonden waarbij ik heel makkelijk iets leuks erbij kan verzinnen voor muur schildering Afspraken VK en GYN Maart 19, Monique 041982 - VK 19, KoosAtillaLuna - GUO 20, Aowyn - 20 weken echo 23, MamaNiess - GUO 23, KoosAtillaLuna - VK 24, Juffie2 - GUO 25, Bloesempje - GUO 26, Famke 1989 - 20 weken echo 27, Juffie2 - VK 27, Rhea90 - VK 31, Mrs O - VK April 1, Bloesempje - VK 3, Sillemie - 20 Weken echo + VK 3, Wensmamma - VK 7, SYRV - VK 9, Sierra - Echo + Gyn 10, PMK - VK 10, Aowyn - VK 30, Sierra - Echo + Gyn Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 7. Mama015, 1e kindje 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 12 Augustus 12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 14 Augustus 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! Totalen geslacht: 7 ♥ jongens 7 ♥ meisjes 2 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Welkom mama015 @juffie, wat vervelend die aambeien. Ik heb er gelukkig (nog) geen last van maar had wel ook erg moeite met naar de wc gaan. Ik heb hier vorige week via mijn gynaecologe, movicolon voor gekregen en dat werkt goed. Na een dag of drie innemen kwam het goed op gang gelukkig, wat een verademing!!! Misschien is dit ook iets voor jou. Je ontlasting wordt er wat zachter van. Ik neem het nu om de dag in en ben begonnen met 2x dgs. Succes!!!
Juffie, ik heb ook zo'n last van m'n darmen. Soms ook zo'n opgeblazen buik joh! Ga het maandag ook eens bij m'n verloskundige aankaarten. Drink elke dag al 2 glazen roosvicee laxo, en probeer veel vezels te eten etc maar niets helpt echt. Zijn movicolon vezels?
Ik heb ook van die zakjes vezels van huisarts gekregen, weet ff niet hoe ze heten. Zal idd weer curanolzalf halen, dat verzacht in elk geval. Het gaat alleen zo bij vlagen....dus dan vergeet je weer een tijdje die vezels te nemen tot het ineens weer toeslaat 😉
Ik had na de bevalling van zoonlief ook curanol, zowel de tabletten als de zalf. Werkte super! Ik heb een prikkelbare darm, en daardoor van mezelf al heel veel last van obstipatie enz. Ook veel kloofjes die, als ik dan eindelijk naar het toilet kan, weer opengaan enz. Sorry voor mensen die zitten te eten of dit net gedaan hebben Anyway, het is hier altijd drama, maar na mn bevalling was het echt niet te doen. Curanol hielp echt goed! Wij zijn net terug van 3 dagen weg. Lekker 2 hotels geboekt via vakantieveilingen, even ertussenuit met zn drietjes. Zoonlief lag afgelopen weekend helaas weer een nacht int zkh, maar mocht gelukkig de volgende dag alweer mee naar huis. We merken nu goed dat die 4 weken die hij eerder opgenomen was veel van ons geeist hebben, dus deze dagen waren wel even lekker. Morgen gaan we inventariseren wat we nodig hebben voor de baby en de veranderingen in huis. Dus rondje Babypark, Babydump en bouwmarkten. Verf uitzoeken voor zoonliefs nieuwe kamer en de babykamer, kijken wat we nodig hebben voor de baby (wil toch veel nieuw aangezien alles echt jongensachtig is en ik nu wil losgaan met roze/hartjes/bloemetjes enz ) en wat dat allemaal gaat kosten. Met 1 salaris en een kleine uitkering en een zorgintensief kind ist toch wel de eindjes aan elkaar knopen soms, dus btje berekening maken en daarna bedenken wat we wanneer gaan aanschaffen. Zullen dus niks kopen denk ik, maar kijken alleen is al superleuk natuurlijk!
Dat zijn wel vezels? Heb er echt totaaaal geen verstand van, normaal gesproken heb ik totaal geen problemen met m'n darmen namelijk. M'n moeder vertelde dat zij dat ook bij alle drie de zwangerschappen heeft gehad. Dus ben ook bang dat het niet meer over gaat tot het kindje er uit is MOrgen hebben wij de GUO. Zo spannend eigenlijk. Heb er tot afgelopen zondag niet echt bij stil gestaan, tot m'n vriend opeens dinsdag zei dat het nog maar 2 nachtjes slapen was. Toen kwam de spanning. NIet echt zenuwachtig (dat komt vast morgen), maar wel in spanning. M'n vriend heeft ook nog eens een hele drukke dag op t werk, dus we kunnen ook niet napraten ofzo, dat kunnen we pas 's avonds doen. Maar goed. Het komt vast allemaal goed.
@KoosAtillaLuna, zeker spannend! Hadden jullie de GUO nou ook int WKZ? En wat is de reden van de GUO als ik zo brutaal mag zijn?
Wij hebben inderdaad de GUO in het WKZ. De reden is dat we zwanger geworden zijn met PESA-ICSI, en dan is er een iets verhoogde kans op een kindje met een chromosomale afwijking. Standaard krijg je dan dus een GUO. Helemaal niet erg, 45 minuten kijken Hoewel ze ons wel gewaarschuwd hebben dat het een hele zakelijke echo is, en er weinig tijd is voor 'gezwijmel' haha. Wel krijgen we dan natuurlijk het geslacht te weten!!
Uit eerdere ervaringen weet ik dat het misschien zakelijk is in WKZ, maar ze zijn ontzettend lief en betrokken en je ziet werkelijk alles in detail, heel bijzonder. En met beetje mazzel ook deel in 3D omdat ze dan kijken of kindje geen hazenlip heeft. Heel veel plezier morgen, hopelijk is alles gewoon lekker goed en kan je 45 min genieten!
Hier was het helemaal geen zakelijke echo hoor! ook eventjes 3d gekeken en ze legde alles goed uit. En als ik het niet snapte dan lieten ze het gewoon nog een paar keer zien. Ik heb me een enorme kiespijn joh sinds vanmiddag bah en ben al zo bang voor de tandarts! ik doe liever nog 10 keer bevallen dan een afspraak bij de tandarts. Hahaha
Ik kreeg na beide bevallingen een soort poeder voor in water met een sinasappel smaakje. Ik mocht namelijk niet poepen want ontlasting moest heel zacht zijn als het eruit kwam. Door de subtotale rupturen. Ook kreeg ik veel peren en kiwi's voor een zachte stoelgang. Misschien een optie?
Goedemorgen dames! Ik ben echt al de hele nacht wakker met enorme kiespijn, weet niet of ik mijn mond nou open of dicht moet doen zoveel pijn. en heb veel harde buiken ook. Wel moet ik werken zo dus kan een niet naar de tandarts en kan niet naar mijn harde buiken luisteren. Dinsdag heb ik van de verloskundige zwart op wit gehad dat ik minder uren moet gaan werken maar mijn baas begon een potje te schelden en dreigen dat ik moest kiezen tussen werk of zwangerschap. Dus durf me nu echt niet ziek te melden