Ik heb antagel gekregen van de huisarts, maar is ook zonder recept te verkrijgen bij je apotheek tegen het maagzuur 15ml uur na je maaltijd en laatste voor het slapen gaan 4x per dag. Fles a 300ml kostte iets van 6 euro. Apotheek zal je alleen aanraden het pas in te nemen als je last hebt van maagzuur, omdat het niet preventief werkt.
Oke kan ik dat ook eens proberen. Ik moet ook 's nachts slapen met mijn kussen iets hoger, want als ik plat lig dan komt t zuur echt omhoog en dat is niet fijn. En die rennies helpen ook niet echt
Nee hier hielpen rennies ook echt niet! Omeprazol des te beter, maar de huisarts wou toch liever iets milders geven. Antagel wordt heel vaak voorgeschreven voor zwangere vrouwen Hopelijk helpt het! Ik heb nog geen nieuwe maagzuur aanval gehad, dus het is hier nog even afwachten of het helpt Wel zit er een pepermunt smaak aan, het is dus net of je een pepermuntje zit te drinken :O
@puk wat gaaf dat je een paard heb. Wat voor ras is het? Ik heb gereden tot t moment dat ik zwanger werd van onze dochter. Nu af en toe op het paard van mijn vriendin. @pmk ow sorry!! Helemaal verkeerd begrepen.wat balen dat je galstenen heb zeg. Wel leuk dat hij toch ff gauw geprobeerd heeft het vruchtje te zoeken hier al sinds 12.30 aan t wachten op een pakketje. Zou tussen 12.30 en 13.30 hier zijn maar nog niks :x Ook nog eens een mail verkeerd gestuurd. Moest naar mijn man. Ging over vakantie indienen. Dat hij dat niet kan doen omdat hij vakantie neemt als de kraamverzorgster weg is.en dat hij daarom even contact op moest nemen met zijn werkgever omdat het 8 december ingeleverd moet zijn. Maar naar wie stuur ik het naar zijn werkgever Ben zo verward de laatste week echt niet leuk meer
@pmk: vervelend is dat he, luie darmen? Ik kon normaal ook nooit makkelijk naar de wc, maar de laatste tijd ging het juist zo goed! Ik he vanmorgen roosvicee laxo gehaald, en toeval of niet naar vanmiddag kon ik eindelijk weer naar de wc! Voel me een stuk minder opgeblazen nu . Maar wat rot van die galstenen joh! Ik hoop dat je er niet meer last van gaat krijgen. En wat leuk dat er toch even naar je baarmoeder is gekeken. Kon je zelf ook wat zien? @wensmama: ook al last van het zuur, vervelend . Hier komt morgen iemand van mvm langs! dit wordt de eerste keer dat ik mee ga doen, dus ben wel benieuwd. @Typfoudt & mamadeluxe: mooie testen hoor! Ik heb anderhalf week geleden ook een digitale gedaan van clear blue en ik was in de veronderstelling dat de tekst voor altijd in het venstertje zou blijven staan (heel dom natuurlijk aangezien de batterijtjes uiteraard een keer op gaan). Wat was ik teleurgesteld toen er 2 dagen later niks meer In het venstertje stond, haha. Gelukkig heb ik er een foto van gemaakt. @smaakveranderingen: hier eigenlijk nog geen last van. Wel veel honger. Kreeg vanmorgen te horen van mijn vriend dat ik behoorlijk fel ben de laatste tijd. Oeps, haha. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me aan bepaalde dingen wat sneller erger, en ik ook wat emotioneler ben. Toen hij dat zei voelde ik me echt ontzettend aangevallen en voelde ik de tranen al prikken. Achteraf vind ik mezelf dan een ontzettende aansteller, haha! Hij bedoelde het namelijk helemaal niet verkeerd. Jullie ook zo lekker fel en emo?
marjon30, Ik heb een kwpn-er en een haflinger. Heerlijke hobby, ben benieuwd als deze zwangerschap wel goed blijft gaan hoe lang ik het vol kan houden. Waarschijnlijk moeten we straks de winterstop weer inlassen, aangezien de rijbaan dan bevroren is. PMK, wat leuk dat ze toch even na het vruchtje hebben gekeken!
@SYRV: Hij wees wel aan waar het zat, maar ik kon er persoonlijk niets uit op maken hahahaha... Mijn oog is niet getraind genoeg Luie darmen zijn idd heel vervelend... Wat ik nu wel eet zijn +/- 7 walnoten per dag van die voorgepelde. Dat is echt het enige wat ik veranderd heb in mijn dieet, misschien is dat wel de oplossing??? Fijne dat het er nu in ieder geval uit is hahah Ik ben van mezelf al een redelijk emotioneel type, maar nu merk ik wel dat ik al een paar keer last heb gehad dat de tranen gewoon echt spontaan in mijn ogen schoten. Vanmorgen toen ik bij de verloskundige was, was er nog een vrouw voor mij aan de beurt (ik was veel te vroeg!). In de wachtkamer kon ik gewoon de hartslag horen van haar kindje... tranen schoten in mn ogen. Soort geluk gevoel Ik ben niet feller ofzo... naar mijn idee nog redelijk hetzelfde, alleen erg moe
Oooh een haflinger ♥, vind ik zulke geweldige paardjes!! Ik ben nu gestopt met paardrijden, ga het wel ontzettend missen. Ook de paardjes en de meiden met wie ik rijd, dus ik ga gewoon een paar keer langs. Gezellig bijkletsen en knuffelen met mijn lievelingetje hihi.
@SYRV: Ik ben wat emotioneler, van de week schoot ik ook ineens vol, omdat mij een gevoel van intens geluk, mij overviel. @Puk: hopen dat je het zo lang mogelijk nog duurt, voordat de baan bevroren is, ik houd namelijk niet zo van de kou en dan kan jij lekker blijven rijden @Marjon: Is je pakketje er inmiddels al? @Wensmamma: Balen zeg van het maagzuur, hopen de middeltjes die je hebt, of gaat halen snel! @Pmk: ben benieuwd wanneer je echo is! Even de klaag modus *aan* zolang ik niks eet en alleen verse jus d'orange drink, gaat het goed, maar owee als ik wat probeer te eten... net macaroni op en na 5 happen krijg ik het niet meer weg en komt alweer omhoog . Kan moeilijk de hele dag alleen op verse jus d'orange leven, heb ik straks een overschot aan vitamines... Ben ook al 1 kg kwijt, sinds vorige week vrijdag... *Zet klaagmodus weer uit*. Mijn smaak is dus wel ernstig veranderd hahaha
Ik voel helemaal niks meer. Niet moe meer geen pijnlijke borsten niet misselijk. Ben er zo onzeker over!
Het hoeft helemaal niets te betekenen natuurlijk. Ik heb ook dagen dat ik eigenlijk nergens last van heb, daar werd ik ook onzeker van. Nu wou ik dat ik nergens last van had
Ik ben juist blij als ik weer wat voel. Als ik een paar dagen niks voel, dan weet ik dat het weer mis is. Tot dus ver regelmatig gevoel gehad, dus we wachten nog steeds af tot 12 januari. Manlief vroeg net toen hij thuis kwam, hoe is het in de buik, rommelt het er nog lekker? Jep..
Pmk galstenen... Geen fijn vooruitzicht een operatie vlak na je bevalling! Ik hoop niet dat het al te pijnlijk is en dat je je zwangerschap pijnloos doorkomt. Geen klachten hoeft inderdaad niet te betekenen. Bij mij vorige twee zwangerschappen tijdens de hele zwangerschap bijna geen klachten gehad. Alleen bij een week of 10 weeig gevoel 's morgens, maar was na het eten weer over. En bij mijn tweede de laatste 6 weken last van maagzuur als ik op mijn rechter zij lag... Verder prima zwangerschappen!
Hey dames, weer veel te lezen zie ik! Hahaha N80 gelukkig dat het bloeden is gestopt, verder niets meer gespot vandaag? Hoop dat het zo blijft. Balen van de schade aan je auto zeg! Voor jou aankomende nacht hoop ik ook een betere nacht... pmk dat is wel irritant dat er pas na de zwangerschap wat aan die galstenen gedaan kan worden, ben je mooi klaar mee! Wel leuk dat je een onherkenbare blik op je beebje hebt kunnen werpen. Het zou mooi zijn als dit drankje wat doet voor het maagzuur. Onthoud de naam ook even omdat ik de vorige zwangerschap de laatste 2 maanden bijna niet meer kon slapen van het maagzuur. Nietverwacht die klachten 'vertellen' je eigenlijk dat je nog zwanger bent dus snap je ongerustheid. Marjon dat is inderdaad heel erg lief om te horen, al is het midden in de nacht wel wat minder... Modra huisarts was niet tevreden helaas, ze vond hem erger klinken dan gisteren. Veel benauwder en voller in zijn longen. Ventje heeft helaas zeer gevoelige luchtwegen en pikt alles op en dan dus meteen heel erg en lang. Hoest nu alweer weken lang maar nu dus echt heel benauwd dus weer aan de pufjes en neusspray. Er is verder weinig aan te doen. Cb ga ik waarschijnlijk morgen doen maar misschien ook pas in het weekend. Als de kans op 2-3 groter is. Pas dan ga ik mij minder zorgen maken denk ik (hoop ik ) @hier Nog geen smaakverandering, wel veel trek in zoete dingen maar die koop ik maar niet . Met mijn dochter at ik ontzettend veel zuivelproducten en met mijn zoon juist weer ontzettende trek in drop. Had toen ook ineens een hekel aan alles wat met tomaten te maken had, kon ik echt van walgen! Nu vind ik wel nootjes erg sterk ruiken en heb ik weinig trek in avondeten. Heel gek dat laatste. Heb wel honger. Ben trouwens door de dag heen ineens erg misselijk, sta ik vanuit het niets ineens te kokhalzen! Emotioneel of geïrriteerd hier heel erg! Ben erg onredelijk de laatste tijd...
Zo even bijgelezen 4 weken na mijn eerste zwangerschap kreeg ik een galaanval. Echt verschrikkelijk en toen mijn kleintje 6 weken was ben ik geopereerd. De operatie viel mee alleen het feit dat je daarna niet kan tillen ivm met kleine buikwondjes was echt onhandig!! Sterkte ermee!! Wat mij wel hielp om de aanvallen te verminderen was vet arm eten. Misschien een tip! Hier erg humeurig er hoeft maar iets kleins te gebeuren of ik zit er gelijk bovenop.........vind ik zelf erg vervelend maar herken het wel van mijn eerdere zwangerschappen alleen toen begon dat pas veel later, toen wist iedereen al dat ik zwanger was en konden ze er ook wel om lachen dat ik zo deed Qua smaak enzo daar merk ik nog geen verschil in, misselijkheid valt laatste twee dagen ook wel weer mee. 24 december eerste echo in het zkh ter afsluiting 2 januari eerste echo bij vk 8 januari intake vk Ik kan niet wachten tot de 24ste dan gaan we het ook daarna vertellen met kerst!! Vraagje passen jullie je gewone broeken nog??
Afspraken VK en GYN december 2014 2, PMK - Intake 2, Modra - Intake 11, Marjon30 - Intake + Echo 16, Nietverwacht - Echo 19, Magnolia83 - Echo 22, MamaDeluxe5 - Intake + Echo(gyn) 23, Modra - Echo 23, Wensje88 - Intake + Echo 24, Gelukkigemoeder - Echo (zh) 31, Annemie - Echo januari 2015 2, SYRV - Intake + Echo 2, Gelukkigemoeder - Echo (vk) 6, Annemie - Intake 8, Gelukkigemoeder - Intake (vk) 12, N80 - Intake(gyn) 12, Puk2015 - Intake + Echo Uitgerekend: 1 augustus Modra - PMK - Wensje88 - SYRV 2 augustus Sophietje11 3 augustus Marjon 30 - Nietverwacht 5 augustus Puk2015 - Magnolia83 6 augustus Gelukkigemoeder 7 augustus Mo leannan 8 augustus N80 - Wensmamma - Doornstruikje 9 augustus Annemie - MamaNiess 10 augustus MamaDeluxe5 12 augustus Typfoudt
Dat is een mooi kerstcadeautje! Broeken pas ik nog prima maar moet wel erbij zeggen dat allebei mijn eerdere zwangerschappen ik mijn kindje erg naar binnen droeg dus pas met 5 maanden zwangerschap is er bij mij eindelijk iets te zien. Collega's vergaten dus ook dat ik zwanger was en vergeet het maar dat er iemand in de bus voor je opstaat
Afspraken VK en GYN december 2014 2, PMK - Intake 2, Modra - Intake 11, Marjon30 - Intake + Echo 16, Nietverwacht - Echo 19, Magnolia83 - Echo 22, MamaDeluxe5 - Intake + Echo(gyn) 23, Modra - Echo 23, Wensje88 - Intake + Echo 24, Gelukkigemoeder - Echo (zh) 30, mo leannan - Intake + echo 31, Annemie - Echo januari 2015 2, SYRV - Intake + Echo 2, Gelukkigemoeder - Echo (vk) 6, Annemie - Intake 8, Gelukkigemoeder - Intake (vk) 12, N80 - Intake(gyn) 12, Puk2015 - Intake + Echo Uitgerekend: 1 augustus Modra - PMK - Wensje88 - SYRV 2 augustus Sophietje11 3 augustus Marjon 30 - Nietverwacht 5 augustus Puk2015 - Magnolia83 6 augustus Gelukkigemoeder 7 augustus mo leannan 8 augustus N80 - Wensmamma - Doornstruikje 9 augustus Annemie - MamaNiess 10 augustus MamaDeluxe5 12 augustus Typfoudt
Hoi hoi, Ik kom me hier ook melden. Uitgerekende datum is 15 augustus. Eerste echo bij de gynaecoloog is 22 december. Vorige jaar is ons zoontje 5 dagen na de bevalling overleden. In januari besloten we er weer voor te gaan. Ik was gelijk zwanger maar in maart eindigde dit in een miskraam. Op 25 oktober kreeg ik van mijn man een bosje bloemen en een kaartje dat hij er wel weer aan toe was. Gelijk er voor gegaan en weer eerste ronde zwanger. Ik ben zo blij maar hoop ik dat dit kindje bij ons kan blijven! Ik ben gelukkig nog op vakantie van 13 tot 20 december dus als ik terug kom al snel de echo! Ik wens iedereen een hele fijne zwangerschap toe en wat zullen het een mooie kerstdagen worden!