1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Zo, wij zijn geslaagd bij Prenatal! De autostoel die wij moesten hebben zou van 299 nu 254 zijn, maar door een fout opt kaartje en de mmd hebben we hem nu voor 212 euro. Ook gelijk een Bola-ketting gehaald, wat kleding voor z.l. en een roze hoes voor de MC, aangezien die nu weer "vrij" is voor de baby ;)
    @mamaniess: superschattig!!
    @nietverwacht: goed dat je het (h)erkent, hopelijk kun je er nu al iets mee, denk aan jezelf!
    @tazzy: gefeliciteerd met je verjaardag!
    @pmk: leuke reactie van je man, ideaal om zo op 1 lijn te zitten!
    @tatie: balen is dat he, als je net te vroeg geshopt hebt... Wij hadden de stoel vorige week al willen halen bij Babypark maar financieel kwam deze week beter uit,nu dus helemaal omdat het bijna 100 euro scheelt!
    @wensmama: fijn dat jullie eruit zijn en wat leuk dat je vader het kaartje gaat maken!
    @juffie: hoop elke keer goed nieuws van je te lezen, maar ik duim gewoon nog ff door...
    @de rest: sorry, vergeten...

Wbt roze: ik ga wel los hoor! 1 muur wordt dus fuchsia met een subtiele glitter. We hebben nu een roze hoes voir de MC en roze aankleedkussenhoezen. Komen er nog roze hydrofielluiers, roze lakens en dekens enz. De kleertjes die ik al heb zijn overwegend roze. Kortom, we kunnen er niet omheen. Als er morgen tijdens de echo ineens toch een piemeltje opduikt moeten we even omschakelen ;)
    We mogen morgen om 10:30 trouwens. Gelukkig niet heel laat en wel na de spits. Is toch dik 3 kwartier rijden nmlk voor ons!

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Alles is goed 🎈🎈🎈🎈 alleen placenta iets te dicht bij uitgang dus met 30-weken extra GUO. Blijft onvoorstelbaar zo'n compleet mensje en dat we zoveel al kunnen zien bij zo'n echo! Geslacht hou ik nog lekker geheim voor jullie 😝

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Tsss, btje jammer hoor Juffie! Maar onwijs gefeliciteerd! Betekent het ks als de placenta zo (ongeveer) blijft liggen? Kreeg jij ook een usbstick met heel veel foto's mee?

4. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Bloesempje, da's een mooi voordeel met die stoel!! Scheelt wel zeg! Ik denk dat ik toch morgen even naar prenatal rijd, want net nadat ik hier had geschreven dat ik nog even niet zou gaan, zag ik dat ik de prenataldoos kan ophalen, en ik bedacht me ook dat zo'n babyfoon nu natuurlijk ook wat goedkoper is. Ga me er vanavond even in verdiepen of ie inderdaad dan echt goedkoper is nu, of dat ze gewoon een hogere adviesprijs aanhouden.

En leuk toch, dat fuchsia. Gaat lekker knallen straks! Ga je tzt hier een foto'tje neerzetten? Ben sowieso wel benieuwd naar alle kamertjes!

Mamaniess, zo da's mooi gewonnen! En schattig jurkje zeg!

PMK, moet zeggen dat de babykamer hier op zich eigenlijk al klaar is. We hebben bij de eerste de kamer 'gemaakt' (kast en commode, met toen wisselend wiegje en ledikant), maar toen onze dochter kwam, kreeg zoonlief een grotere kamer en sinds kerst slaapt dochterlief daar ook al. Ik wilde graag dat ze zich niet 'doorgeschoven' zou voelen en ze wilden allebei graag samen op 1 kamer, dus meteen maar doorgepakt. Wel mooi, want nu liggen ze dus al een half jaar in stapelbed als de baby komt en zijn ze natuurlijk lang en breed gewend. De babykamer groeit wel elke keer dicht als opslagkamer en nu weer met bergen schone was. Over een x aantal weken wil ik hem definitief weer op orde krijgen en wat leuke accessoires halen.

Realiseer me ook wel dat het handig is om nu al dingen te regelen, vooral als we straks toch sneller vermoeid raken en misschien weer meer/andere pijnklachten krijgen. Geloof dat we ons officieel nu meest topfit van de hele zwangerschap moeten voelen. ;)

5. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Fijn Juffie dat alles met de kleine goed was! En dus nog wel een echo.

Valt me op dat sommige van jullie sowieso nog echo's krijgen, toch? Voor ligging en groei ook? Ik krijg officieel helemaal geen echo's meer. Denk dat we deze keer nog wel een pretecho gaan doen (hebben we nog niet gedaan), zodat de kinderen ook een keer live mee mogen kijken. Ik heb nog nooit zo'n 3d echo gehad zelf, dus dat lijkt me nu ook nog wel erg leuk. Gaan jullie ook nog een 3d laten maken?

6. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Fijn al die goede echo"s. Ik heb vandaag ook de eerste kleertjes gehaald ben er zo blij mee:)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,1 KB
      Weergaven:
      2
  7. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    En de andere:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,6 KB
      Weergaven:
      1
  8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dat laatste bedacht ik me gisteravond ook Tatie, terwijl ik overdag nog zei dat ik me ongeveer zo voelde als toen ik Pfeiffer had, dus hopelijk ist niet helemaal waar dat het alleen nog slechter wordt ;)
    Idd loont het wel om even te kijken hoor! Babyfoons scheelden ook wel geloof ik, maar vergelijken moet je sws doen!
    Manlief is druk (vandaag dan weer net ff niet) om de logeerkamer leeg te halen. Das anderhalf jaar ons rommelhok geweest dus een serieuze klus. Het bed en een kast is eruit. 1 kast blijft staan en een kledingkast. Bureau moet er nog uit en dan wat kleine dingen. Vorige keer was het toch makkelijker, toen hadden we 2 "lege" kamers, dus toen ik wilde schilderen mikten we alles uit de babykamer gewoon in de logeerkamer, maar nu kunnen we weinig kanten op. Naar zolder (=vliering) of weg, dat zijn de opties een btje. Zeker aangezien het straks ook nergens terug kan. Hopelijk is het eind vd week klaar, dan kan ik daar schilderen en de behangrand plakken. Als dat dan helemaal klaar en goed gelucht is kan zoonlief daar vast heen, incl de kledingkast en commode van de babykamer, kan ik daar schilderen. Dan in elk geval de commode en kledingkast terug, z.l. blijft in het ledikantje tot we uitsluitsel krijgen of we een aangepast bed voor hem krijgen. Dan kan het ledikantje terug. Baby komt sws de eerste maanden bij ons in de wieg, dus dat heeft geen haast. Als alles maar geschilderd enz is!
    Wat voor wiegje hebben jullie trouwens allemaal? Wij hebben de Leander hangwieg voor aan het plafond. Google maar ff als je hem niet kent ;) Zijn er nog steeds zo blij mee en verliefd op! Vind het heerlijk dat we hem straks weer kunnen ophangen!

9. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    En nog wat rompertjes:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,8 KB
      Weergaven:
      1
  10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hihi Elita, dat rode/oranje shirtje en de polo hebben wij toevallig ook gehaald voor z.l. (paar maten groter dus, maat 92), alleen dan met de "joggingbroek" erbij. Leuk shoppen he!!

11. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Leuke kleertjes Elita!! Lekker he, om zo voor een ander te mogen snuffelen, en toch helemaal naar je smaak! Ik heb sinds ik kinderen heb niet zo veel budget meer voor mijn eigen kleding (heb ook op zich genoeg voor de komende 10 jaar ;)), maar kan nu zooo genieten van leuke koopjes voor de kinderen! Want ja, die hebben het wel echt nodig natuurlijk :cool:.

Bloesempje, hoe was jij lichamelijk bij je eerste zwangerschap die laatste maanden? Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik toen veel lasten had. Wel eens een pijnscheut in bekken, en traplopen was niet favoriet, oh ja en ik vergat wel eens dat ik een dikke buik had en ergens dus niet door/langs paste :p, maar verder viel het volgens mij wel mee. Ik hoop nu weer...

Goed aan de klus dus in de babykamer! Ik herken dat, hier loopt het dus al binnen een paar maanden zo vol, dus kan me voorstellen hoe dat met anderhalf jaar gaat..

@wieg: die hebben we van mij en mijn broers vroeger. De kinderen van mijn broer hebben er ook in gelegen en mijn twee kinderen natuurlijk ook. Schoonzus heeft destijds hele mooie bekleding gemaakt, waarvan ik hoop dat het nog 1 ronde mee kan. Ziet er namelijk super schattig uit! Trouwens met licht roze/roodachtige kleurstelling, maar toch heeft onze zoon (en mijn neefje) er ook heerlijk in gelegen. ;)

12. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Klinkt leuk Tatie!
    Bij z.l. fietste ik mn hele zwangerschap heel makkelijk "erdoorheen". Wel aant eind teveel last met tillen dus eerder gestopt met werken (kinderopvang is niet ideaal wat dat betreft als werkplek ;) ) Nu zit ik natuurlijk al vanaf week 10 thuis door die bloedingen, krampen, harde buiken enz. Dus sws totaal andere zw.sch. dan de vorige keer! Maar goed, liever dit en straks een gezond kindje (weten we in augustus pas natuurlijk) dan zoals de vorige keer een prima zw.sch. en een ziek kindje!

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ze verwacht dat placenta nog wel beetje op gaat schuiven, anders idd ks. Geen usb, maar paar foto's, moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen behoefte aan had. Ben ao blij dat alles goed is, dat is voor nu voldoende 😊 en ja....geslacht hou ik nog geheim, ook ivm evt. meelezers hier 😜

14. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Elita schattige kleertjes!!

Juffie fijn dat de echo goed was, hopelijk trekt de placenta nog omhoog.

Even klagen:
    Hier ben ik zo chagrijnig van de pijn, ik zit te wachten tot ik me topfit voel maar kan wachten tot ik een ons weeg volgens mij:(
    Vanmiddag bij de Ha geweest sinds afgelopen vrijdag een pijn in me buik aan de linkerkant en vanmiddag bleek ik ook slagpijn op me rug te hebben. Nu dus morgenochtend een echo laten maken van me nieren om te kijken of ik nierstuwing heb. Word er echt zo chagrijnig van kan me de laatste x nog goed herinneren. :(.
    *klaagmodus weer uit*

Ook weer even iets leuks me vriend is het weekend begonnen met het kamertje, de kozijnen moesten weer opnieuw geschilderd worden. En de platen onder het raam hebben we babyblauw geverfd. Dus dat is het weekend gedaan ben helemaal, blij weer vooruitgang😄😊 en binnenkort wordt er een muurschildering gemaakt door een collega van hem die kan onwijs veel met airbrush, plaatje hebben we gevonden die we erop willen hebben😄 of nou ja die ik wil😜 en eind april worden de meubeltjes bezorgd en gaan we die in elkaar zetten.

15. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

O en hier ook weer de wieg waar ikzelf ook in heb gelegen en de wandel- en kinderwagen idem dito. En heb alles bewaard qua kleren, eerste jaar had ik bij zoontje veel wit en zachte kleurtjes, dus kan ik zo weer gebruiken. Zelfs nog hele mooie oude katoenen truitjes die ik heb aangehad! Ja....mijn familie is goed in het bewaren..en dan ook bewaren in goede staat 😉 komt nu helemaal goed uit, want verbouwing en vehuizing kosten toch weer meer geld dan gedacht en nu ik er alleen voor sta, moet ik extra goed opletten. Maar....ik geniet nu volop en kijk uit naar zonnige toekomst!!

16. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Klinkt zo bijna alsof het een meisje is Juffie :p Hoelang laat je ons in spanning? Fijn dat je nu lekker kunt genieten, dik verdiend vind ik! Was de as. papa trouwens mee naar de echo of had je iemand anders bij je? Niet alleen neem ik aan?

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Sierra, ik hoop dat ze iets vinden wat zo op te lossen is, sterkte!!

18. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Mijn ex is echt uit beeld.. Mijn moeder gaat vanaf nu mee en was vandaag ook mee. Heel fijn.

19. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Fijn juffie!

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    O, dat is fijn geregeld Juffie! Alleen gaan lijkt me niks bij zulke spannende dingen!

Deel Deze Pagina