1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Bloesempje, sorry, beetje lomp van me. Was even vergeten dat jij degene bent die nu juist thuis zit met bloedingen.

Sierra, hoop ook dat het snel opgelost kan worden! En wel leuk dat jullie babykamer dus al wat vorm/kleur begint te krijgen!

Wauw Juffie, zelfs je eigen wandelwagen nog?! Hoe ziet die er dan uit en rijdt dat lekker? Vind ze er tegenwoordig zo hightech uitzien bijna! Wij hebben die van zoonlief nog; toch ook alweer 6 jaar oud dus... Ik heb van mijn moeder ook nog wat kleding van mij en mijn broers gekregen. Hebben zowel zoonlief (jongenspakjes) en dochterlief (mijn spul) aangehad, maar wel maar een paar keer, want het nieuwe spul zat toch beter/voelde zachter. Vind het wel leuk hoor, ben wel van de nostalgie!

2. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier regelrecht ledikantje in. We hebben namelijk geen plek om een wieg naast het bed neer te zetten helaas. Muurschildering ga ik zelf doen binnenkort. Over ongeveer 2 weken wil ik daar toch aan beginnen. Loop al op 5 maanden en over 2 maanden komt de kraamzorg al langs om te kijken of alles goed is. Gaat sneller dan je denkt!

Fijn dat alles goed was Juffie! Lekker genieten van je kleine geheimpje ;)

Mag morgen in de buurt Disney Club boekjes ophalen. Leuk om alvast te hebben om voor te lezen. Zelf heb ik ze vroeger ook gehad en vond ze toen ook te gek! 50 cent per stuk is geen geld :)

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Oh ja.. mijn moeder heeft ook nog mijn wandelwagen staan... Echt zo'n ouderwets ding met van die grote wielen. Net zo'n poppenwagen haha, maar wel heel uitgebreid!

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Geeft niks hoor Tatie, heb momenteel weinig last. Bloed zit nog in mn baarmoeder, maar blijft daar zitten zonder dat ik nu bloedingen heb. Wel krampen enz, maar ja, kan er ook bij horen ;) Maak me er in elk geval niet al teveel zorgen over, al heeft de vk het wel regelmatig over vroeggeboorte enz, maar dat duw ik maar even weg!

5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Zo! Ik denk niet dat ik her nog allemaal weet maar ik heb wel alles bijgelezen.

@ wensmama: hopelijk gaat het weer beter met je kat!

#wieg: ik heb de wieg waar mijn zwager en nichtjes in gelegen hebben.

@ tazzy: gefeliciteerd!

@ juffie: cool zeg van die kinderwagen enz! Is het echt zo'n mooie ouderwetse met van die grote wielen en veren in de wielen? Leuk dat moeder nu meegaat, het is inderdaad toch echt fijn om er iemand bij te hebben met zulke grote zaken.

@ siërra: veel beterschap! En leuk dat jullie met het kamertje begonnen zijn!

Dat was wat ik nog weet. Hier vandaag gerustgesteld door de verloskundige: mijn buik is aan het rekken en duwt erg op mijn bekken waardoor ik die pijn voel. En ik heb ook op drukke dagen blijkbaar harde buiken maar ze zijn nog niet alarmerend omdat ze na rust snel genoeg weer wegtrekken. Haar advies was om de momenten dat ik rust kan nemen dat ik dat ook echt doe en liefst nog met mijn benen omhoog. En daarnaast een buikband dragen om alles wat te ondersteunen zodat mijn bekken verlicht wordt. Mijn man was er bij en zijn conclusie was dat hij vanaf nu het huishouden runt: hij gaat poetsen, wassen ed alleen koken liet hij nog aan mij over omdat we anders pas tegen achten aan tafel gaan en ik dat ook grotendeels zittend kan doen. Dus al bij al goed nieuws.

6. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Fijn dat het wat meevalt Sillemie! En wat lief van je man!

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Danes die de GUO int WKZ hebben gehad: waar moeten we ons morgen melden? Ben ik vergeten te vragen bij het maken van de afspraak en ik weet alleen de weg naar alle artsen en afdelingen waar z.l. mee te maken heeft (gehad) ;)

8. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Bloesempje, als je binnenkomt gelijk links, afdeling verloskunde. Kan niet missen! Receptie 0 geloof ik.

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Begane grond dus? Top, thnx!

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Begin me toch een partij zenuwachtig te worden... Bah!

11. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    En wat is er weer een boel geschreven! Heb alles gelezen, maar niet veel onthouden ;)
    Juffie, heel goed dat alles goed was! Toch een opluchting!
    Wiegje, wij hebben zaterdag een mozeswiegje gekregen van m'n broer. Die had hij nog liggen van z'n zoon. Wel even een nieuw matrasje gekocht. Die komt de eerste periode bij ons op de slaapkamer te staan.
    Kamertje is al zo goed als af. Wel lekker hoor ;). Alleen nog wat decoratie ophangen.

Verder weet ik echt niet meer wat er allemaal is geschreven.... Sorry...

Ik heb vandaag een hele dag gewerkt, en vanavond sushi wezen eten, maar dat was echt teveel. Had echt een opgeblazen harde buik aant eind. Het is mij niet helemaal duidelijk of dat dan een harde buik is of niet. Maar vaak als ik rustig ga liggen is t zo over.

12. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Begane grond ja! Snap je zenuwen hoor! Succes!

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik kom er ook weer aan. Ben weer stront en stront verkouden grrr handig als je ook buitenadem bent van de zwangerschap haha.
    Ikw eet wel dat alle echo's tnt goed zijn, helemaal toppie!!!

En ik las iets over een wieg. Ik heb bij de eerste een soort mozes weig geleend van mijn zus maar vond het te onhandig dat ik hem de 2e keer niet wou en heb die witte wieg van de prenatal. Dit keer gaan wij hem omtoveren in een co-sleeper. Dus poten stukje inkorten, zijkant eraf en deels weer terug voor steun en vast maken aan mijn kant van het bed. kan wel een tweedehands co-sleeper kopen, maar vind dat nog duur voor mijn 3e kindje pas aan te schaffen.

Kinderwagen combi ga ik verkopen omdat ik hem nauwelijks gebruikt heb bij mijn 2e en dus een ergo draagzak wil kopen voor in de plaats voor mijn man, hij houdt niet van knopen (denk aan een TULA).

Ik ga nu richting bed met Luuf en hoop dat mijn neus morgen vrij is ><

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Jeetje wat is er veel gekletst de afgelopen dagen!! Heb wel alles doorgelezen maar wat bij wie hoort :(;)

Kleertjes hebben wij echt al in overvloed, gisteren brachten mijn ouders ook weer kleertjes mee, lakentjes, dekentjes, hoezen voor aankleedkussen, kleren voor mij enz enz. :D

Tevens is gisteren de kinderwagen gekomen, oh wat is die mooi, ben er zo ontzettend blij mee, alles zit erop en eraan.

Van mijn oma gisteren een knalroze babybadje met tummytub gekregen. En van mijn ouders de lamp voor de babykamer.

Wij moeten nog wel beginnen met het kamertje maar dat gaan mijn ouders straks doen. Alles is er wel al voor in huis, alleen nog een vloer uitzoeken en een gordijntje.
    Hier gaat ze ook meteen het ledikantje in. Zit nog wel een beetje te twijfelen aan een wiegje voor naast ons bed, ben er nog niet uit.

Oh en mijn leeftijd mag op de lijst aangepast worden, ben nu 39 :$

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @bloesempje: Wow wat een heerlijk voordeel. Denk dat ik toch ook maar eens naar prenatal ga. Morgen of vrijdag dan. En leuk toch al dat roze. Ik kan niet los gaan in de babykamer, aangezien ik die niet krijg, maar anders zou ik t ook doen.. We gaan dus los in de babykamer bij pappa thuis :D :p
    Ik heb geen wiegje, ik ga meteen voor een ledikantje, net zo makkelijk ;)
    Succes vandaag met de GUO!

@juffie: Fijn dat alles goed is! Hopelijk verplaatst de placenta zich nog iets, maar goed anders kan het niet anders dan een ks uiteraard.

@tatie: pff als we ons nu t meest topfit moeten voelen dan weet ik niet wat ik nog kan verwachten, voel me nou niet bepaald topfit. Lig nog elke avond vrij vroeg in bed.
    Ik geloof dat het bij de gyn normaal is dat je om de 4 weken een echo krijgt? Of het komt bij mij door het hele gedoe met de navelstreng. Dat moeten ze goed in de gaten houden en ook de groei van mijn kleine man.

@elita: Wat een leuke kleertjes!! WAar heb je ze geshopt?

@sierra: wat vervelend van de pijn :( kan me voorstellen dat je daar chagrijnig van wordt. Wel mooi nieuws van het kamertje. Ben benieuwd naar de muurschildering!

@sillemie: Fijn dat je bent gerustgesteld over de pijn en de harde buiken. Ik moet ook nog een buikband kopen. En super tof van je man ;)

@aowyn: Oh een drager! Ik wil ook gaan dragen. Voor erbij dan. Wil nog naar een draagconsuletne ivm mijn lichamelijke klachten. Dat ik wel de goede doek/draagzak koop voor mijn situatie ;) Beterschap voor de verkoudheid. Ik weet er alles van op dit moment ;)

Ik doe mijn 21 weken dansje vandaag!

Alleen vandaag niet zo vrolijk als normaal. Mexx mijn kat is nog steeds ibj de da. Ze maken vanmorgen een röntgenfoto en aan de hand daarvan wordt weer een nieuw stappenplan bedacht. pff ben benieuwd hoeveel geld ik deze keer kwijt ben. Iig kan ik wel gedag zeggen tegen bepaalde dingen die ik van plan was voor de babykamer/mijn slaapkamer. Erg jammer :( , maar Mexx gaat voor ;)
    Gisteren de hele dag harde buiken gehad hierdoor. Stomme stress....

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Goedemorgen dames!

Ook ik heb een tijdje niet gereageerd maar wel alles mee gelezen! Dames met de goede echo's gefeliciteerd! Wat fijn om te lezen dat tot nu toe alles goed is met de kleintjes :)

@ wiegje: als het goed is gaat mijn stiefmoeder het wiegje maken. Als je crea Bea opzoekt in het woordenboek staat haar naam erachter, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het precies het wiegje wordt die ik graag wil!

@sillemie: wat fijn dat je man je zo ontlast! Lekker van genieten en uitrusten!

@bloesempje; succes!!

@aowyn: beterschap!

De rest ben ik alweer vergeten. Hier gaat alles zijn gangetje, wel druk maar op een goede manier. Voel de kleine meid nu elke dag. Het is me wel duidelijk dat tot nu toe de stuitpositie haar favoriete positie is. Hoop dat dat tegen het einde nog veranderd:). Verder eigenlijk weinig nieuws. Zal even een foto van het wiegje plaatsen (dit is dus een voorbeeld van internet)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,6 KB
      Weergaven:
      0
  17. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @tazzy: wat ontzettend lief dat je al zoveel hebt gekregen! Wij moeten ook nog beginnen aan de babykamer hoor. Of nou ja babykamer, net als bij wensmama hebben wij geen kamer over maar de bedoeling is wel om onze slaapkamer aan te pakken (verven, behangen etc) en daar toch wel een mooi babyhoekje te creëren. En gefeliciteerd (of ben je vandaag niet jarig?)

@wensmama: och wat sneu voor je kat, en voor jou ook natuurlijk. Kan me heel goed voorstellen dat dat stress oplevert:(! Probeer het toch een beetje rustig aan te doen. En de prijzen bij een dierenarts zijn inderdaad om te huilen, als je huisdier wat heeft kan je meteen diep in de buidel tasten. Hoop dat mexx snel weer opknapt!

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wat een super schattig wiegje zeg!!

Ik was gisteren jarig ;)

19. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Superlief wiegje SYRV!

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    O, z.l. heeft ook veel in stuit gelegen toen hij niet meer dwars kon ;) Is helemaal goed gekomen hier zonder ingrijpen!

Deel Deze Pagina