1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Heee meiden,

@Mamaniess: Je hebt gelijk hoor, je moet ook doen waar je je fijn bij voelt.
    @Bloesempje: Wat fijn dat alles goed was! :) En heel begrijpelijk dat je er voor kiest je moeder wel en je schoonmoeder niet op te laten passen.
    @Koosatilaluna: Ahw, beetje rustig aan meid, ook qua privé! Je hebt je rust hard nodig en drie uur 's nachts naar bed bijv is dan wel slopend!
    En wat lief van je vriend! :)
    @Pmk: Vervelend dat je zo last hebt van duizeligheid etc! Is het niet zo dat je bloeddruk vaak later in de zwangerschap weer stijgt?
    Hier alles wel oké. Wel wat last van mijn rug regelmatig en niet heel veel energie. Ben wel een beetje aan het aftellen al naar verlof, gheh. :) Vandaag weer pittige dag gehad op werk...
    Wij vernoemen ons kindje niet. Hier zullen mijn ouders niet veel oppassen, misschien eens een dagje. De ouders van mijn man zijn toen hij nog erg jong was (11& 13) overleden. Ons kind zal helaas slechts 1 opa en oma hebben.

2. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Bloesempje Ik doe gewoon van mezelf al rustig aan en ben heel blij dat ik het flauw vallen van tevoren voel aankomen. Ik kan het dus tegen gaan door maatregelen te nemen. Alleen heb ik het nu gewoon erg vaak :( Niet zo fijn dus!

Modra Bloeddruk kan omhoog gaan, maar hoeft niet! Kan zelfs nog verder dalen... oops! Het is afwachten nu.
    Hopelijk gaat de tijd snel en heb je gauw je verlof in zicht :)

3. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even kort, guo was helemaal perfect. Nu onderuit, erg drukke dag achter de rug. School, consultatiebureau, guo en 10 minuten gesprek pff moe!

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Fijn om te lezen dat de GUO helemaal perfect was!!

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @ mamanies: lekker geheim houden hoor, die naam! hier houden we de naam ook geheim. Onze omgeving kan hoog of laag springen, maar we kunnen ons allebei gelukkig goed stil houden!

@vernoemen: hier vernoemen we niet. Mijn moeder is een dik halfjaar geleden overleden, en nu we een meisje krijgen was dit wel de uitgelezen kans geweest eigenlijk. Maar ondanks dat ik het wel een hele mooie gedachte vind, wil ik gewoon een naam kiezen die we beiden mooi vinden en wil ik niet vast zitten aan een bepaalde naam of bepaalde letters.

@pmk: wel goed voor jezelf blijven zorgen hoor! Lekker rustig aan doen:)

@koosatillaluna: en jij ook! Jeetje mina, klinkt heel druk! En inderdaad heel lief van je vriend :D

@hier: volgens mij begin ik al nesteldrang te krijgen. Weer veel te veel gepoetst en gedaan, ben helemaal kapot:(. Nou ja, eigen schuld. Nu lekker met de beentjes omhoog en vroeg slapen.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Super! Gefeliciteerd! :)

7. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat alle echo's goed waren.
    Wij houden de naam ook echt voor ons zelf. Dat is iets van ons drietjes en pas als de kleine geboren is mag de redt van de wereld het weten. Hier vandaag weer veel rug en buikpijn dus zal weer wel ee geoeispurtje hebben. Nu lekker met de benen omhoog op de bank en op tijd naar bed toe. In de tussentijd genieten van al die gezelligheid in m'n buik 😍

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Gefeliciteerd Typfoudt!

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
  10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Thnx! Tis niet mn suiker want dat prik ik regelmatig als ik me zo naar voel (handig hoor, man die diabeet is ;) ). Tis echt als ik onder de douche sta of er net onder vandaan kom (hebben al een krukje in de douche gezet), als ik met z.l. boodschappen ben wezen doen (10 min. lopen, boodschappen doen, 10 min. terug, terugweg lichtelijk heuvel op) en als ik (snel) opsta, bijv uit bed. Tot nu toe eigenlijk allemaal nog thuis dus dat is fijn!

11. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Bloesempje, dat duizelig worden onder de douche heb ik in het begin ook veel last van gehad. Verloskundige legde er uit dat onder de warme douche je vaten opeens snel wijder worden en je baarmoeder is voor je bloedsomloop prioriteit nr 1, je hersenen dus niet ;) heel lullig, maar niets aan te doen. Iets korter en minder warm douchen.

En ik heb trouwens nu ook weer meer last van m'n bloeddruk. Ze noemde dat de mid-pregnancy dip.

12. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ja klopt, ik weet het en ben eigenwijs, korter en minder warm is (nog) geen optie voor me, ik ga wel op dat krukje zitten en na het douchen en op bed liggen met mn benen omhoog :)

13. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Haha ja dat ken ik, dat eigenwijs 😜

14. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Nou dames, het heeft even geduurd voordat we eindelijk een echo hadden waarin beeb meewerkte.. maar de 20 weken echo was die echo.

Beeb is anatomisch compleet en in orde, alles zit er op en er aan wat eraan hoort te zitten..
    De 20 weken echo was enorm zakelijk, werd puur naar beeb gekeken (is niet erg hoor) maar met weinig achtergrondinformatie voor ons.
    Wel werd er netjes gezegd wat wat was en of het in orde was of niet.
    Wat knap dat ze dat allemaal kunnen zien joh, blijf me er over verbazen. Voor mij is het gewoon een zwart wit scherm met blobjes en bewegende dingetjes.. :)
    Op een gegeven moment vroeg de beste man; Jullie willen weten wat het word?
    -Ja!!
    Het is een jongetje..
    Waarop ik eigenlijk reageerde; Echt?:$, haha..
    Van beide geslachten was het enorm welkom hoor, maar we hadden eigenlijk beide de voorkeur voor een jongetje. (Geen idee waarom eigenlijk)
    De beste man die de echo deed, was alleen aardig hard handig!
    Maar onder het motto; 'alles voor het goede doel' zijn we doorgegaan ondanks pijn aan m'n buik. Heb er zelfs enorme striemen van staan.. Ouch..
    Daarna heeft de echoscopist in opleiding nog even gekeken naar beeb, en ook die was tevreden over de meewerkende beeb, haha.

Manlief was een enorme trotse papa in spe, puur omdat het gezond was. Hij begon 'savonds zelfs al over hoe ik dacht over de bevalling etc.. Wat een schatje is het toch.
    Morgen gaan we het vertellen aan m'n schoonfamilie! :D

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @namen: Ik vind het maar knap dat jullie het voor jullie kunnen houden. Ik doe mijn best, maar het liefste wil ik het van de daken afschreeuwen. Mijn moeder weet het wel, maar komt omdat ik het gewoon allemaal graag deel met haar en mijn vader weet het nu ook, maar ja hij gaat het kaartje ontwerpen dus dan is t nogal logisch ;)
    Ach en iedereen denkt daar anders over na. Denk wel dat ik als ik een ks moet krijgen dat ik dat niet met iedereen zou delen. Gewoon mijn ouders en allerliefste vriendinnen maar verder niet, maar ja wie weet denk ik er tegen die tijd wel weer anders over.
    Wij hebben dus wel zowel mijn moeder als zijn moeder vernoemd, maar t is niet zo dat je het overduidelijk ziet aan de naam.

@mamaniess: Pff ik zou de kriebels krijgen van zo'n schoonmoeder. Ze kan toch ook gewoon geregeld jullie kant op komen? Zo moeilijk is dat toch niet?

@pmk: vervelend van het duizelig zijn. Dus echt rustiger aan doen, ook al is dat echt hartstikke moeilijk. Vind ik ook althans.

@koosatillaluna: kan je je niet beter ziekmelden als je steeds van die harde buiken hebt? Is zo zonde van je verlof uren anders. Even rustig aan doen idd, lekker niets doen is heerlijk.

@typfoudt: Super van de GUO!!!

@syrv: kan je wat van die nesteldrang aan mij geven? Ik heb er nog niet echt last van. Ja ik wil de kamer af hebben,maar dat heeft meer met mezelf te maken en dat ik graag alles op tijd af heb dan met nesteldrang.

@ilona: Wat leuk!! Gefeliciteerd!! En fijn dat alles goed is met de kleine man :)
    Beetje jammer van de man die de echo deed. Waarom moet dat toch zo hardhandig?

@hier: Ik ben deze week nogal afwezig, hou me eigenlijk nauwelijks bezig met t feit dat ik zwanger ben. Alle aandacht gaat naar mijn lieve katje. Gisteren is hij weer naar huis gebracht, maar vanmorgen ga ik alweer terug. Hij gaat nog steeds té vaak naar de bak en dan komt er nauwelijks wat uit. Hij eet ook niet en verder slaapt hij alleen maar. Dus hij gaat van de bak naar zijn slaapplaats en weer terug. Niet goed dus.
    Zou een weekendje weggaan, maar dat gaat dus niet door. Ik heb het allemaal voor hem over hoor, maar ik ben bang dat dit weer erg veel geld kost. Ik heb t geld wel, maar t geld was bestemd voor de kleine man, dus ik hoop dat ik het kan afbetalen.

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hahaha, jeetje wat gaat het toch vlot hier. Alles weer bijgelezen ;)

Hier gaat het zo zijn gangetje al slaap ik slecht door het maagzuur waar ik zodra ik mijn bed inga last van heb, bah!! 9 April mag ik weer naar de gynaecologe dus dan maar even vragen of ik er iets voor kan krijgen.

De kleine voel ik nu echt heel regelmatig en goed. Ze ligt met haar voetjes naar beneden wat resulteert in een beurs gevoel aan mijn schaambeen hahaha. Maar ik vind het zo heerlijk om haar te voelen, daar kan ik echt van genieten :D

Wat betreft nesteldrang daar hebben mijn ouders meer last van dan ik, die komen volgend weekend om te beginnen met het kamertje, was ook hun idee ;)

17. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik moest hier zooooo hard om lachen. Voor mij even bevestiging hoe direct Nederlands zijn in hun taal :p. Hahaha! Het klopt inderdaad maar vond het echt grappig verwoord, zo leuk :D!

@ mamanies: ik zou gek worden van zo'n schoonmoeder! Mijn moeder woont nog gewoon in België en zij vindt het natuurlijk ook jammer dat ze haar kleinkind niet zo vaak gaat zien. Maar zij zegt: Tja, dan ga ik toch vaker naar Nederland moeten komen en ze is nu al extra aan het oefenen (elke keer dat ze hierheen komt raakt ze volledig de weg kwijt :p ) op de route omdat ze echt niet graag met een gps rijdt. Misschien is het voor haar ook wel anders omdat ze al 2 kleinkinderen heeft, maar dan nog zou dat geen excuus mogen zijn! Gewoon lekker doen hoe jullie het willen!

@ Bloesempje, typfoudt en Ilona: Gefeliciteerd met de goeie echo's!

@ Bloesempje: Ik vind het heel normaal dat jij het moeilijk vindt om je zoontje bij je schoonmoeder te laten gezien de omstandigheden! In mijn geval zijn alle levende oma's en opa verpleegkundigen en dat geeft toch een extra gevoel van veiligheid dat ze weten wat ze doen.

@ PMK: Lastig van je bloeddruk! Gelukkig voel je het op tijd aan komen.

@ Koosattilaluna: Dat was even duidelijk taal van je lichaam. Lastig dat je niet alles meer kan doen wat je vroeger deed maar het is voor een goed doel! En leuk van je vriend! Mijn man is ook zo ongelofelijk trots (en ook over bezorgd :p).

@ SYRV: Handig, die nesteldrang. Hopelijk blijft dat niet tot de 40 weken.

@Tazzy: leuk dat je haar zo vaak voelt!

#namen: Wij gaan ook vernoemen in de tweede naam: bij een jongen naar mijn vader, bij een meisje naar Dennis zijn oma. Voor dezelfe reden als mamanies: die personen kunnen er niet meer real life bij zijn en op deze manier toch wel een beetje in gedachten.
    Hier: Gisteren even naar de prenatal geweest voor een supportband en een aantal leuke sierbuikbanden. Ik had 's avonds gelijk een aangedaan voor gymles te gaan geven en wat een leuke reactie kreeg ik zeg! Verder gaat alles zijn gangetje en tel ik de dagen f naar de 20 weken echo.

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Bloesempje Hier ook warme ruimtes of als ik mij te druk maak. Ook geen suiker hier maar toch werd dextro aangeraden. Vind zelf zoute drop ook logischer klinken, wat hier ook als tip gegeven werd (in de link).

Ilona Geweldig dat alles goed was en leuk dat het een jongetje is! Zeker omdat jullie dat graag wouden. Gefeliciteerd! Geniet er van!

Wensmamma Bah, balen dat het nog niet veel beter gaat met de kat :( Blijf echt duimen dat ie snel op knapt!

Sillemie Leuk buikbanden!! Wil ze zelf ook nog steeds aanschaffen lol.. :p Laks ben ik ook!

Hier Vandaag komt de muziekmobiel en zondag hebben we afgesproken om de overige spullen (ledikant, kinderwagen en bad spullen) op te halen. Dan is alles dus zo goed als compleet. Moet alleen nog een matrasje gekocht worden, maar daar wil ik even mee wachten tot ik de maten weet. Alhoewel het eigenlijk vrij standaard maten zijn :p

Maart
    31, Mrs O - VK

April
    1, Bloesempje - VK
    3, Sillemie - 20 Weken echo + VK
    3, Wensmamma - VK
    7, SYRV - VK
    8, Nietverwacht - VK
    8, Tatie - VK
    9, Sierra - Echo + Gyn
    10, PMK - VK
    10, Aowyn - VK
    30, Sierra - Echo + Gyn

Juni
    2, Bloesempje - GUO

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. Mama015, 1e kindje

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh

12 Augustus
    12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!

14 Augustus
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen!

Totalen geslacht:
    8 ♥ jongens
    10 ♥ meisjes
    2 ♥ Verrassing

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

19. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @PMK: zoute drop mag je tijdens de zwangerschap niet teveel eten, waarom weet ik niet meer exact. De suikers van dextro zijn weliswaar ook niet geweldig maar worden sneller afgebroken door het lichaam. Waardoor dat minder erg is dan zoute drop of zo heb ik mij laten vertelle iig ;).
    En die buikbanden is begonnen door de onmogelijk dresscode voor de communie van mijn nichtje, toen heb ik gekozen voor een gele buikband en die vind ik zo leuk dat ik er nu nog 3 bij gekocht heb. Bij de mama mazzel dagen van prenatal waren ze namelijk in de aanbieding :cool:

20. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Zoute drop zorgt voor een stijging van je bloeddruk. :)

Deel Deze Pagina