1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wat een mooie buikjes al! Ik zal binnenkort ook eens een foto van mijn buikje erop zetten.

@ MamaNies. Vrolijk kleurtje, worden alle muren zo?? of hou je het bij 1 muur

@SYRV Haha, er zit nu alleen nog maar water grind en plantjes in maar hij vind het nu al geweldig (hij is bijna 1) dat wordt wat als er visjes inzitten!

oja.. vrolijk pasen dames :) volgende pasen met onze kindjes!

2. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Mijn buik.

Sorry voor het scheve

Bijgevoegde bestanden:

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Ook al een mooie buikfoto!

@ Reacties voor onze roze muur, we hebben nu 2 muren roze en 2 muren wit, het is een heel klein kamertje, en zijn bang dat als we alles roze doen dat het nog kleiner oogt.

Vandaar zeer drukke baby in mijn buik die het trouwens erg leuk vind om richting blaas te trappelen ofzo, vervelend af en toe! :(
    Volgens mij trouwens last van een schimmelinfectie, iemand idee wat ik daar aan kan doen? Dinsdag is de huisarts er pas weer.. En in de nachten jeukt het behoorlijk, het is van onder ook best wel opgezet.. :(

SYRV heb je een leuke verjaardag gehad vandaag?

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja dankje! Druk maar wel gezellig:)
    Wat betreft je schimmelinfectie, echt heel vervelend. Ik heb het in het begin van de zwangerschap ook gehad. Een belletje naar de dokter was voldoende, hoefde niet langs te komen en kon dezelfde dag nog het receptje ophalen (zo'n eitje die je in moet brengen). Heeft heel goed geholpen. Is er geen (spoed) apotheek open in de buurt bij jullie morgen? Beterschap in ieder geval!

@nietverwacht: mooi buikje!

5. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb het in het begin ook gehad. Kon bij de apotheek gewoon canesten tabletten ofzo krijgen. Mocht in de zwangerschap (helemaal uitgepluist nog omdat ik het niet vertrouwde). Binnen 2 dagen klachtvrij en er helemaal vanaf.

Hier een soort van doorheen. Krijg opmerkingen over m'n buik die bij mij een beetje verkeerd vallen ("lijkt wel of je al op het eind loopt" of "Heb je echt geen meerling?"). Ze weten allemaal dat ik er lang over gedaan heb om die enorme buik te omhelzen ipv te verafschuwen. Dit mede doordat ik net eindelijk sinds jaren voor mijn doen weer "slank" was. Het is niet dat ik m'n buik nu haat hoor haha maar dan heb ik echt iets van je weet dat het niet zo is, hou je verdomde commentaar dan lekker voor je.

Daarnaast opa die opgegeven is door het ziekenhuis een paar dagen geleden (nu dus kwestie van afwachten tot ie sterft) en al de hele avond een heel onheilspellend gevoel over me heen. Hoop dat het niets betekend.

Last van m'n rug best wel de hele dag door nu. Naast flauw gevoel/flauw vallen gevoel nu ook al een paar keer evenwichtsproblemen gehad. Hou dat laatste nu maar ff op toeval maar hou het wel in de gaten. Ben gelukkig nog niet gevallen.

Ach ja.. Genoeg geklaag!

6. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    En inderdaad mooi buikje!!!!

7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ PMK: probeer die opmerkingen over je buik maar naast je neer te leggen. Iedereen zijn buik groeit gewoon anders en wie dat niet snapt is het niet waard om naar te luisteren. Maar ik snap heel goed dat het hard aankomt. Ik ben zelf ook niet de slankste en krijg ook regelmatig dat soort opmerkingen.

@ mamanies: ik heb zelf geen ervaring met schimmelinfectie dus zou niet weten wat je er aan moet doen. Maar ik hoop dat je er snel vanaf bent!

@ SYRV: dat belooft voor het feest zelf, hopenlijk heb je het gied doorstaan!

@ mamanies: heerlijk kleurtje!

Ik wilde nog ergens op reageren maar ik weet het niet meer.

Hier: beetje gebroken. Maar ik weet hoe het komt en het is mijn eigen schuld dus ik moet op de blaren zitten... Te druk weekend gepland en ja dan ben je op zondagavond al uitgeteld. Morgen nog even verplicht familiebezoekje en dan ga ik weer verder aan de studie. Gelukkig is het maar een korte week die eraan komt :).

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Mooie buikjes hoor!
    @PMK: heel begrijpelijk dat je je zo voelt. Niets om je naar of schuldig over te voelen hoor! Hoop dat je die opmerkingen toch btje naast je neer kunt leggen. Zo jammer als buitenstaanders het "verpesten" voor je!
    @Sillemie: herkenbaar hoor! Ik heb het zaterdag te druk gehad bleek achteraf. 's Ochtends muur geschilderd, 's middags boodschappen gedaan, B. in bad gedaan (is best zwaar door zijn gebrek aan spierkracht en dus totale slapte), een volle mand was gevouwen en over de dag 3 volle machines gewassen en opgehangen. Gevolg: harde buiken, kramp en veel slijmverlies waar wat bloed in zat. Duidelijk grensje overschreden. Ik vind het best lastig om telkens tegen die grenzen aan te lopen, totaal niet gewend. Jullie hetzelfde gevoel? Fijne dag nog vandaag Sillemie en succes met studeren!
    @SYRV: alles overleefd gister? Nog gefeliciteerd trouwens, had ik nog niet gedaan denk ik...
    @Mamaniess: ik dacht paar weken geleden een schimmelinfectie te hebben, had de vk even geappt (handig hoor als je dr privé goed kent) en zij zei dat je ook gewoon zelf iets kunt halen bij de drogist. Ff bijsluiter checken maar bijna alles mag je gebruiken. Bij mij uiteindelijk niet nodig want volgende dag waren mn klachten al zo goed als weg gelukkig.

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Thanks meiden! Natuurlijk probeer ik me er niet veel van aan te trekken en dat doe ik ook niet, maar op het moment heb ik wel iets van hou gewoon je muil mens...!

Even snel een vraagje tussendoor... Voelen jullie je ook zo vol/opgeblazen de laatste tijd? Ik voel me echt zo ontzettend vol, heb ook helemaal geen trek in eten... Is dit normaal rond dit termijn? Lijkt mij natuurlijk dat de baarmoeder alles een beetje verdrukt...?

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja ik ook op bepaalde momenten, vaak savonds. Dan heb ik ook echt het gevoel dat ik op knappen sta (terwijl dat echt reuze mee valt). Wat ik ook echt vaak heb is het gevoel dat ik niet genoeg adem krijg. Alsof ik niet optimaal kan adem halen. Volgens mij komt dit echt door mijn baarmoeder die al zo ontzettend hoog zit. Maar ik ga het morgen voor de zekerheid even na vragen bij de vk.

En je niet druk maken pmk! Je hebt een prachtig buikje!

11. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Oh gelukkig, ben ik niet de enige. Moet sowieso vrijdag naar de VK toe en ga het ook aangeven, maar aangezien ik ook die galstenen heb maak ik mij al veel sneller druk als het om mijn maag gaat..... Blij dus te lezen dat het niet alleen bij mij is en het dus wel vrij 'normaal' is. :)

12. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja ik heb dat ook. Zo'n vol gevoel. Als ik iets minder eet voelt t al fijner. Ben nu ook bang dat dat weer een hoge bloeddruk is. Dat voel je nl ook ter hoogte van je maag. Hoe hoog ligt jouw baarmoeder nu pmk? Ik heb namelijk ook het idee dat die van mij hoger dan gemiddeld ligt. Laatst las ik op een site dat rond de 22 weken je bm ongeveer 2 vingers boven je navel moet liggen, maar dat lag die van mij al rond de 18 weken.

13. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Sorry, ik bedoel de bm van syrv ;)

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Met 19 weken lag mijn baarmoeder 3 vingers boven mijn navel. Het systeem van de verloskundige gaf zelfs een foutmelding omdat die hoogte niet paste bij de termijn. Morgen moet ik weer dus ik ben benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder nu ligt.

15. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja, dus ongeveer vergelijkbaar met die van mij, en die lag donderdag ter hoogte van mn maag. Al is het nu wat moeilijk te voelen. Ga het woensdag ook even vragen. Dan heb ik mijn bloeddruk controle afspraak.

16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ PMK: dat volle gevoel is volgens mij volledig normaal. Ik heb het in ieder geval ook en aangezien nog een paar dames hier er last van hebben... Als ik anatomisch nadenk klinkt het ook best logisch omdat alles in je buik wat in verdrukking raakt. Maar zeker ben ik er niet van.

@ Bloesempje: Heel herkenbaar! Ik ben het type van blijven doorstomen maar dat kan nu tijdelijk niet. Ik heb ook altijd een mega drukke agenda en ben dat gewend dus vind het ook best lastig om te aanvaarden. Dus ik snap je volledig.

Hier: Ik denk dat ik klaar ben voor mijn tentamens. Morgen nog ongeveer de hele dag om te herhalen en dan om 17u30 mijn eerste tentamen.

17. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik herken het ook hoor, vandaag bij het tankstation mn beste vrienden van mn vorige zwangerschap gehaald: Rennies! Hopelijk helpt dat ook al wat...
    Succes Sillemie, zal voor je duimen!

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Heel veel succes morgen Sillemie!

Hier vandaag alle meubels op hun plek gezet. Morgen nog even een gat door de muur heen boren om de kabels van mijn vriend zijn bureau doorheen te trekken. We hebben blijkbaar een muur van 20cm en een boor van 16cm :p Via de andere kant boren had geen nut.... Morgen dus van zijn werk een lange boor lenen en dan afmaken. Dan kan ik eindelijk woensdag beginnen aan inrichten en afmaken :) Ben namelijk bang dat ik over een niet al te lange tijd niet veel meer kan doen. Merk nu al dat ik veel klachten krijg, dus wil het sowieso voor eind 7e maand af hebben.

19. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Nou, net alles eruit gegooid, was alweer een tijdje geleden. Ben nu dus enigszins van het volle gevoel af...

20. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Och gaat lekker.... heb hier een grote 'bevalling' gehad om het maar even netjes te zeggen en voel me ook al wat minder opgeblazen :p

Deel Deze Pagina