1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Wensmamma: Hier is duidelijk gezegd aan de telefoon dat ze pas aan het eind van de 7e maand een afspraak maken om ook de baby kamer te controleren. :p Gaat dan voornamelijk om het matrasje enz, maar dat zit hier wel goed. Wil het ook voor mijn gevoel eerder af hebben. Stel nou dat ik wel eerder moet bevallen, is dat in ieder geval gedaan. Sowieso wil ik de laatste twee maanden weinig nog doen :)

Balen dat je zoveel pijn hebt ! :( Ik merk ook dat het met mijn ziektebeeld iets slechter gaat, maar nog niet slecht genoeg om aan de bel te trekken zeg maar. Ik denk dat ik die laatste maanden ook wel uit ga zingen.

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Misschien kunnen jullie meteen even elkaar ontmoeten :D

Ah al meerdere mensen lekker bezig met de kamertjes lees ik, leuk om te doen!

Wensmamma, wat vervelend die terugkerende pijn!

Juffie, fijn om te horen dat je veel steun krijgt!

Hier ook genoten van het heerlijke weer afgelopen weekend, zaterdag eerst met een van onze paarden op pad geweest, op wedstrijd, mocht hij vrij bewegen, was de eerste keer dat hij mee ging en hij deed het hartstikke braaf!!

Gisteren lekker om het huis bezig geweest, heerlijk de hele tijd buiten, paardjes in de wei andere diertjes die allemaal van het zonnetje genieten, zalig gewoon!!

Ik voel de kleine ook echt heel goed nu en heel regelmatig, ik voel haar ook steeds vaker aan de buitenkant, wel leuk, nu kan mijn man haar ook voelen!
    Ze ligt wel eigenlijk steeds in dezelfde houding, voetjes naar beneden, ruggetje en kontje aan de rechter kant in mijn buik, hoofdje schuin boven mijn navel.
    Nu weer een weekje werken waarvan ik eerlijk moet bekennen dat het nu toch met vlagen wel wat zwaarder wordt voor mijn lijf!

fijne week iedereen!

3. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oh apart daar hebben ze het hier echt niet over gehad, nou ja zal bij elke kraamzorg wel anders gaan. Ik moet t voor mijn gevoel ook al af hebben hoor ;) . Zaterdag dus de kast verplaatsen, mijn bed daarna verplaatsen én de ladeakast/commode in elkaar zetten. Kan ik lekker de kleertjes enz opruimen.

Ja ik denk zelf dat het beter zou zijn als ik helemaal stop met werken, wel uber saai, maar ja denk dat t wel beter is. Heb ook al gevraagd of het mogelijk is om een training die ik eigenlijk begin mei heb ook kan doen in november als ik weer terug kom van verlof.

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Tazzy: je hebt t vast wel al eens gezegd, maar hoeveel paardjes hebben jullie? Ik ga misschien zaterdag weer even langs bij de manege. Even bijkletsen met de meiden van mijn les.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wij hebben zelf vier paarden, een kwpn-er, een haflinger en twee fjorden, allemaal ruinen.
    De kwpn-er staat in principe te koop. Dat is nog een jong dier, moet nog zes worden en door onze fulltime banen, druk leven buiten ons werk qua dieren en een klein wondertje op komst, komen wij er gewoonweg niet aan toe om lekker met hem bezig te gaan terwijl hij dit juist zo leuk vind. Hij kan zo fijn bewegen dus gewoon zonde om hem maar in de wei te laten staan. Hij staat verder niet in de weg want ze staan aan huis maar het zou voor hem gewoon leuker zijn als er iemand lekker mee aan de slag gaat. Nu staat hij bij een vriendin van ons die hem verder doorrijdt e.d.
    De haflinger en een van de fjorden zijn 15 en 11 jaar oud en die vinden het wel best zo een beetje rondstruinen in de wei nu het vrouwtje zwanger is en onze andere fjord moet nog 2 worden dus die doet sowieso nog niks en dat is het paardje van mijn man.

Naast de paarden hebben we nog het nodige kleinvee als geitjes, een schaapje, varkentjes, kippies, konijnen, honden en katten.

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Even ego.. reageer straks via de computer even uitgebreid.

Het uwv heeft mij net gebeld en doordat ik bij kleine inspanningen al harde buiken hèb en erg veel last van mijn bekken raadde zij mij aan om de rest van de zwangerschap thuis te blijven. Zij heeft me nu ook ziektegeld tot aan mijn verlof en belt me nog een keertje in mijn 33e week.

Morgen moet ik dus naar de bedrijfsarts en ben echt benieuwd wat hij van plan is.. of hij me aan het werk wil zetten of weet ik wat.
    Lig door een druk weekend al de hele dag op bed? Zelfs mijn zoontje is opgehaald.Door de gastouder omdat ik hem er niet heen kon brengen vanmorgen. :(

7. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wat was het hier rustig het afgelopen weekend! iedereen was zeker genieten van het lekkere weer zondag? zaterdag was het hier echt rotweer.

@ Juffie Wat fijn dat je je toch gesteund voelt!

@PMK. hier ook die maag, maag en blaas! zijn leuke springkussens en boksballen hoor

@ Wensmama, wat rot!! hopelijk kan de fysio je wat helpen, ik herken het helaas heel erg. Probeer vooral je rust te pakken

@Tazzy, heerlijk even met de paarden weggeweest! ik ben als de dood voor paarden hahaha

@Wensmama, misschien toch toegeven aan je lijf..het is nog lang 16 weken niet werken maar je krijgt er iets groots voor terug. en je kan beter op tijd stoppen voor je nog meer veel last krijgt.

@kraamzorg:.. hier bellen ze alleen en komen ze niet langs. de vorige zwangerschap is ze wel geweest maar heeft ze niet eens gevraagd naar het kamertje. ze vroeg alleen of we 2 kruiken hadden. Nu bellen ze dus zo rond de 32/33e week

hier: Zaterdag heeft vriend het hele huis en berging leeggehaald en grotendeels weggegooid. Ik heb vanaf een afstandje gekeken en gezegd wat er weg kon en bewaard kon blijven, daarna heeft hij 2 dagen lang ons hele huisje schoongemaakt ik geloof dat het nog nooit zo schoon is geweest haha. We willen het huis graag verkopen dus moesten er wel wat spullen weg. We wonen op een appartementje dus ben benieuwd hoe snel het verkocht is. Of eerder... hoelang we hier nog zitten -_-als de kindjes nog klein zijn is het prima maar daarna wil ik echt een tuin!

Ook alle babyspullen zijn nu echt uitgezocht.. alles wat gewassen moet worden staat bij mijn schoonmoeder, en die gaat alles even wassen en strijken voor ons hihi. De box zetten we pas in week 39 ofzo op en zijn bedje staat al klaar. dus eigenlijk is alles klaar haha. Moet alleen nog een bus voeding hebben en dan kan hij komen hihi

8. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ik zie dit berichtje nu pas! Dan zaten we er tegelijk! Ik was rond half elf aan de beurt..... Met kindje alles goed, mijn bloedwaarden helaas niet. Vermoedde ik al. Heb chronisch ferritinegebrek en nu is dat wel erg schrikbarend laag, vandaar dat ik zo moe en benauwd ben en hartkloppingen heb! Nu dus extra medicatie, komt wel weer goed.

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Juffie: fijn dat je zo goed opgevangen wordt door je omgeving en zoveel steun ervaart! En fijn dat je baby goedgekeurd is, hopelijk slaan de medicijnen aan bij je en voel je je snel beter!
    Nietverwacht: zelfde reactie vant UWV als bij mij dus, fijn! Morgen zeker even benoemen bij de bedrijfsarts. Als zij de brief van je vk zien en horen dat het UWV al akkoord is tot je verlof je salaris te betalen zal hij/zij vast niet veel meer te zeggen hebben!
    Rest alweer vergeten uiteraard, sorry dames, alleen onthouden dat veel van jullie weer een stuk verder zijn met het plekje voor de baby, leuk!

Hier: mn nichtje (bijna 4) had zaterdagochtend bij het wakker worden besloten dat ze bij ons wilde logeren. Onze afspraak van zaterdag ging niet door dus kon ze komen, ze wordt zo weer opgehaald. Dat was wel een extra aansporing voor manlief om de logeerkamer leeg te maken, zij is nogal ondernemend nmlk dus moest het wel even peuterproof zijn. Weer heel veel weggedaan en opgeruimd, en as we speak is hij met de allerlaatste dingen bezig. Dat betekent dat ik deze week rustig alle witte muren een opfrisbeurt kan geven en de kozijnen en plinten ook even kan schilderen. Dan de behangrand erop, even goed luchten en dan is die kamer zo goed als klaar (alleen nog een andere lamp maar dat komt wel). Dan kan zoonlief daar vast in met alle meubeltjes van de babykamer, zodat die kamer gelijk leeg is en ik daar aan de slag kan. Daar hoeft in principe alleen de blauwe muur roze gemaakt te worden en daar ook de behangrand erop, rolgordijn ophangen en klaar. Al met al zouden we dus over 2 weken zeker klaar kunnen zijn met die 2 kamers, dan gaan we onze kamer weer omtoveren naar baby-opstelling (evt nog behangen/schilderen maar zijn we nog niet uit) en dan zijn we er klaar voor.
    Ik had vrijdagavond en zaterdag aanhoudens last van mn buik. Pijn onderin die uitstraalde naar mn zij, vooral links. Vaak plassen, branderig gevoel daarbij enz. Even hap gebeld of ik tot maandag mocht wachten, maar moest urine komen brengen. Er zaten wel witte bloedlichaampjes in, maar ze wilden me nog niets geven, ze hebben het op kweek gezet en moest dan vandaag naar mn eigen ha om urine te laten checken. Er zat bloed (niet zichtbaar voor mij hoor) in en meer witte bloedlichaampjes dan zaterdag dus nu wel een kuur gekregen. Hopelijk helpt dat snel, vooral door de pijn voel ik me totaal niet lekker. 5 dagen 4 capsules per dag, hoop snel effect te merken!

10. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Bloesempje. Ik heb 2 weken geleden zelfde ab gehad. Hielp bij mij goed. Minder plassen en veel minder buikpijn

11. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Pkm, hier ook altijd gezegd door kraamzorg. Daadwerkelijk gekeken hebben ze echter nooit, oplichters haha.

Wensmama, goed naar je lijf luisteren. Jezelf nu voorbij blijven lopen kan grote gevolgen hebben voor na de zwangerschap.

Bloesempje, gezellig een logee! Heerlijk dat je vriend flink bezig is geweest en het snel af kan zijn. Hopelijk slaat je kuur snel aan.

Juffie, hopelijk helpt de extra medicatie!

Nietverwacht, wat heerlijk dat je vriend zo aan de slag is geweest! Heerlijk als het allemaal zo opgeruimd is. Gelukkig is uwv ook akkoord.

Tazzy, dat zijn een hoop paarden! Klinkt erg leuk en vast ook behoorlijk wat werk

Ik vergeet vast vanalles weer

Mijn dag was er echt 1 om snel te vergeten. Achteraf kan ik er om lachen maar vanmiddag echt moooooooordneigingen. Ik heb nogal last van nesteldrang en man heeft van de week heel de tuin opgeruimd en schoongemaakt. Nu begon het ineens te kriebelen om die afzichtelijke bruine kleur op de schuur eindelijk eens te veranderen in een leuk fris kleurtje. Had de verf al staan, kwasten genoeg dus vol goede moed heel die rottige piep schuur schoongemaakt. Dat ging nog lastiger dan gedacht en een ontmoeting gehad met een spin die volgens mij geïmporteerd was, man man man wat was dat kreng groot. Afijn, schuur schoon, geschuurd, ontvet, lekker verven. Kids werkten perfect mee en waren wonderbaarlijk lief. Op dat moment had ik al moeten weten dat het allemaal iets te goed ging.. Ja hoor, bij de laatste lat kijk ik omhoog en zie ik de bovenste verf(die al droog was inmiddels) loslaten. Hebben die stumpers van een vorige bewoners de schuur geverfd met verf voor kunstof, terwijl het toch echt hout is. Even flink tot 100 geteld en toen kon ik alles er zo weer afschrobben:x. Afijn, 3 uur later zat ik dus volkomen buiten adem op mijn loungesetje naar dezelfde kleur bruin te staren:p schoon bruin, maar nog steeds bruin. Dit weekend maar poging 2 met eerst een speciale primer eronder, zucht

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ben je echt verplicht om twee kruiken te hebben? Morgen even inhoudelijk reageren... erg moe nu, duik er zo in.

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @tazzy: Ooh leuk hoor. Ik vind fjorden en haflingers zo leuk! Vroeger toen ik nog een penny meisje was een keer op een ponykamp een week op een fjord gereden en 4 jaar geleden reed ik elke zondag (samen met iemand anders) op een haflinger. Maar poeh he wat een eigenwijs beest :p
    Heerlijk zo het leven buiten hebben.

@nietverwacht: WAt superfijn van het uwv, denk dat de bedrijfsarts nu echt geen keuze meer heeft hoor, lijkt me raar als hij/zij vindt dat je moet blijven werken.
    Heerlijk dat opruimen he. Ik hou zelf niet van opruimen, maar als het opgeruimd is vind ik het wel fijn, hoezo krom :p

@bloesempje: ook al zo lekker bezig met opruimen! HOpelijk helpt de ab en doet die izjn werk.

@typfoudt: ik moet stiekum ook wel lachen hoor haha. Al dat werk dus voor niets. Hopelijk volgende keer beter!

@pmk: ja je moet 2 kruiken hebben, net zoals je 2 emmers moet hebben bv

Ik heb vanmorgen contact gehad met het echo bureau. Op 9 mei hebben wij een 3D echo!!
    Morgenavond afspraak bij de fysio, gaat echt niet goed :(

Afspraken VK en GYN

April
    10, PMK - VK
    10, Aowyn - VK
    13, Juffie2 - VK
    20, IlonavanH90 - Glucose test
    25, PMK - 3D/4D Echo
    28, Rhea90 - Gyn
    30, Sierra - Echo + Gyn

Mei
    1, Bloesempje - VK
    1, Wensmamma - Gyn
    4, SYRV - VK
    4, IlonavanH90 - VK
    6, Nietverwacht - Vk
    6, tatie - VK
    9, Wensmamma - 3D echo
    20, IlonavanH90 - 28w groeiecho

Juni
    2, Bloesempje - GUO

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. Mama015, 1e kindje

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

9 Augustus
    9. AvD76, 38 jaar, 1e kindje, zkh - ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv ♥ Verrassing voor jullie!

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh

12 Augustus
    12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!

14 Augustus
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

Totalen geslacht:
    9 ♥ jongens
    12 ♥ meisjes
    3 ♥ Verrassing

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83[/QUOTE]

14. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Typtfoudt: Sorry,,, ik moest even lachen om je verhaal hahaha! wel vervelend dat ze het met de verkeerde verf geverfd hebben.

PMK: Hier zeiden ze inderdaad 2 kruiken, want zelfs zomer kindjes kunnen zich niet altijd warm houden. Mijn kraamzorg wil geen zensykruiken maar echt stalen of metalen kruiken.

Wensmama: Wat vervelend dat het zo slecht gaat! hopelijk kan de fysio iets voor je doen! Wel leuk de 3d echo! Wij hadden dat bij M ook, maar deze keer doen we het niet, vond het toch niet zo speciaal haha. donderdag moest je naar de bedrijfsarts toch?

waarom zou je eigenlijk 2 emmers moeten hebben?? Ik heb 1 emmer en de kraamzorg had die ook niet nodig hoor?

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Vreemd van die kruiken, want op veel uitzet lijsten staat ook maar 1 kruik. Zal er eens naar mijn kraamverzorging over op bellen :)

Nu eerst vandaag ff verder, vanavond inhoudelijk :)

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Nou 1 emmer voor het schoonmaken en 1 emmer voor het badje te vullen ofzo.
    WEl grappig hoe verschillend het is per kraamzorg, bij mij vinden ze een zensy weer prima.

Ja idd donderdag afspraak bij de bedrijfsarts.

17. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Oh echt hahaha. Nou hier gaat het badje gewoon de badkamer in en deden wel met de doucheslang het badje vullen. En schoonmaken vulde ze gewoon de wasbak.

Spannend, de bedrijfsarts!!

Ik heb om 14.15 de afspraak bij de bedrijfsarts.. en schijt 7 kleuren stront 😨

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier inderdaad ook gebeld, omdat wij de Zensy wouden. Zensy was prima, zolang het geen namaak is.

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Nou, heb even de laatste drie pagina's erbij gepakt!

SYRV Leuk dat het kamertje nu bijna zo goed als af is. Ik ben ook hier de laatste puntjes op de I aan het zetten. Muur schilderingetje ook vandaag mee begonnen, maar nog LANG niet af. Gaat veel tijd in zitten.

KoosAtillaLuna Zou goed kunnen hoor dat je voelt hoe ze ligt . Ik heb ook een idee van hoe ze ligt in mijn buik, is volgens mij ook dr voorkeur om te liggen zo.

Tazzy Heerlijk weekend dus gehad als ik het zo lees. lekker genoten van je paardjes :)

Nietverwacht Fijn dat het UWV ook aangeeft dat je eerder met verlof kan. Hopelijk gaat de bedrijfsarts hier dan in mee. Succes!

Bloesempje Hopelijk ben je gauw van de ontsteking af. Nooit fijn natuurlijk! Ben zelf ook huiverig er voor elke keer, maar tot nu toe mag ik afkloppen.

Typfoudt Ik heb stiekem wel moeten lachen om je schuur verhaaltje :p maar ik snap dat het echt ENORM balen is!! Hopelijk is poging 2 een betere poging :)

Hier Eindelijk begonnen aan de muur schildering. Morgen weer verder. Gaat erg veel tjid in zitten als je alles ook nog uit de hand moet tekenen :p Komt vast wel goed! Ben in ieder geval lekker bezig en dat scheelt :)

20. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Crea Bea hoor! Wat gaat het worden? Ik zou dat dus zelf absoluut niet kunnen, ben helemaal niet creatief. Maar super leuk als je zelf iets voor de kleine kan maken, is toch bijzonder. Vind het ook heel bijzonder dat mijn ouders het wiegje voor ons meisje hebben gemaakt.
    Oh en wat kruiken betreft, die heb je wel echt nodig inderdaad. Ik had afgelopen week de telefonische intake (vond het echt bizar vroeg trouwens). Toen heb ik ook nog naar kruiken gevraagd, ik wist dat we ze in ieder geval in huis moeten hebben maar ik was benieuwd of we die ook echt zouden gebruiken aangezien de baby midden in de zomer wordt geboren. Maar die kans zat er dik in zei ze, want ook zomerkindjes kunnen ongeacht de temperatuur buiten nog moeite hebben om zichzelf warm te houden.
    Dat van die 2 emmers heb ik trouwens nog nooit gehoord.

@typfoudt: oh man! Wat kan ik me je frustratie goed voorstellen zeg! Ik zou denk ik in janken zijn uitgebarsten hahah;).

@wensmam: wat ontzettend vervelend dat je zoveel pijn hebt! Sterkte!

@hier: ik heb eigenlijk weinig te melden. Alles gaat z'n gangetje, ik mag echt niet klagen. Afgezien van wat rugpijn af en toe heb ik echt geen klachten. :D
    Merk wel echt dat ik extreem opruimerig ben, alles moet af, schoon en netjes. Ik heb ook echt het idee dat ik alleen maar achter iedereen z'n kont aan het opruimen ben en dat het nooit netjes en schoon wordt. Als dat zo door gaat de komend weken zit ik binnenkort met een burn-out haha;)

Deel Deze Pagina