Hoe oud zijn de katten? Voornamelijk komt de bacterie voor bij jonge katten namelijk. Het was idd niet slim maar gebeurd je niet nog een keer! Hier kom ik er 1-2x per nacht uit om te plassen en vervolgens 's ochtends vroeg om half 7 als de wekker gaat weer Veel plezier op vakantie!!
Beterschap voor alle zieken! @ Sillemie, jeetje dat is schrikken zeg, gelukkig alles goed met jullie! @ PMK: balen van de zwangerschapssuiker, maar wel fijn dat ze het nu in de gaten kunnen houden! @ Modra, veel plezier op vakantie. En het is inderdaad daarna lekker aftellen 's nachts plassen: ik moet ook 3 tot 4 keer, had voor de zwangerschap al dat ik meestal 1 keer moest maar nu helaas veel vaker, en goed voor de nachtrust is het ook niet *zucht*. Kleine lag ook tot een paar dagen in stuit en hij wilde als ik in bed lag nog wel eens lekker op de blaas trappelen... Kinderkamer: nog niets gedaan, moeten mijn vader en broers ook voornamelijk doen. Maar het is niet zoveel werk! Hier: ik werk sinds deze week 6 uur, is me tot nog toe goed bevallen maar was natuurlijk ook goed uitgerust na mijn vakantie. Afgelopen dinsdag echt de meest saaie echo ooit gehad...vaste echoscopiste was er niet en deze heeft enkel alleen naar de bloedvaatjes in het hoofd gekeken, dus alleen het schedel gezien, maar alles was goed en dat is het belangrijkste. Verder gaat het hier z'n gangetje oja volgende afspraak vk is 4 mei
@ PMK: spannend al die controles. Zou je het erg vinden als je overgenomen wordt door de gynaecoloog? @ Modra: het is het gevaarlijkst in het begin van de zwangerschap omdat dan de grootste onderdelen van je kindje nog gemaakt moeten worden. Het is in het verdere verloop van de zwangerschap ook niet heel handig om het wel te doen maar het zal vast wel niet heel veel kwaad kunnen. Over het plassen: ik slaap nog steeds de hele nacht door tenminste als ik vlak voordat ik naar bed ga en gelijk bij het opstaan ga plassen. Maar ik ben misschien ook niet het beste vergelijkingsmateriaal: ik plas sowieso weinig. @ Bloesempje: Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar wat er zoal in de goodiebag zat. @ Elita: Zijn de meubeltjes geworden wat je ervan verwacht had? Hier: De nesteldrang is begonnen! Sjonge jonge, ik irriteer mij aan elk plekje en elk stofje. Gisterenochtend moest de was perse gedaan worden terwijl er bijna niks in de wasmand zat maar dan ging ik de lakens maar van het bed halen en alle handdoeken in het huis in de was gooien. Ook de keuken moest er aan geloven: helemaal van boven tot onder gesopt. En de babykamer kreeg ook maar weer eens een opruim-sopbeurt. En wat denk je? Ik was daarna helemaal uitgeput en moest dan nog beginnen werken, oeps . Gelukkig had ik nog even 2 uurtjes om op te bank te liggen. Ik kwam er ook achter dat de kleine meid zeker geen kleding tekort gaat komen:
Mrs O: Toch fijn dat je nog even hebt mogen spieken Sillemie: Zou het niet heel erg vinden om eerlijk te zijn. Zolang mijn kindje maar gezond geboren gaat worden Nesteldrang: Nog totaal geen last van gelukkig!! Wil wel zo snel mogelijk de muur schildering af hebben. Bedenk mij dat ik vandaag al 25 weken ben! Gaat zo hard... voor je het weet zit je al op de 30! Afspraken VK en GYN April 20, IlonavanH90 - Glucose test 20, KoosAtillaLuna - VK 25, PMK - 3D/4D Echo 28, Rhea90 - Gyn 28, PMK - Internist/Dietist 29, PMK - Groei echo 30, Sierra - Echo + Gyn Mei 1, Bloesempje - VK 1, Wensmamma - Gyn 4, SYRV - VK 4, IlonavanH90 - VK 4, MrsO - VK 6, Nietverwacht - VK 6, Tatie - VK 7, Sierra - Gyn + echo 9, Wensmamma - 3D Echo 19, Sierra - Gyn 20, IlonavanH90 - 28w groeiecho 28, PMK - Groei echo Juni 2, Bloesempje - GUO Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7. Mama015, 1e kindje 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 9 Augustus 9. AvD76, 38 jaar, 1e kindje, zkh - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 12 Augustus 12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 14 Augustus 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! Totalen geslacht: 9 ♥ jongens 12 ♥ meisjes 3 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Zal later even showen wat er in de goodiebag zit, zo eerst naar een crematie (vader van buurvrouw)... @Sillemie: goed bezig, ik zit nog soort van te wachten tot ik nesteldrang krijg Wil wel zsm alles boven af hebben en kan ineens niet meer tegen troepjes in de woonkamer, maar de heuse drang om bijv de keuken grondig aan te pakken (hard nodig) ontbreekt nog... Veel kleertjes idd al zeg! Welke maten zijn dit? Ik heb nog helemaal niet veel. Eerst alles eens afmaken en dan uitzoeken wat ik wel heb, dan kan ik inschatten wat ik nog moet kopen! @Mamaniess: hoe ist nu met je? Begrijp ik het goed dat je een roepnaam zoekt die begint met Inge en dan nog iets er achteraan? Zal gaan nadenken! @Pmk: gelukkig baal je er niet te erg van. Idd ist belangrijkste dat je doet wat goed is voor je kindje! Hoe ist eigenlijk met je opa? Voor mn gevoel al een tijdje niets over gelezen, of ik heb het gemist, sorry in dat geval!
@ Bloesempje: Dit zijn maatjes van 50 tot 68. Het bijzonderste vind ik dat we bijna niks van die kleding zelf gekocht hebben . De oma's, tantes enz zijn nogal enthousiast dat we een meisje gaan krijgen . @ PMK: Dat is inderdaad het belangrijkste, als die kleine maar gezond ter wereld komt! Hier: ga mij zo voorbereiden op onverwachts bezoek! Een van mijn Belgische vriendinnen heeft vandaag een afspraak ergens in Velserbroek en toen ze de route daarheen bekeek zag ze dat ze ongeveer langs mij rijdt dus ze appte net dat ze er aan komt . Zo leuk! Het is de eerste keer dat zij en haar verloofde naar mijn huis komen.
Hier ook nog geen nesteldrang hoor... misschien krijg ik die wel helemaal niet? Wel heb ik dat ik het kamertje af wil gaan maken.... Mijn opa... dat is nog een heel verhaal, maar het komt er nu op neer dat het afwachten is tot hij zal sterven. Het ziekenhuis heeft hem opgegeven ongeveer 1-2 weken geleden en hebben alle afspraken geannuleerd. Er valt gewoon niets meer te doen voor hem. Hij heeft nu 24 uur per dag iemand bij hem (ook 's nachts dus!) voor het geval het wel gebeurd. Zusterpost zeg maar. Hij heeft heel veel pijn en is vaker 'afwezig' dan dat hij 'aanwezig' is (snappen jullie deze?). Staat strak ook van de morfine. Het verbaast iedereen al dat hij het nog zo lang heeft kunnen volhouden. Iedereen had eigenlijk al verwacht dat hij er niet meer zou zijn.... Man met een sterke wilskracht dus
Hoi allemaal, Het is heel lang geleden dat ik geschreven en meegelezen heb, ik denk dat ik nog zo'n 100 pagina's te gaan heb. Precies drie weken geleden hadden wij onze 20-wekenecho en die was niet helemaal goed. Er was wat gezien aan de darmpjes en voor we het wisten zaten we in een enorm medisch traject. Het probleem met de darmen (echodens en uitgezet) kon op zichzelf staand zijn, maar kon ook bij allerlei andere afwijkingen horen. Na twee medische echo's en bloedafname bij ons allebei (bij mij zelfs 8 flinke buisjes!) hebben we sinds gisteren eindelijk alle uitslagen binnen en... alles was goed! Geen chromosoomafwijkingen (kreeg de NIPT), geen infectie bij mij, geen taaislijmziekte. We zijn enorm opgelucht. Nu moeten we de volgende echo, bij 28 weken, afwachten. De kans is best aanwezig dat het probleem bij de darmpjes zich vanzelf oplost, maar als het er bij 34 weken nog steeds is, moet ik verplicht in het ziekenhuis bevallen (medische indicatie). Blijft spannend dus, maar we zijn al heel blij met de uitslagen en vanaf nu ga ik eindelijk op mijn roze (eigenlijk blauwe...) wolk zitten en niemand die me er nog afkrijgt! Ik zal vanaf nu weer wat vaker mee komen lezen/schrijven.
Thanks voor de reacties! Fijn dat jullie ook denken dat het we wat meevalt. Denk dat de katten een jaar of 8 oud zijn... En bedankt voor de vakantiewensen. Wbt het plassen verschilt het dan heel erg per persoon... Denk dat het bij mij er bij hoort helaas, heb onlangs nog laten controleren op infectie maar was schoon. @Mrs O: Ik moest inderdaad voor de zwangerschap ook altijd al één keer, dat is wel te overzien maar zo vaak is slecht voor je nachtrust idd. En als ik in bed ga, alvorens ik in slaap val ga ik ook nog twee keer... Wel fijn dat jij nu 6 uur per dag werkt! @Sillemie: Ohh kast vol kleren! Ghehe, nesteldrang... Heb het ook wel een beetje maar niet zoals jij. Nahja heb je in ieder geval een heel schoon huis straks! @PMK: Wel nare situatie zo met je opa, ook dat hij veel pijn heeft... Moeilijk hoor! @dezelfde: Ohh jeetje dat moet wel schrikken zijn geweest! Je hoopt natuurlijk dat alles goed is bij de 20 weken echo. Gelukkig dat het bloed wel goed is zeg, wat fijn! Wel spannend 28 weken echo. En je hebt gelijk, lekker op die blauwe wolk zweven!
Modra, te laat waarsch, maar een hele fijne vakantie! Wat die kattenbak betreft: volgens mij moet je dan net de pech hebben dat een van die katten besmet is (wat al een kleine kans is gezien hun leeftijd), dan moet je net de pech hebben dat dat toxoplasmose beestje op jou handen terecht komt en dan moet je net de pech hebben dat je ook daadwerkelijk besmet wordt. Kortom, ikzelf zou me niet teveel zorgen maken! Dit dagelijks doen is niet echt handig, maar een keertje is wel echt een miniem risico!
Ik zal even proberen op te noemen (uit mn hoofd) wat die goodiebag was. Er was een jongens en een meisjesvariant, ik heb uiteraard de meisjesvariant gekozen . Sws een leuke shopper (die nieuwe Prenatal shopper) met daarin wat folders en kortingsbonnen van de partners van de VIP-night. Daarnaast een shirtje van Tumble 'n Dry in maat 74, een bordje van BabyBjorn, een fotolijstje, 3 paar sokjes, een pompje zeepvrije wasgel van Zwitsal, een flesje van TommeeTippee, een flesje van Bebejou, een placemat, 3 voorleesboekjes, wat proefmonsters van o.a. Weleda en de rest ben ik alweer vergeten
Even ego.. morgen doe ik even via de laptop reageren. Ik mag thuisblijven tot mijn verlof.. baas vond het niet leuk, maar uwv had hem al op de hoogte gebracht. Nu dus thuis tot eind november (vakantiedagen erbij geplakt)
Superfijn nietverwacht! Hopelijk lucht het wat op en kun je het van je afzetten. Je zult zien dat dat je al heel erg goed gaat doen!
Fijn nietverwacht! Onze babykamer meubels zijn vrijdag gebracht. Ben er erg blij mee. Alles komt in de babykamer wel wat groter over dan in de winkel maar er is nog genoeg vrije ruimte. Nu de kast en commode al ingericht met alle spulletjes die we hadden en daardoor een goed overzicht gekregen van wat we nog wel en niet moeten hebben. Voor de meer ervaren mama's. Ik neem aan dat ik ook een zomerjasje moet kopen? Wat voor maat zouden jullie adviseren. Manlief was erg groot bij geboorte dus we verwachten stiekem ook wel een groot kindje. Maar ja 0% garantie natuurlijk. Nemen jullie een maat 56 of iets anders?
Ik reageer vanavond uitgebreid, maar voor nu alvast even reactie op jasjes. Ik heb dan twee winterkindjes, en die hadden zelfs geen echte jasjes. Wij hadden toen zo'n dik slaapding met mutsachtige bovenkant, voor in de kinderwagenbak en maxi cosy en wikkeldekens. In maat 62 had ik bij de tweede wel een lekker warm en vooral teddyberen zacht vestje. Maar de eerste maanden dus geen jas gebruikt. Ik vond al dat stugge materiaal maar gedoe voor die kleintjes en vervelend om hun armpjes in te werken. Maar is maar een mening he, en als ik een geweldig leuke jas zie denk ik daar misschien ook weer anders over
Wij hadden geen jasje bij de eerste, en die is vorig jaar 26 april geboren en toen was het heel warm! We hadden wel een vestje maar die had hij niet aan met hèt naar huis gaan, hij had alleen rompertje korte mouw aan, tshirt lange mouw broekje sokjes mutsje en wikkelden in de maxicosi. In de auto is het vaak ook al warm en thuis ook, dus geen jasje of vestje oid veel te veel gepruts.
B. is van november, voor hem gebruikten we een warme wikkeldeken of zo'n teddyberenpak van H&M. Ik denk dat ik nu ook geen jasje koop, in elk geval niet van tevoren. Eerste tijd gebruik je die toch niet waarsch. Denk dat onze baby's genoeg hebben aan een dekentje oid!
Trouwens, voor degenen die een uitzetlijst gebruiken en/of voor het eerst moeder worden, aan 6 hydrofiele luiers heb je niet voldoende. Ik tenminste niet! Flanellen luiers heb ik nooit gehad trouwens, maar van de hydrofiele gebruik(te) ik er veel. Onder het hoofdje in de wieg en in de wagen, afdrogen na badderen, als je niet elke dag wilt moeten wassen zou ik er sowieso meer halen! Ik heb er nu 12 gehaald en 6 washandjes. Grote kans dat er laten nog bijgehaald gaat worden, ondanks dat ik er ook nog heel erg veel van B. heb, maar ja, die gebruik ik nog en het zijn jongensluiers he
Ik heb werkelijk geen idee hoeveel B. er heeft, denk rond de 30, maar zou ook zomaar meer kunnen zijn, maar sommigen gebruik ik nooit. Toen hij op de NICU lag hebben we er veel bijgekocht omdat we ze daar gebruikten om zn bed wat vrolijker op te maken. Thuis had ik ze alleen in grijstinten dus ook niet vrolijk, dus bij Hema en Prenatal veel bijgehaald. Als ik zo nadenk kom ik wel op 40 trouwens denk ik, maar daarvan gebruik ik de helft echt regelmatig schat ik.