1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Maar zie op die uitzetlijsten vaak 6 staan en dan denk ik: hoe dan, dat red je nooit!

2. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Zojuist bedje en commode opgehaald, kwamen leuk setje tegen op mp. Hoort eigenlijk nog een kast bij maar daar is onze kamer veelste klein voor. Dus mochten ook alleen bedje en commode over nemen. Die is mijn vriend nu in elkaar aan het zetten. En ik ben weer rustig aan aan het doen, ben ondertussen snip verkouden geworden dus ga van het een naar het andere helaas. De zij is nog wel gevoelig maar niet meer zoveel pijn als dinsdag.. Morgenochtend gesprek bij de pop poli in het ziekenhuis en daarna gelijk door naar de gynaecoloog voor controle. Had ik overigens niet gemeld voor op de lijst. Vergeet dat nogal door te geven.

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
  4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wauw pmk, gaaf!!! Echt superschattig!
    Enne, 40 heb je er ook zeker niet nodig hoor ;)

5. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Pmk wat gaaf!! Kom je ook bij ons als we een nieuw huisje hebben :) hihi

6. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    En idd! 40 van die dingen heb je ook niet nodig.
    De onderste stapel gebruik ik ook niet zo vaak, behalve voor hem in bed en die worden ook netjes door oma gewassen en gestreken ( ik kan niet zo goed witte kleren wassen Haha)

7. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk Pkm!!

Nietverwacht, heerlijk! Nu lekker gaan genieten zonder stress van je werk.

Hydrofielen luiers, pff, veel! Haha. Op uitzetlijsten staan van veel dingen het minimale en ook veel onzin dingen die je nooit gebruikt. Navelbandjes, luieremmer(ik gooi ze altijd gelijk in de kliko, flanellen luiers(worden soms gebruikt bij thuisbevalling) en nog wel een aantal dingen werkelijk nog nooit gebruikt. Maarja, er staat ook dat je 3 pakjes in maat 50/56 nodig hebt. Dat zou ik ook nevernooit redden. Nu heb ik sowieso een kledingverslaving en puilen de kasten van de kinderen altijd uit. Voor de baby krijg ik nu al bijna niets meer tussen het hanggedeelte gepropt en dat is pas tot maat 68 Enkel shirtjes, vestjes enzo die hangen. Broekjes e.d. Liggen allemaal.

Jasje, ook nooit gebruikt als ze zo klein zijn. Altijd vestje, wikkeldekentje of iets. Moet zeggen dat ik vestjes met capuchon altijd reuze onhandig vond. Ze liggen nooit fijn erop en over hun hoofd blijft de capuchon ook niet zitten als ze liggen :)

Hier staat de box nu in de woonkamer. Dit weekend 3 mooie boxkleden gemaakt ervoor en de boxtas zodat alles bij elkaar past. Helemaal blij met het resultaat. Woensdag gaan we lekker een weekje weg. Gewoon even in Nederland dit jaar.

8. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
  9. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    DSC_0003.jpg

Zooo leuk hoe mijn kleine vriendje bezig is met de zwangerschap, bedje is al gevuld met knuffels en natuurlijk heeft hij ook een baby in de buik die ook elke dag schopt. Echt zo lief! Word vast een super broer!
    Wat ben ik blij met dat mannetje. Volgende week alweer 5 jaar trotse mama van hem!

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat schattig mamaniess!!!

11. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wat lief zeg mamanies!!! Echt leuk dat hij zo doet over zijn zusje. Wordt vast en zeker een super broer!

Hier is er een alleen maar mijn buik aan het slaan hHahha.. maar, die is nog geen een 1 jaar. En die snapt het niet als hij bij me ligt en er schopt iets naar hem vanuit mijn buik.

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ach mamaniess wat lief!! Daar smelt je moederhart toch van :D

Die muur... Eens maar nooit meer!! Haha... Ben amateur en pietje precies, geen goede combi... Wat een tijd zit er in!!

13. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    PMK wat leuk zeg!! Creatief hoor!

MammaNiess wat super schattig, de kleine krijgt een top broer straks!!

Hier een druk weekend achter de boeg, nu weer een nieuwe werkweek.
    Helaas zaterdag op zondagnacht weer verticaal mogen slapen ivm maagzuur, bah! De medicatie doet nog niet altijd goed zijn werk helaas.

Afgelopen nacht ook een vreselijke nacht gehad, sinds gisteravond ontzettend pijn in mijn buik. Ik ben totaal geen miepert maar heb vannacht wel op het punt gestaan om mijn man wakker te maken en de gynaecologe te bellen. Uiteindelijk niet gedaan aangezien ik de kleine goed voelde en dacht, ach ik moet er straks toch naar toe aangezien ik in het ziekenhuis werk ;)
    Nou ja vanmorgen was de buikpijn niet minder, nog niet eigenlijk dus maar gebeld, moest direct naar boven naar de verloskundige. Met de kleine alles goed. De buikpijn komt waarschijnlijk door een groeispurt van mijn baarmoeder, daar kun je flink last van hebben, nou dat blijkt!!! Dus advies rustig aandoen. Zij zag het liefst dat ik naar huis ging, rust nam en op bed ging liggen maar dat doe ik niet (eigenwijs, ik weet het).
    Gewoon een stapje terug op mijn werk en vooral veel zittend werk verrichten, collega's op de hoogte gesteld.
    Hoop wel dat die buikpijn snel afzakt zeg, wat en verschrikkelijk gevoel.

14. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ja tazzy, zo'n groeispurt kan vreselijk pijn doen. 3 weken geleden was er bij mij nog niet eens echt te zien dat ik zwanger was, en nu loopt m'n bm flink voor op groei, kan er dus helaas over mee praten... En echt, alleen heel rustig aan doen werkt...

Ik kom net van de verloskundige vandaan, en voor volgende week woensdag staat dus ook voor mij een groeiecho geplanned. Hoefde me nog niet druk te maken, want het wil nog niets zeggen, maar vrees toch wel een beetje voor zwangerschapssuiker... Alhoewel bij alle vorige echo's het kindje niet te groot was. En hoewel ik me nou niet echt druk maak, of zorgen, ben ik er onbewust toch wel mee bezig. Maar goed. Eerst maar eens de echo afwachten. Voor in het lijstje dus: 29-4 groeiecho en vk afspraak.

15. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Pmk: heel mooi!

mamaniess: wat ontzettend schattig.

@tazzy:heb sinds zaterdag dezelfde klachten alleen dan in m'n rechter zijde. Gister daarom toch maar verloskundige gebeld die even is wisten kijken. Ze dacht aan bandenpijn, urineweg infectie. Moest nr de huisartsenpost om de urineweginfectie uit te sluiten. Urine toonde een klein beetje ontstekingscellen dus moest daarom vandaag nieuwe urine inleveren die gelukkig schoon was. Voor de zekerheid morgen alleen nog bellen voor de uitslag van de urinekweek. Merk met rustig aan doen dat het echt veel beter gaat. Zaterdag en zondag steeds 4 x per dag 2 paracetamols ingenomen en vandaag nog helemaal niets! Voel het wel een beetje zeuren en bij werkzaamheden in huis (bv was ophangen) wordt t iets meer maar nog steeds goed te houden. Rust lijkt m'n klachten dus wel te verbeteren dus zal wel echt bandenpijn zijn. Als je buikpijn echt irritant wordt dus echt even rust nemen, het helpt echt!

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik doe mijn best, ben nu gewoon aan het werk maar valt eerlijk gezegd ook best zwaar.
    Mijn manager zei al, als het morgen niet wil dat ik gewoon thuis moest blijven dus dat is een prettige gedachte.
    Dienst zit er haast op dus dan hoppa naar huis en met de beentjes omhoog;)

17. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Gisteren weer op controle geweest bij de gynaecoloog, bloeddruk was netjes. Baby zag er weer goed uit. Had verteld over mijn nierbekkenontsteking, en dat ik dus antibiotica kuur had gekregen. (officieel had ik dus wel opnamen nodig gehad) moest dus gelijk gisteren een nier echo laten maken. Heb daar alleen nog geen uitslag van. Als het weer pijn gaat doen in mijn zij of koorts krijg moet ik aan de bel trekken bij de gynaecoloog.. Want in de zwangerschap heb je meer kans op stuwing van de nieren had hij het over. En aangezien mijn nieren een probleem geval zijn word dat extra in de gaten gehouden.
    Waarschijnlijk moet ik trouwens tegen het einde van de zwangerschap een datum laten prikken voor de bevalling. Zit namelijk aan de bloed verdunners en kan daar natuurlijk niet zomaar mee stoppen.

Heb trouwens 8 mei weer controle bij de Gynaecoloog. En binnenkort ook de afspraak voor de suiker test. Hij staat gepland voor volgend week maar ga ik denk ik toch maar verzetten, is gezelliger op een dag te kunnen gaan als vriendin mee kan gaan namelijk omdat ik anders 2 uren niks kan doen en met haar nog gezellig kan kletsen..

Elita en Tazzy hoe gaat het nu met jullie buikpijn?

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou nog niet over hier. Vandaag dus een dagje thuis, ga helemaal niks doen! Even rust voor mijn lijf, hopelijk morgen weer over dan met de buikpijn. Gelukkig vanaf vrijdag lekker twaalf dagen vrij dus even bijkomen dan;)

19. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @elita en tazzy: hoe gaat t nu met de buikpijn? En Tazzy gewoon aan toegeven hoor als het echt teveel pijn doen/te zwaar is. Gelukkig heb je een fijne manager!

@mamaniess: Fijn dat de baby er goed uit zag. Was je toen voor die ontsteking alleen bij de huisarts geweest? Wel raar dat nu blijkt dat je ook een opname nodig had gehad. WEl goed dat de gyn er nu iig vanaf weet.
    En wat ontzettend lief van je zoontje!

Een collega van mij is vorige week weer papa geworden en toen hij 's ochtends vroeg aan zijn zoontje (bijna 3) vertelde dat zijn broertje geboren was zei hij: Ik wil eruit, ik wil eruit. En vervolgens rende hij naar de kamer en zei hij iets van: Daar is ie eindelijk!! Hihi ook al zo lief!

Ik heb van het weekend mijn slaapkamer omgetoverd in een slaap-/babykamer. Ben er erg tevreden mee. En badje past prima in de badkamer, dus geen gesleep met emmers ;)
    Verder gaat het hier wel zijn gangetje. Elke dag nog wel een paar harde buiken.
    Rugpijn wordt wel steeds erger. Ik erger me ook dood aan een collega van mij. Ze blijft maar zeuren dat ik zo stijf ben en hoe ga ik dat straks doen als de baby er eenmaal is. DAT ZIE IK DAN WEL WEER!!! Als ik een uur heb gezeten kan ik me idd nauwelijks bewewegen. Ik gok dat dit de bechterew is. Mijn benen voelen loodzwaar aan. Nou ja nog 9 weken te gaan.

20. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Elita & Tazzy: Hoe gaat het nu met de buikpijn?

MamaNiess: Goed dat de baby het goed maakte. Wel meteen aan de bel trekken dus dit keer.

KoosAtillaLuna: We hebben dus op dezelfde datum een groei echo. Ben best wel benieuwd...

Wensmamma: Zulke figuren moet je lekker negeren. Hier ook wel eens commentaar "hoe ga je dat doen?" ivm reuma enz... Er is altijd een weg! :)

Hier: Vanmorgen ineens zin om te gaan shoppen! Dus heb helemaal ingeslagen in rompertjes (hadden we te weinig van), stuk of 7 slabbetjes erbij en nog 3 hydrofiel doeken. Moet nu alleen nog wat maillots en sokjes hebben en dan zijn we compleet! :D

Afspraken VK en GYN

April
    25, PMK - 3D/4D Echo
    28, Rhea90 - Gyn
    28, PMK - Internist/Dietist
    29, PMK - Groei echo
    29, KoosAtillaLuna - Groei echo + VK
    30, Sierra - Echo + Gyn

Mei
    1, Bloesempje - VK
    1, Wensmamma - Gyn
    4, SYRV - VK
    4, IlonavanH90 - VK
    4, MrsO - VK
    6, Nietverwacht - VK
    6, Tatie - VK
    7, Sierra - Gyn + echo
    8, MamaNiess - Gyn
    9, Wensmamma - 3D Echo
    19, Sierra - Gyn
    20, IlonavanH90 - 28w groeiecho
    28, PMK - Groei echo

Juni
    2, Bloesempje - GUO

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. Mama015, 1e kindje

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

9 Augustus
    9. AvD76, 38 jaar, 1e kindje, zkh - ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing!

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh

12 Augustus
    12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!

14 Augustus
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

Totalen geslacht:
    9 ♥ jongens
    12 ♥ meisjes
    3 ♥ Verrassing

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

Deel Deze Pagina