Oh ja.. Weten jullie misschien hoe dit zit? Anders bel ik morgen even op. Ik loop dus op het moment bij de gyn en krijg nu groei echo's. Alle afspraken heb ik staan, groei echo, internist, dietist etc.. alleen heb ik geen 'controle' afspraken bij de gyn staan. Om het nog even ingewikkelder te maken het ziekenhuis waar ik loop heeft dus twee locaties, werken wel samen. De gyn zit op locatie A en de groei echo's heb ik op locatie B. Hoor ik niet nog normale controle afspraken bij de gyn te hebben? Of hoe gaat dit in zn werk?
Hier is een echo altijd gekoppeld aan een controle afspraak, niet altijd dezelfde dag maar wel in een van de dagen na de echo. Buikpijn lijkt iets minder maar voel nu mijn banden weer erg, zere rug als gevolg, pffff. Nouja dagje rust heeft wel zijn werk gedaan. Nu hopen op een goede nachtrust. Morgen en donderdag nog werken en dan lekker vrij tot 6 mei
hmm morgen even bellen dan. Aangezien ik nu op een andere locatie mijn echo's krijg dan waar mijn gyn zit... Beetje vreemd
Hier bij de vk wordt mijn groeiecho ook gevolgd door een afspraak. Maar misschien worst de echo door de gyn gemaakt? En krijg je san gelijk uitslag? Het is wel toevallig dat we op dezelfde dag een groeiecho krijgen. Ik maak we niet echt druk, maar vind het wel spannend. Had wel al gelijk allerlei doomscenarios in m'n hoofd zitten merkte ik. Van 10 ponders en keizersnede etc tot aan eerder inleiden enz... En nu ik er een dag later aan denk ben ik al weer wat rationeler. Want hoe erg is dat dan eigenlijk. Als ze maar gezond is. Al is he allemaal niet m'n ideaal plaatje. Maar goed. Nog ren weekje. En zolang de vk zich geen zorgen maakt moet ik het ook maar niet doen Wel fijn tazzy dat de rust duidelijk z'n vruchten afwerpt!
Heb me gister ziek gemeld en dat heeft goed effect gehad op de buikpijn. Vandaag (met een buikwand om ter ondersteuning) weer gaan werken en het wel bewust zo rustig aan mogelijk kunnen doen. Heb maar 2 x paracetamol genomen vandaag dus lijkt wel te lukken. Ik was in ieder geval blij met de afdeling en heb me nuttig genoemd. Zal wel gaan zien hoe het loopt.
@ PMK, leuk die muurschildering! Wordt het echt een uniek kamertje van @Tazzy en Elita, sterkte, doe het rustig aan. @ Wensmama, ach ja laat ze lekker kletsen...waar bemoeien ze zich mee toch. Mij vragen ze ook steeds hoe het te doen met een man op zo'n afstand. En belangrijkste is dat jij weet dat het vast goed komt (als het niet links is danwel rechts toch ) Vandaag weer de wekelijkse echo gehad, dit keer was mijn moeder ziek dus was mijn vader mee (mooi verjaardagskado, zijn kleinzoon zien haha). Alles nog steeds goed, jonge man is wel weer meteen terug in stuit maar ja dat wist ik natuurlijk eigenlijk al haha. En het is een super gemiddeld kind haha, kan hij niet van mij hebben iig . Hij weegt nu 740 gram
@pmk: ik vind de muurschildering helemaal geweldig! Echt mooi dat je dit kan. Ik zou de gyn maar even bellen hoe dat zit. Ik heb tot nu toe alleen maar controle afspraken (elke 4 weken) en dan kijken ze ook meteen hoe hij groeit. @tazzy: fijn dat het weer wat beter gaat en wat een heerlijk idee lekker een weekje vrij! @elita: wel rustig aan blijven doen he, ik ken het van mezelf, maar je loopt jezelf zo voorbij @MrsO: weet dat ik me er niets van moet aantrekken hoor, maar ik word er zo gek van. Ik weet dat ze t goed bedoeld, maar nu heb ik gewoon de neiging om er niets meer over te zeggen en dat is ook niet goed als je niet eens jezelf kunt zijn! Maar goed mensen hebben altijd wat over je te zeggen als je zwanger bent... Fijn dat alles goed gaat met de kleine man! Ik doe vandaag mijn 25 weken dansje. Wow nog maar 15 weken te gaan! En dan te bedenken dat het dus alweer 10 weken geleden is dat ik 15 weken zwanger was Gisteren eerste opzetje gehad van het geboortekaartje dat mijn vader ontwerpt. We waren er al blij mee, maar toch nog een aantal punten ter verbetering doorgegeven (o.a. de kleuren). Ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden! Ook nieuw bedje besteld, want het matrasje past dus niet. Hopelijk wordt ie vrijdag bezorgd! Deze is stiekum veel mooier Ben er ook achter gekomen dat ik de nacht niet meer normaal doorkom zonder antagel. Heb vannacht elk uur gezien en steeds hartstikke zuur, om 4 uur dan toch maar antagel genomen en het was weg. Nu lekker thuis aan t werk tot 11 uur, is heerlijk thuiswerken!
Afspraken VK en GYN April 25, PMK - 3D/4D Echo 28, Rhea90 - Gyn 28, PMK - Internist/Dietist 29, PMK - Groei echo 29, KoosAtillaLuna - Groei echo + VK 30, Sierra - Echo + Gyn Mei 1, Bloesempje - VK 1, Wensmamma - Gyn 4, SYRV - VK 4, IlonavanH90 - VK 4, MrsO - VK 4, Juffie2 - VK 6, Nietverwacht - VK 6, Tatie - VK 7, Sierra - Gyn + echo 8, MamaNiess - Gyn 9, Wensmamma - 3D Echo 19, Sierra - Gyn 20, IlonavanH90 - 28w groeiecho 28, PMK - Groei echo Juni 2, Bloesempje - GUO Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7. Mama015, 1e kindje 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 9 Augustus 9. AvD76, 38 jaar, 1e kindje, zkh - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing voor jullie! 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 12 Augustus 12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 14 Augustus 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! Totalen geslacht: 9 ♥ jongens 12 ♥ meisjes 3 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Bedankt voor jullie lieve reacties!! Hier zowaar een redelijk goede nachtrust gehad met weinig last van maagzuur. Scheelt echt als ik vroeg mijn avondeten nuttig en een lichte maaltijd eet. De antagel helpt hier niet echt geweldig, neem het wel trouw in maar om nou te zeggen goh wat heb ik er baat bij Nu weer aan het werk, zie wel hoe het gaat, gewoon vandaag en morgen rustig aan doen en daarna lekker 11 dagen vrij!!
Wensmamma Gewoon antagel nemen dan hoor! Het is niet schadelijk voor je kleine man, dus zou het gewoon nemen als je het nodig hebt! Tazzy Mijn huisarts zei na je eten innemen, maar de apotheek zei dat dat geen nut heeft. Antagel werkt namelijk niet om het tegen te gaan, maar helpt zodra het er is. Probeer dat eens? Anders kan je altijd nog omeprazol aanvragen bij je HA Hier Net het ziekenhuis gebeld. De afspraak waar ook de diabetici bij zit enz is dus mijn controle afspraak en vanaf daar worden de vervolg afspraken ook ingeplant. Duidelijk dus
@ Wensmama en Tazzy: Veel beterschap met het maagzuur. Is echt irritant kan ik mij inbeelden. @ PMK: Ik wou dat ik zo artistiek was! Waaw, wat is die mooi! # hydrofiele luiers: Als ik bij mijn zus zag hoeveel van die dingen er dagelijks gebruikt werden... Ik sla er iig voldoende in . @ MamaNiess: wat schattig van je zoontje . Ik zou helemaal smelten! De rest weet ik even niet meer, oeps. Gisterenavond ben ik met mijn man naar het Rijnland ziekenhuis geweest voor de zwangerschapsinformatieavond. Ik was er geloof ik vroeg bij: ik was echt diegene met de kleinste babybuik! Al de andere mama's to be waren de 30 dik gepasseerd geloof ik! De rondleiding heeft mijn beeld van dat ziekenhuis wel een heel stuk verbeterd. Ik twijfel nog steeds een beetje tussen daar en Woerden maar die laatste is 2x zo ver rijden dus uit praktisch oogpunt is het Rijnland wel een stuk makkelijker. Alleen hebben ze in Woerden een geboortecentrum dat eigenlijk een soort apart stukje van het ziekenhuis is maar dat je toch intern verhuisd kan worden. Dat lijkt mij ook echt wel wat. Maar ik ga ergens in juni ook daar naar de informatieavond en dan zie ik het wel weer. Wat wordt het dan wel echt he, na zo'n informatieavond!!
Even iets waar ik mee zit...namelijk wanneer boek ik het ticket voor mijn man. Hij mag 3 maanden blijven en wil eigenlijk dat hij zolang mogelijk kan binden met de kleine. Dacht zelf aan 3 weken voor de uitgerekende datum, maar is dat op tijd..... Wat zouden jullie doen ??(vind het echt zo moeilijk...pffff )
Lastig! Ik denk dat ik idd zo'n 3 weken van tevoren zou doen, al heb je dan wel kans dat de baby eerder komt dan zn papa. Maar als je tot 42 weken loopt en je man er al met 34 of 35 weken is voelt dat toch eerder als verloren tijd denk ik...
@PMK, ik neem het nu in vlak voordat ik naar bed ga en inderdaad zodra ik er last van heb, helaas helpt het niet afdoende dus volgende keer inderdaad overleggen of omeprazol mag.
Tazzy: Omeprazol mag, dit heb ik van het ziekenhuis toen mee gekregen (ook nog specifiek naar gevraagd of het wel mag tijdens zwangerschap). Denk alleen dat je begint op 10mg, als dat niet helpt krijg je 20 en ze hebben zelfs 40mg! Omeprazol werkt echt als een tierelier, maar gaat volgens mij wel alleen op recept Elke dag 1 pil, maar zelf neem ik het alleen als het echt nodig is. Heb namelijk niet zo heel erg last van maagzuur (maar als ik het heb... brrrr). Mrs O: Ik zou ook ongeveer 3 weken voor bevaldatum aanhouden
@ Mrs O: Dat lijkt mij ook echt een heel moeilijke beslissing, maar ik zelf zou 2 a 3 weken voor de uitgerekende datum doen. Een eerste kleintje wordt meestal te laat geboren, kan je niet vanuit gaan maar de kans is gewoon groter. Merken jullie trouwens ook dat die kleintjes groter en sterker worden? Ik heb nu soms als ik een trap echt dat ik dat van "auw! Dat deed pijn."
Terug van druk geweest, en ik doe het even op geheugen, wat niet zo denderend is op het moment Uiteindelijk toch maar even kladje erbij gepakt. Vanaf nu ga ik proberen jullie weer bij te houden. Lief van je zoontje Mamaniess, hij is er echt leuk mee bezig! Mijn dochter vindt het vooral leuk om praktisch te helpen (kleertjes vouwen of zo), en stelt veel vragen. Mijn zoon vindt het allemaal erg lang duren, hoewel hij een heel goed tijdsbesef heeft. Misschien juist daarom; het is nu toch allemaal nog wel heel ver van zijn bed. Heftig van die nierbekkenproblemen! Hoe gaat dat nu? En hoe was het op de pop-poli? Wauw PMK, mooie muurschildering! Erg mooi geworden en volgens mij toch best heel snel gegaan?! Is jullie kamer nu helemaal af? Of gaan jullie de meubels toch nog schilderen? Jij houdt wel rekening met mogelijk zware laatste maanden he? Is dat ook omdat zoiets specifiek voorspeld is? En hoe gaat het op dit moment lichamelijk? Sorry als ik te veel vragen stel hoor. Ik heb bij onze eerste een vrij zware zwangerschap gehad door de misselijkheid en het overgeven, maar ik merk nu dat deze zwangerschap (die op het gebied van misselijkheid heel goed gaat) toch weer op een heel andere manier zwaarder is; veel meer pijn in bekken etc. Oh ja, maillotjes Nog helemaal niet over gedacht, mag ik toch ook nog een keer naar de winkel, helemaal niet erg! Tazzy, rot van dat maagzuur! Ik herken het niet van deze zwangerschap en eerder heb ik er nooit iets voor hoeven nemen, dus zal het toen wel meegevallen zijn. Vervelend ook dat het nog niet echt lijkt te helpen. Maar je hebt dus nog iets achter de hand. Ik nam trouwens wel veel vla om het af te dekken, maar denk dat je zulke dingen al geprobeerd hebt. Fijn trouwens, straks 12 dagen vrij! Gaan jullie nog weg, of gewoon lekker in en rondom het huis rommelen? Koosattilaluna, een groeiecho dus volgende week. Hoe voel je je er nu onder? Ik zou dat ook hebben denk ik. Dat je weet dat de vk zich ook geen zorgen maakt, maar dat je toch wel wil weten/horen dat het oke gaat daarbinnen. Maar wat jij ook zegt: iets groter dan gemiddeld is zeker weten positiever dan iets kleiner dan gemiddeld. Ik ben zelf vrij dun/smal (normaal 55 kilo bij lengte 176 cm), en onze eerste was vrij onverwachts ruim vier kilo. Super trots was ik op hem, en ook op zijn gewicht. Alsof ik er iets over te zeggen had gehad en ook weer niet zo groot heb ik later begrepen, maar goed Evita, vervelend die bandenpijn! Wel goed dat je echt rust hebt genomen en dan verschil merkt. Weet je nog meer waar je het voor doet. Hoe ging het vandaag? Wensmamma, wat een tut die collega! Lekker blijven negeren hoor. Vervelend dat je toch nog steeds wel harde buiken hebt. Ben jij al een beetje aan het minderen/afbouwen in werkzaamheden? Die negen weken vliegen om he? Merk ik tenminste wel op mijn werk, zeker door al die leuke vrije dagen tussendoor, worden de weken ook nog eens heel kort van. Hoeveelheid werk blijft hetzelfde he. Mrs O, leuk dat je vader deze keer mee was naar de echo, en fijn dat alles goed was! Ik zou denk ik zo laat mogelijk je man laten komen, want net wat Sillemie ook zegt; eerste kindjes komen toch vaker wat later. Ik zou denk ik ook voor ongeveer met 37 weken gaan, want het is in die laatste weken natuurlijk wel fijn om wat hulp en elkaar te hebben. Sillemie, klinkt leuk die voorbereidingen dmv informatieavonden! Een geboortecentrum lijkt mij ook wel wat. Daar ga je dan toch bijtijds heen, dus dan maakt het minder uit dat het wat verder weg is? Gelukkig kun je daar ook nog binnen kijken en je echt een voorstelling maken. En lukt het met je studie nog een beetje? Ik merk dat ik weinig concentratie kan opbrengen momenteel Of eigenlijk al aantal maandjes inmiddels Die kleine van ons wordt ook steeds sterker! En maakt de vreemdste bewegingen, waarbij ik echt denk wat ben je allemaal aan het doen! Ben benieuwd hoe dat op het eind zal gaan. Onze oudste was een erg drukke baby intern, en is nu meer fysiek ingesteld dan zijn zus, en heeft nog steeds zijn springmomentjes . Jongste was in de buik erg rustig en nooit heel actief en kan nu ook heel rustig en geconcentreerd met iets bezig zijn. Nou hehe, ik ben weer bij en zal dus proberen bij te blijven. Nog 9 weken werken hier ook, en ontzettend veel te doen, maar de intentie is er zeker. Gaan jullie nog iets leuks doen met koningsdag? Wij gaan lekker struinen in een naburig dorpje. Op zoek naar boeken/ lps/ leuke kinderkleding/ speelgoed. Vind het altijd zo gezellig! Dochter wil graag een speen voor haar pop vinden, zo leuk hoe ze zo concreet iets heeft bedacht. Nu hopen dat we ook net tegen een speen aanlopen
Hey Tatie, welkom terug! Ik verwacht idd een zware laatste paar maanden. Heb last van mn rug en bijna alles wat ik nu toe voelt al aan als te veel. Kamertje is nog niet af, schildering ook niet, maar dat komt ook omdat ik niet hele dagen er mee bezig ben en soms zelfs dagen niet. Mijn buik zit me nu soms al verschrikkelijk in de weg en bij bijna alles wat ik 'te veel' doe voel ik ons meisje enorm protesteren. Wil dus voor mezelf het gewoon safe spelen en die laatste maanden zoveel mogelijk vrije tijd/rust gunnen Lekker neuzen ga je dus met Koningsdag. Hier geen idee nog. Heel misschien met een vriendin wat doen, anders blijf ik lekker thuis!