1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ligt ze al weken in een stuit. Sinds ik haar kan voelen heeft ze maar 2 keer een paar dagen met haar voetjes bovenin gelegen, voor de rest alleen maar met haar voetjes naar beneden. Maar gelukkig kunnen ze nog alle kanten op, al begin ik soms wel een beetje bang te worden dat die voorkeur voor de stuitligging een voorbode is..

2. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik heb echt geen idee hoe ze ligt. Voelen jullie dat dan zo specifiek? Ik voel namelijk echt overal in mijn buik trapjes en geduw. Dus ik denk dat ze vooral nog heel veel ronddraait.

@ siërra: wat stom van die meubeltjes zeg! Gelukkig wordt het snel opgelost.

@ PMK: mijn man vindt het ook elke keer weer geweldig als hij de kleine meid voelt. Paar dagen geleden lag hij met zijn hoofd op mijn buik en toen was ze tegen zijn oor aan het trappen.

Hier: Gisteren de eerste dag school overleefd na de vakantie. In het kader van rustig aan doen volg ik maar 2 van de 4 lessen. Een dag van 11-20 trek ik gewoon niet meer. Dus ik denk dat dit wel een goede oplossing is. Straks om 10u heb ik de 3D echo, ik geloof dat ik het een beetje spannend vind want slapen lukt echt niet meer. Dat ga ik mij vanavond geloof ik wel beklagen: ik zit tot 22u op een voorlichtingsavond van het geboortecentrum in Woerden. Hopelijk kan ik nog ergens een middagdutje inpassen.

3. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    @sierra. Wat vervelend vd meubels zeg. Hopelijk helpt de winkel je wel goed?

@ligging. Mijn kereltje ligt nog dwars. Ik voel heel goed dat zijn hoofdje rechts onder ligt en zijn billen links onder. De verloskundige en pretecho heeft dit ook bevestigd. Maar er is nog genoeg tijd om door te draaien dus komt vast goed.

@sillemie. Veel plezier met de 3D echo. Ik was de ochtend van m'n 3D echo ook al vanaf 6 uir wakker. Ook een soort niet verwachte spanning denk ik.

4. Mrs O

Mrs O Lid

26 jan 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine man ligt veelal dwars of in stuit, kunnen natuurlijk iedere week zien hoe hij echt ligt (al heb ik wel meestal een idee natuurlijk). Hij heeft slechts op 1 controle in hoofdligging gelegen (en volgens mijn gevoel was dat minder dan een dag). Vorige week lag hij dwars met de benen naar rechts en nu dwars met benen naar links....;)
    Ze hebben dus nog genoeg ruimte om lekker te bewegen :D
    In zh zeiden ze dat het pas vanaf een week of 34-35 een issue wordt (dus ze hebben nog de tijd :) )

5. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hee meiden,

Bloesempje wat ontzettend heftig allemaal... Wat een verdriet... En ook zeker, wat een kracht. Heel veel sterkte de komende tijd.

Wensmama; jammer dat hij er steeds met zijn armpje voor lag maar fijn dat je lekker nog een keer mag. ;) En ja, 30 dagen is niet veel!
    Nog zoiets geks... Over dik 11 weken komen onze kindjes al... Misschien wat eerder, misschien wat later... Ik kan er écht niet bij!

Lindaatje: Lief dat je even komt kijken! Jaa, ik geloof dat dat heel dubbel is...Toch een heel erg mooie trouwdag gewenst!!

@PMK: Lekker je rust pakken, je lichaam heeft het blijkbaar nodig. :)

@Sierra: Vervelend van de meubels! Gelukkig dat het wel allemaal goed gaat komen. :) Ik weet niet hoe het kindje ligt, vk kon het niet echt goed voelen nog. Ik vermoed stuit. :p

Sillemie: Veel plezier bij 3d echo! Fijn dat je wat rustiger aan kan doen door wat minder lessen te volgen.

Hier: Na de aanhoudende harde buik van vorige week dinsdagmiddag-woensdagavond met pijn in mijn onderbuik (daarna werd het beter en af en aan hard) heeft de vk mij aangeraden rustiger aan te doen, minder te gaan werken. Ik stond voor 't weekend ook ingepland, dacht probeer het wel.
    Zaterdag een hele dag gewerkt, dacht dat het best goed ging maar 's nachts was ik om 2 uur nog wakker omdat ik zo'n last had van mijn bovenbuik ditmaal. En de wekker ging weer om 6.15... Zondag halve dag gewerkt. Maandag gesprek gehad op werk, ik ga naar halve dagen eerst, kijken hoe dat gaat. Ook nog even bij vk langs geweest omdat ik nog steeds wel wat pijn in bovenbuik had, toch even checken. Maar het blijkt dat mijn baarmoeder een enorme groeispurt had gehad hij zat heel hoog waardoor alles boven in mijn buik in de verdrukking komt en pijn doet.

Aan de ene kant is het wel fijn dat ik minder kan werken aan de andere kant voel ik me er lullig en schuldig over en voelt het voor mij wat alsof het niet terecht is of zo, alsof ik gewoon verder zou moeten.
    Ben wel supermoe ook. Na de erg korte nacht van zaterdag nog niet weer bij kunnen slapen. Val slecht in slaap en moet er ook als ik vrij ben steeds vroeg uit ivm schilders die hier bij ons huis bezig zijn...

6. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Het bedrijf is heel meegaand gelukkig, en ze gaan alles netjes oplossen. Alleen die paar weken wachten is vervelend, we willen het gewoon lekker af hebben.

Hier ligt meneer al heel lang in stuit, denk ook niet dat hij nog gaat draaien. Ik voel altijd op dezelfde plek schopjes dus denk dat hij gewoon lekker zit en de voorkeurshouding van zijn papa heeft, aangezien papa met zijn billen eerst is geboren😏 maar goed ik hou nog een klein beetje hoop dat ie alsnog draait😄😁

Modra: wel verstandig even een stapje terug, je kan niet blijven knallen op je werk hoor. ik vind het al knap dat je nu pas een aanpassing maakt op je werkt, dus daar hoef je je helemaal niet lullig over te voelen😉.

7. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Even een ego berichtje. Vanmorgen de groei echo gehad. Alles was prima, ons meisje doet het goed!! Alles mooi gemiddeld. Ze wordt geschat bij de geboorte zo tussen de 6 en 7 pond. Mocht fijn even in 3D gluren, voordeel als je er werkt en de mensen kent:D Dus hier twee mooie plaatjes van ons mooie meisje, ben verliefd!!!

8. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ahh wat een mooie lieve foto's tazzy😊

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Aah wat leuk tazzy! Ik ben jaloers! En fijn dat alles goed was!

Wij hebben ook net de groeiecho gehad. Ook onze meid doet het goed! Hoofdje en buikje waren precies gemiddeld, alleen had ze wel vrij korte beentjes (nog net binnen de marge). De echoscopiste zei dat ze dat niet zorgelijk vond maar dat de verloskundige moest beslissen of ze het nog een keer extra wilde laten checken. Ik maak me ook niet meteen zorgen, ik ben klein, mijn moeder was klein, mijn schoonmoeder is klein. Dus erfelijk gezien zou het goed kunnen dat ons meisje ook gewoon wat kleiner is. Verder lag ze nog steeds heerlijk in een stuit, hopelijk draait ze nog wel binnen nu en een paar weekjes:)

10. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Mooie echo!

Hier nu steeds meer last van mijn buik... geen hevige pijntjes, maar toch behoorlijk aanwezig. Doe al heel rustig aan. Dinsdag naar de gynaecoloog weer. Toch even aangeven allemaal.

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Zo ik ben ook weer eens online via een laptop haha. Via de telefoon vind ik altijd zo'n gedoe ;)

@pmk: ik heb ook steeds meer last van mijn buik. Bij het minste geringste voelt hij zo zwaar en gespannen aan. Lijkt mij niet dat het harde buiken zijn, maar ik ga t as woensdag toch maar even aangeven bij de gyn. Eigenlijk is alleen liggen fijn, maar ja dat is weer funest voor de rest van mijn lichaam ;)
    @tazzy: wat een mooie echo foto!! Fijn dat alles goed gaat met je meisje :)
    @syrv: hier ook korte beentjes, maar volgens de gyn helemaal niet erg, kan nou eenmaal he en het zit kennelijk in de familie vd pappa. Bij mij juist niet, ik heb hele lange benen vergeleken met de romp. Zolang t binnen de marges zit zou ik me nergens zorgen om maken iig.
    @modra: hoe gaat het nu dat je minder werkt? Gaat het wat beter met de harde buiken? En kan je wat beter slapen ondertussen? En idd raar idee he dat onze kindjes al zo snel komen. Minder lang dan die 1e 12 weken die zo tergend langzaam voorbij gingen :D

@hier: Veel last van mijn buik dus. En de laatste nachten slaap ik niet zo goed. Ik word wakker en kan niet meer in slaap vallen vervolgens. Vannacht ook weer en op een gegeven moment was baby zo druk, volgens mij had hij de hik want t schoppen was wel erg regelmatig en toen ik mijn hand tegen die plek aanlegde was het helemaal feest natuurlijk, want daar was mamma!!!
    Dit weekend heb ik lekker rust, helemaal niets op de planning en dat is maar goed ook, want volgende week ben ik ongelovelijk druk. Elke middag een afspraak staan en volgend weekend zit ook helemaal vol haha.

12. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oh haha ik ben helemaal niet online via een laptop maar via mijn werkplek :D

13. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Wensmamma heel herkenbaar... Hier ook alleen liggen echt fijn, maar dat werkt ook niet natuurlijk.... Het slapen is ook een drama geworden hier, kan alleen nog maar slapen op mijn zij en vaak nog maar 1 zij ook, want als ik mij op de andere zij draai krijg ik een heus protest vanuit mijn buik. Wat krijg ik dan? Één zij die helemaal doof aan voelt omdat ik er continu op gelegen heb. Ben dus ook om de haverklap wakker. Doe het gewoon lekker rustig aan en merk wel hoe of wat. Dinsdag idd ook hier even aangeven bij de gyn. Denk ook dat ik een klein groei spurtje heb gehad, want in mijn zij trekt het heel erg. Of ze is weer anders (dwars) gaan liggen, dat kan ook! Dr schopjes voelen wel nu aan alsof het links en rechts is....

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11238232_966925703348041_6293218639870799705_n.jpg?oh=b8a3b75ac1a370c7d46e91b0b53caf6d&oe=55CDF9DC

Mijn 29 weken foto voor degene zonder facebook :)

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Vervelend dat jullie klachtjes houden, ik mag gelukkig echt niet klagen wat dat betreft!!

Hier vanmorgen voor controle geweest bij de gynaecologe. Alles was goed, bloeduitslagen waren goed, moest wel even urine inleveren aangezien plassen sinds gisteren wat gevoelig is, dus misschien krijg ik nog een kuurtje mee, ze zou me bellen als de uitslag bekend is.
    Verder lag de kleine met haar voetje in haar mond, nog steeds met haar hoofdje boven en de beentjes naar beneden, eigenwijs ding:D

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat vervelend dat jullie zo slecht slapen rn kwaaltjes hebben
    Pmk en wensmama! Ik slaap nog echt als een roosje.. En qua kwaaltjes mag ik ook echt niet klagen.

Mooi buikje hoor pmk! Ik zei het al eerder maar van wat ik het zie lopen we echt gelijk op qua grootte. Zal binnenkort ook weer even een foto plaatsen.

@tazzy: jullie hebben dus ook al zo'n eigenwijze meid! Hier ook. Ik begin me toch wel lichtelijk zorgen te maken hoor. Ik weet dat ze nog ruimte hebben om te draaien, maar het spookt regelmatig door mijn hoofd "wat als ze niet draait". Heel simpel natuurlijk, dan een keizersnede of stuitbevalling (als dat kan). Maar beide wil ik liever niet. Hoe sta jij daar in, ben je er helemaal gerust onder dat ze nog in stuit ligt?

Verder voel ik me goed:). Ben ook super blij dat ik tot nu toe geen nieuwe striae heb gekregen. Valt niet tegen te houden natuurlijk, maar mijn buik is al lelijk van de vorige zwangerschap dus ik hoop dat deze keer de schade beperkt blijft. Jullie allemaal nog gave buikjes?
    Verder is de 30 weken grens in zicht, echt bizar hoe snel het gaat! Vanaf 30 weken is het toch wel langzaamaan af tellen.. :D

16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Het is echt te merken dat het laatste trimester is ingegaan: de meeste krijgen steeds meer kwaaltjes. Iedereen die sukkelt veel succes! Onthoud maar dat het ni meer zo lang duurt, over een aantal weken kunnen we onze kleintjes gewoon al vasthouden!

@ PMK: mooie buik!

@ Tazzy: Altijd leuk om te horen dat alles goed is he! Bij de 20 weken echo lag onze meid ook op haar eigen voeten te sabbelen. Bijzonder hoe flexibel die kleintjes nog zijn he!

@ SYRV: ik heb voorlopig nog niks van striae, hoop dat het zo blijft! En die 30 weken komt inderdaad heel dichtbij, zo bizar hoe snel het nu gaat!

Hier: Totaal gesloopt!! Gisteren de eerste communie van mijn nichtje gehad. 's ochtends de misviering en vanaf 13u30 feest. Gelukkig was de feestzaal vlakbij mijn zus thuis en kon ik er even 1,5u tussenuit knijpen om daar een dutje te doen. En vandaag hebben we ons kado gegeven: een dagje Planckendael. Dat is een heel mooie dierentuin vlakbij hun thuis. Maar ik was even vergeten hoe groot dat park was... Sjonge, ik voel mijn voeten niet meer en ik ben echt doodmoe van de hele dag rond te slenteren. Maar het was zooooo leuk!! Dus ik typ dit nu ook lekker vanuit mijn oude bed (in belgie logeren we altijd bij mijn moeder) en neem dus de rest van de avond platte rust en ook morgen wordt een langzaamaan dag 😉.

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Tsja ik ben er niet heel erg mee bezig. Eigenlijk heb ik al de hele zwangerschap het gevoel dat ze in stuit blijft liggen. Ik kijk er ook totaal niet van op als het een keizersnede wordt. Een stuitbevaling zie ik niet zitten, dan kies ik voor een keizersnede. Ach we hebben nog even, misschien draaien ze alsnog ;)

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nee als het zo is dan valt wel weinig aan te veranderen. Alleen lijkt mij het herstel van een keizersnede echt pittig. Dat is waar ik persoonlijk tegen op zie. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen he, wie weer draaien ze inderdaad nog:D

19. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hi allemaal,

Fijn dat alles goed was Tazzy!
    Vervelend dat je last hebt van je buik PMK... Op wat voor manier?
    @Wensmama: Werken gaat opzich wel, met harde buiken gaat het wat beter maar de pijn in mijn bovenbuik omdat daar alles in de verdrukking zit gaat niet heel fantastisch. Is vaak aanwezig, maar ja, weinig aan te doen ben ik bang...
    Naar ook dat jij veel last hebt van je buik en als dan liggen fijn is maar voor de rest van je lijf niet is het wel heel lastig! Hoop dat je fijn weekend hebt gehad. :) Succes deze week!

Wbt Striae: ik dacht vanochtend dat de eerste streep er was en baalde daarvan... Maar bleek later toch gewoon een vouw van het slapen te zijn geweest. Al ben ik bang dat ik ze nog wel zal krijgen... Ben wel hard aan het smeren maar je buik wordt gewoon zo groot... Wanneer kregen de dames die al één of meerdere zwangerschappen doorgemaakt hebben strepen?

Wat ik wel heb is een linea negra. :p Niet een heel donkere maar je ziet 'm wel... Dunne lijn tot boven mijn navel. :) Hebben jullie die ook? En ik vraag me af of mijn navel nog naar buiten gaat komen want hij is wel een stuk minder diep.

20. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Hihi ja die heb ik ook. Vind t zo grappig die streep. Hij is niet heel donker, maar hij zit er wel :D.
    Ik heb ook nog geen striae. Ik hoop dat t erfelijk is, want mijn mams heeft geen striae gehad.

Nog een paar weken en we zitten allemaal over de 30 weken. Ik ben ook blij dat ik me op t forum heb aangemeld. Vind t wel fijn dat ik t hier allemaal kan delen.

Morgen ga ik kijken wat voor geboorte cupcakes ik ga maken. Heb iets in mijn hoofd zitten. 2 opties. 1 heel simpel, ander wat lastiger.

Deel Deze Pagina