1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @bloesempje: snap ik hoor. Lijkt me ook erg moeilijk nu. Zoiets wil/kan je idd niet nog een keer meemaken. Ik hoop op goed nieuws de 2e.

Ik ga straks naar een verjaardag toe van mijn beste vriendin en haar dochtertje. J. gaat ook mee. Wel fijn lekker met de auto ergens naartoe. Na 2 dagen met de trein ben ik die wel zat (vrijdag was ook een drama reis haha).
    Morgen gelukkig nog vrij dat is wel een heerlijk idee!
    Fijne dagen nog allemaal, vandaag genieten van t weer.

2. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Volgens mij klopt de lijst zo weer!

Afspraken VK en GYN

Mei
    27, Gelukkigemoeder - Groei Echo + VK
    27, IlonavanH90 - VK
    28, PMK - Groei echo
    28, MamaNiess - Gyn
    28, Wensmamma - Suiker test (OGTT)

Juni
    1, Sillemie - VK
    2, Bloesempje - GUO
    2, Wensmamma - GUO
    2, Mrs O - VK
    3, Wensmamma - VSO Afspraak
    4, Sierra - Gyn + Echo
    5, Aowyn - VK
    8, KoosAtillaLuna - VK
    9, Rhea90 - Gyn
    11, PMK - Gyn
    11, Bloesempje - VK
    14, Monique041982 - VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 26 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing!

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

12 Augustus
    12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!
    13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

Totalen geslacht:
    10 ♥ jongens
    11 ♥ meisjes
    3 ♥ Verrassing

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier merk ik echt dat ik aan de laatste loodjes ben begonnen. 's Avonds is mijn buik zo enorm 'opgerekt' en opgeblazen dat het gewoon pijn doet. Ik ga dan ook vaak maar naar bed en ga op mijn zij liggen om de druk een beetje te verlichten en dat helpt gelukkig! Verder gebroken nachten... dus slaap nu 's ochtends wat langer uit als dat lukt. Anders toch een middag dutje...

Mijn eetlust is totaal verdwenen ook door dat opgeblazen gevoel. Eet wel, omdat het moet van mijzelf voor die kleine, maar anders.... Wel vliegt het gewicht er voor mijn gevoel nu aan, maar dat komt dus niet echt door het vele eten ;) Ben nu + 7,5kg.

4. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ PMK: dat gevoel van de laatste loodjes heb ik ook sinds een paar dagen. Ik heb steeds meer last van mijn bekken en het gevoel dat ik op knappen sta!

@ Mrs O: Ik snap jou ook dat je het af en toe wel wat zat begint te worden, ook al wil je dat de kleine nog lang blijft zitten wordt het nu af en toe best zwaar.

Hier gaat het op wat relatief kleine klachten na best goed. Een heerlijk weekend achter de rug, mijn moeder was komen logeren en we hebben allerlei leuke dingen gedaan. En ook al was ik zondag ook weer blij dat ze weg was heb ik echt genoten van het weekend. En vanmorgen begon het echte leven weer, alle kindjes op school waren nog een beetje in weekendsfeer wat het ook wel weer gezellig maakt.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Het gaat hier eigenlijk ook prima, voelt nog niet als de laatste loodjes gelukkig!! Ik moet ook nog vijf en halve week werken dus hopelijk blijft het zo, ik moet nog mijn vervanger inwerken namelijk!!

Voor de lijst:
    12 juni groeiecho + controle gynaecoloog.

6. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Vandaag is er begonnen met de muurschildering ben helemaal blij!!!
    Zal straks nog een foto plaatsen, hij gaat als een speer.
    Zaterdag is ie als het goed is klaar en zal dan het eind resultaat ff showen:D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,4 KB
      Weergaven:
      11
  7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat gaaf! En wat snel zeg!!

8. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Dit is een uurtje later hij komt het zaterdag helemaal afmaken😄

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,9 KB
      Weergaven:
      5
  9. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    En nog een....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,9 KB
      Weergaven:
      5
  10. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    En voor nu even de laatste😊

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,7 KB
      Weergaven:
      3
  11. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Bloesempje: hij is echt snel, heb met open mond zitten kijken😁
    Hij is om 10 uur begonnen en is net weer weg. Zaterdag heeft ie meer werk zegt ie dus ben benieuwd☺️

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Wauw leuk zeg!!!!

Hier zijn paps en mams ook begonnen met de babykamer, kan nu echt niet wachten tot het af is hahahaha

13. Mrs O

Mrs O Lid

26 jan 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk die schildering zeg, benieuwd hoe het eindresultaat straks is!!

Mijn ouders zijn vandaag ook druk geweest met de babykamer!! Morgen inrichten, zo fijn!!
    Vind het maar lastig dat ik niet veel kan en mag... Helaas ook sinds het weekend veel last van harde buiken :( Zondag nog naar de huisartsenpost geweest en dinsdag nog helemaal nagekeken in het ziekenhuis (moest er zijn voor de echo en toen gemeld). Kreeg behoorlijk op mijn kop dat ik de verloskamers niet had gebeld in het weekend (maar voelt als zo'n drempel). Niks kunnen vinden (maar natuurlijk geen enkele harde buik toen ik aan de CTG lag..), het is zeer waarschijnlijk een groeispurt van de kleine (voel ook behoorlijke druk net onder mijn ribben rechts, maar hij met zijn hoofdje tegenaan drukt..) Hopelijk nemen ze snel weer wat af.

14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Waaw, siërra! Zo mooi!

En ook de anderen zijn druk aan het werk in de kamertjes. Leuk he, nu wordt het allemaal zo echt! Aftellen geblazen, heerlijk!

Hier komen mijn zwager en zijn vader volgende week het kamertje behangen en dan is het ook eindelijk helemaal af. Morgen eerst maar weer eens de suikertest opnieuw doen. Hopelijk is het gewoon helemaal goed deze keer.

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Leuke schildering! Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Hier vandaag groei echo gehad. Waar ze met 26 weken nog veel te zwaar was, is dit wonder boven wonder weer helemaal recht getrokken (tenminste, als ik de gewichten moet geloven die ik vind op google). Morgen ben ik 31 weken en ze woog vandaag iets meer dan 1500gr. Nu over 2 weken de gyn, kijken wat daar verteld gaat worden :p

16. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Die muurschildering! Wauw!! Heel knap gedaan.

Ik had laatst m'n controle weer bij vk, beeb lijkt nu met z'n kont omhoog te liggen, dus hoop dat hij niet zo dwars gaat doen en gewoon lekker blijft liggen.
    Ik heb volgende week vrijdag (5 juni) weer een nieuwe groeiecho,
    Dan de 12e weer controle bij verloskundige, om te bepalen of de groeicurve gevolgd word of niet en of ik dus bij de verloskundige kan blijven of niet. En dan de 17e weer een groeiecho. Maar die stond sowieso al ingepland. Voor zo ver nog goed nieuws dus!

Kinderkamertje is hier nu aardig klaar.
    Babyfoon is gearriveerd (toevallig kreeg m'n schoonmoeder van een client van haar ook een babyfoon in haar handen gedrukt!) en ik heb vanmiddag een klamboe gehaald voor boven het bedje. Vorige week wat decoratieve stickers opgeplakt dus al met al is de kamer zo ver klaar. Ben zelfs al voorzichtig bezig met de vluchttas.. Heb een vaag vermoeden dat deze meneer zijn eigen plan trekt en dat hij ineens onverwachts gaat komen.

Voor de lijst dus weer de volgende afspraken;
    5-6 groeiecho
    12-6 controle vk
    17-6 groeiecho

17. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @sierra: wow wat een geweldige muurschildering! Ben bneieuwd naar het eindresultaat :)

@pmk: wat fijn van de echo en dat ze nu niet meer te groot is! Hopelijk blijt het zo!

Leuk al die drukte omtrend het kamertje. Ik moet nog echt even de sticker bestellen, voor de rest ben ik al helemaal klaar!

Hier alles goed, gisteren suikertest gehad en er is niets aan de hand. Ik begon met 5.0 toen kwam het drankje, wat ik overigens niet vies, maar ook niet lekker vond. En toen het 2 uur wachten, had een kleurboek meegenomen dus ik heb me wel vermaakt. Einduitslag was 6.7. Prima dus! Nu op naar de GUO as dinsdag.

Gisteren ook de proefdruk ontvangen van het kaartje! Echt superleuk, wil nog paar aanpassingen doen en even kijken of ik de kleur nog iets anders krijg, wat lastig zal zijn, want op het beeldscherm ziet t er nou eenmaal anders uit dan op papier ;)
    Het wordt allemaal steeds echter zo. Nog 3,5 week werken!!

18. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    zo, ik zal weer eens wat uitgebreider reageren op iedereen :p Ben al een tijdje niet meer echt online geweest via laptop, en op telefoon gaat het toch wat onhandig. ;)

Sierra, die muurschildering is nú al prachtig! Ben echt heel erg beneiuwd naar het eind resultaat morgen!

Mrs O, toen bij mij de beeb een groeispurt had had ik ook heel erg veel harde buiken. Uiteindelijk hebben ze toen na een heleboel onderzoeken niets kunnen vinden en heb ik een tijdje heel erg rustig aan moeten doen. Die enorme hoeveelheid harde buiken nam toen vanzelf af. Ben nog steeds wel gevoelig voor harde buiken, maar niet meer zo erg als toen (toen was ik geloof ik 21 weken zwanger). GEwoon lekker rustig aan doen :p

Sillemie, hoe is de suikertest gegaan?

PMK, wat goed dat ze nu niet meer te groot is! Had ze net een groeispurtje gehad de vorige keer denk ik. Had jij nou ook een suikertest gehad?

Wensmama, fijn dat de suikertest goed is! En wat hoef je nog maar kort te werken :$ Ik moet nog maximaal 6 weken werken... Klinkt echt nog oneindig....

Wij zijn lekker een paar daagjes er tussen uit geweest. We gaan altijd naar een festival, en dat hebben we dus dit jaar ook weer gedaan. Het was vreemd om daar zwanger te zijn. Heb daar 3 jaar over na kunnen denken hoe dat zou zijn, en nu het ook echt zo was was het heel onwerkelijk. Maar we hebben lekker rustig aan gedaan, veel gezeten etc. Paar bandjes gezien, maar mevrouw in de buik reageerde heel heftig op de harde muziek af en toe, dus veel afgewisseld met buiten staan ;) Ook m'n voeten zwollen wat op door het vele staan en de warmte, waardoor ze dan 's nachts enorm gingen jeuken. Maar, al met al een leuke tijd gehad.

Woensdag is de kinderwagen geleverd! Echt vreemd :p dat maakte het echt echt voor me ofzo :p Vandaag is de nieuwe wasdroger geleverd dus nu zijn we zo goed als klaar :p Alleen nog een bedje, matrasje en beddengoed kopen en dan zijn we klaar met geld uitgeven. Kleertjes kan ik uitzoeken bij m'n broer, dus daar gaan we ook maar eens shoppen binnenkort :p

Kaartje hebben wij ook al zo goed als af. MOeten alleen nog de tekst helemaal uitpluizen. Vind het wel lastig wat er op moet hoor. We willen het zo simpel mogelijk houden met zo min mogelijk tekst, maar er moet niets ontbreken :p En we hebben er een plaatje op wat met haar naam te maken heeft, maar het is een vrouw met blote borsten. Wel een getekende plaat, en oud uitziend zeg maar, maar vinden jullie dat kunnen op een geboorte kaartje? Het is een beetje deze stijl:
    http://www.thespiritofthegoddessis.nl/Jaarfeesten/Beltane/TekstBeltane_files/image007.jpg

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ja, bij mij is ook zwangerschapsdiabetes vast gesteld. Daarom ook 'strenge' controle op te groot worden enz :)

Als het bij dr naam past en jullie vinden het mooi, dan zou ik mij niet druk maken om wat andere daar van vinden hoor :)

20. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Weer even een muurschildering update😊

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte: