1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Geweldig nieuws Bloesempje~!!

GUO was gisteren helemaal goed. Gyn vond het allemaal niet zo spannend en het viel ook wel mee met het gewicht. Baby is alsnog wel groot hoor. Is een P97 kindje dus 97% van de baby's zijn kleiner/lichter dan hij is. Hij wordt nu geschat op ong 2 kg.

Morgen even gesprek aangaan met degene die de rol teamleider heeft gekregen (het is allemaal ingewikkeld bij ons tegenwoordig) en aangeven dat ik het eigenlijk niet meer red allemaal. Als ik heb gewerkt kan ik 's middags helemaal niets meer. Huishouden kom ik niet aan toe nu en dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Zou fijn zijn als deze week mijn laatste week is. Of ik nou nu al stop of over 2,5 week maakt ook niets meer uit.

Vandaag werk ik thuis, dus ik doe lekker rustig aan. Veel pauze houden enz ;)

2. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Afspraken VK en GYN

Juni
    3, Wensmamma - VSO Afspraak
    4, Sierra - Gyn + Echo
    5, Aowyn - VK
    5, IlonavH90 - groeiecho
    8, KoosAtillaLuna - VK
    9, Rhea90 - Gyn
    11, PMK - Gyn
    12, IlonavH90 - controle VK
    11, Bloesempje - VK
    14, Monique041982 - VK
    16, Wensmamma - Gyn
    17, IlonavH90 - groeiecho

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 26 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen!
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing!

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

12 Augustus
    12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!
    13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

Totalen geslacht:
    10 ♥ jongens
    11 ♥ meisjes
    3 ♥ Verrassing

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

3. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb trouwens afgelopen maandag mijn 1e borstvoeding informatie avond gehad en was echt super interessant en leerzaam. Aankomende maandag de 2e avond. Als je bv wilt geven vind ik dit echt een aanrader!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wat fijn Bloesempje! :)
    Leuk Wensmama, ik denk erover na daar ook heen te gaan maar bij ons in de buurt is er pas weer één later in juli. Dus hopen dat ik dan nog geen baby heb haha. :p

Vanochtend groeiecho gehad. :) Hoofdje en beentjes waren wat groter, buikomtrek precies op schema. Was prima. Nu geschat op 2200 gram. Hoe groot zou het dan worden? :p

5. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Mooi modra! Ik vraag me af, die gewichten die ik hier lees zijn zo anders dan die in de banner staan? Ook op internet wijken de gewichten onderling veel af.

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @modra: ook al zo'n lekker groot kind :D
    @kal: dat zal wel een gemiddelde zijn ofzo. Mijne klopt niet iig.

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden maar heb het ontzettend druk gehad. Wel aldoor mee gelezen maar van mee schrijven kwam het aldoor niet.

Hier gaat het redelijk goed. Merk wel dat het nu allemaal echt wat zwaarder begint te worden. Ben ook lekker emotioneel bij tijd en wijlen, maar goed dat hoort er natuurlijk ook allemaal bij. Met de baby gaat het goed, en ik weet bijna zeker dat ze gedraaid is! Jeeej! :D. Ik hoop dat dit natuurlijk ook wordt bevestigd op de groeiecho volgende week!
    Verder is alles zo goed als gekocht, en hoeven er nog maar een paar klusdingetjes gedaan te worden. Heb ook al het eerste babywasje gedraaid, wat nu gestreken en wel in de kast ligt. Zijn jullie daar ook al mee begonnen?
    Verder druk met school en scriptie, tentamen komen er ook weer aan en een tal van andere afspraken. Het huishouden schiet er een beetje bij in, waar ik me ontzettend aan erger :(. Ook moeten er nog geboortekaartjes worden uitgezocht.. Pff druk druk druk!

@modra: wauw! Dat gaat de goede kant op! Het is natuurlijk een schatting, maar ik denk dat je er vanuit mag gaan dat jullie een lekker stevige baby krijgen ;)

@wensmama: fijn zijn die voorlichting avonden he? Ik ben ook naar zo'n bv avond geweest tijdens mijn eerste zwangerschap, en heb er toen ook veel aan gehad! Hebben jullie al een kolf aangeschaft trouwens? Ik nog niet, maar wil dit eigenlijk nog wel doen. Vorige keer had ik een handkolf, dat was echt een drama, dus wil deze keer wel graag een elektrische.

Even voor het lijstje: 11-06 groeiecho en 16-06 vk

8. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ SYRV: Veel succes met de tentamens enz. Ik begin hier ook echt de stress van het einde van het schooljaar te voelen, over 3 weken ben ik al klaar (voor dit jaar dan...). Heb jij veel tentamens en hoe lang moet je nog? Qua babywasjes heb ik alles al gewassen en zit het al netjes in de kast. Ik was er echt wel extreem vroeg bij moet ik eerlijkheidshalve bekennen ;). Ik heb nog geen kolf gekocht, volgens mijn kraamzorg doe je dat best pas na de bevalling. Waarom dat weet ik niet maar ik volg hun advies maar even op.

@ Wensmamma: Ik heb bij mijn kraamzorg bedrijf ook een informtieavond gepland. De eerste dat ik eens niks te doen had op de beschikbare data is in mijn verlof dus onze meid moet maar niet te vroeg geboren worden :p.

Hier hebben we net weer even alle meubeltjes uit het kamertje gesleurd zodat mijn zwager en zijn vader overmorgen makkelijk kunnen bewegen om te behangen. En dan is het kamertje helemaal klaar :D!!

9. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Dames, even een vraagje; via marktplaats hebben we een ronde box op de kop weten te tikken (we hebben de ruimte, dus dat is geen probleem) maar toen ik belde om een afspraak te maken zei die man dat ie niet uit elkaar kon?! Hebben jullie ooit van een box gehoord die niet uit elkaar kon? Merk weet ik niet, en hij reageert nu ook niet op z'n mail. Probleem is een beetje dat we dus geen auto kunnen vinden die groot genoeg is om hem te vervoeren (1,10-80 cm ). Op internet kan ik alleen maar bopita boxen vinden, en die kunnen, wel op een lastige manier, volledig uit elkaar. Wat zouden jullie doen, afbellen omdat we niet zeker weten of we hem kunnen vervoeren, of er op gokken dat ze gewoon niet zo slim zijn, en dat ie uiteindelijk wel gewoon uit elkaar kan.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @Sillemie: oh ja, jij zit natuurlijk in hetzelfde schuitje als ik! Ik heb 2 tentamens maar moet ook nog mijn scriptie inleveren :(! Dus ik ben nog wel even wat langer bezig dan 3 weekjes. En jij, veel tentamens? Jij ook veel succes! Misschien wel een goed idee om nog even met een kolf te wachten, wie weet heeft onze kraamverzorgster tegen die tijd ook nog wel goede tips!

@kal: ik heb ook een ronde box gehad voor mijn zoon. Toen hij groot genoeg was heb ik de box ook via marktplaats verkocht. Deze box kon wel uit elkaar, was even een klusje maar het is me toen wel gelukt! Lijkt me vreemd dat de box die jullie op het oog hebben niet uit elkaar kan, maar ja of je het erop moet gokken? Is het ver rijden? Anders ga je toch eerst even kijken?

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @syrv: ik wacht nog met die kolf totdat ik zeker weet dat bv gaat lukken. En wat ik heb begrepen kan je beter de eerste 4 tot 6 weken niet kolven dus t komt bij mij ook nog wel na de geboorte. Anders zit ik straks met een dure kolf waar ik niets mee kan ;)

@sillemie en syrv: succes met de laatste loodjes qua studie. Vind t maar knap wat jullie doen.

@kal: raar een box die niet uit elkaar kan. Die van mij kan in elkaar geklapt worden. Dat is iig nog iets.

Vraagje hé. Ik heb dus geen suiker, maar heb af en toen zo'n dorst! Vandaag ook weer, dan heb ik er ook zo'n droge mond bij. Vreselijk. Ik blijf dan drinken. Komt t jullie bekend voor?

Mijn buik begint ineens naar voren te groeien en ben in 1 week tijd ook echt belachelijk veel aangekomen. Geen idee waar t zit, want ik heb t helemaal niet doorgehad en ik zie t ook niet. Maar ondertussen dus 12 kg erbij (als ik kijk naar gewicht voor zwangerschap).

12. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Komt me heel bekend voor wensmama! Ik drink ook al de hele zwangerschap niet normaal veel, en ook ik heb geen suiker. Volgens de vk hoort het erbij en moet je er vooral aan toe geven (en dan het liefst veel water).

En ja dat gewicht.. Ik sta liever niet meer op de weegschaal. Ben nu iets van 7,5 a 8 kilo aangekomen, maar ik was al te zwaar:(. Ik doe wat betreft het gewicht maar even aan struisvogelpolitiek, en ga er na de bevalling serieus mee bezig.

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja ik steek mijn kop ook in t zand ;)

14. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Mijn collega ziet t wel trouwens, dat extra gewicht, maar goed ik doe er wel wat aan na de bevalling. Heb ook gewoon zoveel honger nog steeds, zou willen dat ik geen eetlust meer had, maar niets van dat alles.

15. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Ik ben ook wel met m'n gewicht bezig moet ik zeggen. Ben voordat ik zwanger werd heel druk bezig geweest met gezond eten en daardoor verloor ik ook gewicht. Maar nu komt dat er weer aan, en dat vind ik toch moeilijker dan ik dacht ;) en dan te bedenken dat ik eigenlijk pas 5 kilo ben aangekomen tov mijn gewicht van voor de zwangerschap. Maar ben eerst 4 kilo verloren int begin, dus dan ben ik al met al toch zo'n 9 kilo aangekomen... Maar goed. We moeten maar zo denken; een heel deel ben je al kwijt op t moment dat er een kind en plons vruchtwater uit is ;)

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Dat gewicht dat weet wat, dat is hier ook wel een dingetje hoor!!

Voordat ik stopte met de pil woog ik 65 kg. Daarna kwam ik al iets aan maar vanaf het moment dat ik die stomme hormoonmedicatie kreeg vlogen de kilo's eraan!! Ik woog 80 kg vlak voor ik zwanger werd. Dus al 15 kg aangekomen, verschrikkelijk, ik heb nog nooit zo zwaar gewogen.
    Toen werd ik zwanger en kwamen er nog meer kilo's bij!!!!!!! Ik moet volgende week weer voor controle maar de laatste keer, drie weken geleden woog ik al 93 kilo. 13 Kilo dus qua zwangerschap maar bijna 30 kilo tov mijn normale gewicht :$:(
    Ik weet wat me te doen staat straks als ik bevallen ben!! Ik wil toch echt weer in mijn eigen ikke komen, terug naar die 65 kilo.
    Allemaal door die hormonen, mijn eetpatroon is niet veranderd en gewoon gezond, daar ligt het dus absoluut niet aan en een grote snoeperd ben ik ook niet.
    Nee fijn voelt dit absoluut niet. Het is dat er iets verschrikkelijk moois tegenover staat maar dit is niet mijn lichaam!!

17. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ SYRV: Mijn verslagen en papers zijn allemaal al ingeleverd. Maandag heb ik mijn laatste lesdag en dinsdag heb ik mijn eindgesprek op stage. En daarna komt het studeerwerk, door 1 vrijstelling heb ik maar 2 tentamens waar ik elk een week studeertijd voor heb. Dus dat moet wel haalbaar zijn.

@ KAL: Ikzou het heel raar vinden dat een box niet uit elkaar kan. Het kan moeilijk zijn maar normaal zou die echt wel uit elkaar moeten kunnen. Als het niet te ver rijden is zou ik eerst eens gaan kijken.

# dorst: hier ook constant! Het zal er wel gewoon bij horen...

# aankomen: De verloskundige vraagt wel nog regelmatig naar mijn gewicht daardoor ga ik wel nog op de weegschaal staan. Verder doe ik ook aan struisvogelpolitiek, komt na de bevalling wel weer. En ik hoop door de borstvoeding inderdaad zoveel af te vallen als iedereen beweerd. Ik hoor overal dat het heel veel energie kost aan je lichaam en als je dan gewoon gezond eet dat het wel weer goed komt.

Even geluksmomentje delen: Ik ben vanmorgen pas om 9u40 uit mijn bed gekomen, HEERLIJK!! Dat had ik echt even nodig, dit is de eerste dag in tijden dat ik eens niet moe ben :D.

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    We kunnen wel een afval clubje beginnen straks ;) . Ik wil ook weer terug naar 65 kilo. Woog vanmorgen bijna 85 kilo.
    Maar goed ze zeggen dat als je bv geeft (en dat is toch mijn plan) dat je het meeste weer snel kwijt zult zijn. Let's hope so ;)

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou ik heb mijn paard alvast ingefluisterd dat ie zich gereed moet houden tegen die tijd voor heel veel ritjes :p

20. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Dorst: hier merk ik niet zoveel verschil nu drink ik sowieso al zeker 2 liter op een dag en en ik drink ook alleen maar water. Dus tja een groot verschil valt bij mij denk ik niet zo op☺️.

Gewicht: nu 4,5 kg aangekomen in totaal😊 ben nu nog lichter dan een jaar geleden.

Deel Deze Pagina