@ doornstruikje: gefeliciteerd! Ik duim voor een hele mooie plakker!! @ siërra: fijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is! Lekker weer naar je eigen bed en omgeving. @ SYRV: Je bent vast opgelucht dat ze gedraaid is! Vluchtkoffertje heb ik gisteren al moeten maken, maar als dat niet zo geweest was dacht ik zo rond de 34 weken de hoogstnoodzakelijke dingen in een tas te gooien. Klossen daar doen wij niet aan (kan niet met ons bed) maar vanaf iets van 36-37 weken gaan we een extra matras op ons bed leggen. De bevalling wordt bij ons sowieso ziekenhuis dus is alleen maar voor de kraamzorg. En bedzijltje doen ook rond die periode. Hoe gaat het nog met het afwerken van je studie? Hier: sinds gisterenavond ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Gisteren met klachten waarbij het vermoeden zwangerschapsvergiftiging was. Maar nu is door rust mijn hoge bloeddruk gezakt, alleen de andere klachten blijven. En door mijn, volgens de gynaecoloog, duidelijke omschrijving van de hartkloppingen denken ze nu eerder in de richting van een zwangerschapsgerelateerde hartritmestoornis. Nu moet de cardioloog mijn geval beoordelen maar die beste man doet in het weekend alleen spoedgevallen. En ze willen mij niet laten gaan voordat ik door een gynaecoloog gezien ben dus ik lig hier nog wel een tijdje geloof ik . Ach ja, ik en de kleine meid zijn dan iig in goede handen.
Jeetje sillemie ook een lekker begin van het weekend zeg. jij en de kleine meid zijn idd in goede handen, en rustig aan doen. Sterkte!
Jeetje sillemie! Dat is idd ook even schrikken! Hoe gaat t nu? Wel lekker rustig aan gedaan? Ik heb t idee dat m'n buikje kleiner is geworden? Heb vrijdag en gister ook wel wat menstruatie achtige pijn gehad, en elke keer als ze draaide of überhaupt maar bewoog deed t pijn aan m'n onderkantje en ik voelde het ook echt helemaal onderin. Dus vermoed dat het een beetje indalen was ofzo? Als ik lig is het weg overigens, dus ze ligt iig niet vast.
Een hele hoop gelezen, lijstje geprobeerd te updaten en reacties vanaf ongeveer een week geleden, anders zou het erg veel worden haha Tatie Hoe gaat het nu met het maagzuur? Bij de HA kan je daar echt genoeg voor krijgen hé! Niet bang zijn om aan de bel te trekken daar voor Bloesempje Fijn dat jullie niet meer terug hoeven te komen en dat alles goed is met jullie kleine meid ! KAL De gewichten zijn moment opnames en schattingen. Ik zou er niet al te veel aan vast houden dat dit ook de grootte is die de baby exact heeft SYRV Hier is alles al gewassen. Binnenkort alleen nog 1x opnieuw zodat het helemaal fris weer is als ze op de wereld komt Moet alleen nog een matrasje voor in de reiswieg aanschaffen en dan zijn we ook helemaal klaar. Is gelukkig niet de hoogste kosten KAL Is het nog gelukt met de box? Wensmamma Ik heb dan wel suiker, maar ik heb echt totaal geen klachten als dorst.. zo vreemd Gewicht Heb mij er volledig bij neer gelegd hoor... komt na de zwangerschap wel weer! Doornstruikje GEFELICITEERD Met je zwangerschap! Geweldig nieuws en zo leuk dat je aan ons denkt! SYRV Vluchtkoffertje ga ik deze week aan beginnen denk ik. Verder klossen pas met 36w haha... vind het echt hoog Zijltje waarschijnlijk rond 35w.... Sierra Fijn dat je weer thuis bent! Sillemie Vandaag zeker ook geen arts gezien? Hier weer een nieuwe groei echo ingeplant omdat de suikers weer opspelen. Morgen moet ik bellen en dan weet ik hopelijk meer. Wel of geen insuline etc... Vind het maar spannend allemaal. Blijf wel enorm bezig zo er mee... Vervelend ook, want krijg allemaal eelt vorming op mn vinger toppen door het prikken haha Afspraken VK en GYN Juni 16, Wensmamma - Gyn 16, SYRV - VK 17, IlonavH90 - groeiecho 24, PMK - Groei echo 24, Rhea90 - Gyn 25, PMK - Gyn + ECG 29, Sierra - Gyn Juli 6, Sierra - Gyn Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 26 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 12 Augustus 12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! Totalen geslacht: 10 ♥ jongens 11 ♥ meisjes 3 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Sillemie hoe is het nu met je? Weet je al wat meer. Pmk hopelijk krijg jij ook wat meer duidelijkheid vandaag. En een extra echo is stiekem ook wel weer leuk, al is de rede ertoe niks aan. Hier wordt ik een lichtelijk gek volgens mij😳 kan overal wel om huilen maar tegelijkertijd geen idee hebben waarom ik huil. Logisch nadenken is niet bestaand op het moment de meest domme dingen komen uit me mond, waarvan ik later denk he!! Hoe kom ik erbij. Slaat echt compleet nergens op, ik hoop stiekem dat meerdere van jullie er weleens last van hebben. Me vriend verklaart me volledig voor gek volgens mij
Heb nog een afspraak erbij gezet kreeg net een telefoontje of ik woensdag langs kan komen. En ik heb mezelf even naar 6 augustus verplaatst vergat dat steeds door te geven😁 Afspraken VK en GYN Juni 16, Wensmamma - Gyn 16, SYRV - VK 17, IlonavH90 - groeiecho 17, Sierra -Gyn 24, PMK - Groei echo 24, Rhea90 - Gyn 25, PMK - Gyn + ECG 29, Sierra - Gyn Juli 6, Sierra - Gyn Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 26 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 12 Augustus 12. Typfoudt, 27 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! Totalen geslacht: 10 ♥ jongens 11 ♥ meisjes 3 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Even korte update: Heb vanmorgen mijn waardes door gebeld. Verpleegkundige zei al dat ze vermoed dat ik toch aan een lage dosis insuline moet, omdat ze nu toch wel structureel te hoog zijn met name 's avonds en 's ochtends. Alleen omdat hun in team verband werken (Dietist, verpleegkundige, gynaecoloog en internist), moest het overlegd worden. Ik word ergens vanmiddag terug gebeld om te bespreken hoe of wat. Zit nu dus eigenlijk te wachten op het telefoontje met het verlossende woord.. Ergens wel heel spannend.... want mij is al eens verteld toen ik daar net kwam lopen dat als ik wel aan de insuline moet, ik ingeleid ga worden rond 37/38 weken. Betekend dus dat ik op zijn vroegst al 10 juli ingeleid kan worden (ben dan exact 37 weken). Komt ineens wel heel dichtbij dan...!!! Ik zal alleen niet te hard van stapel lopen nu, eerst maar eens zien wat ze hebben besloten.
Hoi meiden.iemand van jullie een idee waarom de andere Augustus topic op slot is? Ik ben 23e uitgerekend van ons eerste meisje
@ Sierra: ik lig nog steeds rust te houden in het ziekenhuis. En na een mental break down van mezelf gisterenmiddag is er eindelijk actie ondernemen. Ik heb nu een kastje dat 24u mijn hart monitoren en ik moet aangeven wanneer ik die hartkloppingen heb. Daarnet had ik ze terwijl ik daarnaast ook aan de ctg lag en ik zag mijn eigen hartritme ontzettend pieken. Dus nu hebben ze het zowel op de ecg (mijn eigen hartfilmpje) als de ctg (hartfilmpje vd baby) gezien. Dus ik hoop dat ze nu eindelijk met antwoorden komen en dat ik vanmiddag naar huis mag! Ik voel me weliswaar nog steeds niet lekker maar in mijn eigen huisje lukt rusten toch echt beter. @ PMK: 10 juli, wat snel al!! @ Mimi: ik heb geen idee. Misschien teveel pagina's of juist te lang geen activiteit?
Mimi.. geen idee! Jullie hebben niet de 5000 berichten gehaald, misschien aangevraagd om te sluiten? Sillemie: Ja! :O Pff!! Moet toch aan de insuline. Moet om 12 uur komen voor instructies. Ben nu dus wel heel benieuwd naar mijn volgende gynaecoloog afspraak :O
@sierra: lekker he dat super emotioneel zijn. Heb ik ook met vlagen hoor. Ik kan echt om het minste of geringste in tranen uitbarsten. We hebben een goed excuus @sillemie: al wat gehoord? Hoop voor je dat je straks lekker naar huis kan! @pmk: toch aan de insuline dus.. Niet leuk. Maar goed alles voor de baby natuurlijk. En jeetje, 10 juli is inderdaad echt heeeeeeel snel al! Spannend ben benieuwd! @hier: voel me niet zo lekker sinds gisteren. Heb gisteren ook voor het eerst in de zwangerschap moeten spugen, nu alleen nog last van maagzuur. Moet straks naar de vk, ben benieuwd of de kleine al is ingedaald.. Voor mijn gevoel ligt ze nog wel heel hoog, maar ik ben ook vrij klein dus dat kan ook een verklaring zijn natuurlijk. Voor de rest nog steeds aan de studie, ben echt aan vakantie toe. Nog even doorbijten maar..
Sillemie: ik hoop dat je vanmiddag lekker naar huis toe mag. En vraag me af wat ze voor je kunnen doen? Thuis rust je sowieso beter dan in een zkh. Sterkte meis. Pmk: toch aan de insuline das balen. Moet je dat 1 X per dag doen of is het s'ochtends en s'avonds. Syrv: oh ben ik blij dat ik niet de enige ben zeg. En het is idd een goed excuus, maar ik vind mezelf daarna zo een emo-doos. Hier ben ik alles alweer aan het wassen De keukenkastjes moeten er ook aan geloven. Het liefst trek ik alle gordijnen eraf en moeten ook de wasmachine in, maar ik denk dat me vriend me afschiet als hij merkt dat ik dat heb gedaan dus probeer dat nog even te onderdrukken 😂. Hoe is het met jullie nesteldrang?
Hee meiden, Alweer even geleden dat ik geschreven heb, dus ik ga lekker even een stukje terug naar waar ik gebleven was. Dorst:Yes, heb ik ook wel! Vooral 's avonds, wat weer bevorderlijk is voor alle keren dat ik 's nachts toch al moet plassen. Aankomen: Oef, ik moet zeggen dat ik het er wel wat lastig mee heb... Ik ben gewoon bang dat het na de bevalling allemaal blijft zitten en meh... Ik was bij 1.75 +-63 kg. (We hebben een heel oude weegschaal dus precies weet ik het nooit) Nu zo'n 11 kilo aangekomen... Ik zie ook gewoon dat ik wat dikkere billen en benen heb gekregen. Niet in het extreme, maar toch... Nesteldrang: Begint wel te komen maar ben ik ook bewust nog een beetje aan het uitstellen tot verlof omdat ik er dan gewoon rustig energie in kan steken die ik nu nog hard nodig heb voor de laatste dagen werken. Wensmama: Fijn dat je lekker verlof hebt nu. Geniet ervan. Sierra: Gelukkig viel het mee en ben je weer lekker thuis! Doornstruikje: Hihi, ik had het toevallig al gezien. Ben superblij voor je! Heel goed nieuws! Leuk dat je de bevallingen in de gaten gaat houden. Syrv: Hoera, wat fijn dat ze gedraaid is! Naar van de aambei... Ik heb er volgens mij ook één, kwam een paar week terug... Toen overgestapt van strings naar boxers en nu eigenlijk geen last meer van... Ik ga vluchtkoffertje regelen als ik verlof heb... Wij hebben een waterdichte molton gekocht voor in bed, mochten de vliezen 's nachts breken! Denk dat ik die er vanaf 36 week oid op ga leggen. Ons bed is te zwaar om op klossen te zetten. Dus hebben wij een hoog-laag bed gehuurd voor 100 euro... Komt van week 37-42 en zal in de woonkamer staan. Daar hoop ik dan te bevallen. Vervelend dat je je niet lekker voelt...Hoop dat 't gauw wat zakt... En kan me goed voorstellen dat je geen zin meer hebt in studeren nu. Wanneer heb je vakantie? Tazzy: Hoop dat ze toch nog draait! Sillemie: Hè wat naar zeg. Heel veel succes meid! Hoop dat je gauw wat duidelijkheid hebt en dan lekker thuis mag rusten... PMK: Ohh, wel vervelend zeg dat je ook insuline moet spuiten... En jeetje 10 juli, dan komt het zeker ineens heel dichtbij! Ook omdat je je steeds instelt op die +-31 juli, ook al kan daar rustig twee week verschil inzitten. Hier: Nog twee dagen werken...Vandaag en morgen. Dan verlof. Aan de ene kant denk ik...Ja, maar dan ben ik de hele tijd vrij...En dan? Aan de andere kant ben ik er echt klaar mee... Ik ben vaak ontzettend moe en heb 't gewoon wat gehad op werk. Eenmaal thuis is mijn energie echt op. Nu is er gisteren ook nog een nieuwe bewoner gekomen dus mag ik daar vandaag en morgen mee werken maar eigenlijk heb ik daar de energie ook niet voor om dat er ook nog bij te doen, maar ja. Die laatste twee dagen wil ik ook gewoon afmaken. Qua lichamelijk ongemakken merk ik het wel. Nog regelmatig last van mijn ribben, rug, slapeloze benen, soms een soort stekende pijn in mijn bil. Ik kan 's avonds niet meer lekker op de bank zitten en 's nachts vaak niet lekker meer liggen/ goed in slaap komen. Ugh. Mijn lijf is onhandig, zwaar en dik. Ik kan steeds minder, dingen minder lang volhouden en dan ben ik ook nog bang dat ik doordat ik minder energie verbruik nog veel meer zal aankomen. Tja, tja... Einde klaagzang. Met het beebje gaat het volgens mij hartstikke goed, voel hem/haar veel bewegen. Ik heb het gevoel dat het een jongetje is, maar ik weet het niet. Misschien ook deels omdat er in mijn omgeving veel meisjes geboren worden, dat ik dan het idee heb, dan zullen wij een jongetje krijgen. Slaat nergens op natuurlijk. Mijn man denkt een meisje. En op de één of andere manier heb ik het gevoel dat het een stuk te laat geboren zal worden. En ik ben een beetje bang voor na de bevalling... Dat verschilt natuurlijk enorm per bevalling...Maar wanneer ben je weer een beetje in de benen?
@sierra: haha heerlijk! Hier is de nesteldrang ook volop aanwezig, maar heb mezelf even een verbod op gelegd. Als ik vakantie heb dan ga ik weer aan de schoonmaak . Vind jouw vriend het ook allemaal zo onnodig? Die van mij wordt helemaal gek van dat geschoonmaak haha. @modra: qua aankomen gaat het netjes toch? Niet teveel druk om maken, het gaat er allemaal echt wel weer vanaf! En het scheelt dat je een mooi startgewicht had! Ik ben nu 8 kilo aangekomen, maar was ook al wel echt te zwaar . Toen ik aan het begin van de zwangerschap bij de vk kwam voor een intake gesprek zei ze dat ik eigenlijk max 8 kilo mocht aankomen. Daar ga ik dus sowieso overheen, maar goed kan me er niet extreem druk om maken. Fijn trouwens dat jij geen last hebt van je aambei! Bij mij is ie ook zo goed als weg maar wel met behulp van curanol tabletten en zalf (echt een aanrader trouwens, mochten jullie er nog last van krijgen). Ik heb over ongeveer 2 week vakantie, ligt er een beetje aan hoe snel ik mijn scriptie in lever. Moet dus nog even hard aan de bak! Trouwens, hoe weet je dat jullie bed te zwaar is voor klossen? Ik heb me daar nog niet in verdiept. Wij hebben een boxspring, hoop dat die wel op klossen kan want er is geen plek voor een extra bed hier in huis.
Oh, en wat vervelend die lichamelijke klachten he! Fijn in ieder geval dat je bijna verlof hebt! Lekker uitrusten . En wat ontzettend spannend dat jullie nog niet weten of het een jongetje of meisje is. Ik zou echt mijn haren uit mijn hoofd trekken van nieuwsgierigheid, haha! Bij mij duurde het wel even voordat ik weer in de benen was, maar mijn bevalling was ook wel vrij heftig (geknipt, vacuümpomp en best wat bloed verloren). Ik kan me letterlijk bijna niks meer herinneren van de kraamweek. Ik was zo ontzettend slap, uitgeput en had best wel wat pijn van onder. Maar moet ook zeggen dat ik niet echt de rust heb genomen die ik had moeten nemen. Ik was toen alleenstaand en voelde me de hele tijd bezwaard wanneer de kraamverzorgster voorstelde dat zij even met mijn zoon zou blijven zodat ik kon slapen. Wat ervoor zorgde dat ik de hele tijd wakker bleef, in de weer was met mijn zoontje en tegelijkertijd ook nog een beetje gezellig wilde zijn voor de kraamverzorgster haha. Dat gaan we deze keer wel even anders doen.. . Maar joh, hoe anderen de tijd na de bevalling hebben ervaren zegt helemaal niks over jouw tijd na de bevalling. Ken ook zat mensen die nergens last van hadden en zich na 2 dagen al weer helemaal top voelen.
Ohh ja, hij wordt er knetter van. Hij blijft maar zeggen waarom kan je de boel niet ff de boel laten, het komt van de week wel. Maak je toch niet zo druk. Ja tuurlijk schat geen probleem. Het komt wel wanneer de kaboutertjes uit hun winterslaap komen. Die doen het hele huis wel in 1 nacht Maar ja nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik aan het einde van de dag ook wel mopper over rugpijn bekkenpijn en ga zo maar door. #eigenschulddikkebult zo weer genoeg nesteldrang frustraties. Aambeien: hier gelukkig nog geen last van, al ga ik dat wel in huis halen van de week voor het geval dat😏 Gewicht: ben nu 4,5 kilo aangekomen had een bmi van 25,2 voor de zwangerschap dus ben er erg blij. En tja mocht de laatste weken de kilo's eraan vliegen zie ik daarna wel weer Klossen: hier hoeft ons bed niet op klossen ik beval sowieso in het zkh dus voor de verloskundige hoeft ik het niet te doen. En de Kraamzorg zei dat ons bed hoog genoeg was voor de kraamverzorgster (is ook een boxspring)
Haha echt super herkenbaar! Mijn vriend denkt er precies zo over, hij denkt echt dat we nog zeeën van tijd hebben. Maar wij zijn ook wel echte tegenpolen wat dat betreft, ik plan alles en doe vaak het liefst alles meteen en hij stelt alles het liefst zo lang mogelijk uit, haha En 4,5 kilo aangekomen is echt prima zeg! Ik denk dat ik ook nog maar eens goed ga nadenken over klossen dan. Ons bed is ook vrij hoog, ik beval ook in het ziekenhuis en klossen is voor mij helemaal niet handig. Ik ben maar 1.60m, en de vorige keer moest ik echt een krukje naast het bed hebben om erin te komen. Niet echt confortabel als je hechtingen hebt enzo.