Pfff... toch maar besloten om 5 weken van te voren te stoppen met werken ipv 4. Ben afgelopen dagen ziek geweest omdat ik teveel had gedaan. Pijnlijke onderbuik, veel harde buiken en heeeeeel slecht slpen. Dus ben 2 dagen van werk thuis geweest en dat gaat toch wel een stuk beter. Dus dan is het vanaf nu nog maar 2,5 week werken. Bizar hoor. Dan komt t opeens wel dichtbij die bevalling Was er nog niet zo mee bezig, maar moet er nu toch wel even serieus over na gaan denken. En toen ik van t weekend van die krampen en steken in mn onderbuik kreeg bedachten we dat we ook maar de ziekenhuistas in orde moeten gaan maken Toen ik de symptomen googlede kwam ik op indaling terecht. En t doet nu ook echt pijn als ze draait, dus denk dat dat t is. Maar maandag hebben we weer een groeiecho, dus dan zullen we het wel zien. Verder gaat t lekker! Ik ben ook nog niet heel veel aangekomen. was in het begin 4 kilo afgevallen, tot 66 kilo, en nu weeg ik 74, dus intotaal ten op zichte van startgewicht 4 kilo erbij Maar goed. Het is niet zo dat ik weinig eet, t kost me blijkbaar veel energie om zwanger te zijn. Nesteldrang heb ik bij vlagen last van. Vooral op mn werk moeten ze er om lachen. Dat ik opeens midden in m'n werkzaamheden het lab moet gaan opruimen ofzo. Verder vind ik wel dat ik dingen moet, maar m'n lijf wil niet altijd mee werken. Dus ik heb genoeg te doen straks in mn extra weekje verlof.
Wat komen jullie weinig aan!! Ben jaloers zeg!! Hier al +13 kg!!!!! Meeste kwam ik aan tot 25 weken, daarna niet meer zo veel. Vanaf 25 weken tot nu maar 2 kg. De rest dus allemaal daarvoor!! Komt bij dat ik enorm was aangekomen door een jaar lang hormoonmedicatie voordat ik zwanger was dus dat wordt straks flink bikkelen om weer op mijn oude gewicht van 65 kg te komen! Kijk er nog niet naar uit eerlijk gezegd
Jeetje, had jij dan zoveel bijwerkingen van die hormonen? Ik heb ook heel veel hormonen moeten spuiten het jaar voordat ik zwanger werd, maar ben nooit daarvan aangekomen. Wel natuurlijk een heel scala aan andere bijwerkingen
Wat gaan jullie hard hier dames!! hahaha SYRV Hopelijk voel je je gauw weer beter. Maagzuur is verschrikkelijk. Anders even bij de HA aan de bel trekken hé! Sierra Gaat lekker met je nesteldrang zeg hahaha hier nog steeds niet echt last, gelukkig! Modra Balen van de klachten, maar herken veel van je klachten hoor. Denk dat het echt bij het termijn hoort. Was vannacht ook al vanaf half 4 klaar wakker. Kan nog maar alleen lekker liggen op 1 zij en dat knelt op een gegeven moment helemaal af natuurlijk haha Nog heel even door zetten, we zijn er bijna!! Qua aankomen vind ik het bij je mee vallen hoor meis. Bedenk dat je sowieso al 5-7 kilo in 1 klap kwijt bent. Misschien zelfs iets meer. Gaat goed komen Klossen Hier hoopte ik dat het bed niet op klossen moest, maar kraamzorg heeft toch aangegeven dat het wel moet helaas Wij gaan dus a.s. weekend of weekend erop maar even langs de winkel voor de klossen. Gewicht Hier komt het wel langzaamaan erbij nu de laatste weken. Sta nu op +8,2kg. Op zich nog best netjes vind ik van mezelf, zeker omdat ik eigenlijk gestopt ben met afvallen direct toen ik wist dat ik zwanger was. Had dus eigenlijk een jojo effect verwacht, maar valt reuze mee! Insuline Om jullie vragen te beantwoorden enz... Ik moet 2x per dag spuiten, 's ochtends en 's middags. Hij vermoed namelijk dat door de hormonen mijn insuline aanmaak 's ochtends geblokkeerd word door stress levels. Even heel simpel uitgelegd, de insuline is dus meer een soort hulp middeltje om het 'ergste' te ondersteunen. Ik zit nog niet aan mijn vaste dosis, het is nu even kijken welke dosis ik moet aan gaan houden. Vrijdag moet ik weer bellen om alle waardes door te geven en dan word er weer verder gekeken. Wel is mij weer verteld dat omdat ik nu aan de insuline ga ik sowieso 2 weken eerder ingeleid ga worden. In de 38e week werd mij verteld, dus dat is week 37 t/m 38 als ik het goed zeg toch? Die loopt bij mij van 10 juli t/m 17 juli. Moet volgende week donderdag naar de gynaecoloog en dan zal dat wel besproken worden denk ik. Ben heel benieuwd nu, omdat wij ons inderdaad continu instellen op 31 juli, met uitloop Het besef dat er nu over een maandje ongeveer een kindje in het ledikantje ligt... wauw.... meer kan ik er niet over zeggen...!
Ik had dus verder geen bijwerkingen maar ben echt enorm aangekomen helaas ervan. Mijn eetpatroon is helemaal niet veranderd en een snoepert ben ik ook niet echt, kwam puur door die rothormonen, verschrikkelijk vond ik het. Als het bij mij een sectio wordt dan laat ik me ook direct steriliseren. Gezien onze leeftijden is een tweede niet echt meer aan de orde en gezien het traject wat we hebben moeten doorlopen zie ik dat ook niet meer gebeuren, ben heel dankbaar dat het ons nu gegund is. Ik wil na deze zwangerschap echt niks meer aan hormonen binnen krijgen dus ook niet de pil ofzo Op naar mijn normale lichaam en gewicht straks hahahaha. @PMK, pfff jeetje dat is ook een gedoe! Hopelijk is het na de zwangerschap niet meer nodig! En tsjonge bij jou gaat het dan echt zo ineens heel erg opschieten!! Ben me er sowieso ineens zo van bewust dat het eind in zicht is, wat is het toch super snel gegaan!! Ik weet nog zo goed dat ik een positieve test in handen had en nu hebben we straks ons kindje al in onze handen!!! Kan me er nog steeds geen voorstelling van maken maar ik kijk wel echt heel erg naar haar uit!!!!
@Syrv: Jaa... Hij is zo goed als weggegaan weer, al zou het me niks verbazen als het me de bevalling straks terugkomt! Fijn dat 't bij jou ook beter is. Ohh nog even doorbijten dan... Hoop dat je er de energie nog een beetje voor kan vinden! Ons bed is van zwaar steigerhout en staat niet op pootjes maar gewoon in de hele breedte op de grond om zo maar te zeggen... Dus het leek ons wat lastig... Daarnaast vonden we een bed in de woonkamer voor de bevalling wel prettig. We hebben een grote woonkamer en onze woonkamer zit achteraan het huis. Ik weet niet hoe dat met een boxspring moet... Kratjes is misschien nog een optie? Of kraamzorg bellen of het wel echt nodig is, als jouw vriend bijv het bed verschoont? Wbt jongen of meisje, ik ben wel nieuwsgierig maar niet zo van, ik moet het nu weten... Vind het juist wel leuk het dan te zien. ^^ Ohwww... dat klinkt niet als een heel leuke kraamweek! Goed dat je het ditmaal ook anders aan wilt pakken. Hoop ook dat je bevalling ditmaal minder heftig is! Ik moet het maar afwachten... En hopen op het beste. Zou het fijn vinden gauw weer wat op de been te zijn en te kunnen genieten van de tijd met de baby en mijn man, die vanaf 8 augustus 3 week vakantie heeft. Maarja heb het natuurlijk niet voor het zeggen en mag natuurlijk ontzettend blij zijn als er een gezond kindje geboren wordt, ook als het herstel wat langer is. @Koosatillaluna: Ohww vervelend dat je je niet goed voelde! Gelukkig dat het met wat rust beter gaat. Verstandig dan wat eerder te stoppen. Succes nog met de laatste weekjes! @PMK: Jaa het hoort er ook bij en het zal wel erger worden nog haha. Vooruut maar weer. Voor het goede doel inderdaad. @Tazzy: Vervelend dat je van de hormonen veel bent aangekomen, kan me voorstellen dat je dan weer verlangt naar je oude lichaam! Zonder hormonen is dan ook wel prettig. Het komt inderdaad dichtbij nu! Over een tijdje zetten we de eerste 'bevallen' neer! Ik kan me er ook nog geen voorstelling van maken. Ik kan er wel bij dat ik zwanger ben maar dat wij straks werkelijk papa en mama zijn vind ik nog heel gek. Hier: Yes, dit was mijn laatste dag werken. Het is nu klaar. Ben er blij mee, vond de laatste loodjes wel zwaar ook al werkte ik halve dagen de laatste weken. Nu kan ik lekker relaxen alle dingetjes doen die nog op mijn lijstje staan en mijn energie daar helemaal voor gebruiken.
Lekker nu met de beentjes omhoog als het ff te veel word Modra! Geniet van je verlof Voor je het weet is die tijd weer om, vliegt voorbij! Hier nu nog steeds iets te hoge waardes na insuline. Denk dus dat vrijdag de dosis iets omhoog geschroefd gaat worden, maar dat hoor ik vrijdag wel. Waar ik wel enorm verschil in merk is dat mijn hart nu niet meer zo enorm raar doet en tekeer gaat. Zit er nog wel, maar lang niet meer zo hevig. Doet de insuline toch nog iets goed
Modra: gek idee dat je verlof is ingegaan, dan komt het bevallen wel erg dichtbij En fijn zeg dat je man in augustus 3 weken vrij is. Syrv: ben benieuwd wat ze vrijdag dan gaan zeggen over je waardes, het doet iig nu wel al iets. Hier heeft mijn vriend een flexibele vakantie zodra de baby is geboren heeft hij 2 weken vakantie was erg blij dat ze ermee instemde. Verlof: hier gaat 26 juni officieel me verlof in, maar ik zit al zo lang thuis (ziektewet) dat ik straks denk ik heel blij ben als ik me weer onder me collega's kan gaan begeven. Hoe gaan jullie het straks eigenlijk doen met opvang? Hier geen opvang nodig, de kleine man blijft lekker bij papa als ik aan het werk ben en andersom. Aangezien ik geen vaste werktijden en of dagen heb en dus ook s'avonds of in het weekend zou kunnen werken. En ik hoef maar minimaal 8 uur in de week te maken. Is opvang van buitenaf gelukkig niet nodig. Verder vandaag weer bij de Gyn geweest. Me bloeddruk was weer iets aan de hoge kant gelukkig niet zo hoog als de vorige week. Maar wel hoger dan wat normaal voor mij is. Nu zie ik al een tijdje ( niet continu) sterretjes en lichtflitsen. Wordt er gek van ook blijf ik hoofdpijn houden. Nu verlies ik wel eiwitten via me urine maar niet genoeg om zorgen over te maken. Moet wel als de klachten erger worden gelijk bellen. En nu blijkt ook nog eens dat de bacterie die ik een tijdje terug had streptokokken b is gelukkig weg. Alleen vorige week bleek ik ineens Streptokokken A te hebben Antibiotica gehad krijg ik daar een allergische reactie op. Nu vandaag weer urine ingeleverd voor een kweek en nu maar hopen dat de bacterie weg is, en anders weet ik het ook ff niet meer. Oh ja en ik ga bevallen via een keizersnede, dus al met al heb ik een top dag vandaag maar niet heus. Heb even me tranen de loop laten gaan bij de Gyn, zat er ff doorheen op dat moment.
@ SYRV: de laatste loodjes van de studie zijn altijd de zwaarste he! Schiet het al op met je scriptie? @ siërra: leuke he die nesteldrang! Ik zou ook zoveel nog willen wassen en poetsen. Maar het blijft nu bij opdrachten geven aan mijn man. Hij vond het echt geweldig dat hij baby dingen gewassen had, zijn gezicht daarbij was echt schattig! Nooit leuk om zo'n nieuws te krijgen . Maar gynaecologen zijn het gewend om met tranen om te gaan. Dat heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt . En ik neem aan dat je onder hele nauwe controle staat? Met diezelfde klachten ben ik namelijk opgenomen omdat al hun alarmbellen gingen rinkelen. Bleek uiteindelijk niet extreem erg te zijn maar moet wel rustig aan blijven doen. @ Modra: fijn dat je verlof begonnen is! Nu kan je je volledig concentreren op wat er komen gaat! Was er een speciale reden dat je de laatste 2 dagen nog met een nieuwe cliënt moest werken? Dan ben je er net op ingewerkt en dan ziet hij/zij je de komende 16 weken niet. Als ik aan mijn eigen werk van vroeger denk zouden de cliënten daar het heel verwarrend gevonden hebben. @ Tazzy: Lijkt mij echt lastig als je zoveel aankomt door de hormoonbehandeling! Gelukkig is het dan uiteindelijk wel met goed resultaat geweest. Maar kan mij inbeelden dat je dan na de bevalling echt je normale lichaam weer terug wilt. @ KAL: fijn dat je kon regelen dat je een weekje eerder op verlof kan. Geeft vast rust! Hier: Ik ben sinds gisterenavond weer thuis. En heb sindsdien bijna alleen maar geslapen. Zooooo moe! Ik ben wel echt blij dat ik weer heerlijk in mijn eigen bed kan slapen naast mijn man. Wij hebben beide in een soort comateuze toestand geslapen afgelopen nacht. Gewoon omdat we weer lekker naast elkaar lagen . Het blijft wel verplicht rustig aan doen tot aan de bevalling. Ik heb namelijk een hartritmestoornis die ervoor zorgt dat het zwanger zijn erg zwaar voor me is en dat ik makkelijk flauw val. Dus elke stap die ik zet moet ik vooraf 10x over nadenken zodat ik geen onverwachtse bewegingen moet maken. Maar ach, het is nog maar 8 weken
Sillemie: wat fijn dat je weer thuis bent. Maar wel pittig dat je tot aan de bevalling echt rustig aan moet doen. Ahh wat schattig die reactie van je man, mannen en babykleertjes 😊😍 daar wordt de meest harde,stoere mannen zacht van Ja ik sta ook onder scherpe controle, maar wordt er zo moedeloos van en voel me zo machteloos. En idd ze zijn wel wat gewend en hij reageerde ook heel rustig en lief op me 'hormonale' uitbarsting. En drukte me echt op me hart te bellen al was het midden in de nacht of het weekend als het maar even erger werd.
Absoluut fijn om weer thuis te zijn ook al moet ik zo rustig aan doen. Hier thuis kan ik tenminste nog iets doen. Mijn mannetje is sowieso heel romantisch en lief dus de babykleertjes daar smolt hij echt helemaal van . Ik snap heel goed dat je er moedeloos en machteloos van wordt! Je kan er zelf ook zo weinig aan doen he. Dat bellen hebben ze mij op de afdeling ook op mijn hart gedrukt bij vertrek. En toen de verpleegkundige mij in de gang tegenkwam op weg naar buiten vroeg ze ook nog eens: "En, wat moet je doen?". Daarmee doelde ze dus op bellen zodra ik iets voelde.
Goeiemorgen. ^^ PMK: Minder dat ze nog wat te hoog zijn maar fijn dat je het verschil al merkt! Sierra: Ja, zeker. Hij had nog zat vakantiedagen staan om meer op te nemen dus dat hadden we eigenlijk wel gewild maar helaas kon werk hem in de zomerperiode niet langer missen. Fijn dat jullie zo geen opvang nodig hebben. Hier werken we allebei onregelmatig. We gaan straks wel wat in uren terug. Van beide 38 naar 32& 24. We nemen dan beiden een vaste dag vrij en voor de rest is het steeds de roosters bekijken hoeveel opvang we nodig zullen hebben. Maar wij hebben een heel plezierige, flexibele gastouder geregeld hier in de buurt! Kan me voorstellen dat je je wel zorgen maakt om de bloeddruk en sterretjes etc! Goed in de gaten houden, hoop dat hij niet hoger wordt. Oegh, het zit je niet mee zeg, streptokokken A en allergische reactie en keizersnee. Naar hé! Heel veel succes! Wanneer krijg je de uitslag van de kweek? Sillemie: Ja. Wel heel lekker. Nee, geen speciale reden... Ik werk op zeg maar een huisje met 7 bewoners. Zwaar verstandelijk gehandicapt, niet zozeer lichamelijk. Die zijn opgedeeld in 2 clubjes. Simpel gezegd: Per dag hebben we 4 diensten. 2 diensten werken op het ene clubje, 2 diensten op het andere clubje. Je werkt dan in je eentje op die club en loopt met hen het dagprogramma door. Nu was het zo dat één bewoonster onze groep eigenlijk een beetje ontgroeid was. Ze had andere dingen nodig. Dus zij verhuisde naar een andere groep en wij kregen daarna een nieuwe bewoner. Die nieuwe bewoner kwam van buitenaf en moet sowieso alles nog opnieuw leren hier... En ik stond al voor die diensten op die club ingeroosterd dus kreeg hem er gewoon bij. En tja, nieuwe bewoner heeft ook een laag niveau...Dus op die manier krijgt hij het niet écht mee... Kan me voorstellen dat je dankbaar was weer in je eigen bed naast je man te liggen! Lijkt me wel moeilijk rustig aan doen tot de bevalling, maar inderdaad nog 8 weekjes en je hebt het nodig! Succes!
Modra: lijkt me niet makkelijk met 2 onregelmatige roosters een gastouder te vinden, maar super dat het is gelukt Ik hoop maandag de uitslag te krijgen.
Hier moest afgelopen vrijdag de dosis insuline omhoog. Verder veel last van slapeloze nachten dus erg moe Hoe is het verder bij jullie? (Met name degene die niet op FB zitten haha, de rest weet ik het wel van! )
Hier gaat t ook wel ok. Merk nu zo goed dat m'n buik zwaarder wordt. Heb al een week last van menstruatie achtige buikpijn onderin, en af en toe echt steken. Dus slaap echt slecht afgelopen week. Maar vanmorgen voor t eerst wakker geworden met een gevoel dat ik niet moeier ben dan toen ik naar bed ging. Nog 8 darm werken! Kijk zo uit naar m'n verlof!
Hier gaat het wel mwah! Meer last van m'n bekken doordat die kleine lijkt in te dalen. Hij schijnt nog steeds aan de kleine kant te zijn, wat me soms wel even tot zorgen brengt, maar zolang de verloskundige etc, nog tevreden zijn. Dinsdag weer opnieuw een groeiecho. En woensdag weer op controle bij de verloskundige. Wel ben ik een beetje klaar met de pijn in m'n bekken.. Haha. Ik moet helaas nog even, en voor de rest heb ik weinig te klagen, maar het steeds minder doen en steeds meer pijn (inclusief slechter slapen) begint mij wat op te breken. Maar we klagen niet!
Hier gaat het wel goed eigenlijk. Ik slaap, in tegenstelling tot de meeste van jullie, echt prima! Zodra ik mijn bed al zie ben ik al dromenland. Wel merk ik dat lang lopen enzo er niet echt meer in zit, ik ben veel sneller moe en krijg dan overal last van. Trouwens, misschien herkennen jullie dit. Ik heb de afgelopen dagen af en toe echt felle steken onderin mijn buik. Vaak na het plassen wanneer ik weer opsta van de wc, of wanneer ik opsta van de bank. Zal dit van de indaling komen (de vorige keer bij de vk was ze nog niet ingedaald)? en hebben jullie dit ook?
@ SYRV: ik slaap ook zodra ik mijn kussen raak. En dan nog ben ik constant moe. Ach ja, het is niet lang meer. Die pijn zou volgens mij idd van de indeling kunnen komen. Wanneer heb je de volgende afspraak bij de verloskundige? Ik zou het dan wel navragen en als je het eerder niet vertrouwd kan je altijd bellen. @ Ilona: zo lang hij op zijn eigen lijn wel blijft groeien zullen de verloskundige enz wel tevreden blijven. Dan is het wrs een klein maar gezond mannetje. Lastig van dat bekken! Nu ik met verplichte rust zit is het bij mij een stuk beter geworden. Maar bij sommigen is de beweging erin houden net belangrijk. Ben je al bij een fysio geweest voor de klachten? Die kunnen vaak echt wonderen doen. @ KAL: ik kan echt geloven dat je uitkijkt naar je verlof! Lekker rust en alle tijd om je voor te bereiden op wat er komen gaat. Hier: De muren komen stilaan op mij af, al is het zeker niet zo erg als toen ik nog in het ziekenhuis lag. Thuis heb ik tenminste nog wat afleiding en kan ik als manlief thuis is af en toe nog eens het huis uit. In mijn eentje vertrouw ik dat niet omdat ik met perioden erg wankel op mijn benen sta. Verder gaat alles zijn gangetje en begin ik nu echt wel af te tellen naar het grote moment! Vanmiddag op controle bij de gynaecoloog, ben benieuwd.
Sillymie, Ja ook daar loop ik al een tijdje. Die is er toen ook achter gekomen dat het een combinatie is van hypermobiliteit en de zwangerschap, waardoor ik met ongeveer 20 weken al ben gaan 'verweken'. Die verwachtte eigenlijk deze pijntjes al eerder. Ze heeft me toen oefeningen gegeven om mijn bekkenbodem te trainen, om incontinentie etc te voorkomen, maar die doen nu ook veel te veel pijn. Dus laten we het maar voor wat het is. Ze probeert me nu telkens wel te masseren (iets wat manlief dus niet meer mag in geval van mogelijk weeën opwekken schijnbaar) en dat werkt een paar minuten.. Nu voornamelijk een kwestie van uitzitten, proberen te blijven lopen en go with the flow.. als ik geen pijn heb het zo rustig aan doen en bij pijn gewoon even lekker niets. (wat wel makkelijk gezegd is)
Zo hier vandaag weer een groeiecho gehad. Ze zit precies tussen de p50 en p90 lijn in. Ze woog nu 2300 gram. Ietsje zwaarder dan gemiddeld. Maar alles prima. Dus dit was de laatste groeiecho. Ook wel jammer hoor Verder lag ze idd lekker laag in m'n bekken, dus de vk vond het niet vreemd dat ik daar last van heb. Ze ligt nog niet vast, maar wel al weken in dezelfde houding, dus daar maak ik me ook geen zorgen om. Ik moet wel m'n bloed laten checken op galzurezouten ofzo, omdat ik steeds jeuk onder m'n voeten hou. Voorzorgsmaatregel of het geen zwangerschapscholestase is. Maar dat denk ik zelf van niet. Verder hebben we het over de bevalling gehad en een bevalplan. We hebben weinig wensen, alleen dat m'n vriend haar op m'n buik legt enzo. Dan heeft hij ook het idee dat ie iets gedaan heeft 😜 oh ja, en dat ik niet betuttelt wil worden haha daar krijg ik echt moordneigingen van 😋 verder zien we wel hoe het loopt. Op 6 juli moet ik weer terugkomen.