1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi dames! Alles goed met iedereen? Beetje vol te houden? Ik ben vanaf nu heerlijk met verlof! Heb er zo naar uit gekeken!

Heb even snel een vraagje, waar hebben jullie zo'n matrasbeschermzeiltje vandaan? Bedacht me opeens dat we die niet hebben, maar ik ook geen idee heb waar we die vandaan moeten halen ;)

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #3482 Modra, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
    @PMK: Jij kunt wel echt aftellen nu. ;) Het heeft natuurlijk wel wat dat je weet op welke datum je bevalt en het gaat heel hard nu! Ben benieuwd of er nog iemand je voor is of dat je straks de eerste bent. ;) Ik verwacht zelf op de een of andere manier tot voorbij de 40 weken te gaan...Al hoop ik een weekje eerder. Zou 't fijn vinden als 't niet na 41 week komt maar heb 't niet voor 't uitzoeken, haha. :p Anderen ook een voorgevoel wanneer te bevallen?
    Wat leuk zeg zo'n pakket! :D Heerlijk. :)

@KoosAtillaLuna: Hier alles oké. :) Vind het vandaag wel uit te houden, donderdag vond ik het echt niet leuk meer. ;)
    Als het goed is zit er wel zoiets in je kraampakket. Krijg je van je verzekering, zo niet moet je er één bestellen via internet/ kopen bij de drogist. :) Ik heb trouwens een waterdichte tweepersoons molton gekocht en onder ons gewone molton en hoeslaken gelegd mochten mijn vliezen 's nachts breken. Denk dat dat prettiger is dan een zeiltje.
    Wat heerlijk! Geniet van je verlof! :D

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Modra; De eerste ben ik niet. Typfoudt is al bevallen en Famke89 heeft ook al ontsluiting en moet bedrust houden. Zijn beide te vroeg, maar kindje van Typfoudt doet het echt geweldig goed!

Trek de warmte echt heel slecht vandaag... knalrode kop en het zweet loopt de spuigaten uit en dan doe ik helemaal niets. Hartkloppingen als een idioot ook door dit weer... Ik hou me heel rustig!

KAL: Heerlijk verlof! Geniet er van!! Voor jullie allemaal is het aftellen nu ook begonnen hoor. Tijd vliegt voorbij!!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Oh jeetje... Jammer dat ze het hier niet laten weten. Ah ja, snap het ook wel met facebook. Fijn dat het dochtertje van Typfoudt het goed doet!

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Koosatilluna: je hebt een zeiltje in je kraampakket zitten. Begreep via facebook dat die echter echt niet fijn zijn (zweten, plakken en verschuiven). Conclusie van facebook was dat action en ikea beiden een goede waterafstotende molton hebben die lekkerder lijkt te liggen.

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi allemaal!

Tijdje niks van me laten horen, maar heb het echt ontzettend druk gehad. Wel mee gelezen uiteraard.

@typfoudt: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!

Man man man, wat een drama die hitte de afgelopen dagen. Ik hou ontzettend veel vocht vast in mijn voeten en handen:(. Vandaag toch maar naar het zwembad gegaan, had ik veel eerder moeten doen. Echt heerlijk die verkoeling. Verder ben ik er wel een beetje klaar mee.. Vind het nu wel zwaar worden.

@pmk: het komt voor jou inderdaad wel heel dichtbij! Spannend zeg!

@modra: ik denk ook dat ik over tijd ga. Ik heb 3 augustus in mijn hoofd. Ben benieuwd. Hoop natuurlijk ook dat ze wat eerder komt :D

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier ben ik er ook wel klaar mee. Bijna alles wat ik doe doet mijn buik pijn van de spanning die erop staat. Ontzettend drukke kleine meid die het er ook niet beter op maakt. Wil gewoon weer 'normaal' kunnen slapen op m'n buik enz... Ach ja, nog even......

8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik laat hier ook weer eens mijn gezicht zien. Ik ben er ook klaar mee. Nu dus weer misselijk en t kan door van alles komen. Warmte, zwangerschap, medicijn (heb tramadol gekregen voor de pijn).

@kal: lekker hé verlof hebben. Ik geniet er ondertussen al een maand van :D
    Ik heb zo'n molton hoes bij de Ikea gekocht. Ga hem er volgende week omheen de 'n.

Ik hoop nog een juli kindje te krijgen. Mijn lichaam is echt op vd pijn en ik ben t qua klachten zo ontzettend zat. De zwangerschap zelf niet, heb nu weer even hikkend mannetje in mijn buik en ik vind dat echt heerlijk 😍.
    Met hem gaat ook alles goed. Hij groeit goed en beweegt lekker.

As vrijdag weer een afspraak bij de gyn dan hoop ik t eea te kunnen bespreken over wellicht eerder laten komen. We zullen zien.

Hoop wel dat t snel gaat afkoelen. Gewoon 23 graden en zonnetje is veel lekkerder ;)

9. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @KAL: geniet van je verlof!

@ SYRV: is je scriptie afgeraakt?

@ Modra: als het van mijn lichaam afhangt denk ik dat ik overtijd ga. Maar hoogstwaarschijnlijk word ik met 38 weken ingeleid. Dus dan zou het ergens. Eind juli/ begin augustus worden.

Hier ook nog eens een update geven. Ook ik ben er ontzettend klaar mee, of iig met alle kwaaltjes. Ik kan letterlijk niks meer doen als ik 's avonds niet weer in het ziekenhuis wil liggen wegens flauwvallen, hartkloppingen,... Zoals gisteren was ik naar de gymvoorstelling van mijn nichtje gaan kijken, ik heb de eerste helft gered daarna rechtstreeks doorgereden naar het ziekenhuis wegens harde buiken, hartkloppingen en flauwvallen. De harde buiken waren duidelijk te zien op de ctg maar ik had nog geen ontsluiting en alle andere metingen waren ook binnen de perken. Dus ik mocht ook weer naar huis. Ik begin mezelf een ontzettende zeur te vinden en durf al bijna niet meer te bellen als ik weer eens klachten heb. Al blijven ze in het ziekenhuis zeggen dat ik dat vooral wel moet doen anders ben ik misschien toch eens te laat.

Ach ja, nog even volhouden. De laatste loodjes zijn altijd de zwaarste ;).

P.s.: hier is het buiten iig al een stuk frisser, joepie!

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @Sillemie: Pff, ik ben zo goed als klaar met mijn scriptie. Heb het net gister ingeleverd om feedback te krijgen zodat ik nogmaals de kleine dingetjes kan verbeteren. Ik hoop het nu wel snel in te kunnen leveren, ben toe aan vakantie ;). En wat ontzettend vervelend dat je de hele tijd in het ziekenhuis zit. Maar aan de andere kant, liever 100 keer teveel dan 1 keer te weinig. Toch maar een stapje terug doen dan lijkt me..
    Hier is het trouwens qua weer nog steeds lekker benauwd.. Bah!:(

Zo te lezen zijn we er allemaal wel een beetje klaar mee. Hebben jullie trouwens ook enorm last van slapende handen en armen? Ik word per nacht voor mijn gevoel wel 100 keer wakker met tintelende handen en pijnlijke armen, echt een rotgevoel. En zelfs nu ik dit aan het typen ben op mijn telefoon (met licht gebogen armen) begint de boel alweer te tintelen. Volgens de verloskundige komt dit echt door het vocht vasthouden, maar ik begin het wel heel vervelend te vinden nu..

11. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb daar zelf gelukkig geen last van, maar je hoort het vaker inderdaad. Ik heb meer last van mn heup/benen omdat ik niet meer anders kan liggen (slapen) dan op mijn zij... Dat knelt op een gegeven moment gewoon af! Ik tel hier rustig verder af... nog 12 dagen te gaan.

12. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Dames bedankt voor jullie antwoorden! Had helemaal niet meer aan dat kraampakket gedacht. Zal er eens in kijken, en anders heb ik nu in m'n verlof alle tijd om ergens een andere te kopen 😂

Wat vervelend dat jullie zo'n last hebben van kwaaltjes. Ik hou met het warme weer wel wat vocht vast, maar als m'n voeten of handen dan weer afkoelen is het ook weer snel weg gelukkig. Verder heb ik wel echt last van indalingspijn en denk ik dat ik vanmorgen een voor wee ofzo heb gehad. Echt een soort van kramp in de rechterkant van m'n buik. Het enige waar ik echt klaar mee ben is snachts. Ik slaap slecht en maar korte momentjes achter elkaar. Dat breekt me wel een beetje op. Maar goed, voor de rest heb ik weinig te klagen.

13. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ SYRV: ik duim dat je niet teveel aanpassingen meer moet doen zodat je eindelijk kan genieten van vakantie! Dat tintelende gevoel ken ik, heb het alleen in mijn rechterhand (en pijn in mijn rechterduim). Volgens de verloskundige is dat carpaal tunnel syndroom, dat kan tijdens de zwangerschap voorkomen maar gaat ook vanzelf weer weg. Dus er wordt weinig tot niks aan gedaan omdat het tijdelijk is.

14. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Oh, de eerste baby is gewoon al geboren!! Willen jullie Typfoudt feliciteren? En hoe heet ze en wanneer/ met hoeveel weken is ze geboren? Wel jammer inderdaad dat we dat nu missen als niet-facebookers...

Sillemie, hang in there! Het einde is in zicht. En zeker aan de bel blijven trekken bij twijfel hoor!

Syrv, goed zeg, alsnog ingeleverd. Hopelijk straks met niet al te veel aanpassingen snel definitief ingeleverd!

PMK, heb je de precieze datum hier genoemd, of hou je die een beetje in het midden? Of nee, je zei nog 12 dagen. Wanneer is dat precies? :)

Aowyn, klinkt als flinke klussen! Hier ook nog wel wat te doen, maar gelukkig geen verbouwingen (komt over een paar jaar wel :p).

Ik ben er trouwens nog niet klaar mee hoor ;) en ook nog niet klaar voor... :). Vandaag eindelijk alle gewassen kleertjes uitgezocht en op maat gelegd. Ze kan t/m maat 80 iedere dag iets anders aan :D. Spul dat ik gekregen heb, en toch niet leuk vond heb ik nu ook maar echt weg gedaan. Weet gewoonweg niet waar ik alles moet laten!

Verder ga ik in herhaling vallen, maar ik heb nog steeds hetzelfde to do lijstje. Oh en daar is een nieuwe bijgekomen: ik wil ook wel zo'n zeiltje van de ikea halen. Morgen moet ik nog een kraampakket kopen, maar herinner me van de vorige keren dat dat best wel zweette (en toen was het november/december), dus dat wil ik nu echt niet preventief erop hebben liggen.

De vakantie van de oudste is nu begonnen, dus ben benieuwd hoe het morgen allemaal loopt. Ben niet echt energievol voor allemaal leuke uitstapjes, maar we moeten nog wel wat zien te verzinnen... :cool:

15. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @Syrv: Jaa echt niet leuk meer hè, met die hitte! Gelukkig nu wat afgekoeld. :) Vind een graad of 25 op het moment echt genoeg. Knap dat je bijna klaar bent met je scriptie! Hoop dat je niet veel meer hoeft aan te passen en dan nog wat welverdiende rust kunt pakken voor de bevalling aan. ;) Ben benieuwd of de voorgevoelens kloppen. Hier zelden last van slapende armen/benen. Wel van rusteloze benen en soms kramp.

@Wensmama: Wat naar dat je zoveel pijn hebt. :( Hoop voor jou ook dat het een juli kindje wordt dan! Succes nog een tijdje...

@Sillemie: Meh, niet fijn dat je zoveel klachten hebt en nog zo weinig kunt... Heel veel succes! En idd, beter een keer teveel bellen dan een keer te weinig, is zeker geen gezeur!

@Tatie: Veel succes met alles nog regelen, kindje blijft vast ook nog wel even zitten en dan heb je daar nog wel de tijd voor haha. :p Hier heb ik alles op orde. Net ook alles weer even schoongemaakt, daar had ik met het warme weer geen energie voor. As maandag komt mijn kraambed, dan zal ik 't opmaken en daaromheen alles verzamelen en mag het, vanaf donderdag ;), beginnen. :p

En yes, gefeliciteerd aan Typfoudt! :) Misschien zou één van de facebookers de lijst willen aanpassen? :)

16. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Morgen reageer ik uitgebreider. Tweede baby is er ook van famke! Typfoudt was 33.4 volgens mij en famke 34.2 ofzo... Maar dat moet ik morgen even nakijken!!

Exacte datum vrijdag 17 juli.

17. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Die komt ook wel in de lijst toch? :)

Jeetje, twee baby's al. Wat gaat het snel opeens.

Modra, wauw, schoonmaken ook nog. En met deze warmte. Doe je ook wel een beetje rustig aan :)

18. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Wauw, idd 2 baby's al! Feliciteer ze idd maar! Vind het idd jammer dat we nu dat missen... Maar goed, zo horen we het ook ☺️

Heerlijk dat het weer wat afgekoeld is! Voel me gelijk een stuk beter!

19. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Zo PMK, realiseer me nu pas dat dat volgende week vrijdag al is! Spannend zeg!

Hier vandaag niks nuttigs van het lijstje gedaan, maar lekker met de kinderen op pad naar mini pretpark hier in de buurt. Fijn dat het even wat minder heet was en wel nog droog. Erg leuke dag gehad met zijn allen!

Nu moe, maar voldaan en lekker op tijd naar bed. Morgen houden we de ramen en deuren maar weer lekker dicht in de hoop de hitte een beetje buiten te houden. En dan eind van de dag maar eens op zoek naar klossen etc. ;)

20. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ook gefeliciteerd Famke dan!

@Tatie: Jaa, kan wel merken dan hoor, qua harde buiken en zo, maar dan ook weer blij dat alles schoon is. :) Leuk dat jullie een dagje weggeweest zijn! Haha hoop dat het morgen lukt wat af te strepen van je lijstje. ;)

Hier is vandaag het kraambed binnen, meteen maar opgezet en opgemaakt. Nu staat er zo'n lelijk hoog-laag bed midden in de woonkamer. :)
    We hebben er een laken overheen gespannen om het schoon te houden want natuurlijk vinden onze katten dit ook een heel erg fijn plekje. ;)

Hebben jullie soms ook van die steken, in je onderbuik? Heb dat sinds een anderhalve week of zo. Zit geen regelmaat in oid, maar gewoon soms een steek.

Deel Deze Pagina