Even snel van facebook af gekopieerd Nou hier zojuist mijn ´laatste´ gynaecoloog afspraak gehad. Volgende week vrijdag de 17e moet ik mij om 19:00 melden voor de inleiding. Wel van tevoren nog even de verloskamers bellen of er plaats is (18:30). Er zal dan gekeken worden of ik ontsluiting van mezelf heb of niet. Er van uit gaande dat dit niet zo is, zal er een ballon geplaatst worden voor over de nacht. Als alles dan in 1x goed gaat (en dat hoeft niet, kan ook 3 dagen duren! Alleen de ballon laten ze max 36 uur zitten, daarna word besproken wat er anders zal gebeuren), zal ik waarschijnlijk de volgende dag genoeg ontsluiting hebben om mijn vliezen te breken. Vanaf daar zal ik ook een infuus krijgen om de weeen op te wekken. Mocht er in die ene week nog iets gebeuren, moet ik meteen de verloskamers bellen natuurlijk. Verder was de bloeddruk perfect, groei perfect en lag mevrouw al zo diep in mijn bekken genesteld dat ze niet meer lager kon! Verklaart dus ook de druk, pijnen en steken die ik daar voel gezien ze bij elke beweging mijn bekken mee neemt.
Spannend Pmk, en zo te lezen is jullie meisje er helemaal klaar voor Hier vanmiddag de hele slijmprop verloren was zo groot als een bonkie ( knikker) nu weet ik wel dat het niks hoeft te betekenen maar spannend vind ik het wel er kwam ook wat vocht mee, dus ze hebben nog wel even gecheckt in het ziekenhuis of het geen vruchtwater was, en dat was het niet. Al ben ik wel een kuurtje rijker want ik heb weer een infectie wordt er gek van. Maar dat zou het vochtverlies wat ik heb ook kunnen verklaren. We wachten het maar weer verder af.
@KAL: Wel fijn dat je dan wat meer duidelijkheid krijgt. Snap dat je baalt van een hele dag daar spenderen! Succes. @Sierra: Oeh, spannend! Houden jullie de datum van jullie keizersnede voor jullie zelf of maken jullie die ook bekend bij familie/ vrienden? 30 juli is mijn uitgerekende datum haha, maar voor mij is dat geen ultimatum. Maar je slijmprop verloren, dat zou ik ook wel spannend vinden zeg! Wat zei het ziekenhuis daarvan? Gezien 30 juli nog wel een 3 week duurt? Was de kans dan ook groter dat hij zich eerder zou aandienen? Naar van de infectie! @Sillemie: Haha ja, dank je. Fijn dat jullie meisje goed groeit! Ligt dat een beetje, matras op matras? @PMK: Fijn dat je een beeld hebt van alles wat er gaat gebeuren. Kijk je er naar uit/ vind je het spannend? Fijn dat alles goed was!
Modra: de datum houden we bij vrienden en familie voor ons zelf, ze weten wel dat het een geplande keizersnede wordt. Maar verder zeggen we lekker niks. Het is echt afwachten het kan nog weken duren maar kan ook morgen beginnen. Er is geen touw aan vast te knopen. Maar dat me lichaam aan het voor bereiden is dat weet ik zeker. Heb sinds maandag (voornamelijk) s'avonds en s'nachts pijnlijke krampen in me onderrug en bovenbenen. Dacht eerst dat het met me bekkeninstabiliteit te maken had. Maar de arts zei gister dat het waarschijnlijk toch voorweeen zijn. En tja het kan dat hij zich eerder aandient, dan wordt de keizersnede gewoon eerder gedaan. We moeten gewoon ongeduldig afwachten Heb jezelf het gevoel dat hij/zij de 40 weken gewoon voorbij gaat? En red je het zelf ook nog steeds redelijk goed?
Gefeliciteerd voor wie al bevallen is en wat spannend dat er al een paar "uiterste data" bekend zijn! Dus veel juli-baby's ipv augustus-baby's! Ik hoop over anderhalve week ook een uiterste datum te horen, aangezien ik er mentaal btje doorheen zit. Zou het fijn vinden als ze me met 38 weken (en een btje evt.) willen inleiden. Het gemis van B.☆, de spanning of onze dame ook ziek is of wel gezond, het begint een btje zijn tol te eisen. Inleiding is sws bespreekbaar, moeten alleen nog een termijn bepalen!
Hier is er ook een uiterste datum bekend. Ben er erg blij mee. Hier heeft de combinatie van pijn + de grote van onze kleine man de doorslag gegeven. Gyn kwam er zelf mee. Ik hou t hier voor mezelf voor de eventuele meelezers. Vind dat niet iedereen t hoeft te weten namelijk. Vind t heel spannend en heb er veel zin in. Nog even en ik heb hem in mijn armen. Nog even genieten dus van mijn buik en t getrappel en door de pijn heen bijten. Hij is al helemaal ingedaald wat de nodige steken en krampen geeft down under
@Sierra: Gelijk heb je. Ben benieuwd of hij zich eerder aandient of niet! Ja, ik heb het gevoel dat ik de 40 weken voorbij zal gaan. Ook omdat de meeste eerste zwangerschappen de 40 weken voorbij gaan en ik verder geen 'rare' dingen heb maar, op de nodige ongemakken na, een voorspoedige zwangerschap. Mijn zus en moeder waren ook te laat, dus naja we zullen zien. Laat wat mij betreft maar komen hoor met week 38/39! Maja, hoop iig die 41 weken niet voorbij te gaan. En ja, het is nog wel te doen, zeker als ik het vergelijk met sommige anderen. Ik kan in feite nog best wel dingen doen, maar het is wel beperkt. Ik kan niet lang lekker ergens zitten, stukken lopen gaat de ene dag beter dan de andere, bukken is vervelend... Vaak harde buiken, soms rugpijn/buikpijn/steken. En dat eeuwige plassen... Alsmaar naar de wc, 's nachts tig keer eruit. Ben wel zat van dit lijf maar mag al met al niet klagen. @Bloesempje: Zwaar hoor, jullie situatie... Fijn dat inleiding bespreekbaar is, geen wonder dat je er mentaal doorheen zit. Heel erg veel sterkte nog de laatste weken... Heel knap hoor, dat je dit zo doet. @Wensmama: Fijn dat jij met de pijn nu ook kunt aftellen! Succes met de laatste loodjes! Ik ben wel een beetje bang hoe groot die van ons dan straks is gezien die van ons ook groot was met de groeiecho en ik geen idee heb wanneer hij/zij komt...
Spannend dames! De laatste loodjes zijn het zwaarst.. hoe cliché.. maar het klopt wel! Ik wens jullie allemaal een goede en voorspoedige bevalling of keizersnede toe! Tot nu toe van mijn kant alleen goed nieuws. Christiaan is van zijn infuus af, drinkt zijn voedingen bijna allemaal uit een flesje alhoewel hij ook aan hapt, produceer ik nog niet voldoende om een volledige voeding te voorzien, en heeft hij zijn sonde alleen nodig als hij echt te moe is om te drinken. Hij is van de monitor af, en heeft dus geen stickers of plakkers of snoertjes meer behalve de sonde. Hij mag binnenkort uit de warmtebak en in een wiegje. Ook zit hij alweer op z'n geboortegewicht. Vanmiddag heeft hij zijn hielprik gehad en hij bleef zelfs er door heen slapen. Ik ga dinsdag weer naar huis en streven is dan zo'n 3x per dag langs te gaan om hem ook zo snel mogelijk mee te kunnen nemen. Met mij gaat het lichamelijk allemaal prima, alleen vind ik het erg lastig om te wennen aan het nieuwe ritme. Ben voornamelijk met de kleine bezig en loop mezelf soms gigantisch voorbij. Gelukkig probeer ik wel de momenten die ik voor mezelf heb, ook echt te ontspannen al dan niet te rusten. Sinds vandaag stuwing, dus toch maar even naar de paracetamol gegrepen!
Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met de kleine man! Ook fijn dat het met jou lichamelijk goed gaat, lijkt me inderdaad ook lastig om te wennen aan het nieuwe ritme! Toch inderdaad proberen om wanneer het mogelijk is om zoveel mogelijk die rust te kunnen gaan pakken.. Bah, vervelend he die stuwing, hopelijk hebben de pcm geholpen!
Goed om te horen dat alles prima gaat Ilona! Kan me voorstellen dat het allemaal wennen is. Het is toch ook een andere start dan je van te voren in gedachten had. Wij hebben vandaag nog maar wat kleine dingetjes aan de babykamer gedaan. Plankjes opgehangen, kast ingeruimd etc. Ook de eerste setjes voor in de ziekenhuistas uitgezocht. En kwamen daarbij tot de ontdekking dat we eigenlijk bijna geen compleet setje hebben haha dus vanavond nog maar even wat besteld op de Hema site, en volgende week ook nog maar eens naar de prenatal voor een babyfoon. We moeten ook nog een katoenen dekentje en een lakentje hebben en dan denk ik dat we compleet zijn Woensdag moeten we nog met z'n tweeën ergens 1,5 uur hiervandaan zijn, en iemand die ik ken is afgelopen mei bevallen in datzelfde dorp, terwijl we dus allebei in hetzelfde dorp wonen. Dus die was zo plotseling bevallen in dat dorp 1,5 uur hiervandaan, dat ze niet meer terug konden rijden. Dus ook dat we daarnaartoe gaan vind ik best nog wel even spannend. Hoewel het natuurlijk niet goed zou zijn als ze dan al geboren zou worden, maar toch. Heb al een paar nachten zo slecht geslapen al. Eerst 2 nachten met enorme rugpijn, en kon echt niets doen om het te verlichten,.. En afgelopen nacht had ik naast rugpijn ook voorweeen geloof ik. Echt een soort van krampen in m'n buik, die af en aan komen en enige tijd duren. Echt niet prettig... Dus al een paar middagen lig ik heerlijk op de bank te slapen
Pfff! hebben jullie ook zo'n last van buikpijntjes en harde buiken etc? Lig al de hele dag op de bank omdat m'n buik zo gevoelig is... elke beweging die ik of het kind maakt zorgt voor een harde buik.... Ben misselijk en heb pijn in m'n rug... Net bij het boodschappen doen werd ik helemaal onpasselijk, misselijk, duizelig en naar... Zal er wel bij horen hoor, maar echt prettig is het niet. Vind het ook wel spannend hoor, m'n moeder zei dat zij ook ongeveer de week voor de bevalling van mij ook een paar van die dagen had. Al was ik wel de derde, en dit ons eerste kindje is. Zij en m'n oma hadden echt razendsnelle bevallingen. Van m'n oudste zus is m'n moeder bevallen in 4 uurtjes, en van mij in 1,5 uur! M'n vader was echt nét op tijd thuis voor mijn geboorte, en die was toen 20 minuutjes fietsen van huis. Maar m'n zus heeft 2 bevallingen gehad van 24 uur en langer, dus het kan echt alle kanten op gaan. Maar goed, dagen met voorweeen (althans, ik beschreef wat ik voelde aan m'n moeder, en die zei dat het voorweeen leken) zijn echt niet prettig! Hoe gaat het et jullie? Zijn er nog mensen die moeten werken?
Wat fijn dat het goed gaat en dat Christiaan met zulke sprongen vooruit gaat! Hoop dat jullie hem gauw mee mogen nemen naar huis. Mooi dat jij je lichamelijk ook goed voelt. Ondertussen wel goed om jezelf denken! @KAL: Ohh snap wel dat je het even spannend vindt, maar naar wat ik begrijp gaan meestal, uitzonderingen daargelaten eerste bevallingen niet zo snel! Dus komt vast goed. Vervelend van het slechte slapen... Ik slaap ook niet heel goed, hoort ook een beetje bij de termijn geloof ik. Inderdaad last van mijn rug of last van rusteloze benen. Wel fijn dat je overdag nog een beetje bij kunt slapen. Ik doe dat bewust niet omdat ik dan 's nachts helemaal niet meer in slaap kan vallen en ik niet wil dat mijn ritme nog verder opschuift. Ik zet dan ook 's ochtends een wekker rond 8en. Ik heb ook veel last van harde buiken, soms ook pijnlijk. Hoef vaak inderdaad maar op te staan of bam, hard. Pijn in m'n rug ook. En steken in onderbuik soms, vooral 's avonds. Misselijk en naar heb ik soms ook even last van. Vaak helpt het dan wel als ik even wat eet, kan het zijn dat je wat te lang niet gegeten had in de supermarkt? Jeetje dat is wel heel hard gegaan! Ben benieuwd hoe het bij jou gaat. Met welke termijn zijn zij bevallen? Heb geen idee of het iets zegt. Nah hoop dat je weer wat rustigere dagen hebt waarin je je wat beter voelt! Hier verschilt het sterk per dag. Sommige dagen kan ik best redelijk wat en andere dagen is het heel beperkt. Bij mij mag ik op de ongemakken na niet klagen. Bij de verloskundige was weer alles goed. Mijn man zei al, wat heb jij een stabiele bloeddruk, de hele zwangerschap ongeveer hetzelfde. En de verloskundige zei dat ik een mooie buik had, nog geen strepen. Ik zei al, ''Maar dat kan nog komen!'' Maar ze verwachtte niet dat ze er nu nog in zouden springen. Ik hoop het! Vind het ook wel spannend maar ben tegelijkertijd wel heel rustig, omdat ik ervan uit ga dat het nog wel een paar weken duurt. Kan 't alleen maar meevallen haha. Denk dat 't met een week of 40 wel anders voor mij voelt.
Hier nog steeds geen klachten. Ook geen harde buiken of voorweeene ofZo. We wachten lekker rustig af wanneer de baby of deze klachten gaan komen.
Meld... harde buiken, krampen, weeen noem maar op... ook rugpijn idd! Gelukkig geen pijn in de benen afgezien van mn heup/benen door het slapen, maar dat trekt weg als ik ff in beweging ben geweest. De krampen/steken onderin je buik (bij blaas/vagina) waren bij mij indalingsweeen. Nu zijn het steken/krampen omdat ze gewoon HEEL laag ligt, lager kon ze niet meer liggen. Nog een paar dagen..... aftellen, aftellen, aftellen.
Hier ook rugpijn! En zwaar en pijnlijk gevoel bij het lopen. Eigen schuld, gisteren te lang op een feestje gestaan. Maar was wel erg leuk En verder probeer ik echt heel bewust te genieten van deze laatste weken. Het is zo voorbij en dan is dit voor ons echt de laatste
Jeetje elita, nog geen harde buiken gehad! Dat lijkt me heerlijk! Pmk, het is echt aftellen voor jou! Volgende week om deze tijd heb jij je kindje in je armen! Vreemd idee hoor lijkt me om het van te voren te weten. Modra, ik kreeg er idd last van toen ik eigenlijk al had moeten lunchen dus dat is best logisch. Wel vreemd dat dat gevoel zo lang aanhoudt dan. Maar goed, ben vanavond toch maar naar yoga geweest ondanks dat ik écht geen zin had, en voel me nu echt stukken beter. Nog steeds rugpijn en buikpijn, maar minder gespannen. Dus ben blij dat ik geweest ben. Ben in ieder geval 'blij' te lezen dat ik niet de enige ben. Dan zal het er wel bij horen idd. Mijn moeder is van mij bevallen met 37 weken, dat zou voor mij aanstaande zaterdag zijn. Maar daar ga ik maar niet van uit. Maar 'hoop' ook niet dat ik over de 40 weken ga. Maar ja, ik wacht rustig af.
Dat is wel fijn Elita! Jaaa...Nog twee daagjes PMK, zo gek! Fijn dat je er nog zo van geniet ook Tatie. Goed dat je je wat beter voelt Kal! Haha ja, rustig afwachten, al dat we kunnen doen... Ik droomde vannacht dat ik ging bevallen. De verloskundige was er, mijn man was er maar er waren blijkbaar ook een paar werklui bij ons aan het werk... De vk ging kijken of ik al ontsluiting had, dus ik lag daar op dat bed en toen ze klaar was en ik weer overeind kon/ mocht komen zag ik dat die twee werklui daar gewoon nog rustig op de bank zaten! Alsof het een soort interessante voorstelling was. Nou jaaa... Ik kon niet begrijpen dat mijn man die nog niet weggestuurd had, wat hij in real life zeker gedaan had , dus toen stuurde ik ze zelf maar weg... Maar heel stom, die droom.
Whahaha wat een droom Modra! Uberhaupt werklui in de kamer.... hahahaha die waren er al uit voor dat ik uberhaupt in bed lag!