Vandaag dan maar even de laatste puntjes op de i zetten met het huishouden. Babykamer voor 'de laatste keer' afnemen tot het grote moment dat ze er zelf in mag liggen. Klinkt druk, valt mee. Heb de hele week elke dag iets gedaan, waardoor het niet te veel op 1 dag werd. Ook met vriend al besproken dat hij lekker naar huis gaat vrijdag avond en ik hem zaterdag wel weer zie. Volgens gyn gebeurd er toch vrij weinig die nacht, dan kan hij beter nog even een goede nacht rust pakken vond ik. Morgen middag doe ik nog even een power napje... Je weet immers nooit. Dan langzaamaan tijd om richting het ziekenhuis te gaan. Wat zijn die laatste weken voorbij gevlogen!
Wat een vreemd idee PMK! Morgen is je laatste volle dag als zwangere! Het lijkt mij een vreemd idee dat je van te voren weet wanneer je ingeleid wordt. Wel praktisch Idd nog even de laatste dingetjes op orde brengen enzo. Hebben jullie een newborn slaapzakje trouwens? Vraag me af of ik die moet aanschaffen. Hebben wel een slaapzakje van 70 cm, maar vind dat zo groot lijken
Heb toevallig een new born van mn oma gehad, maar anders had ik t ook niet aangeschaft en gewoon met de kleinste slaapzakken uit de winkel begonnen (volgens mij idd de 70cm). Het is een gek idee om te weten dat we na dit weekend gewoon papa en mama zullen zijn. We kijken er enorm naar uit hoor! Hoop dat het een vlotte bevalling zal zijn en niet worst case scenario (al ga ik wel van dat laatste uit, dan kan het alleen maar mee vallen!).
Wauw pmk wat ontzettend spannend zeg! Morgen is de grote dag voor jullie. Gek idee inderdaad, maar het lijkt me wel fijn om een datum te hebben. Alvast heel veel succes gewenst, en laat je het hier even weten als jullie kindje geboren is? @modra: wat een gekke droom inderdaad! Haha! Bevallen met publiek, mwah lijkt me niet zo'n goed idee inderdaad Hier gaat alles z'n gangetje, al merk ik nu wel dat het echt zwaar begint te worden. Smorgens word ik wakker met het gevoel overreden te zijn door een bus, en de rest van de dag ben ik aardig futloos en moe. Onze dame is ook nog steeds niet ingedaald, daardoor heb ik het gevoel dat het nog wel een tijdje kan duren (al hoeft dat helemaal niet zo te zijn). De vk begon al wel over strippen rond de 40 week aangezien ze vrij flink is volgens haar. We zien het allemaal wel. Hebben jullie trouwens jullie slijmprop al verloren? Ik nog niet. Ik kan me ook niet herinneren hoe dat de vorige keer ging. Verlies je sowieso eerst je slijmprop of hoeft dat niet per se?
Ja, gekke droom. Geloof dat ik er wel nogal mee bezig ben onbewust. Vannacht droomde ik dat ik bevallen was. Ik had het kindje in mijn armen, wilde borstvoeding gaan geven... En ineens besefte ik dat ik nog niet wist of het een jongetje of meisje was... Dus vroeg ik aan mijn man... ''Wat is het geslacht eigenlijk?'' En toen zei hij dat het een meisje was. Terwijl ik op de een of andere manier het idee heb dat het een jongetje gaat zijn, dus ik was eigenlijk helemaal verbaasd dat het een meisje was in mijn droom. Jeetje PMK, zo super concreet bij jou nu! Alvast heel veel succes gewenst! @KAL: Wij hebben geen newborn slaapzakje, eigenlijk gewoon van die dekentjes met dekbedovertrek eroverheen. Ik wist toen we dat kochten ook nog niet dat een slaapzakje ook een mogelijkheid was, anders was ik daar misschien wel voor gegaan. Vervelend dat je je niet zo hele best meer voelt PMK! Maar, met deze termijn wordt het ook allemaal steeds ongemakkelijker geloof ik... Hoe is het afgelopen met je scriptie? Ik ben mijn slijmprop ook nog niet verloren. Dat hoeft ook niet op voorhand te gebeuren. ^^ Hier een week vol afspraken... Maandag vrienden, dinsdag mijn zus en zwager, gisteren oom en tante van mijn man, vanavond borstvoedingsvoorlichtingsavond, morgen vrienden, overmorgen weer andere vrienden en zondag mijn ouders. Nou, dan hebben we iedereen ook wel weer gezien voor de bevalling denk ik zo.
haha Modra, jij bent er ook lekker mee bezig in ieder geval als je slaapt Uiteraard laat ik het hier nog even weten, maar eerst moeten we morgen nog de hele dag Dus zal nog wel minimaal 2 dagen duren haha Heb trouwens uit het lijstje gewoon alle afspraken gehaald. Bevallen Typfoudt, ♥ meisje!, 28 Juni om 21:00 (33+4) Famke1989, ♥ jongen!, 4 Juli om 23:10 (34+3) IlonavanH90, ♥ jongen!, 7 Juli om 21:40 (35+4) Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 26 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2. Tazzy, 39 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 13 Augustus 13. Rhea90 - ♥ meisje! 13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! Totalen geslacht: 10 ♥ jongens 11 ♥ meisjes 3 ♥ Verrassing Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Lekker druk modra! Neem je wel een beetje de rust die je nodig hebt? Oh de slijmprop hoef je dus niet per se te verliezen vooraf? Was even kwijt hoe het ook alweer zat. Mijn scriptie is zo goed al definitief ingeleverd, nog wat kleine dingetjes maar ik heb sowieso een voldoende dus daar ben ik erg blij mee. Dan komend schooljaar nog een paar vakken en dan heb ik eindelijk m'n bachelordiploma. Werd tijd.. maar dat is voor latere zorg, nu wil ik me compleet richten op de baby
Oh ja ! Daar wou ik nog op reageren... Slijmprop verliezen hoeft niet perse Bij de een begint het met slijmprop, bij de ander met weeen en weer bij de ander met brekende vliezen. Is voor iedereen anders dus!
Ach ja, het kwam een beetje zo uit... Mijn zus en zwager gaan zaterdag op vakantie en vroegen dinsdag of ze nog langs konden komen die avond. En had ze al een tijd niet gezien, het werd wel wat druk omdat we al een drukke week hadden, maar vond het wel leuk/ belangrijk dat ze nog kwamen voor de bevalling ook omdat mijn zus wel veel moeite heeft gehad met mijn zwangerschap en het nu meer een plekje heeft kunnen geven. De oom en tante van mijn man had ik tbh niet zo'n zin maar die waren op fietsvakantie, wonen in NH en bleven speciaal hier in de buurt een nachtje, dus ja. Zondag mijn ouders sta ik ook niet om te springen, maar die komen al haast nooit hier, dus is het al heel wat dat ze komen. En andere afspraken stonden al wat langer en vind ik verder ook wel leuk, maar het is wel wat veel zo op een hoopje. Ik ben ook bepaald geen held in het zeggen van 'nee'. Verder slaap ik dus slecht en slaap ik slecht in en vindt mijn man dat ik de wekker later moet zetten (nu 8u ong) en dat ik er moe uit zag maar ik ben zo bang dat ik dan nog slechter inslaap... Overdag kan ik verder heel rustig aandoen, al zit mijn eigen gedrevenheid mij soms wat in de weg. Ik heb gisteren bijv de hele oprit...En wij hebben een hele grote oprit, onkruid vrij gemaakt. Ik stoorde me aan alles wat er tussen de tegels zat en straks met een baby gaan we er helemaal geen tijd voor hebben. Dan ga ik op de grond zitten en doe ik een stukje, maar op de een of andere manier moet het dan ook af. Vandaag wel rustig, voel me vandaag lichamelijk niet zo, veel last van mijn rug, beetje menstruatieachtige pijn zeg maar. Nee hoor, slijmprop kan maar hoeft niet. Kan ook tijdens de bevalling! Wat fijn dat je iig een voldoende hebt, super, goed gedaan! Waar studeer jij precies voor? Ik vind het altijd wel grappig, jij woont niet zo ver bij mij vandaan haha. Welke wijk Groningen wonen jullie? Ik heb zelf in Paddepoel en Helpman gewoond eerder. ^^
Jeetje je lijkt wel niet goed wijs haha!! De hele oprit onkruid vrij maken? Naast dat dat sowieso al een rot klusje is, is dat nu toch niet meer te doen? Ik krijg al een gebroken rug als ik er aan denk! Knap dat je het toch hebt gedaan Ik studeer psychologie. En inderdaad grappig, wij wonen ook in paddepoel! En jullie? Wonen jullie nu niet meer in de stad zelf? Ik wil hier wel graag weg, naar een eensgezinswoning (nu portiekwoning) en een wat kindvriendelijkere wijk. Maar goed, dat komt wel..
Nou, het onkruid was wel gelokaliseerd tot bepaalde stukken van de oprit waar een heleboel stond. De hele tijd bukken of de hele tijd opstaan en weer zitten kan ik niet meer, dus dan ging ik gewoon zitten en verschoof steeds een stukje. Ohh leuk! Wij wonen tegenwoordig in Froombosch. Dorpje een 20 min van Groningen rijden. Mooi huis, je krijgt hier in achteraffistan natuurlijk veel meer dan voor hetzelfde geld in de stad. Uitzicht op de weilanden, 20 min fietsen van werk. Heel mooi! Ik heb op kamers gewoond in Paddepoel en we hebben samengewoond in Helpman. Ja, dat snap ik wel. Heb je nu ook iets van een tuin of niet? Jullie willen wel graag in de stad blijven?
Nou dan nog vind ik het knap dat je het gedaan hebt, en vooral dat je de ZIN hebt gevonden om het te doen! Haha! Froombosch, nog nooit van gehoord! Maar klinkt heel landelijk en gezellig! Nee we hebben helaas geen tuin, wat ik dus ook enorm mis en wat ook een reden is dat ik hier weg wil. We willen wel graag in de stad blijven ja! Wel zo handig ivm mijn studie en werk van mijn vriend. Al zou ik ook best in een dorpje aan de rand van groningen willen wonen, maar verder dan dat liever niet
Pmk: heel veel succes vandaag, hopelijk gaat het allemaal goed en volgens het boekje😄👍 zet hem op meid. Nou hier zijn vannacht mijn vliezen gebroken en dat ging toch met een hele plons😁 was even niet tegenop te dweilen😳 Lig nu in het zkh te wachten over het tijdstip van de keizersnede, want die gaat vandaag wel plaatsvinden. Rete spannend en lig te stuiteren in me bed, ben zo hyper😁😄😄.
Oh wauw siërra! Succes vandaag! Waarom krijg je ook al weer een keizersnee? Omdat ie in stuit ligt toch?
Ik dacht trouwens ook vannacht even dat m'n vliezen gebroken waren. Maar nu komt er niets, en het rook ook naar afscheiding, denk ik.
Oh jeetje sierra! Wat spannend!! Heel veel succes vandaag! En ook voor jou pmk! Hopelijk valt het voor jullie beiden mee
Wauw Sierra, spannend! Ik was gisteren int zkh voor een ctg en echo omdat ik de baby al 2 dagen niet voelde zoals normaal. Tijdens de echo bleek dat mevrouw zich had omgedraaid, naar stuit wel te verstaan... Ze heeft serieus 36 weken goed gelegen en nu gaat ze ineens gekke streken uithalen! Vanmiddag terug voor nog een ctg en echo en een gesprek met de gyn. Een stuitbevalling is voor mij niet bespreekbaar aangezien B.☆ dat waarsch niet overleefd had als het bij hem zo zou zijn geweest en aangezien ons meisje 25% kans heeft dezelfde ziekte te hebben. Om diezelfde reden durf ik een versie ook niet goed aan om eerlijk te zijn. Ik ben benieuwd wat de gyn er vanmiddag over te zeggen heeft! PMK en Sierra: succes vandaag meiden!!!