HA heeft gebeld Ik hoef me nu nergens zorgen om te maken! Pas als ik echt de aanvallen blijf houden die ik laatst gehad heb tot 3x aan toe en als die veel frequenter worden, dan moet ik mij echt gaan melden. Ik weet dus precies hoe dit voelt (echt niet fijn! Ontzettend pijn), dus daar kan ik echt niet omheen. De misselijkheid tijdens zo'n aanval zit dan ook niet echt in de maag, maar meer naar rechts. Misselijkheid door zwangerschap voel je echt in je maag. Duidelijk dus
Hoi dames, Net terug van stal en denk dat ik iets teveel heb gedaan. Heb beneden een drukkend gevoel. Kreeg net een app je waar in stond dat de contouren van het lichaam zichtbaar worden en het hartje begint te kloppen. Lig nu even plat tot 14:00 uur, dan ff brood eten en het vlees klaar maken voor vanavond en dan weer rust. Hier wordt de babykamer neutraal kwa kleur, houten vloer, donkergrijze gordijnen en gebroken witte muren. Ik wil heel graag gekleurde eendjes op schilderijtjes en ga ook eende knuffels maken. Maar hier ga ik na de echo mee beginnen. Verveel me rot man!
Hier even een ego berichtje.. Net met naar het toilet gaan bruinverlies... ik heb op dit moment dus echt geen goede hoop meer
Lieve MamaDeluxe, het hoeft natuurlijk nog niets te betekenen. Het is gelukkig geen helderrood! Kijk het even aan. Toen ik dinsdag bij de VK was heeft ze mij ook gevraagd of ik in de week waar jij nu in zit bloed verloren had. Ik zei toen nee, waarop ze meteen zei het hoeft niet dan, maar hou er rekening mee dat het mogelijk is dat je alsnog bruin bloed kan verliezen. Hopelijk gaat het gewoon helemaal goed komen bij je, ik duim! Voor de kinderkamer ben ik zelf nogal crea bea met tekenen... dus groot kans dat ik een mooie muur schildering maak
Ik hoop het maar.. Heb nu ineens ook hele erge buikpijn... vooral rechtsonder, het begon als zeurderige menstruatiekrampen.. maar nu...
Waarom doe je niet even een zwangerschapstestje, als die negatief is weet je waar je aan toe bent. Is hij positief kan het gewoon oud bloed zijn. Net wat PMK zegt, er zijn meer mensen die oud bloed verliezen.
Dat ga ik inderdaad doen.. Moet nu toch nog een verwijzing bij de HA ophalen, zit vlakbij dan toch een drogist. Ben helemaal down bah!
mamadeluxe5, wat naar!! Kan me heel goed voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent! Ik denk alleen dat een testje nog best positief kan aanslaan, terwijl het eigenlijk niet goed zit en dan geeft het schijnduidelijkheid. Wil je hoop niet de grond inboren, want het kan ook zeker wel goed gaan met wat bruin bloed! Misschien even overleggen met de huisarts, misschien dat hij/zij je wat gerust kan stellen?
Hoi meiden, Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar het ophalen van mijn verwijsbrief liep even anders. Mijn HA stond zelf toevallig even achter de balie en feliciteerde mij en vroeg hoe het ging, dus ik hem uitgelegd van mijn pijn en hij vond het erg vreemd en ook voor te veel pijn klinken, wat hoort bij een zwangerschap en/of miskraam, dus heeft mij toen onderzocht. Hij dacht zelf aan een BBZ en heeft dus gelijk de dienstdoende gyn opgebeld. Waar ik direct naartoe moest. Zij heeft een inwendige echo gemaakt om te kijken, maar aangezien ik net 4 weken zwanger ben, is er in de baarmoeder helaas niet zoveel te zien, ze zag wel wat vochtblaasjes, maar kon niet met zekerheid zeggen, het zit in je baarmoeder. Dus verder op onderzoek in mijn eierstokken. We zagen links de resten van een eisprong, maar ik heb rechtsonder en rechts in mijn rug pijn. Rechts twijfelt ze een beetje, het is hoogst onwaarschijnlijk dat je links een eisprong hebt, wat zich rechts innesteld, maar het zou medisch gezien kunnen, of een dubbele eisprong, zowel links en rechts. Kortom twijfel. Wel vond ze mijn baarmoederslijmvlies erg mooi en dik (al weet ik niet wat je er mooi aan kan vinden, ik zag alleen grijs op het beeld ) Wat volgens haar dan wel positief is, immers bij een miskraam , zou dit ook afbreken. Heb dus HCG laten prikken en dat moet ik volgende week donderdag weer doen en dan krijg ik vrijdag weer een echo. Als ik de komende dagen meer pijn krijg, heel heftig bloedverlies en/of koorts, moet ik direct weer terug. Het bloedverlies blijft bij bruinverlies en is ook alleen met afvegen, net wel wat meer, maar dat zal ook komen door haar gel, met de echo. Nog steeds onzeker dus, net wel ook wel weer zeurderige menstruatiepijn, maarja, bij mijn vorige 2 zwangerschappen, had ik dit ook heel erg. Afwachten dus, hopen dat we volgende week, ,als ik 5 weken en 4 dagen zou zijn, wel wat meer zullen zien. Voor nu hopen we dat deze frummel blijft plakken!
mijn test van Kruidvat loopt helaas ook af, hij moet nog wel opdrogen, maar dubbel zo donker zal hij vast niet worden... Tranen rollen hier nu over mijn wangen, precies nu ik ook overmorgen jarig ben...
Toch blijf ik duimen voor je MamaDeluxe.... Ik blijf hoop houden.... Sterkte Ik kan heel goed begrijpen hoe je je moet voelen.
Hoi dames, Drukke dagen gehad dus ik heb niet veel gereageerd. @mamadeluxe: jeetje wat schrikken, ook ik blijf voor je duimen. @hier: Pff eindelijk weekend. Ben wel even toe aan even wat rust. Heerlijke pakjesavond gehad zowel vandaag als gister. Onze zoon was helemaal kapot van alle drukte en spanning, hoop dat hij morgen eens lekker uitslaapt . Verder voel ik me nog steeds goed, ik heb naast vermoeidheid nog altijd nergens last van (gelukkig maar). Vanmiddag dacht ik even een vleugje misselijkheid te voelen, maar het was zo kort en minimaal dat ik haast ga denken dat ik het me heb ingebeeld . Zitten jullie ook zo ongeduldig te wachten op de eerste afspraak/echo? Het duurt nog zo ontzettend lang, Pff
Ik heb nog niet eens een afspraak gemaakt. moet namelijk denk ik via de huisarts verwijzing doen naar gynaecoloog, maar ben net verhuisd, Dus moet nog aanmelden bij een nieuwe huisarts. @hier gaat het trouwens wel redelijk, nog steeds zwaar verkouden, (lees hoofd vol snot) en met vlagen behoorlijk misselijk en veel moe, dus van het weekend maar even bijtanken.
@SYRV: Ik moet wachten tot 5 januari voor de eerste echo Intake heb ik wel al gehad bij de VK.... Met 10+2 weken krijg ik dus een eerste echo, wat tevens meteen een termijn echo is. Dan hoor ik dus ook meteen of mijn uitgerekende datum wel zo ongeveer overeen komt heeft je mannetje nog een beetje uitgeslapen? @MamaNiess: Volgens mij kan je ook een verwijzing krijgen van de VK. Tenminste, ik legde mijn problemen voor bij de VK en toen zei zij dat ik gewoon langs moest komen zodat we alles gingen bespreken. Vanuit daar zouden ze dan kijken hoe ze mij verder zouden begeleiden. VK, Gyn of combi van beide Zelf ben ik deze week van maandag t.m donderdag misselijk geweest. Niet overgeven ofzo, maar toch echt geen fijn gevoel. Nu weer 2 dagen redelijk kiplekker wakker geworden. Het enige waar ik last van blijf houden zijn mijn borsten. Vandaag naar mijn moeder toe in Amsterdam, ze was gister jarig. Vanavond de kerstboom opzetten en morgen naar mijn schoonouders. Hun weten nog steeds niet dat ik zwanger ben en gister avond zei mijn vriend dat het nu toch wel tijd werd dat hun het wisten. Ik quote "Ik kan moeilijk nog 3 maanden wachten!".
Hoi Meiden, Nog even een ego berichtje hoor.. Helaas zet het nu echt door, ik laat mijn echo van volgende week wel staan, kan hij mooi kijken of alles weg is. Maar de hoeveelheden die ik nu verlies... Zal alles wel schoon zijn. Gelukkig niet op mijn verjaardag zelf. Ben eigenlijk wel redelijk rustig, blijkbaar heeft het nog niet zo mogen zijn en heeft de natuur zijn werk gedaan. Vandaag ook druk met mijn verjaardag, want we gaan gewoon nog lekker uit eten, nu dus wel sushi eten haha. En daarna lekker thuis met vrienden.
De laatste dagen heel druk geweest vandaar dat ik ook niet veel gereageerd heb. Moet ook wel toegeven dat ik soms heel bang ben om te veel bezig te zijn met de zwangerschap. Bang dat het nog misgaat. Echt balen om te moeten lezen dat het toch ook mis kan gaan. Respect ook voor jou hoe je ermee omgaat MamaDeluxe5! Pmk heel veel plezier in Amsterdam. Syrv hier is het geduld voor de echo ook ver te zoeken. Hihi Toch zullen we geduld moeten hebben. Hier alle sint spullen de deur huis uit en de kerstboom gaat er in! Heerlijk rust in huis.
@MamaDeluxe: Ik vind het heel knap dat je je er zo rustig onder kan houden. Heel veel sterkte toegewenst.