Wat fijn dat ze weer gedraaid is Bloesempje! Wauw Sierra, dat is vlot gegaan! Van harte gefeliciteerd! Spannend Wensmama! Ik wil ook! Maar ik ben echt wat bang na die 41 week nog te lopen.
Ik heb precies hetzelfde gevoel hoor modra. Ik ben ervan overtuigd overtijd te gaan De verloskundige had het wel over strippen rond de 40 weken, maar ik heb het idee dat dat niks gaat uithalen
Ghehe ja, ik weet niet... Ook domweg omdat de meeste eerste kindjes na de 40 weken geboren worden. Hier strippen ze ook vanaf 40 weken. Maar vk zei wel dat er dan een risico is dat strippen de vliezen breekt. En dan ben ik weer wat bang dat mijn vliezen gebroken zijn zonder dat ik weeën krijg en dat ik dan naar het ziekenhuis moet wat ik eigenlijk niet wil. Ik zal maandag nog eens vragen hoe groot die kans is. Ik was gisteren @ Martini voor de borstvoedingsvoorlichting daar en het staat me echt een beetje tegen. Wat niet goed is, want de kans dat ik er terechtkom is natuurlijk behoorlijk aanwezig. Met hoeveel weken werd jouw zoontje geboren? Meeste tweede kindjes komen iets eerder toch?
Ik wil inmiddels ook wel! Ben zo benieuwd hoe ze zal zijn! Maar mijn tweede kwam een dag later dan mijn eerste, met 39 weken en 4 dagen, ipv 39.3. Denk dat deze nog iets langer blijft zitten, maar da's evengoed ook nergens op gebaseerd
Mijn eerste kwam met 40+5. Ik hoop echt zo dat het deze keer wat eerder gaat gebeuren. Begin echt een beetje op te raken en emotioneel te worden. Nou moet ik ook wel zeggen dat de afgelopen en komende dagen drukken dagen zijn (geweest), dus dat helpt ook niet echt mee natuurlijk. Ik hoop voor je dat je lekker thuis kan bevallen! Hier wordt het wel martini. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen, maar ik wil dit gelukkig ook zelf heel graag. Vorige keer moest ik met spoed met persweeën alsnog naar het ziekenhuis, dat was echt geen pretje. Maar een relaxe thuisbevalling is natuurlijk het allermooiste. Ik wist trouwens helemaal niet dat strippen voor gebroken vliezen kan zorgen. Heb ik helemaal niks over gehoord van mijn vk, maar goed mocht dat gebeuren dan is er in mijn geval geen man over boord aangezien ik dus sowieso naar het ziekenhuis moet. @tatie: grappig is dat he, dat je er een soort van vanuit gaat dat het volgende kind later komt dan het kindje ervoor. Ik heb dat ook.
@SYRV: Ja, het lijkt nog zo lang hè! Dat emotionele herken ik ook wel, zeker als het druk is. Mijn man zegt dat er geen tussenweg meer is bij mij. Het is goed of helemaal mis. Lukt het met de zorg voor je zoontje erbij nog een beetje? Waarom moet jij in het ziekenhuis bevallen? Jaa, als je je daar op ingesteld hebt en dat ook wilt is dat ook goed. Ik zit nu te hopen thuis te bevallen en zou teleurgesteld en uit mijn comfort-zone zijn als het in het ziekenhuis moet. Stom eigenlijk, maar zo voelt het wel. Mijn vk zei dat daar een risico toe was... Maar weet dus niet hoe groot dat risico is. Ben jij de vorige keer ook gestript? Was 't pijnlijk? @Tatie: Dan kwamen ze wel dichtbij elkaar, kan me voorstellen dat je verwacht dat het eenzelfde patroon zal volgen. Maar op zich mooie termijn. Ik zou wel blij zijn, hihi. Ik zou er ook wat van balen een stuk te laat te bevallen omdat mijn man zijn vakantie dan al is ingegaan en we dan dus niet optimaal samen met de baby kunnen genieten. En als zijn vakantie al is ingegaan kan hij zijn 4 dagen kraamverlof ook niet opnemen en komt die op de grote hoop die hij toch nooit op mag nemen... Het is ook allemaal een luxeprobleem, want ben verder hartstikke blij dat ik zo'n goede zwangerschap heb en dat het kindje het zo goed doet!
Haha ja herkenbaar, ik kan om het minste geringste in tranen uitbarsten. Echt hormonen! Ja hoor, lukt prima. Hij is over het algemeen erg rustig en vrij zelfstandig. Maar heb er nu momenteel 3 rondlopen (de kids van mijn vriend zijn er ook) dus dat is naast gezellig af en toe ook best wel druk. Ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat we in een portiekwoning wonen en ivm met mijn gewicht (ben wat te zwaar). Wel gek hoe binnen 5 jaar de regels zo zijn veranderd. Qua gewicht scheelde het niet veel met nu, en ik woonde toen ook al in deze woning. Toen mocht ik dus wel thuis bevallen. Maar goed, ziekenhuis bevalling is wat mij betreft prima. En logisch dat je dan uit je comfortzone wordt gehaald! Gewoon positief denken en je instellen op een thuisbevalling (met mogelijkheid dat het toch een ziekenhuis bevalling wordt) en dan komt het vast helemaal goed! Ik ben de vorige keer niet gestript nee. De bevalling begon spontaan met lichte weeën en het breken van de vliezen. Ik hoor meerdere verhalen, de een vond strippen wel pijnlijk, de ander weer niet. We zien het wel.. Hoe zou het met pmk gaan? Volop in de weeën of intussen al de kleine op haar buik?
Volgens facebook heeft pmk nog wat geslapen vannacht en had ze nog geen baby. Vanochtend wordt weer opnieuw gevoeld
Oh jeetje, kan me voorstellen dat dat druk is! Ik heb natuurlijk nog geen kinderen, maar vind ze ook vaak wel energievretertjes. Ohh ja, dat is ook zo! Jij moest de vorige keer met weeën de trap af toch? Dat is ook niet fijn! Ahja, we hopen op het beste. Ja, ik ben er nog niet helemaal uit of ik me wil laten strippen... Ik denk sowieso met 41 week wel. Met 40 week weet ik nog niet... Jaaa... Fijn dat ze nog wel wat geslapen heeft. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat vandaag! Jeej KAL. Mijlpaal gehaald!
Leuk om te merken dat ik niet de enige ben die de kleine nu echt wilt ontmoeten. Al moet ik echt nog minimum een week wachten, vandaag 36 weken. Maar zodra ik de 37 weken gehaald heb gaat de gynaecoloog waarschijnlijk beginnen over inleiden. De klachten krijgen namelijk echt de overhand en dan vooral mijn hart dat die rare sprongen maakt. De hormonen zitten hier idd ook hoog. Elk scheef woord dat mijn man zegt knal ik zowat uit elkaar of begin ik te huilen, oeps .
Nou idd, hoop dat er ondertussen wel wat vooruitgang in zit... Ik heb morgen m'n serie aan afspraken; verpleegkundige, anesthesist en verloskundige. Ben benieuwd. Heb geen idee wat ik moet verwachten, voor mijn gevoel is het allemaal een beetje overdreven. Vanavond echt enorme rugpijn gehad. Wist echt niet hoe ik moest zitten. Af en toe zakt het weg, en dan komt het weer. Minder prettig. Hoe is het met de rest? Allemaal nog rustig enzo? 😊
Uitgebreid zal ik binnenkort doen... Maar wij zijn 19 juli om 19:30 trotse ouders geworden van een dochter genaamd Sophie! Kan nog geen foto toevoegen omdat ik mobiel zit... Volgt dus nog !