@ KAL: die rugpijn kunnen ook rug(voor)weeën geweest zijn. Verder nog alles rustig bij iedereen? Hier: gisteren ons eenjarig jubileum gevierd, was echt gezellig! Allerlei leuke dingen gedaan, weliswaar rustig aan zodat mijn lichaam het kon volhouden . Als ik het foto-album doorkijk kan ik echt niet geloven dat dat alweer een jaar geleden is.
Gefeliciteerd pmk! Hopelijk gaat het met jullie beiden goed! @sillemie: jij ook gefeliciteerd met jullie jubileum. Wat gaat een jaar dan snel he! En het cliché klopt echt, als je kinderen hebt dan gaat het nog 10 keer zo snel! Hier is alles nog steeds super rustig. Heb af en toe wel wat felle steken van onder, en af en toe wat pijn. Maar ik kan het geen voorweeën noemen o.i.d. Hebben jullie ook iedere nacht, wanneer je weer is op staat om te plassen, de hoop dat je vliezen breken? Ik moet morgen weer naar de vk, hoop dat onze kleine meid nu wel is ingedaald.
Goeiemorgen! Kal: Succes met alle afspraken vandaag! Vervelend van de erge rugpijn... PMK: Van harte gefeliciteerd met Sophie! Geniet ervan samen. Sillemie: Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! SYRV: Hmwaa... Het begint wel een beetje te komen dat ik wat teleurgesteld wordt dat er niks gebeurt 's nachts. Hier ook alle rustig. Ben er op het moment eigenlijk echt even klaar mee. Altijd maar moeten plassen, niet meer fatsoenlijk weg kunnen daarom, tenzij er overal wc's beschikbaar zijn. Slecht slapen, pijn in mijn rug, pijn in mijn ribben, nergens lekker kunnen zitten enz. Dat lijf dat zo in de weg zit en zo beperkte mogelijkheden heeft... Ik mag eigenlijk niet klagen hoor, het is echt allemaal wel te doen maar ben er wel even zat van.
Pmk, gefeliciteerd met jullie dochter Sophie! Ik ben heel benieuwd naar jullie hele verhaal, maar je klinkt voor nu in elk geval heel goed en sterk! Nu lekker genieten van en met elkaar! Sillemie, van harte met jullie jubileum! Hoe hadden jullie het gevierd? en mag ik een hele brutale vraag stellen? want als dit jullie eerste jaar was, dan zijn jullie heel snel zwanger geraakt, toch? Of kennen jullie elkaar al langer? 'gewoon' nieuwsgierig hoor, dus je kan er ook lekker overheen lezen . SYRV, heeel herkenbaar van dat breken van die vliezen! ik hoop het zelfs iedere keer als ik moeizaam uit een stoel omhoog kom, of me met moeite omdraai in bed! maar bij mij zijn ze twee keer niet spontaan gebroken, dus denk dat ze nu weer door de vk zullen worden geprikt bij vier cm ontsluiting of zo het klinkt wel alsof jullie dame aan het indalen is, toch? KAL, ik dacht trouwens ook meteen aan rugweeen bij jou, en in combinatie met een scheurtje in je vliezen (?) zou dat wel wat kunnen betekenen! succes vandaag met alle afspraken! komt vast goed! Ik heb vanmiddag een afspraak bij de vk, ga wel aangeven dat ik er beetje klaar mee raak. Misschien dat ik volgende week dan gestript mag worden..
Alles is klaar voor de baby. Wat ons betreft mag hij komen, kunnen we lekker in het echt met hem knuffelen. Echter nog steeds geen klachten of enige voortekens. Vanmiddag weer naar de vk
@modra: tuurlijk mag je/mogen wij wel klagen! We zijn hoogzwanger. Is toch ook heel logisch dat je er een beetje klaar mee bent? Ik kan ook niet wachten totdat ik weer normaal kan bukken, normale schoenen aan kan doen, wat comfortabeler kan zitten/liggen/staan en weer normaal kan ademen. Haha.. @tatie: ja je zou denken dat ze aan het indalen is he? Ik heb echter al een paar weken die steken, en bij de vk bleek elke keer dat ze nog niet ingedaald is. Dus ik durf er niet teveel op te hopen. Voor mijn gevoel gaat de bevalling wel langer op zich laten wachten als ze nog steeds niet ingedaald is. Maar goed, kan niks anders doen dan afwachten he Laat je even weten wat de vk zei? Ben benieuwd of ze je willen strippen volgende week. Ben je al eerder gestript, en zo ja was het pijnlijk? @elita: vervelend he? Doordat het nu zo dichtbij komt heb ik het idee dat de dagen ook echt voorbij kruipen, jij ook?
@ Tatie: we zijn al langer samen maar een jaar geleden getrouwd. Eigenlijk zijn we alsnog best snel met alles: na 3 maanden woonden we samen na 8 maanden waren we verloofd, een jaar later getrouwd en nog eens een jaar later kan ons eerste kindje ieder moment komen. Het zat gewoon gelijk goed tussen ons en dan kan het snel gaan . Ik had 's ochtends een uitgebreid ontbijt gemaakt, daarna hebben we gezelschapsspellen gespeeld en 's avonds heerlijk uit eten. Dus rustig maar gezellig en leuk. @ SYRV: Ik heb ook wel al een beetje die hoop, maar liefst zou ze toch nog minimum tot zaterdag moeten blijven zitten (die magische 37 weken ). Daarna denk ik dat ik bij elke beweging en steekje ga hopen dat er nu eens wat gaat gebeuren. Ik heb ook echt het idee dat de dagen voorbij kruipen. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik weinig tot niks meer kan en dat ik gewoon ook uitkijk naar de komst van onze dochter. @ Modra: klagen mag, zeker hier. Dat helpt, bij mij iig, ook om het in real life wat te beperken zodat manlief er niet horendol van wordt . Die laatste loodjes he! @ Elita: Hier is ook alles klaar! Nu is het alleen nog wachten tot het zover is.
Oh het was jullie trouwdag! Ik snap hem . En klinkt als een leuke dag! SYRV, ik ben nooit eerder gestript en ben er wat huiverig voor. Maar vandaag dacht de vk dat ik waarschijnlijk niet opeens over de 40 weken zou gaan. Ze zei dat ze normaal pas na 41 weken strippen, maar dat ze eventueel volgende week of anders de week erna wel zou kunnen kijken. Ik hoop dat er komende dagen gewoon bij het opstaan uit bed opeens wat begint . Modra, het was mij trouwens helemaal niet opgevallen dat je klaagde hoor. Vind het heel gewoon dat we nu allemaal wat meer zuchten en steunen . Vandaag met oudste naar de huisarts geweest vanwege eczeem en vanmiddag naar de vk. Volgende week woensdag mogen we weer...
Goeiemorgen. ^^ Thanks meiden. Gisteren nog een flinke huilbui gehad. Mijn neefje is vandaag jarig en wilde een dartbord. Die zou bij de Blokker moeten zijn maar daar hadden ze hem niet... Bij de Bart-Smit hadden ze er één maar kostte wel 25 euro. Vond ik vrij veel, maar dacht vooruit. Dus ik met dat zware ding in de rij, het was er druk. Vrouw voor me had een heel lawaaiig kind van een jaar of 10 en ging al haar kleingeld uittellen... En toen ik aan de beurt was bleken er geen pijltjes bij te zitten. Nou laat dan maar zitten dacht ik. Ik had ook de energie niet meer om iets anders uit te zoeken op dat punt, kon het allemaal even niet meer hebben. Gelukkig heeft mijn man uit werk toen één voor mij gehaald ergens anders toen ik hem 's middags nogal overstuur belde over dit enorme dilemma. Vandaag naar die verjaardag maar meh, alle afspraken van vorige week hebben me denk ik eigenlijk wat teveel energie gekost. Heb een druk neefje en nichtje die het woord 'nee' niet zo goed kennen en ben niet in een bui om leuk te doen, maar vooruit. Na deze verjaardag is 't even afgelopen met de verplichtingen. Wel fijn idee dat de verloskundige denkt dat je niet ineens over de 40 weken heen zult gaan tatie! Hopen dat ze gelijk heeft. Verloskundige zei bij mij gisteren dat ik vocht vasthield. Is ook wel zo, niet in het extreme gelukkig en bloeddruk was goed. Ze schatte dat als de baby gewoon tussen week 40 en 41 geboren zou worden het wat zwaarder dan een gemiddeld eerste kindje zou zijn, wel een zeven en een halve pond. Maar daar had ik al op gerekend. ^^ Gaan jullie trouwens na de bevalling meteen weer aan de anticonceptie? En zo ja, welke? Wij gaan na de bevalling niet aan de anticonceptie. We willen een tweede kindje liefst met niet veel leeftijdsverschil. Dus we zien wel wanneer er een tweede komt. Moet wel zeggen, ik hoop niet direct weer zwanger te zijn, mogen van mij wel wat maandjes overheen gaan. Maar als het wel vlot weer gebeurt is het welkom.
Modra, kan me je frustratie over dat dartboard heel goed voorstellen ;P Gelukkig is het nog goedgekomen. En dat je geen zin hebt om gezellig te doen; dan doe je toch minder actief mee? Ik weet niet hoe oud het neefje wordt, maar als ie om een dartboard vraagt zal ie vast ook wel kunnen snappen dat je nu wat minder energie hebt. Gewoon proberen uit te leggen denk ik. Ik ben gister ook naar de verloskundige geweest. Alles was goed. Bloeddruk was nu ietsje hoger dan anders, 110/78, maar dat was nog prima. Kindje ligt lekker diep in het bekken, en de vk denk dat daar m'n rugpijn aanvallen vandaan komen. Indalingsweeen dus. Verder helaas nog helemaal geen enkel teken dat er een naderende bevalling aan zit te komen Van m'n vriend mag het nog even duren, maar ik ben er klaar voor. Gisteravond nog naar yoga geweest, maar ook daar had ik het gevoel er klaar voor te zijn. En toen gisteravond besefte ik me ook opeens dat het nog makkelijk 4 weken kan duren... Beetje een domper op mijn positieve er-klaar-voor-te-zijn-gevoel....
Het zijn echt de laatste loodjes nu he, klagen mag best!! Hier geen anticonceptie. Met de keizersnede laat ik mezelf meteen steriliseren. Ik word 40 volgend jaar en mijn man 44 dus het is prima zo. Ben heel dankbaar dat ons dit wondertje gegund is na een flink traject. Hier gaan we dubbelop van genieten
Klagen mag idd best! Ik hoef ook geen anticonceptie te gebruiken hierna. Dat is het enige voordeel aan de reden waarom wij niet zwanger kunnen worden op de normale manier; mijn vriend heeft geen zaad in zijn spermavocht, dus stiekem zwanger worden zit er voor ons niet in Maar dat ik niet aan de pil hoef bne ik heel blij mee!
@modra: aaah, kan me goed voorstellen dat je er even klaar mee was! En wat KAL zegt, je neefje en nichtje zullen het maar voor een keer moeten accepteren dat je deze keer niet mee staat te dansen, springen en hupsen. Wel je rust pakken hoor! Je wil ook niet oververmoeid aan de bevalling beginnen straks! @anticonceptie: hier wel meteen weer hoor! Ik had voorheen een spiraal, dat is me goed bevallen. Alleen kan een spiraal niet direct na de bevalling geplaatst worden. Dus ik ga denk ik eerst aan de pil, en daarna laat ik weer een spiraal plaatsen. @kal: ja dat is frustrerend he, als je je gaat bedenken hoe lang het maximaal nog kan duren! Moet er niet aan denken dat het nog een kleine maand kan duren voordat de baby komt. Ik denk dat, zodra de 41 weken in zicht komt, ik niet meer te genieten ben en iedereen ver uit mijn buurt moet blijven haha. Ik kom net van de vk. Kreeg een halve hartverzakking want ze kon het hartje niet vinden. Na veel zoeken toch gevonden en klonk goed, maar was wel geschrokken. Je zou toch denken dat ze zich nu niet meer goed kunnen verstoppen, maar volgens de vk lag ze in sterrekijkerpositie (heel fijn) en was het hartslagje daarom wat lastiger te vinden. Verder is onze dame nog steeeeeds niet ingedaald..ze heeft echt geen haast blijkbaar. Alles was verder gelukkig goed, en dat is het belangrijkste! Ik had vannacht trouwens even de hoop dat het begonnen was, had wat lichte krampen. Maar die zijn dus weer afgezakt helaas.
Hoi dames, ik mocht in het begin van de zwangerschap met dit clubje meedoen en kom af en toe eens lezen hoe het met iedereen gaat.. Wil jullie veel succes wensen de komende werkjes, geniet ervan!
Verjaardag weer gered, viel me best mee gelukkig. @Kal: Jaaa... Vier weken lijken dan ineens ook heel erg lang hè! Als je met zo'n dikke buik rondloopt. Maar hoop voor je dat ze wel wat eerder komt! @SYRV: Ohh kan me voorstellen dat je heel erg schrok! Gelukkig dat alles goed was! Snap ook wel dat je zoiets hebt van daal nu eens in! Maar het kan zelfs tijdens de bevalling nog gebeuren toch? Had jij een mirena of koper? Ik heb in het verleden een koper gehad maar mijn menstruatie werd daar zwaarder en langer van en de rugpijn was ook niet te zuinig... Daarnaast vind ik het niet prettig, dus dat wordt hem sowieso niet meer. De pil was in dat opzicht een verademing. Op het laatst 3 dagen wat ongesteld ipv de 7 dagen heel erg ongesteld met dat spiraaltje... Maar het idee van hormonen staat me minder aan en toen ik ermee stopte had ik ineens lange cycli... Die wel steeds korter weer werden, maar dat vond ik ook niet zo fijn. @Suzanneke: Leuk dat je nu en dan even komt kijken! Dank je wel! Jij gefeliciteerd en een heel goede zwangerschap gewenst!
# anticonceptie: ik ga ook weer gelijk beginnen, waarschijnlijk gewoon terug aan de pil. Want we willen wel graag een tweede maar dan liefst als ik afgestudeerd ben (en mijn lichaam even rust heeft gekregen). Deze was heel bewust nu maar voor een tweede willen we oa groter wonen, vooral niet meer in een flat. Dus over een jaar of 3 kijken we dan wel weer eens. @ Modra: begrijpelijk dat je moe bent na al die afspraken! Als ik in een weekend 2 afspraken heb staan ben ik maandag echt al kapot. @ SYRV: dat lijkt mij idd echt schrikken! Als ze nog niet ingedaald is kan die sterrenkijker nog veranderen, toch? Ik hoop voor je dat dat nog gebeurt! @ KAL: daar moet je maar niet teveel aan denken dat het nog zo lang kan duren. Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden maar misschien komt het toch eerder op gang. Hier vanmorgen weer op controle geweest bij de gynaecoloog. Ik had weer een andere dokter die ik nog maar 1x kort had gezien toen ik daar 5 dagen had gelegen. Wat een leuke, joviale man! Hij nam echt de tijd voor ons: heeft geluisterd naar ons verhaal, heeft heel veel uitgelegd en was oprecht begaan met onze wensen en angsten. Er is nu ook een datum geprikt om in te leiden: volgende week vrijdag is het zover. Dan moet ik om 6u(!!!!!) bellen of er plaats is om mij vervolgens om 7u te melden. En dan kan het maximum 3 dagen duren voordat ons meisje er is. Wat wordt het ineens allemaal concreet dan!
Hoi dames, Allereerst gefeliciteerd voor de dames die al bevallen zijn! Ik ben vandaag weer op controle bij de gynaecoloog geweest en daar was gelukkig alles goed. Ons meisje is al ingedaald en er is ook al 1 cm ontsluiting. Dit zegt helaas niks over wanneer je gaat bevallen omdat het normaal schijnt te zijn bij een 2e zwangerschap bij deze duur. Verder allemaal succes met de laatste loodjes!
Ha meiden, Heel veel succes met de laatste loodjes!! Hier gaat alles wel goed. We hebben Zo een tevreden baby, hij huilt amper. Is lkkr alert als zijn papa met hem bezig is. Die praat heel druk tegen hem en doet nu al de gekste dingen met hem, voorZover het gaat bij een baby van 6 dagen oud. Maar ik lig helemaal in een deuk. Helaas wil borstvoeding niet goed lukken, mason zoekt de tepel wel goed en hapt wel aan maar houdt de tepel niet lang vast. Met geluk misschien 5 tellen. Zijn nu bezig met fingerfeeding om toch te zorgen dat hij genoeg voeding binnenkrijgt en verder veel oefenen met aanleggen wat vandaag gelukkig al beter ging dan gister😏. En Mason is een heerlijke slaper moeten soms hard werken om hem wakker te krijgen te houden😁 hij heeft vannacht 6 uurtjes achter elkaar geslapen. Op de dag wekken we hem wel om de 3/4 uur maar s'nachts laten we hem lkkr liggen tot hij uit zichzelf komt. Nogmaals sterkte meiden, hopelijk hebben jullie snel jullie kindjes in jullie armen.
Ik ben 9 augustus uitgerekend... Voor iedereen hier: sterkte met de laatste loodjes.. nog even en we zijn mama