1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Oh Modra, denk dat dat wel echt een voorteken kan zijn hoor! Spannend!

Hier heeft het douchen een beetje geholpen. Scherpe randje is er wat vanaf. Maar heb wel nog steeds die harde buiken... Ach. Ik wacht rustig af. Ben nu bezig de box in elkaar te zetten, en dat leid wel lekker af.

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik hoop het. Vk even gevraagd, ze zei dat het goed kon dat het binnenkort ging beginnen maar het kon ook nog even duren. Ah well, duimen dan maar. :) Hoop niet dat het niets te zeggen heeft en alsnog een week/ twee week duurt. ;) Fijn dat bij jou de scherpe randjes eraf zijn! Succes met de box. ^^

3. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Oh, das ook echt zo'n antwoord waar je niet op zit te wachten ;)

4. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    #3664 pmk, 29 jul 2015
    Laatst bewerkt: 29 jul 2015
    Spannende tijden hier ! Komt allemaal dichtbij nu hé! Sterkte nog met de laatste loodjes meiden :)

Hier dan even mijn verhaal.. Ben eindelijk weer een beetje mens en bijgekomen hahah ;) Eerste nachten vielen erg zwaar!

Op vrijdag 17 juli ben ik 's avonds naar het ziekenhuis gegaan, daar is een ballonkatheter ingebracht. Van mezelf had ik toen al 1cm ontsluiting en was ik al aardig verweekt. Er werd mij verteld dat de ballon eruit zou vallen als ik 2-3cm ontsluiting zou hebben. Afijn, volgende ochtend zat de ballon nog muurvast en die avond ook. Uiteindelijk zouden ze mij nog tot zondag ochtend geven anders zouden ze pillen voorschrijven. Zondag ochtend nog geen beweging te krijgen in de ballon.... Open geknipt, leeg laten lopen, eruit gehaald en toen werd er weer even gevoeld.... Raar maar waar, 4cm ontsluiting!! Ballon werkte gewoon totaal niet mee en viel er niet uit. Heel gek bij 4cm dat ie nog muur vast zat!

Een half uur later werden mijn vliezen gebroken en kreeg ik een infuus. Deze werd om 9:00 aangezet (infuus) met weeen opwekkers. Elke keer kwam de arts langs en vroeg of ik al weeen voelde en elke keer voelde ik niets. De dosis werd elke keer omhoog gegooid, maar ik voelde maar niets... Heel vreemd vond de arts dat. Uiteindelijk om 12 uur hebben ze er iemand bij gehaald, want mijn infuus bleef ook continu errors geven. Werd dus even grondig nagekeken.... bleek dat het 'kraantje' op mijn infuus nog dicht zat!! Heb ik dus 3 uur voor niets gelegen :p Binnen 5 min kreeg ik hevige weeen! De dosis is toen ook gauw weer verlaagd!

Van 12 uur tot 4 uur heb ik met veel weeen gelegen, best heftig ook en continu, zonder pauzes van begin tot eind. Kwamen vrij rap achter elkaar. In die tussentijd kreeg ik potverdrie ook nog een hypo van mn suiker, dus was ik verplicht snel iets te eten (en dat tijdens mn weeen pfff!!). Ook voelde ik mij niet goed worden, ik had het zo warm... af en toe voelde ik mijn ogen weg draaien en dacht echt shit... ik ga van mijn stokkie hier door de warmte. Afijn... uiteindelijk heb ik toch om een epiduraal gevraagd. Man man man, wat een verademing. Ik heb toen van ongeveer 4 tot 6 gelegen met een epiduraal. Ik kwam even helemaal bij. Toen begonnen mijn pers weeen, maar ik had door de epiduraal niet genoeg kracht down under, dus werd deze uit gezet en moest ik wachten tot deze iets uitgewerkt was. Wel mocht ik met de pers weeen een klein beetje kracht geven om de baby nog iets lager te krijgen om de echte bevalling nog makkelijker te laten verlopen.

Om 19:13 mocht ik weer persen, om 19:30 was onze dochter Sophie geboren. 15 Minuten later kwam de placenta en alles eruit.

Om 20:30 werd Sophie gecontroleerd ivm mijn suikers. Haar waardes waren te laag, zo laag dat het apparaat het niet kon meten dus werd haar bloed naar het lab gebracht. Vrijwel meteen hadden we de uitslag, ONMEETBAAR LAAG. :( Ze werd meteen bij ons weg genomen om een infuusje in te brengen, in die tussentijd werd ze flink gevoerd om dr suiker omhoog te krijgen (20cc per keer, dus 40cc in totaal want ze kreeg 2 voedingen).
    Het lukte maar niet om een infuus in te brengen waardoor ze bijna 2-3 uur met dr bezig geweest zijn. Uiteindelijk was het gelukt in dr voetje. Handjes waren helemaal lek geprikt :(
    Na de twee voedingen was dr suiker gestegen naar 2.5 (2.7 moet een baby minimaal hebben), dus er was goede hoop. Infuus naald lieten ze zitten, maar ze hoefde nu niet naar neonatologie of aan het infuus en mocht lekker bij mama en papa blijven. Wel werd ze elke 3 uur gevoerd en kreeg ze extra voeding om dr suikers omhoog te gooien. Ze moest 24 uur ter observatie blijven. Gelukkig is alles helemaal goed gekomen na die 2.5, want alle andere metingen waren minimaal 2.8!

Nu zijn we ondertussen al 1,5 week verder en Sophie doet het hartstikke goed! Voeding was alleen even een groot drama. In het begin had ik totaal geen voeding in mijn borsten, maar haar voeding werd ook aangepast op dat ze borstvoeding kreeg. De kunstvoeding die ze kreeg was dus veel te weinig! Mevrouw was enorm afgevallen.... Ze had honger, bleef spugen, lag jankend nachtenlang wakker.... Uiteindelijk knoop door gehakt en gezegd we geven dr volledig kunstvoeding! Daarna was het echt een zalig kind.... geeft geen kik!!

Van de kraamzorg moesten wij nu om de 3 uur 110cc al geven (vandaag). Zondag was ze er voor het laatst, maar wij hielden ons netjes aan het schema. Mijn moeder hart wist al dat het veel te veel was voor ons kleine meisje... 7x100cc voeding zaten we gister op en ze at op een gegeven moment gewoon niet meer. Consultatie bureau gebeld en overlegd (anders krijg ik straks nog gezeik met hun!!!) en zelfs hun waren het met me eens dat het teveel was. Nu voeden we zodra ze er om vraagt of als er te veel tijd tussen de voedingen zit, dan maken we dr wakker (5-6 uur er tussen). Dit gaat perfect! Flesjes gaan goed leeg, ze plast heel goed en poep luiers hebben we ook nog tussendoor.

We kunnen nu dus eindelijk zeggen dat we nu echt genieten :)

Bekijk bijlage 467347

5. BellaDS

BellaDS Lid

2 mei 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @PMK

Wat een mooi verhaal om te lezen. Gelukkig is alles goed gekomen met jou en de prinses. Geniet er heerlijk van ze is prachtig!

6. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Pmk, het klinkt idd als een heftige eerste week. Wel fijn dat ze het zo goed doet op kv. Zo zie je maar dat je je eigen intuïtie moet volgen. Gaan ze nog een followup doen wb die lage suikerwaarde? Of is dat iets wat kan gebeuren omdat je zwangerschapssuiker had?

Gister had ik echt m'n dag niet. Heb ruzie lopen maken met m'n vriend, voelde me koortsig, had rugpijn, kortom, voelde me niet helemaal lekker. Vind het zo vaag dat dat dan vandaag als sneeuw voor de zon verdwenen is! Ik heb 3 katten, en de twee katers daarvan zijn altijd zo knuffelig als je je niet lekker voelt, das dan wel weer schattig. 1 van de katers weegt 9 kilo (grote kat, niet dik ofzo 😊) maar wil de hele tijd op schoot, of op m'n buik zitten... Heel praktisch 😄

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @BellaDS; Bedankt! We genieten nu echt optimaal! :)

@KAL: Het was een risico dankzij de zwangerschapsdiabetes. Sophie heeft (wat ik begrepen heb van de artsen) al die tijd extra insuline aangemaakt om mama te helpen zeg maar.... waardoor haar eigen suikers dus veel te laag zijn, omdat ze nu die dikke suiker boost van mama niet meer kreeg. Gelukkig was het binnen een korte tijd alweer goed :D
    Hier wou de poes ook altijd op mn buik... Legde dr dan altijd op mn schoot neer en uiteindelijk gaf ze het op en ging daar liggen :p

8. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Is toch wel een pittige start geweest voor Sophie, en voor jullie natuurlijk ook.
    Maar wat fijn te lezen dat ze het nu zo goed doet👍
    En ga lkkr verder genieten van jullie kleine meid.😊😉

9. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    He bah, dames, mag ik even van mij af klagen... Dacht vanochtend echt dat het was begonnen. Weeën, wel wat onregelmatig, maar wel hevig, kwamen vaker, op een gegeven moment opeens een klein half uurtje om de 4 minuten. Ik douchen, en nu ist weg... Baal zo....

Modra, ben benieuwd hoe het bij jou is? Heeft het bloedverlies nog wat gebracht?

10. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    @kal

Alles is goed gegaan ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ik cholestase had, enorm verhoogde leverwaardes en mijn bloeddruk was steeds hoger aan het gaan. Op maandagavond een ballon gehad, dinsdagmiddag weer 1. Woensdag zijn mijn vliezen gebroken om 10 uur (4 cm) om half 4 nog steeds 4 cm dus toen een ruggenprik gehad. Om iets over half 5 nog steeds 4 cm en toen heb ik keihard gejankt. Om 17.05 voelde ik een krampje en om 17.15 is onze zoon geboren zonder hulp van een arts. Hij is letterlijk afgeschoten haha, manlief heeft hem opgevangen. Wel veel naweeen gehad en nu heb ik helaas last van een donderwolk ipv een blauwe wolk (helaas een beginnende pnd) maar ben dolgelukkig met mijn 2 zoontjes!

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik lees hier nog wel mee zo af en toe, maar echt reageren doe ik niet meer. Komt mede omdat ik vorige week donderdag opgenomen ben in t ziekenhuis om te worden ingeleid en op 25 juli ben ik bevallen van een prachtige zoon. Hij is alweer 1 week oud dus! Ik kan me geen leven meer voorstellen zonder hem. Zo geweldig dat hij er eindelijk is!!

12. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Wensmama van harte gefeliciteerd met je zoontje!!
    Is alles verder goed gegaan?

13. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Nietverwacht: in 10 minuten tijd van een krampje naar je baby in je armen, gelukkig dat je man er was om de kleine op te vangen zeg:$

Heftig hoor een pnd, sterkte meis.

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Goedemorgen allemaal!

Er zijn alweer wat baby's ter wereld gekomen lees ik! Gefeliciteerd wensmama en nietverwacht!

@pmk: fijn dat Sophie het nu zo goed doet. Ze heeft inderdaad best een moeilijke start gehad zo te lezen. En goed dat jullie hebben gekozen voor kunstvoeding. Borstvoeding geven is prachtig, maar als het niet lukt lukt het niet. Uiteindelijk heeft Sophie meer aan een goede volle fles en een vrolijke mama;). Hoe voel jij je trouwens? Ben je al een beetje herstelt?

@kal: verschrikkelijk he, dat voorwerk! Ik heb nu ook al een paar keer gehad dat ik dacht "het kon wel eens begonnen zijn", en dan zakte het weer af :(. Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe het met modra is, ze is aardig stil! ;)

@nietverwacht: jeetjemina, dat klinkt heftig! Krijg je wel hulp voor je beginnende pnd? Hopelijk zet het niet door en krijg je gepaste hulp om optimaal van je mannetjes te kunnen genieten. En op tijd aan de bel trekken als het je teveel wordt he!

@wensmama: geniet ze! Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!

@hier: vandaag uitgerekend!! Zo apart, je leeft al die maanden naar een bepaalde datum toe en dan blijkt het een doodnormale dag te zijn haha:D. Tenminste vooralsnog ga ik ervan uit dat het vandaag niet gaat gebeuren. Gisteravond weer wat gemene krampen gehad die uiteindelijk niet hebben doorgezet. Verder voel ik me redelijk, wel wat pijntjes natuurlijk maar niet extreem. Ben wel gewoon zat van het wachten. Als er dinsdag nog niks is gebeurd dan word ik gestript bij de vk. Afwachten maar.. :)

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik lees alles mee hoor, maar weinig te melden! Gister heeft de gyn gecheckt op evt ontsluiting, maar nog niks. Bmm ook nog ver te zoeken ;)
    Gefeliciteerd aan iedereen die al bevallen is, vanaf nu komen de echte augustusbabies!

16. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @SYRV en KAL: Hopelijk zetten die gemene voorweeen een keer door. Je wil natuurlijk niet continu met pijntjes lopen als het tot helemaal niets lijdt ;)

@Modra: Ik ben ook wel benieuwd hoe het met je gaat!

@SYRV: Aardig hersteld, maar merk wel dat ik nog niet 100% ben. Als ik te veel op een dag heb gedaan heb ik 's avonds enorm last van mn buik (menstruatie krampen). Moet het dan toch echt rustiger aan doen op de dag wil ik die niet hebben. Alleen het slapen blijft natuurlijk een puntje, omdat ik nu gebroken slaap en ben geen ster in gebroken slapen. Ik val namelijk van mezelf moeilijk in slaap (altijd al gedaan), dus voor ik dan eindelijk weer in slaap gevallen ben komt Sophie niet veel later alweer voor dr flesje ;) Ach, het gaat goed! Ik neem gewoon mn rust zodra het kan. Verder heeft mn vriend nu nog 1 week vakantie dus daar maak ik ook nog even gebruik van ;)

17. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Gefeliciteerd aan alle juli-mama's! Ben ook w benieuwd of Modra daar al bij zit?!

hier vol ongeduld aan het wachten, maar nog nauwelijks klachten... eerste en tweede kwamen met 39 +3 en +4, dus dit is wel nieuw voor ons ;)

ps zit op telefoon nu, en geen echte puf voor uitgebreide reactie. Hopelijk snel weer.:)
    Wel erg.leuk om al jullie belevenissen mee te lezen al!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heeeeel herkenbaar, mopper zo op de kids en loop mezelf in de weg. Wil zwanger blijven maar ben tegelijk nu wel klaar met de dikke buik, niet lekker in bed liggen of ergens zitten etc ;)

19. KoosAtillaLuna

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hallo dames!! Even een kort berichtje van mij! Vanmorgen om 07:16 bevallen van een prachtige dochter! Het was een helse bevalling en uiteindelijk is ze met de vacuümpomp gehaald na bijna 24 uur echte weeën. Maar het was het waard! Het is echt een popje om te zien! Helemaal verliefd! Later wanneer we weer thuis zijn typ ik het hele lange verhaal!

20. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Gefeliciteerd KAL! De eerste augustus mama dus?! klinkt heel pittig, maar nu lekker genieten van elkaar! Hoe heet je dochter eigenlijk?:)

Deel Deze Pagina