1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Meiden!

Even bliksembezoekje. Meer volgt wanneer ik er even de tijd voor heb. Heb nog niet echt bijgelezen... Wel even gescand en zag dat er al meer kindjes geboren zijn; Van harte gefeliciteerd! :D Ik reageer nog op iedereen even echt en zal dan ook de posts even echt lezen.

Wij zijn 30 juli, de uitgerekende datum de trotse ouders geworden van S.ijmen, een zoon! :D Ik ben thuis bevallen, uitgebreid verhaal volgt nog, ik ga nu borstvoeding geven! ;)

Liefs!

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Gefeliciteerd Modra, geniet!!!

3. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Van harte modra met jullie zoontje!!!

4. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd modra!!

5. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Jaaa, toch he Modra, een juli baby! leuke naam! Van harte gefeliciteerd en nu genieten van elkaar! Ben benieuwd naar je hele bevallingsverhaal, thuis en met dat bed beneden? maar geen haast hier hoor :):cool:

6. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Gefeliciteerd modra!!

Ik word wel een beetje jaloers iedere keer als ik hier lees hoor! Jullie hebben bijna allemaal al jullie kleintjes in jullie armen! Onze dame vindt het wel prima binnen geloof ik! Ik heb ook zo goed als geen voorwerk:(
    Moet vanmiddag weer naar de vk, en als ik al wat ontsluiting heb gaat ze me strippen. Ik hoop dat dat lukt en de bevalling in gang zet.

7. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Same here SYRV, ook wachtende nog. Wel flinke weeen gehad en slijmprop verloren. Zometeen controle afspraak...sterkte ook voor jou nog even en hopelijk doet het strippen wat!!!

8. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Bij het strippen zijn mijn vliezen per ongeluk al gebroken. Nu moet het snel goed op gang gaan komen, dus ben heel hard aan het duimen. Voorlopig is het weer hartstikke rustig qua weeen...:(

Hoe gaat het bij jou SYRV?

9. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Gefeliciteerd Modra! Wat leuk een zoon!!

Kan t me voorstellen Tatie en syrv.

Spannend hoor Tatie!!

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wauw tatie, meen je niet! Dus jij hebt ook de zekerheid dat je de kleine over niet al te lange tijd in je armen hebt! Spannend zeg!

Ik moet eind van de middag pas. Ik heb wel de hele dag al wat lichte krampen, maar nog niet noemenswaardig. Ben benieuwd!

11. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    3 cm viel me tegen, maar nu wel echte weeen. Tis begonnen.

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Sterkte Tatie! en succes!

SYRV hoop dat het bij jou ook snel zal gebeuren ;)

Modra; GEFELICITEERD!!

13. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Spannend tatie!!! Heel veel succes!!

14. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Gefeliciteerd modra!!

Tatie! Heel veel succes! Had de strippoging sowieso succes 😋

Hier, ik heb stuwing... Nou had ik al een behoorlijke cupmaat, maar nu helemaal! Jemig zeg! Zijn echt ballonnen! 🙀

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Modra gefeliciteerd!!!!

Tatie zet ze op meis!!!

16. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Spannend tatie!
    Steven: hoe was het bij de verloskundige?
    Ik heb ook nog helemaal nog geen voorwerk gehad helaas. Mag morgen weer nr de verloskundige, hoopt dat ze ook kan strippen. En als dan "per ongeluk" ook de vliezen breken lijkt me dat top #ikwilmnbabyvasthouden

17. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #3717 Modra, 4 aug 2015
    Laatst bewerkt: 4 aug 2015
    Hé meiden,

Nu even tijd voor een uitgebreider verhaal. :)

PMK: Wel vervelend dat ze dat niet opengezet hebben... En je een hele tijd voor niets zat te wachten..! Klinkt wel pittig met je suikers, om dan een hypo te hebben op zo'n moment. En wat sneu van Sophie haar suikers zeg... Dat breekt dan echt je hart als mama van zo'n hummeltje.
    En dat klinkt wel heftig hoor met de voeding en hoe dat ging... Blij dat jullie met kunstvoeding het hebben kunnen oppakken! Fijn dat ze het nu goed doet!!
    En pittig hè die gebroken nachten... Hier ook hoor, ben doodmoe.

@Nietverwacht: Naar van de PND...Hoop dat jullie je weg erin vinden, sterkte!

Wensmama: Gefeliciteerd! :D

KAL: Van harte meid! :D Poeh hé... Jij zult ook op zijn dan! Super fijn dat je popje er nu is. ;)

Gefeliciteerd MamaNiess! :D Super!

Voor de dames die nog wachten: Ben benieuwd wanneer jullie komen en snap het heel goed, was er ook echt klaar mee op het eind. Hoop dat jullie snel mogen bevallen!

Syrv: Jaa balen dat het zo lang duurt... Hoop dat het strippen helpt! Ook voor jou Elita!

Tatie: Heel veel succes, voorspoedige bevalling gewenst!!

Nog even mijn bevallingsverhaal:

29 juli de hele dag wat krampjes gehad, wat bloedverlies, wat krampjes... 'S avonds begonnen er een beetje (voor)weeën te komen, maar om de 40 minuten ofzo... De hele nacht heb ik om de 10 minuten ongeveer (voor)weeën gehad ik heb geen oog dichtgedaan omdat het zeer deed. 'S ochtends is mijn man thuisgebleven. De weeën kwamen toen wel steeds sneller en regelmatiger...

Om een uur of 11 is de vk langs geweest: 2/3 cm, tegen de actieve fase aan... De meeste weeën waren nog te doen, maar soms zat er een heel heftige tussen.

Om een uur of half 2 kwamen ze weer langs: 5 cm nu. Toen ze er was kwam er nog een wee waarbij ik over moest geven... De weeën waren inmiddels wel behoorlijk en erg pijnlijk ook en ik vond het heel erg moeilijk er mee om te gaan en schoot ook in hyperventilatie. Vk gaf nog wat tips aan mijn man, ik moest die buikademhaling maar ik vind dat zo moeilijk...

Verloskundige zei dat 5 cm ontsluiting meer was dan ze had verwacht, dus dat het best snel ging. Gewoonlijk zou ze over 3 uur weer komen, maar omdat het vlotter ging dan verwacht zou ze nu over twee uur weer terug komen. Kraamzorg ook gebeld.

Toen ze weg was kwamen de weeën eigenlijk non-stop achter elkaar. Mijn man kon geen seconde bij mij weg en het was haast geen doen. Ik heb volgens mij na een halfuur oid gezegd bel maar, dat ze nu komt want ik trek het niet en ik kreeg toen ineens ook persweeën al...

Kwart voor drie was de vk er weer, ik had toen volledige ontsluiting, ze ging mijn vliezen breken zei ze. Ze ging haar spullen pakken maar hoefde toen mijn vliezen ook al niet meer te breken... Splutsj! Ik mocht toen een beetje mee gaan persen met de persweeën... En vrij vlot erna mocht ik echt volop mee persen. De kraamzorg kwam in de persweeën ook aan. Om 15.43 is Sijmen geboren. Volgens de verloskundige ging het laatste stuk heel vlot. Lange aanloopfase, goed geperst en met een halfuur persen was hij er, waar het blijkbaar de meeste eerste bevallingen langer duurt. Nou, ik vond het wel lang genoeg. :) Toen ze eenmaal zeiden dat ze het hoofdje zagen duurde het mij veel te lang nog haha. :p

Mijn man zei tijdens het persen: Nu eens kijken wie er gelijk had, omdat hij een meisje dacht en ik een jongetje. ;) Toen zei de verloskundige: Ik denk een jongetje, omdat die tijdens het persen stilliggen en meisjes bewegen. En ze had gelijk. ;)

Mijn man heeft Sijmen aangepakt, hij begon meteen te huilen. Nageboorte kwam vlot. Na een halfuur zoog hij al aan de borst. Ik heb drie hechtingen. Twee heel kleintjes en een wat grotere. En helaas erg last van aambeien... Maar vooruit. Het gaat al met al iedere dag wat beter! En Sijmen doet het hartstikke goed. :D Bedankt voor de felicitaties!

Het is een prachtig, hoogblond mannetje, zal binnenkort even een foto doen! Ik geef hem borstvoeding. Op de derde dag was hij wel 7 procent afgevallen...Precies de grens waarop we moesten bijvoeden. We moesten dan een beetje kunstvoeding bijgeven. Maar ik wilde dat eigenlijk echt niet, omdat ik zo graag wilde borstvoeden volledig. :( Maar toen mocht kolven ook, maar dat zou wel extra vermoeiend voor mij zijn. Dus dat hebben we gedaan... Ik had toevallig een kolf al in huis, geleend van mijn zus. Steeds bijgekolfd, was nog wel even spannend of het genoeg zou zijn... Maar de volgende dag was Sijmen maar liefst 100 gram bijgekomen! :D Terwijl 150 gram per week de norm was. ;) Was wel heel opgelucht toen. Nu mogen we voeden op verzoek, hoeven ook niet meer bij te voeden. Wel om de 3 uur voeden, 's nachts mag er max 5 uur een keer tussen zitten. Het is wel donders vermoeiend zo'n kleintje, borstvoeding, visites erbij, je dag vliegt weg. Ik heb eigenlijk haast geen moment voor mezelf, maar het is het allemaal waard. We zijn ontzettend trotse ouders! Het is super. Hij is zo mooi. We hebben een heel fijne kraamzorg dus dat is ook heel fijn. :)

Oh en stuwing... Jaaaa heb ik ook! Ik heb ook gigantische borsten en pas al mijn shirtjes van eerder niet meer omdat ze allemaal te kort zijn alleen al... Gezien mijn borsten zo groot zijn. Pf...
    Borstvoeding geven is trouwens wel wat pijnlijk voor mijn tepels. Vooral die toeschietreflex, autsj. En ik heb al tepelkloofjes... Nu zalfje voor, hopen dat het wat beter wordt.

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hahaha ik had hier ook enorme memmen... zag ineens op cup G :O Gelukkig nu wel weer geslonken en het harde is er ook weer vanaf :) Duurde een paar dagen bij mij!

Modra prachtig verhaal ook om te lezen. Fijn dat de bevalling zelf voorspoedig ging en snel. Ik kreeg inderdaad ook hetzelfde te horen dat de eerste veel langer duurt om eruit te persen :p Dus onze oer krachten hebben die kleintjes gewoon naar buiten geduwd haha ;) Aambeien helaas ook hier... geen pijn erin gelukkig, maar ben bang dat ik ze niet kwijt ga raken :(

Ben benieuwd naar Tatie! Echte weeen waren begonnen, zou ze dr kleintje al in haar armen hebben?

19. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Tadaa!

Bijgevoegde bestanden:

20. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bevallen
    Typfoudt, ♥ meisje!, 28 Juni om 21:00 (33+4)
    Famke1989, ♥ jongen!, 4 Juli om 23:10 (34+3)
    IlonavanH90, ♥ jongen!, 7 Juli om 21:40 (35+4)
    Sierra, ♥ jongen!, 17 Juli om 11:26 (37+1)
    PMK, ♥ meisje!, 19 Juli om 19:30 (38+2)
    Nietverwacht, ♥ jongen!, 22 Juli om 17.15 (38+1)
    Tazzy, ♥ meisje!, 23 Juli om 12:33 (38+4)
    Wensmamma, ♥ jongen!, 22 Juli (38)
    Modra, ♥ jongen!, 30 Juli om 15:43 (40)
    MamaNiess, ♥ meisje!, 31 juli (38+3)
    KoosAtillaLuna, ♥ meisje!, 1 Augustus om 7:16 (39)

Totalen geslacht:
    6 ♥ jongens
    5 ♥ meisjes

Bevallingswachtbankje

1 Augustus
    1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

6 Augustus
    6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing!

13 Augustus
    13. Rhea90 - ♥ meisje!
    13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje!

15 Augustus
    15. Sillemie, 26 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!
    15. BellaDS, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

Totalen geslacht:
    5 ♥ jongens
    7 ♥ meisjes
    1 ♥ Verrassingen

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

Deel Deze Pagina