Bevallen Typfoudt, ♥ meisje!, 28 Juni om 21:00 (33+4) Famke1989, ♥ jongen!, 4 Juli om 23:10 (34+3) IlonavanH90, ♥ jongen!, 7 Juli om 21:40 (35+4) Sierra, ♥ jongen!, 17 Juli om 11:26 (37+1) PMK, ♥ meisje!, 19 Juli om 19:30 (38+2) Nietverwacht, ♥ jongen!, 22 Juli om 17.15 (38+1) Tazzy, ♥ meisje!, 23 Juli om 12:33 (38+4) Wensmamma, ♥ jongen!, 22 Juli (38) Modra, ♥ jongen!, 30 Juli om 15:43 (40) MamaNiess, ♥ meisje!, 31 juli (38+3) KoosAtillaLuna, ♥ meisje!, 1 Augustus om 7:16 (39) Sillemie, ♥ meisje!, 3 augustus Mrs O, ♥ jongen!, 3 augustus Tatie, ♥ meisje!, 4 augustus Rhea90, ♥ meisje!, 10 augustus om 02:21 Totalen geslacht: 7 ♥ jongens 8 ♥ meisjes Bevallingswachtbankje 1 Augustus 1. SYRV, 25 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 13 Augustus 13. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. BellaDS, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! Totalen geslacht: 4 ♥ jongens 4 ♥ meisjes 1 ♥ Verrassingen Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Hee meiden! Alweer even geleden dat ik reageerde, ik kwam er gewoon niet echt aan toe. @Sierra: Kan me voorstellen dat je daar enorm van schrok! Wat naar zeg. Gelukkig gaat alles goed! En wat fijn dat je je lichamelijk zo goed voelt! @Syrv: Wat balen zeg dat het strippen niet hielp... Kan me voorstellen dat je er goed klaar mee bent! Ook wat betreft de lieve berichtjes... Was alles goed in het ziekenhuis? Of heb je misschien inmiddels nieuws? Ik hoop het! @Sillemie: Van harte gefeliciteerd! Wel spannend geweest nog! Fijn dat jullie weer lekker thuis zijn. Hele fijne tijd gewenst! @Elita: Balen dat strippen er nog niet in zat... @Tatie: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van N.ora! @Kal: Bedankt voor je bevallingsverhaal! Heftige bevalling zeg... Hoop dat je voorspoedig herstelt. Hoe gaat het nu? En wat fijn dat ze zo'n schatje is! @Mrs O: Van harte gefeliciteerd! Bij jou ook wel even spannend... Gelukkig alles goed gegaan! Hoop dat je goed herstelt. En die aambeien worden wel minder! Ik heb er nu, 10 dagen later al bijna geen last meer van terwijl ik dat eerder haast niet voor mogelijk hield. Hoop dat dit ook voor de andere geld. @Tazzy: Prachtig! @Rhea: Van harte! Dat is heel snel gegaan zeg! Was wel jouw eerste kindje toch? Succes aan alle wachtenden! Hoop dat jullie snel je beebje in je armen ipv in je buik hebben! @Hier: Hier gaat het eigenlijk heel goed. S.ijmen groeit goed, ik voel mij lichamelijk best heel goed. De borstvoeding is goed op gang. Ik had echter erg last van tepelkloofjes... Voeden was pijnlijk en werd steeds pijnlijker. Daarbij clustert hij iedere dag een periode... Dan ben ik 3/4 uur alleen maar bezig met hem voeden en verschonen. Heel zwaar en heel pijnlijk met die kloven... Ik was vrijdag begonnen met hem heel bewust aan te leggen, kwam er achter dat ik het verkeerd deed, hij pakte vaak alleen de tepel en niet de hele tepelhof... Daar werd het wel een beetje beter van. Maar nog steeds pijnlijk, dus vrijdag lactatiekundige gebeld die gelukkig zaterdag langs kon komen! Veel tips gekregen, goed leren aanleggen, verschillende houdingen geleerd. Heel fijn, het gaat nu een stuk beter. Ze heeft ook goed naar S.ijmen zijn mondje gekeken etc. Het bleek dat hij een hoog gehemelte heeft, zijn tong niet ver kan uitsteken en een wat diepe kin heeft. Allemaal niet verontrustend oid en hoeft ook niets aan gedaan te worden, maar het kan het aanleggen wel bemoeilijken. Vandaag voor het eerst met hem naar de supermarkt geweest. 10 min rijden, drie kwartier ofzo bezig geweest met boodschappen, kruidvat etc. We zijn vertrokken nadat hij gevoed was en hij sliep eigenlijk de hele tijd. Maar op de terugweg werd hij wakker en was het hard huilen. Zo sneu want je kunt er niets aan doen. Gelukkig maar tien minuutjes rijden. Vind het wel spannend met hem weg te gaan. As zaterdag wordt mijn nichtje 7, maar ze wonen op 3 kwartier rijden, dus dat zie ik toch eigenlijk niet zitten... Dan zouden we als hij huilt onderweg al moeten stoppen om te voeden, maar dan zijn we zo een uur verder... Hoe hebben jullie dat? Zijn jullie al met de beebjes de deur uit geweest?
Modra: wat fijn dat S goed groeit. Herken het probleem met aanleggen en de tepelkloofjes. Bij mij hielp medela purelan crème, het was met 2 dagen weg. Ik ben hier gestopt met borstvoeding of iig het aanleggen ik kolf wel af. Maar ik heb gewoon niet genoeg voor hem. En het putte mij compleet uit, en mason werd er ook heel onrustig en gulzig van en deed mij elke X pijn. Dus hij krijgt nu gemengd kv en mm. Wel knap hoor, toch bijna een uur weggeweest en dat voor de 1e X. Als je het niet aandurft naar je nichtje, zou ik het ook niet doen. Zal vast wel begrip voor zijn en al die indrukken voor zo een kleintje is ook niet niks. Hier gaan we regelmatig naar buiten even lkkr wandelen. En gaan over 2 weken richting Emmen naar mijn opa, maar wij wonen in den haag. Is dus ruim 2 uur rijden. Ben voorzichtig aan het oefenen voor mezelf en mason om het die tijd te overbruggen, tot nu toe gaat het hartstikke goed zijn zondag in Rotterdam (bij een vriendin op kraamvisite) geweest, enzo gaan we steeds verder en langer weg.
Rhea gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hier wel met beebje de deur uit, maar zij komt echt minimaal na 3 uur weer voor een voeding. Dus geef haar vaak voeding voor we weg gaan, dan weten we (tot nu toe) zeker dat we goed zitten. Gister ook ongeveer een uur a 1,5 uur weg geweest. "Even" richting de kruidvat haha. Kost ineens wel veel meer tijd om mezelf klaar te maken om op pad te gaan Morgen ook naar het ziekenhuis, de chirurg om de galblaas verwijdering te bespreken. Ze moet dan mee omdat we dan geen oppas hebben, en sowieso vind ik het voor een korte afspraak een beetje onnodig om een oppas te regelen. Alleen voor de operatie dag en herstel moet ik wel even iemand regelen voor overdag, of mijn vriend moet vrij kunnen krijgen maar dat zal wel niet.
Even ego lieve dames! Vorige week ben ik bevallen van een gezond meisje! Dinsdag opgenomen om te primen, zodat ik ingeleid kon worden. Ik trok de spanning en onzekerheid nmlk niet meer mentaal gezien. Die dag dus 2x 2 pilletjes gehad om de bmm verder te verweken/te laten verstrijken. Van dinsdag op woensdag nog best redelijk geslapen int zkh. Woensdagochtend hebben ze om 10 uur mijn vliezen gebroken en het infuus met weeënopwekkers gestart. Dat sloeg gelijk goed aan en al snel was het best heftig. Om 13 uur nog even onder de douche gaan zitten en om half 2 getoucheerd. 5cm, wat ik best teleurstellend vond. Ik heb toen gevraagd om een ruggenprik omdat ik de heftigheid van de weeën en vooral de snelheid waarmee ze elkaar opvolgden erg zwaar vond. Ze durfden het echter niet aan om me naar de anesthesist te sturen, dus ik mocht geen ruggenprik. Wel kreeg ik een morfinepompje waardoor ik tussen de weeën door iets beter kon ontspannen. Het ging toen supersnel, om 14:54 mocht ik gaan persen, om 15:00 is N. geboren en zagen we gelijk dat ze gezond was. Ze heeft ruim een uur bij me gelegen voor ze dr gecontroleert hebben, ze plaste me gelijk al onder en hapte ook nog eens gelijk aan. Om 15:23 is mn placenta "geboren". Geen hechtingen oid, heerlijk! Wat een verschil met de hele bevalling van B., echt in geen enkel opzicht te vergelijken! Om 19:00 lagen we zelfs al in ons eigen bed, echt heerlijk. Al met al dus een heftige, maar snelle bevalling, veel naweeën enz, maar wat een roze wolk, ze is gezond, en prachtig!
Gefeliciteerd bloesempje met jullie dochter!! En wat een opluchting dat ze gezond is. Lkkr genieten op je roze wolk.
Ik ben 11-8 om 3.09 geboren van zoon J.oris. Heftige bevalling geweest. 10-8 vanaf 3.30 rommelen, 715 vliezen gebroken, 12 h weeen, 14h 4 cm,1630 5 cm,1830 5-6 cm en weeenstorm met kamelenweeen dus gevraagd om ruggenprik. Door drukte op ok konden ze dat niet direct doen en zou er tenminste 45 min wachttijd zijn dus toen remifentenyl gehad. Uiteindelijk 2.5-3H na aanvraag ruggenprik gehad had voor de ruggenprik 7 cm en om 2230 9 cm. 0030 volledig ontsloten maar geen weeen meer dus stimulatie gestart. Daardoor pas om 2 uur kunnen starten met persen en een uur later werd J mrt een knip geboren (knip wegens tragere hartslag en feit dat ik begon in te scheuren). J had een goede start. Placenta kwam niet los, 3 l bloedverlies gehad en naar ok gegaan voor placentaverwijdering en de knip is toen gehecht. Om 6h terug op verloskamers. Nu vandaag maar huis gegaan met met enkele dagen strikte bedrust en ijzertabletten. Het echte genieten is sindsdien begonnen
Hoi allemaal! Hier ook goed nieuws. Wij zijn op 8 augustus ouders geworden van een mooie flinke dame van 4388 gram! De bevalling was ontzettend heftig. Ik werd zaterdagochtend ingeleid, en had al snel behoorlijk pijnlijke weeën. De ontsluiting ging erg snel en met 5 cm wilde ik graag een ruggenprik. Deze niet gekregen omdat ze het nog even aan wilde kijken. Al snel had ik 8cm ontsluiting en was het te laat voor een ruggenprik. Toen ik mocht persen bleek dat ze net als onze zoon in sterrekijkerpositie lag. Ik heb anderhalf uur moeten persen maar helaas lukte het niet en is onze dochter met de vacuümpomp gehaald. Gelukkig ging het met haar meteen heel goed. Ik bleef helaas bloeden en ben met spoed naar de OK gebracht en geopereerd. Uiteindelijk bijna 2 liter bloed verloren en de volgende dag een transfusie gehad. Gelukkig voel ik me eigenlijk heel goed alweer, en is bij ons het genieten ook begonnen!
Gefeliciteerd! Syrv, heftige bevalling hoor! Wat vond jij van de vacuümpomp? Ik schrok zo van de kracht die de gyn moest gebruiken! Uiteindelijk natuurlijk wek blij dat het met de vacuümpomp kon en dat het geen keizersnee moest worden, maar je hoort altijd wel nare verhalen over de vacuümpomp...
Gefeliciteerd syrv! Klinkt ook als een heftige bevalling. Hoop dat je ondanks het bloedverlies nu thuis toch kan genieten ( en voldoende kan rusten). Genieten nu! Kom op voor de laatste babys! Hopelijk komen ze snel!
Bevallen Typfoudt, ♥ meisje!, 28 Juni om 21:00 (33+4) Famke1989, ♥ jongen!, 4 Juli om 23:10 (34+3) IlonavanH90, ♥ jongen!, 7 Juli om 21:40 (35+4) Sierra, ♥ jongen!, 17 Juli om 11:26 (37+1) PMK, ♥ meisje!, 19 Juli om 19:30 (38+2) Nietverwacht, ♥ jongen!, 22 Juli om 17.15 (38+1) Tazzy, ♥ meisje!, 23 Juli om 12:33 (38+4) Wensmamma, ♥ jongen!, 22 Juli (38) Modra, ♥ jongen!, 30 Juli om 15:43 (40) MamaNiess, ♥ meisje!, 31 juli (38+3) KoosAtillaLuna, ♥ meisje!, 1 Augustus om 7:16 (39) Sillemie, ♥ meisje!, 3 augustus Mrs O, ♥ jongen!, 3 augustus Tatie, ♥ meisje!, 4 augustus Bloesempje, ♥ meisje!, 5 augustus om 15:00 SYRV, ♥ meisje!, 8 augustus Rhea90, ♥ meisje!, 10 augustus om 02:21 Elita, ♥ jongen!, 11 augustus om 03:09 Aowyn, ♥ jongen, 13 augustus om 22:02 Totalen geslacht: 9 ♥ jongens 10 ♥ meisjes Bevallingswachtbankje 2 Augustus 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv - ♥ Verrassing! 15 Augustus 15. BellaDS, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! Totalen geslacht: 2 ♥ jongens 2 ♥ meisjes 1 ♥ Verrassingen Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Ja ze gebruiken echt grof geweld met de vaccuumpomp he? Ik heb bij mijn zoontje ook de vaccuum gehad, dus ik was er al bekend mee. En eerlijk gezegd heb ik het bij beide bevallingen niet echt heel bewust mee gekregen. Ik was allang blij dat na meer dan 1,5 uur persen de baby eindelijk geboren werd. Maar elke keer als ik een vacuüm verlossing op tv zie bijvoorbeeld, dan vind ik het er enorm naar uit zien.. Heeft jullie dochter er last van gehad? Onze zoon had er erg veel last van, echt een punthoofdje en enorm misselijk. Maar onze dochter heeft er gelukkig geen last van gehad.
Nou, ze leek er geen last van te hebben, maar ze wil nu niet zo graag op d'r rug liggen. Dus ik ga een deze dagen even bellen met een osteopaat. Kijken of die wat kan betekenen. Zij schijnen dingen te masseren waardoor ze weer kunnen ontspannen. Ben heel benieuwd. Laatste paar dagen heeft ze ook enorm veel last van krampjes. Ze raakte helemaal overstuur ervan. Kregen d'r ook niet meer in slaap. Dus helemaal oververmoeid, waardoor ze ook die fysiologische prikkel van de darmen die nog in ontwikkeling zijn niet goed kunnen verwerken. Dus heb van vrienden een draagdoek gekregen, soms wordt ze daar rustig in, soms juist helemaal niet. Maar die paar keer dat ze er rustiger van is geworden heeft er wel voor gezorgd dat ze even geslapen heeft, waardoor ze niet zo overstuur meer raakt. Heel zielig is dat joh... En dan kan je ook niets doen om te troosten. Verder gaat t heel goed hier! Begin al goed te herstellen. Kan nu alweer 2x op een dag een rondje lopen. Hb was nog wel te laag, maar wel hoger dan toen ik nog int ziekenhuis lag. Hoe ist met de rest? Het is zo stil hier nu wie moet er nog bevallen?
Aowyn gefeliciteerd met jullie zoontje! KAL: lkkr zeg dat je je zo goed voelt 👍 En een osteopaat kan idd echt helpen. Zelf hele goede ervaringen mee, probeer vl ook zover te krijgen maar die is eigenwijs haha. Ik hoop dat het je dochtertje ook goed zal doen, baat het niet schaden doet het zeker niet. Ben ook wel benieuwd wie er nog moeten bevallen😁. En vraag me af hoe het met juffie is? Hier gaat alles goed, mason huilt amper alleen als de voeding te lang op zich laat wachten😏 verder is het zo een tevreden ventje. Hij begint s'nachts ook door te slapen zo een 6 à 7 uurtjes aan een stuk door. Niet elke nacht maar er lijkt een nacht ritme te ontstaan. Verder gaat het met mij zelf ook hartstikke goed, heb helemaal geen last gehad van me keizersnede. Liep na 2 weken alweer lekker te rommelen in huis, en bij mooi weer lekker aan de wandel met zijn 3tjes. Oh ja en wat gaan de weken snel!! Mason is vandaag alweer een maand oud😊