1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Goed dat jullie al die herinneringen hebben gemaakt en bewaard, zo waardevol!
    En niemand zal ooit zijn plaats in nemen! Zijn plaatsje zal altijd leeg blijven. Zo herkenbaar! Zelfs nu we zo snel na B.☆ zn overlijden een 2e kindje hebben gekregen is het gemis en het verdriet niks minder, de leegte zal altijd blijven denk ik.
    Fijn dat je er met je man wel goed over kunt praten, heel belangrijk! Nogmaals heel erg veel sterkte, ik hoop dat je van je omgeving en van hezelf de tijd en ruimte krijgt om deze klap te verwerken voor zover dat kan en het een dierbaar plaatsje in je leven te geven. Klinkt enorm cliche, maar ik kan het niet anders verwoorden

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Woorden schieten tekort, ik vind het echt zo verschrikkelijk voor jullie. Wat een nachtmerrie maken jullie door. Heel veel sterkte xxx

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bella, wat afschuwelijk... Heel, heel veel sterkte met dit onbeschrijfelijke, immense verlies...

4. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik blijf met tranen in mn ogen de berichten van Bella lezen :( Je klinkt in ieder geval heel sterk lieverd, al denk je zelf van niet. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst. Zoals Bloesempje al zei, zal dit verdriet nooit echt weg gaan... Het zal alleen iets beter worden. Hopelijk vinden jullie je troost.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met iedereen ?

6. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Hier gaat alles goed
    Mason groeit als kool, hij woog vanmorgen 5010 en is 58,5 cm:D
    Hij is zo lief rustig en makkelijk. We hebben gewoon tijd voor ons zelf.
    Hij heb vandaag zijn eerste vaccinatie gehad.
    En dat heeft ie zo goed gedaan maar eventjes gehuild en daarna lkkr bij mama in de armen in slaap gevallen.

over 5 weken alweer aan het werk klinkt nog ver weg. Maar de tijd vliegt.;)

steken jullie mannen ook minder energie in de verzorging van de kleine dan wat je graag zou willen.
    En hoe betrekken jullie de papa er bij?

Hoe is het verder met jou elita?

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier a.s. donderdag de eerste vaccinaties... ben benieuwd! Hoop dat Mason geen koorts krijgt er van.., dat hoop ik ook alleen maar bij Sophie!

Verder gaat het hier allemaal eindelijk een beetje de goede richting op. Ze poept eindelijk weer (ze heeft enorm verstopt gezeten, met alle gevolgen van dien) en ook eindelijk geen pijn meer er bij. Verder groeit ze ook goed, zit nu in maatje 62 (soms nog 56, ligt aan de winkel!). Hoe zwaar en hoe lang zal ik waarschijnlijk donderdag weer horen ;)

Hier ook een papa die minder erin steekt, maar dat komt omdat hij werkt natuurlijk. 's Nachts laat ik hem slapen en ga ik er uit, overdag doe ik dr natuurlijk ook omdat hij er dan niet is... Zodra hij thuis komt en gedoucht heeft is het eerste wat hij doet even met onze kleine meid zitten :) Dan soms nog een flesje etc, maar ik vind het wel prima zo :)

8. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Tot zover heeft mason nog geen koorts gekregen, hij is alleen wat hangerig. Wil veel bij ons liggen. Al heb ik hem net in zijn bedje gelegd en even laten huilen nog geen 10 minuten later is ie toch in slaap gevallen, anders zit ik de hele nacht met hem op.
    Succes donderdag en hopelijk valt het voor Sophie ook mee.

Ahh naar zeg dat Sophie zo verstopt heeft gezeten hoeveel tijd zat ertussen?

Heb ik idd ook verschilt echt enorm qua merk/winkel.
    Van bovenkleding past hij 56 nog maar van broeken heeft hij echt 62 nodig😄.

Hier werkt papa ook veel maar ik vind het ook belangrijk dat hij met hem knuffelt en bezig houden als hij wakkere momentjes heeft.
    Bedoel hier niet mee dat hij helemaal niks met hem doet hoor.
    Maar het mag van mij wel meer, ook omdat mason er zo zichtbaar van geniet als papa gek met hem doet.

Maar goed er moet uiteraard ook gewerkt worden.

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier gaat het ook prima. Fenna doet het goed is al flink gegroeid en komt ook zo langzamerhand in maatje 62 uit al past ze ook nog in 56 hoor, ligt echt aan het merk. Verder slaapt ze door in de nacht, gaat om 22.00 uur naar bed na de laatste fles en komt dan tussen 6.30 en 7.00 uur!! Heerlijk!!
    Hier ook een papa die beduidend minder doet hoor. Hij knuffelt heus met Fenna maar waar ik uren met haar bezig kan zijn en op de arm kan hebben is hij er na een minuut of tien wel klaar mee, zeker als ze huilerig is hahaha. Ook qua verschonen en flesjes geven ben ik eigenlijk degene die dat allemaal doet. Hij doet het wel hoor maar als ik in de buurt ben dan eigenlijk niet. Zo is hij er ook geen een keer snachts uitgeweest toen ze nog kwam om een flesje, geen onwil hoor maar uit zichzelf gebeurd dat niet. Komt denk ik bij de papa's straks als ze wat ouder worden, ze kunnen er gewoon nu niks mee denk ik en dat getut wat mama's wel kunnen dat hebben papa's gewoon minder

10. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hier gaat ook alles prima! F. Is een druk meisje ;) haar armen bewegen constant, dus ze slaat zichzelf wakker... Het heeft ons al heel wat slapeloze nachten bezorgd... En z heeft heel erg last van eczeem. Dus we smeren ons een ongeluk met vette basis crème, ze vind het echt verschrikkelijk!
    Aanstaande donderdag krijgt ze haar eerste prikjes... Heel vroeg, maar volgens cb kon het al...
    Mijn man doet juist heel erg veel! Ik heb de eerste 2 weken bijna niets zelf kunnen doen vanwege de zware bevalling, dus toen heeft hij echt bijna alles gedaan, en dat is er een beetje in blijven hangen. Dus als hij thuis is dan doet ie haar luiers, flesje gekolfde melk geven en naar bed brengen, en dan ook nog koken meestal. Hij is echt een schat!

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    He meiden!

Leuk om te lezen hoe 't bij iedereen gaat!

Sierra, wat heerlijk dat jullie zo'n makkelijk mannetje hebben! :) Wel jammer dat papa minder tijd in de verzorging steekt dan jij fijn zou vinden.
    Pmk: Sneu hoor dat ze zo verstopt zat! Gelukkig dat het nu beter gaat! Hihi, gaat snel hè dat groeien! Succes met de prikjes!
    Tazzy: Oh jeetje dat is wel heel erg lekker! Fijn dat het zo goed gaat!
    KAL: Mooi dat het goed gaat. Wel lastig dat ze zichzelf wakker slaat.. Hoe gaan jullie daarmee om? Ohwww... naar van de eczeem. :( Is het een speciale zalf? Fijn dat je man ook zoveel doet. :)

Hier hebben we een prachtig mannetje dat ook enorm groeit! Vorige week donderdag 56,6 cm en 5250 gram. De dokter zei al, ik had het ook geloofd als hij 2 maand was, hij was mooi gevuld. :p Zit ook in maat 62.

S.ijmen is al wat aan 't lachen en begint een beetje te reageren op speeltjes. Erg leuk! Hoe is dat bij jullie?

Verder is S.ijmen niet de meest makkelijke baby. Hij was overdag vaak uren aaneen wakker. Eerst 3 uren...Dat werd 4 uren en op een gegeven moment 5,5 uur aan een stuk wakker... Hij wilde dan bijna alleen maar aan de borst. Je zag dat hij doodmoe was, maar iedere keer dat ik hem slapend van de borst haalde en in zijn bedje legde werd hij weer klaarwakker en ging hij huilen. Wiegen helpt ook niet en een speentje hebben we geprobeerd maar weigert hij hardnekkig. Ik had hem dus uren en uren aan de borst liggen en het was doodvermoeiend voor mij en voor hem. Maar hij kon gewoon niet slapen. Tot ik op een gegeven moment de draagdoek ging gebruiken. Na protest ging hij daar eindelijk wel in slapen... Nu slaapt hij overdag eigenlijk alleen nog maar in de draagdoek... Maar hij is wel minder lang wakker. De draagdoek helpt hem wel. Het is niet ideaal maar ja, ik wil hem ook niet laten huilen in zijn bedje... Want als ik hem daar in leg is het weer huilen en al gauw ook echt overstuur.

'S nachts wil hij wel in bed. Hij slaapt bij ons op de kamer. Van doorslapen is echter geen sprake. Hij slaapt gemiddeld twee uren en meldt zich dan weer.

Mijn man doet wel zijn best. Als hij thuis is neemt hij hem ook vaak in de draagdoek zodat ik dat even niet hoef. En hij verschoont en entertaint ook wel. :p 'S nachts doe ik veelal, omdat hij werkt en er ook doorheen slaapt vaak. Hij zit echter momenteel niet lekker in zijn vel op werk waardoor hij ook wel vaak gespannen is thuis en 't voor mij soms voelt alsof ik dat er ook nog bovenop moet nemen terwijl het al best zwaar is zo.

12. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Tazzy: je slaat de spijker op zijn, zo gaat het hier ook. Tis hier indd ook geen onwil bij hem. Maar hij kan er nog niet zoveel mee☺️.
    En wat lekker dat fenna al zo doorslaapt👍 ben er jaloers op😁.

KAL: wat fijn dat je man zoveel doet en er zo bij betrokken is 👍
    En wat naar van F. haar eczeem. Helpt de zalf wel ondanks dat ze het verschrikkelijk vind

Modra: hier is mason de speeltjes ook aan het ontdekken hij slaapt met een knuffeldoekje in zijn armen. En als hij even wakker wordt duwt hij het doekje in zijn gezichtje en valt dan weer in slaap. Zo schattig😍

Dat is wel vervelend dat hij zo lang wakker terwijl je ziet dat hij moe is.
    Kan me voorstellen dat het jullie uitput, hopelijk is het maar een fase. Gelukkig lukt het wel met de draagdoek even. Kan je ook even bijkomen.
    En vervelend van je man met zijn werk. Toch geen erge dingen he, zoals dreigend ontslag of iets?

Hier is mason ook steeds meer wakker zijn record staat op 7 uur aan stuk door dacht dat ik gek werd, maar Dit was tijdens een ziekenhuisopname bij een verslik incident waarbij die blauw was geworden en helemaal slap.
    Is allemaal goed afgelopen gelukkig.
    Hij heb wel dagelijks 2 uurtjes waar die gewoon klaarwakker is en geknuffeld wil worden of spelen.

Wel fijn te horen dat S.ijmen zo goed groeit👍

Nog een vraag aan de mama's die kv geven, hoeveel geven jullie nu?
    Mason krijgt nu nog steeds 6á7 voedingen per dag van 120cc.

Dit omdat zijn maagje niet meer aan kan en hij gaat spugen en zich verslikt tijdens de fles. Met alle gevolgen van dien.
    En hoe hebben jullie opgebouwd naar minder voedingen maar naar meer cc?

13. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Joris doet het goed. Eergister 3850 gram. Hier zijn we blij mee want na 1.5 week viel Joris opnieuw af doordat de borstvoeding was teruggelopen door voeden met tepelhoedjes bij kloven. Kolfde toen nig maar 5 ml na terwijl ik eerder op dag 3 20 ml nakolfde. Dus lactatiekundige ingeschakeld en gestart met kolven en bijvoeden. Bijvoeding is inmiddels gestopt en van 8x per dag kolven kolf ik nu nog 1x per dag. Ik hoop dat hij zo goed blijft groeien. Als manlief vrij is doet hij alle liers (Muv nachtvoeding) vals hij moet werken dan doet hij alleen de 2 avondluiers. Jij knuffelt dan ook met Joris. We genieten enorm ! Joris is overdag ook vel wakker maar is dan redelijk tevreden. Soms huilt jij wel maar als ik hem dan op een kussen in de bank bij me leg is hij tevreden. Slapen gaat ook wel goed. Max 6 uur pauze door borstvoeding, maar Joris kont uiterlijk na 5,5 uur weer (dus max 4.5 uur slaap) maar dat is niet anders. Wij moeten dinsdag naar het cb toe voor het eerst. Ben benieuwd!

14. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Vandaag prikjes gehad en ze is de hele dag dr zelf al niet... Uurtje terug 37,5 dus hoop dat het zo weer iets gezakt is.

Kunstvoeding krijgt ze nu 150+5. Dit omdat 120+4 te weinig voor dr was. Ze bleef lurken aan die fles en in no time kwam ze alweer voor een voeding. Dit terwijl ze niet veel aan komt ;) Volgens de verpleegkundige verbrand ze gewoon snel. Ze weegt nu 4570. Lengte werd nu niet gemeten maar volgende maand weer.

Dr verstopping heeft wel een aantal weken geduurd. Kwam wel wat uit, maar dat was echt niet leuk om te zien hoe groot en hard dat was (en natuurlijk het bloed...)! Na de lactulose en voeding verandering is het eindelijk goed gekomen :)

Goed om te lezen dat alle kindjes het eigenlijk wel goed doen!

Draagzak heb ik hier ook... als ze een hangerige dag heeft neem ik dr lekker bij me. Was op een gegeven moment ook een periode dat ze ook niet alleen kon zijn en alleen maar bij me wou zijn. Nu gaat dat gelukkig ook weer iets beter.

Met vorderingen... ze is erg vlot met alles! Ze brabbelt al zo'n 2 weken terug naar ons. A.s. zaterdag is ze 2 maanden. Ook haar hoofdje/nekje is erg sterk! Ze kan al behoorlijk lang dr hoofdje rechtop houden of naar achter trekken als ze op dr buik ligt. Laat ook heel duidelijk merken als iets dr niet zint haha! Laatst met een vriendin naar de Primark gegaan (zij is nu zwanger, dus lekker shoppen!) en ze begon keihard te krijsen (jammeren, niet echt huilen) in de winkel :p Had mevrouw een poep broek ;) en ze steekt continu dr middel vinger op hahahaha :D

Bekijk bijlage 473732

15. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Pmk: ahh wat heerlijk lachebekkie!!
    hoe is het met Sophie, heeft ze verder nog last gehad van de vaccinaties?

Elita: fijn om te horen dat Joris het zo goed doet, succes morgen op het cb.

Hier slaapt mason sinds 3 dagen de nacht door hij krijgt zijn laatste fles om half 10 en komt dan pas weer om 7 uur!
    Echt heerlijk.

16. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ze heeft zo'n twee dagen last gehad van de vaccinaties. Eerste dag had ze 37,8 graden verhoging en tweede dag 37,7. Daarna zakte ze weer netjes naar 36,8 :)

Oh hij slaapt behoorlijk goed door zeg! Sophie nu sinds 2 nachten om 22:00 laatste fles en eerste nacht kwam ze om 6:00 en vandaag om 5:00. Dat is ook al aardig doorslapen hier ;) Normaal namelijk om de 3-4 uur dat ze dr eigen meldde.

Vandaag ook bij de dermatoloog geweest voor de hoeveelheid aardbeivlekken die ze heeft. Er komt nog een vervolg onderzoek a.s. donderdag (echo) en over 5 weken weer een vervolg afspraak. A.s. maandag krijg ik al de uitslag van de echo. Ben benieuwd!

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Fijn hoor dat mason ook al lekker doorslaapt. Fenna slaapt sinds ruim anderhalve week ook door. Gaat om 22.00 uur na haar laatste flesje naar bed en meld zich dan weer rond 7.00 uur! Vervolgens slaapt ze dan ook meteen weer door tot half elf, elf uur. Heerlijk hoor zulke nachten dan kan je overdag alles weer aan ;)

18. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Zo dat is helemaal heerlijk zeg😄😄.
    Idd genoeg energie voor overdag, is hard nodig nu meneer zichzelf heel wat vind haha.

Deel Deze Pagina