1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Sterkte!

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Hier een heerlijk weekend achter de rug. Vrijdag besloten om zaterdag avond na de film te gaan. Mijn man en onze zwanger naar een (heftige) oorlogs film en zusje, mam en ik naar gooische vrouwen. Wat een lol hebben we gehad!

Gisteren, lekker om gerommeld in huis en nog ff wat boodschapjes gedaan. Verder nergens zin in gehad. Vind het wel prima zo.

Lichamelijk gaat het redelijk. De krampjes zijn bijna de hele dag aanwezig en ondanks dat het soms vervelend is vind ik het wel fijn. Mijn borsten doen giga zeer, kan ze amper aanraken!

Heb trouwens sinds zaterdagavond al een zwangerschaps broek aan, och wat zit dat fijn.

Mijn ouders weten het, een goede collega en onze buren, maar verder vertellen wij het niemand. Pas na 12 januari, dat het echt bekend worden, dan zijn we 10 week + 4 dagen.

Met de kerst wordt het wel even moeilijk bij mijn schoonouders, aangezien mijn buik al best dik is. Maar goed, ze speculeren maar een eind weg.

A.s. weekend heb ik markt, dus ik type in de ochtend wel eens een berichtje maar verder ben ik wat afwezig. (lees wel mee)

3. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @Annemie: sterkte!

@puk: Oeh die gevoelige borsten herken ik. Ik kan ze nog wel aanraken, maar echt fijn is het niet. Had na t douchen helemaal pijn. Gisteren ook weer veel steken gehad. Op een gegeven moment leunde ik tegen de zijkant van de bank en tsja dat kan ik dus niet meer doen ;)

Vandaag komt er iemand van mvm langs, vind t toch wel spannend dat er weer een test wordt gedaan. Maar zal vast wel goed zijn.
    Zaterdag zijn we naar baby dump geweest, echt een heel klein filiaal. Beetje rondgleopen, tot de conclusie gekomen dat we redelijk dezelfde smaak hebben. We vonden de meisjes kleren die er hingen allebei vreselijk :p
    Heb een dagboek gekocht. Het 9 maanden dagboek. Wel grappig, leuk om bij te houden.
    Stond er een vraag in: Hoe lang ken je de pappa? Mijn antwoord: 8 maanden :p

4. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    :( sterkte annemie!

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Sterkte Annemie, dikke knuffel.

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.

Ik zit te denken om voor mijn zoontje de tekst te doen;

Elke Piraat is op zoek naar een Maat, de mijne arriveert Augustus 2015.

Kwam namelijk zo'n tekst tegen op internet en dat leek me wel leuk om te doen namelijk...

Maar moet nog even met vriend overleggen hoor, hij moet volgens mij nog een beetje aan het idee wennen. Is wat sneller gegaan dan de bedoeling was allemaal. We wonen net een week pas samen, en voor hem was de stap om vanuit Brabant naar Friesland te gaan en hier te moeten werken natuurlijk een behoorlijke grote stap, dus hij moet alles nog even rustig een plekje kunnen geven. En dat vind ik allemaal wel begrijpelijk. En hij is bang dat het weer net als de vorige keer gaat uit lopen op een miskraam. Dus is daar nogal onzeker over. Ik ben er dus op dit moment veel meer mee bezig dan dat hij er mee bezig is.

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Middag dames :) Zoals beloofd zou ik nu inhoudelijk reageren! Ik heb een hoop om te lezen dus ik ga mijn best doen :p Stelletje kletskousen :D

Ten eerste @Annemie: Wat verschrikkelijk :( Ik wil je heel veel sterkte toewensen.

@Typfoudt: Hier passen de non-stretch broeken niet meer :( Gaan niet meer dicht.. leg later in het bericht wel even uit waarom.

@MamaNiess: Uiteindelijk heb ik mijn nichtje wel ingelicht dat haar moeder het weet hoor ... haha.. ze hebben er beide ook smakelijk om kunnen lachen!
    Nare dagen zulke dagen als er een geliefde op die datum overleden is. Gewoon er bij stil staan en de volgende dag weer vol goede moet tegemoet gaan :)

@Minieme: Nog welkom en gefeliciteerd! Je staat in de lijst :)

@N80: Wat een gedoe dan ineens he... terwijl je zwanger bent. Gelukkig is alles goed gegaan en ik ben er vrijwel zeker van dat die uk van je goed blijft plakken! ;)

@Monique: haha, dat extra testen ken ik! :D Gelukkig heb ik mij er nu bij neer kunnen leggen ;) Mooie test hoor! Lastige situatie met je schoonzusje, maar ik denk wel dat ze heel blij voor jullie zal zijn.

@Lindaatje: Welkom en gefeliciteerd!!

@Mo Leannan: Lekker hoor chocolade hahaha... Mijn vriend had van zijn werk ook een letter gehad en nadat hij wat gegeten had had hij de doos bovenop zijn PC gelegd. Sukkel... :p Zijn PC wordt bovenop namelijk erg warm, dus toen hij weer zijn letter wou pakken spoot het chocolade hem tegemoet! :D
    Klinkt leuk die kleuren combinatie van de kamer.

@Puk: Ik beken... ook ik heb soms al een zwangerschapsbroek aan als de broeken die ik nu wel nog pas in de was liggen :p Ze zitten inderdaad heerlijk!! :p

@Wensmamma: Ik heb ook zo'n soort dagboek. Hartstikke leuk om in te vullen en later terug te lezen :D

Wij hoeven gelukkig niet op te letten, ons eerste kind dus we kunnen zo vrij praten als we willen haha ;)

Mijn broeken non-stretch passen dus niet meer :( De kilo's vliegen er hier best wel snel aan vind ik. Ik voel mij ontzettend naar en slap als ik niets eet, dus automatisch ga ik iets eten om mij beter te voelen. Helaas alleen een crackertje werkt niet, ik moet echt een maaltijd (2 boterhammen) naar binnen werken wil ik mij beter voelen. Fruit helpt helaas ook maar heel kort. Aangezien ik geen zin heb om mij de hele dag ellendig te voelen, eet ik maar iets. Het geeft een beetje een dubbel gevoel, want aankomen wil ik niet, zeker niet in het eerste trimester als dat niet hoeft. Aan de andere kant denk ik... ach... ik heb al eens zoveel kilo kwijt kunnen raken, na de bevalling begin ik er gewoon weer aan. Wil ook mijn lijf nu niets tekort doen. Wel let ik op wat ik eet, maar het is toch teveel voor mijn lijf.

Gisteravond ook het verteld aan mijn schoonouders. Zoals ik al verwachtte waren ze heel blij voor ons, maar minder enthousiast dan mijn ouders. Wat ook wel logisch is. Mijn ouders eerste keer opa en oma en hun al de derde keer. Gelukkig waren ze wel heel positief :)

Vandaag zit ik weer in een MEHHHH dip. Nergens zin in, moe, niet wakker te krijgen, maar moet toch wat gedaan worden. Kerstboom hebben we gister opgezet, dus het huis is weer in kerst sfeer! :) Wel gezellig vind ik het altijd, maar zo'n takke werk om het op te zetten en weer af te tuigen haha ;)

Afspraken VK en GYN
    december 2014
    11, Marjon30 - Intake + Echo
    16, Nietverwacht - Echo
    17, Tatie - Intake + Echo
    19, Magnolia83 - Echo
    22, Rhea90 - Echo(gyn)
    23, Modra - Echo
    23, Wensje88 - Intake + Echo
    24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn)
    29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn
    30, Mo leannan - Intake + Echo

januari 2015
    2, SYRV - Intake + Echo
    2, Gelukkigemoeder - Echo
    5, pmk - Echo
    8, Gelukkigemoeder - Intake
    12, N80 - Intake(gyn)
    12, Puk2015 - Intake + Echo

Uitgerekend:
    1 augustus
    Modra - PMK - Wensje88 - SYRV
    2 augustus
    Sophietje11
    3 augustus
    Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982
    5 augustus
    Puk2015 - Magnolia83 - Tatie
    6 augustus
    Gelukkigemoeder
    7 augustus
    mo leannan
    8 augustus
    N80 - Wensmamma - Minieme1984
    9 augustus
    MamaNiess
    12 augustus
    Typfoudt
    13 augustus
    lindaatje22
    15 augustus
    Rhea90

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    Doornstruikje
    MamaDeluxe5
    Annemie

8. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #408 Modra, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    He meiden,

N80 wat naar zeg blindedarmontsteking! Succes met het herstel!
    Leuk, al die aankondigingen meiden! :)
    Annemie wat ontzettend naar zeg. :( Heel erg veel sterkte meid!
    Fijn PMK dat je schoonouders leuk reageerden! Wij hebben het gisteren een goede vriend van mijn man verteld, die reageerde heel lief, ik kreeg meteen een dikke knuffel, toen ging ik naar huis want ik was hartstikke misselijk. ;) Maar vervelend dat gedoe met eten. Hoop dat je er een beetje je weg in vindt! Is inderdaad belangrijk genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen.

Voelde me gisteren ook echt ziek, ook overgegeven...Iets wat ik echt al jaren niet meer gedaan heb. Ik ben over het algemeen niet zo vatbaar voor griepjes enzo en geen gevoelig maag-darmstelsel.

Maarja, zwangerschap is weer heel wat anders. De halve nacht wakker gelegen omdat ik zo misselijk was. Daarbij verscheidene keren dat ik moest plassen. Vandaag voelde ik mij wat beter maar nadat ik een paar crackers had gegeten weer erg misselijk. Nu zakt het gelukkig weer. Me wel ziekgemeld voor vandaag... Baal ik van, maar zoals het gister was, was het echt geen doen. Thanks voor de tips meiden, mijn man heeft vanochtend even wat boodschappen gedaan, dingen waarvan ik denk dat ik er niet zo misselijk van word! :)

Die zere borsten herken ik wel Puk! Vooral 's avonds.
    En jullie merken echt al dat je dikker wordt? Hier pas ik nog in al mijn broeken, nog niet echt aangekomen. Mijn man zei dat hij meende een kleine bolling te zien, ik ben benieuwd! Zijn jullie van jezelf (zonder zwangerschap) wat zwaarder of juist wat lichter? :)

Vandaag hebben wij alvast contact opgenomen met een gastouderopvang. Wij werken beiden onregelmatig, dus dat is wat lastig, maar bij deze gastouderopvang was dat geen probleem. We gaan 2 januari kennismaken. :)

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Modra: Ik ben van 122,5 kg naar 82kg afgevallen (dit was 77,5 kg, maar nadat ik weer normaal ben gaan eten bleef ik op 82 hangen). Ik ben 1m73, dus had altijd nog een paar kilo overgewicht, maar met maat 42 was ik echt niet dik te noemen. Natuurlijk heb ik een buikje overgehouden hier van, dat neem ik ook gewoon voor lief. Ik ben dus geen slanke dame ;), maar toch ook zeker niet meer dik te noemen.

Nu komen die kilo's er dus weer aan :p Heb hier en daar al wat tips gekregen... Ga zo dus even naar de supermarkt en wat dingen halen en dat eens proberen... :)

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wat ontzettend knap van je! :) Tjah, ben het ook absoluut met je eens dat je je niet de hele dag slapjes wilt voelen! Toch fijn dat je wat tips hebt gekregen! Wat voor dingen bijvoorbeeld? ^^

11. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Hier overgewicht(106,6). Al heb ik al meer gewogen, maar momenteel gaat de weegschaal niet lagen. Ik heb wel een mooi vast eetpatroon en op maandag is de weegschaal zo'n 1 kg zwaarder. Maar van woensdag t/m zondag staat hij steeds op 106,6.

Het is niet anders. Mijn darmen verplaatsen zich nu en daardoor zet mijn buik op.

Hier een heel vermoeide dag. Heb de paarden vrijaf gegeven, zie het morgen wel weer. Niet leuk, maar we geven ons er maar aan toen.

Vandaag zitten we op de dag dat het de eerste keer mis ging. Nu is er nog volop activiteit, heb er nu dus nog wel wat vertrouwen in. Hopelijk blijft dit zo.

12. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!!

Afgelopen vrijdag totaal onverwacht positief verwacht, had op mn nod negatief getest en daarna ook gevloeid. Maar voelde me afgelopen week zo vreemd, moe, vaak naar de wc, steken in mn lies, zelfs een buurmaan die zegt dat ik er slecht uit zie, enz. enz. Dus er voor de zekerheid maar een test tegenaan gegooid.. POSITIEF! Mooiste sinterklaas ooit!

Vanochtend vk gebeld, mag pas 29 december langskomen voor een echo.. Zou dan ruim 8 weken zijn.. Kan niet wachten! Het is ons tweede kindje, zou graag mee willen kletsen met jullie over alle kwaaltjes..

Ik voel me in tegenstelling tot de vorige keer, op en top zwanger! Van misselijk tot extreem moe tot ieder half uur naar t toilet, broeken die nu al strak zitten... Hihi, echt genieten!

13. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Super Suzanneke! Van harte gefeliciteerd& welkom! :D

14. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Leuk!!! Gezellig meiden!!

15. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Knap zeg dat je zoveel bent afgevallen! Ik moet eigenlijk ook nodig afvallen, maar dat wordt dan pas na de bevalling. Ik moet er dan wel echt serieus mee bezig gaan. Ik stond daarnet op de Weegschaal en werd niet bepaald vrolijk, 91 kilo :(. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog steeds last heb van obstipatie, en het feit dat ik gestopt ben met roken op de dag van de positieve test help vast ook niet echt mee. Ik heb ontzettende honger aldoor, maar ik wil het wel een beetje binnen de perken houden.
    En super trouwens dat je schoonouders positief reageerden! Leuk!

@puk: vertrouwen houden! Komt gewoon helemaal goed!

@modra: wat vervelend die misselijkheid. We weten natuurlijk allemaal dat het erbij hoort. Maar het is niet leuk als je ook daadwerkelijk moet spugen. Hoop dat het wat minder wordt!
    Gevoelige borsten herken ik trouwens ook! Dat is een van de weinige symptomen die ik wél heb, haha! Ik moet ook snel is even nieuwe bh's aanschaffen want zo te zien zijn ze ook al wat gegroeid, mijn bh zit niet echt mooi meer. En hopelijk hebben jullie 2 januari een goed gevoel bij de gastouder! Jullie zijn er in ieder geval op tijd bij!

@suzanneke: wauw! Dat moet een verrassing voor jullie geweest zijn! Gefeliciteerd en welkom!

@hier: ik heb vrij weinig nieuws te melden eigenlijk. Hier gaat alles zijn gangetje. Voel me redelijk goed, vrij weinig kwaaltjes.
    Omdat ik bijna geen kwaaltjes heb ben ik af en toe nog wel wat onzeker, en kon ik het dus weer niet laten om een setje kv2v5 te halen. Eigenlijk heel dom, maar ik heb nog steeds die bevestiging nodig blijkbaar. Testen jullie ook nog?

16. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Vervelend dat je zo'n last hebt van obstipatie. En wat knap dat je meteen gestopt bent met roken hé!

Haha ja, ik zag dat je meegroeibh's kunt kopen blijkbaar. Misschien dat over een tijdje. :p

Ja, ik hoop het ook. Haha we waren zeker vroeg, maar omdat wij onregelmatig werken en dus ook in het weekend en 's avonds opvang nodig hebben zijn de mogelijkheden een stuk beperkter. De gastouder zei dat het goed was dat we vroeg waren omdat ze maar twee baby's mag. Op het moment had ze twee baby's maar tegen die tijd zijn die geen baby meer. :)

Fijn dat je je goed voelt. Snap wel dat het je tegelijk onzeker maakt. Hoop dat een mooie knaller je wat geruststelt. ;)

Ik zit zelf op een normaal gewicht. Kilo of 63 bij 1.75. Maar geen idee hoe dat tijdens de zwangerschap gaat straks.

17. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Even tussendoor, reageer vanavond uitgebreider.
    Mvm is langs geweest en t was zo'n mooie test. Helemaal blij nu en 1e cadeau voor baby gehad :D

Bijgevoegde bestanden:

18. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier weer lekker thuisgekomen vanmorgen. Nog wel pijn uiteraard, maar vooral van het gas dat ze in mijn buik hebben gespoten...
    Gelukkig was mijn moeder er de hele dag. Met twee kinderen (1 en2 jaar) is het anders niet te doen.

Afspraak met gyn heb ik gelukkig kunnen verschuiven van 12 jan naar 19 dec. Zou iemand dit willen aanpassen in de lijst?

@annemie veel sterkte meid!

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    FF met het eten bezig, dus reageer straks inhoudelijk. Lijst aangepast! :)

Suzanneke welkom! Wanneer ben je voor nu uitgerekend? Dan kan ik je er tussen zetten :D Je afspraak staat al.

Afspraken VK en GYN
    december 2014
    11, Marjon30 - Intake + Echo
    16, Nietverwacht - Echo
    17, Tatie - Intake + Echo
    19, Magnolia83 - Echo
    19, N80 - Intake(gyn)
    22, Rhea90 - Echo(gyn)
    23, Modra - Echo
    23, Wensje88 - Intake + Echo
    24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn)
    29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn
    29, Suzanneke - Echo + Intake
    30, Mo leannan - Intake + Echo

januari 2015
    2, SYRV - Intake + Echo
    2, Gelukkigemoeder - Echo
    5, pmk - Echo
    8, Gelukkigemoeder - Intake
    12, Puk2015 - Intake + Echo

Uitgerekend:
    1 augustus
    Modra - PMK - Wensje88 - SYRV
    2 augustus
    Sophietje11
    3 augustus
    Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982
    5 augustus
    Puk2015 - Magnolia83 - Tatie
    6 augustus
    Gelukkigemoeder
    7 augustus
    mo leannan
    8 augustus
    N80 - Wensmamma - Minieme1984
    9 augustus
    MamaNiess
    12 augustus
    Typfoudt
    13 augustus
    lindaatje22
    15 augustus
    Rhea90

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    Doornstruikje
    MamaDeluxe5
    Annemie

20. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    OH leuk die lijst!!

Ik zal even op veel dingen reageren, hihi. Ik zit nu even achter de pc, dus kan ik goed teruglezen.

Ik mag 29 december voor de intake en 9 januari voor de echo!

Het is mijn 3e kindje na twee kinderen te hebben van 5 en 7 uit mijn huwelijk dat 4 jaar geleden is beeindigd. Een trieste fase uit mijn leven. Gelukkig ligt dat ver achter ons. De kinderen doen het goed. Mijn vriend en ik vormen een stabiele thuisbasis voor ze. een twee weken geleden vroeg ik mijn kinderen: wat zou jij het allerliefst voor Sinterklaas willen hebben? Toen zei mijn oudste: een broertje of zusje bij mama thuis. Dat zou zo fijn zijn! Niet wetende dat ik al zwanger was, zat ik huilend in de auto van geluk. Kind, dat gun ik jullie ook. De ervaring van nog een keer grote broer worden en nu alles wat bewuster meemaken....en het komt uit!!! Sinds gisteren weten we het! HOe gaaf!
    Ze weten het nog niet. Dat komt wel. Onze ouders vertellen we het net voor de kerst. Een mooier kerstcadeautje kan het niet worden. Mijn schoonouders wonen hier 2 uur vandaan, dus vandaar dat we het niet "even"nu komen vertellen. Dat is de reden dat we het even uitstellen :)

Leuk die MvM test Wensmama!!! IK heb ze van de vorige 2 ook nog, maar nu heb ik besloten het niet te doen. Bij de 2e heb ik letterlijk bij elke bus overgegeven. Dat vond ik het niet waard... maar respect dat jij het ook doet! Je brengt me wel aan het twijfelen...hihi.

@ syrv Wij hadden nog maar 1 test in huis liggen van CB en die gaf keihard zwanger aan. Ik heb niets meer gekocht, maar ik weet niet of ik het zo kan houden, haha.

Hier verder weinig kwaaltjes dan vermoeidheid, gevoel dat mn borsten aan de zijkanten willen ontploffen en soms bandenpijn als ik even iets teveel doe. En meer plassen. Maar ach....zolang ik niet mega veel overgeef; vind ik het even prima.
    Ik moet deze week en volgende week nog werken en dan heb ik 2 weken vakantie (onderwijs he...;) )

Iemand wel al aan het overgeven?

Deel Deze Pagina