@Puk: Gelukkig dat je dan uiteindelijk toch weer iets voelde. Stelt dan waarschijnlijk ineens heel erg gerust Ik vind het ook altijd leuk om de banner zien te veranderen! Hier zou het hartje dus ook al moeten kloppen... spannend! Nog even geduld hebben tot de eerste echo @Famke1989: Welkom en gefeliciteerd! @MamaNiess: dat is inderdaad een hele leuke en originele manier! @Lindaatje22: Ik heb een gedichtje gegeven in een foto lijstje die ik op het internet gevonden had. "Je kan mij nog niet horen, je kan mij nog niet zien, maar als ik in augustus word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?" @Wensmamma: handig!! eitje zonder water hahahaha @Joanniej14: Welkom en gefeliciteerd!! @Tazzy: Ook jij natuurlijk welkom en gefeliciteerd! Wat fijn dat het eindelijk raak is! @Soof85: Welkom meid en nogmaals gefeliciteerd! Weet je wanneer je (voor nu) uitgerekend bent? Dan zet ik je in het lijstje! @Suzanneke: Oei.... Hopelijk is het iets tijdelijks en trekt het gauw weer weg. Hoe voel je je nu? @Typfoudt: prachtige test! Wanneer begin je? Hier: Weinig te melden eigenlijk. Erg moe nog steeds, maar dat overleef ik ook wel weer. Zit nu te wachten tot MvM de eerste bussen komt ophalen en weer nieuwe brengt. Spannend morgen Marjon! Show je ons wel je echo? Afspraken VK en GYN december 2014 11, Marjon30 - Intake + Echo 12, Joanniej14 - Intake 16, Nietverwacht - Echo 16, Tazzy - Echo 17, Tatie - Intake + Echo 19, Magnolia83 - Echo 19, N80 - Intake(gyn) 22, Rhea90 - Echo(gyn) 23, Modra - Echo 23, Wensje88 - Intake + Echo 24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn) 29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn 29, Suzanneke - Echo + Intake 29, Lindaatje22 - Intake 30, Mo leannan - Intake + Echo 31, Monique041982 - Intake januari 2015 2, SYRV - Intake + Echo 2, Gelukkigemoeder - Echo 5, pmk - Termijn echo 7, Famke1989 - Echo 8, Gelukkigemoeder - Intake 9, Lindaatje22 - Echo 12, Puk2015 - Intake + Echo 15, Soof85 - Echo Uitgerekend: 1 augustus Modra - PMK - Wensje88 - SYRV 2 augustus Sophietje11 3 augustus Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982 5 augustus Puk2015 - Magnolia83 - Tatie 6 augustus Gelukkigemoeder 7 augustus mo leannan 8 augustus N80 - Wensmamma - Minieme1984 - Suzanneke 9 augustus MamaNiess 10 augustus Tazzy 12 augustus Typfoudt 13 augustus lindaatje22 14 augustus Famke1989 - Joanniej14 15 augustus Rhea90 Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... Doornstruikje MamaDeluxe5 Annemie
Wat veel nieuwe dames! Gezellig en gefeliciteerd natuurlijk! @pmk: en zijn ze al opgehaald? Ik heb ze gisteravond bij het verpleegtehuis hier in de buurt ingeleverd. Er staat daar buiten een soort container waar je ze in moet doen, en een nieuwe krat weer moet uit halen. Het ding zat alleen best wel vol dus ik moest even goed zoeken naar een leeg krat. Maar het is uiteindelijk gelukt. @hier: ben een beetje down vandaag ofzo.. Heb m'n dag niet. Mijn vriend en ik zitten ook aldoor wat op elkaar te katten, niet echt gezellig. Zullen de hormonen wel zijn .
Wat een hartelijk welkom hier Wij hebben onze ouders, naaste familie, goede vrienden al op de hoogte gesteld, tevens heb ik mijn collega's op de hoogte gesteld. Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en kon vanwege het veelvuldig afspraken hebben op de poli op een gegeven moment het niet meer geheim houden Ook wel fijn hoor, iedereen heeft zo ontzettend meegeleefd de afgelopen anderhalf jaar. Opa en oma zijn door het dolle, die kwamen afgelopen zondag op visite en hebben denk ik de hema en de prenatal leeg gekocht, niet normaal (wel heel leuk en lief) Zelf wacht ik nog met shoppen, het is nog zo pril, al zie ik wel heel veel leuke dingen!! Ik voel me verder eigenlijk prima, heb het alleen erg koud en ben sneller moe maar verder niks schokkends.
Even een update van hier. Lees wel mee maar reageer niet zo veel. Vanochtend mvm hier geweest en een super test😀 ik start na de feestdagen omdat ik het eerst wil vertellen aan iedereen en dat willen we pas na de echo op 24 december. We hebben oppas in huis en die flessen kan ik niet verstoppen elke keer😉 Voor de rest voel ik me echt zwanger! Erg moe en de hele dag door misselijk, ook zitten mijn broeken al lekker strak. Vanavond de zolder maar eens op voor mijn positie kleding😀 Gefeliciteerd voor de nieuwe en welkom!
Ook ik heb me aangemeld voor mvm, volgende week gesprek. Ik ben nu 5 weken zwanger, maar zoo misselijk na het eten en hoofdpijn..maar goed we krijgen er iets moois voor terug als het goed is!!
Ook hier aangemeld voor mvm. Wij hebben het nog niemand verteld. Willen dit eigenlijk pas doen na de 1e echo. Nu hopen dat dat lukt met de feestdagen.
Wij hebben het mijn ouders en schoonouders inmiddels al verteld, ik heb reuma en hierdoor moest ik stoppen met alle medicatie dus dit konden we niet voor ons houden. Overige familie en vrienden willen we het pas vertellen na de eerste echo als alles goed is... zoo spannend! Joanniej 14 wanneer hebben jullie de eerste echo? Zie in tabel dat we volgens onze berekening op zelfde dag zijn uitgerekend!
SYRV, dat hadden wij gisteravond, enorm fel naar mekaar. Niet leuk meer, bleek dat we ons enorme zorgen maken of het dit keer wel goed mag gaan. Daarna was er rust in de tent hier. Vandaag lekker door gewerkt. Nu even met de buf aan de wandel na de winkel. Vanavond eten bij mijn ouders, want mijn zwager is jarig. Verder doe ik niks meer. Gaat lekker tekeer beneden. Heb nog geen rust gehad, dus dat straks maar ff als ik weer thuis ben.
@pmk Thnx meis. Jou ken ik idd nog uit het andere forum... Ik zie zoveel namen voorbij komen dat ik mij ffies niet meer kan herinneren of jij nou ook in blijde verwachting bent? Volgens mijn berekening ben ik 23 aug uitgerekend maar mijn cyclus was zooooo onregelmatig dat ik het echt niet met zekerheid durf te zeggen... (eigenlijk hoor ik helemaal niet thuis op dit forum hihi) Zelf denk ik dat ik al verder ben dan 3 wkn. Ik denk 1 wk verder gezien mn symptomen: Al een week nu rare spierpijn in buik en billen. Soort branderig gevoel... De echo 15 jan moet uitwijzen hoe ver ik ben...
@SYRV: Ze zijn vamiddag rond een uurtje of 3-half 4 opgehaald. Buurman stond toen buiten de kerst lampjes op te hangen.... Gelukkig is een man een man en viel het kwartje niet bij hem Morgen weer een dag zeg ik altijd Proberen er het beste van te maken en weer vol goede positieve energie de nieuwe dag in te gaan @Tazzy: Toch hartstikke leuk dat iedereen zo positief is! Hier wacht ik ook met shoppen tot we iets meer zekerheid hebben, maar ik heb toch al wat cadeautjes mogen ontvangen Heel leuk allemaal! @Gelukkigemoeder: af en toe een berichtje is prima toch? Fijn dat je test zo mooi positief was! Geeft toch altijd een goed gevoel Positie kleding zit best lekker hoor en een jogging broek als je thuis bent is ook heel erg aan te raden @Famke: Heel spannend allemaal.. en nu hopen dat we geen last gaan krijgen door de medicatie stop! Ik was gelukkig al een aantal jaar geleden van de methotrexaat af gegooid wegens spontane allergische reacties, anders had ik nu een probleem. Mijn reumatoloog heeft ook heel duidelijk gezegd dat veel vrouwen met reuma in een remise gaan tijdens zwangerschap. Mocht het echt mis gaan hebben we gelukkig een kort lijntje zitten en kan ik zo terecht Hij wilt dan gaan kijken met prednison, maar daar zit ik eigenlijk zelf niet zo op te wachten. Prednison heeft bij mij een hele nare bijwerking dat ik echt ontzettend honger krijg. Zo erg, dat ik flauw val als ik niets eet... dus daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Heel fijn dat ook jij met alles kon stoppen! @Puk: Vanavond gewoon lekker je rust nemen @Soof: Hier is iedereen in verwachting Ik ga je in het lijstje zetten.. even aanpassen! Je bent sowieso welkom hoor Als je inderdaad verder bent dan je nu hebt opgegeven, dan kom je toch al gauw in de 1 t/m 15 terecht Hier kreeg ik ineens een stervende trek in McDonalds... Hoe slecht! Uiteindelijk maar een appeltje en een banaan gepakt. Afspraken VK en GYN december 2014 11, Marjon30 - Intake + Echo 12, Joanniej14 - Intake 16, Nietverwacht - Echo 16, Tazzy - Echo 17, Tatie - Intake + Echo 19, Magnolia83 - Echo 19, N80 - Intake(gyn) 22, Rhea90 - Echo(gyn) 23, Modra - Echo 23, Wensje88 - Intake + Echo 24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn) 29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn 29, Suzanneke - Echo + Intake 29, Lindaatje22 - Intake 30, Mo leannan - Intake + Echo 31, Monique041982 - Intake januari 2015 2, SYRV - Intake + Echo 2, Gelukkigemoeder - Echo 5, pmk - Termijn echo 7, Famke1989 - Echo 8, Gelukkigemoeder - Intake 9, Lindaatje22 - Echo 12, Puk2015 - Intake + Echo 15, Soof85 - Echo Uitgerekend: 1 augustus Modra - PMK - Wensje88 - SYRV 2 augustus Sophietje11 3 augustus Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982 5 augustus Puk2015 - Magnolia83 - Tatie 6 augustus Gelukkigemoeder 7 augustus mo leannan 8 augustus N80 - Wensmamma - Minieme1984 - Suzanneke 9 augustus MamaNiess 10 augustus Tazzy 12 augustus Typfoudt 13 augustus lindaatje22 14 augustus Famke1989 - Joanniej14 15 augustus Rhea90 23 augustus Soof85 (Geen zekerheid ivm onregelmatige cyclus!) Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... Doornstruikje MamaDeluxe5 Annemie
Hoi dames! Ik kan zeggen, eindelijk vakantie! Zo fijn. Heb ik ook wat meer tijd om hier te kletsen haha. Heb sinds gisteren pijn rond mn hart! Steken en benauwd zo vervelend. Als het morgen nog zo is bel ik mooi even de huisarts. Nog 6 dagen tot de echo, ik ben zo benieuwd! Zal het hartje kloppen, zal het kindje goed groeien, zijn het er 1 of 2 (tweelingen in de familie en tot nu zegt iedereen die het weet dat het er 2 zijn al hoop ik het niet ) Lig nu lekker met mn kleine ventje op de bank! Zo heerlijk douchen en dan gaat mn mannetje een ijsje halen bij de mac voor me! Zoveel zin in al een paar dagen. Fijne avond allemaal!
Hee meiden! Wat gezellig, allemaal nieuwe meiden. De lijst wordt al behoorlijk zo. Welkom allemaal en gefeliciteerd! Hier nu twee daagjes vrij, afgelopen dagen wel licht misselijk geweest maar gelukkig niet meer zo erg dat ik moest overgeven/ me echt heel naar voelde. Hier ook geen idee, jongen of meisje! Niet zo zeer een voorkeur. Het lijkt me mooi en schattig, een meisjesbaby. Maar als ik denk aan wat oudere kinderen heb ik misschien een heel lichte voorkeur voor een jongen. Pf, geen idee! We zien het wel. @Nietverwacht: Wel naar pijn rondom je hart. Je echo is al vlug hé leuk! Spannend inderdaad, hoop dat alles er mooi uitziet! Geniet van je vakantie!
Hallo meiden, Gisteren 1 dagje niet kunnen lezen en wat is er al weer veel gekletst zeg . Ik moet wel weer even wennen aan zp. Tijdens mijn vorige zwangerschap waren we al snel overgegaan naar facebook. Het komt wel goed . Ik merk dat de misselijkheid met de dag toeneemt . Ben eigenlijk de hele dag wel misselijk met de hoogtepunten in de ochtend en avond. Gisteren bij body balance (soort van yoga) kon ik het ook maar net binnenhouden. Ik merk nu al wel dat ik mij niet te druk moet maken op werk (het is voornamelijk hoog irritatieniveau), hoe drukker ik me maak hoe misselijker ik word en hoe gevoeliger het is. De onzekerheid herken ik wel, vooral als ik even niets meer voel.... Ik probeer mijzelf gewoon af te leiden en er niet continue mee bezig te zijn (dit lukt ook erg goed ahum...) Ik ben straks ook wel benieuwd wat de uitgerekende datum gaat worden. Mn vk dacht eind juli en ik kwam uit op begin augustus. Ik ben dus benieuwd
Ik word echt helemaal gek van mezelf... ik kan echt nog niet genieten omdat de angst dat het weggaat mijn hele leven momenteel overneemt. Ben nu 5 weken ongeveer en verloskundige en dokter zeiden vertrouw op je lichaam want kans dat misgaat is heel klein... maar ik weet niet... herkennen jullie dit gevoel? 7 januari eerste echo (9 a 10 weken), als ik dan kloppend hartje zie en dat wormpje dan gaat dat vast wel weg... maar 4 weken duren zo nog heel lang!
Ja hier is die angst enorm aanwezig, niet alleen bij mij maar ook bij mijn man. Na 2 missed abortions, sta je wel anders in een zwangerschap. De angst dat het mis kan gaan is enorm aanwezig. 12 januari hebben we pas een echo, dan zijn we 10+4. Als het dan goed is, kunnen we er meer van gaan genieten. Op dit moment genieten we er ook wel van, want je kan niet heel die dagen in angst zitten. Ik weet dat als het stil wordt in mijn buik dat het mis is. Maar tot dus ver heb ik veel klachten, dus dan ontspan ik wel weer. Realiseer jezelf wel dat hoe meer stress je hebt, des te groter de kans op een miskraam. Mijn is aangeraden om zoveel mogelijk te ontspannen, gelukkig lukt dat aardig met de kerstmarkten(waar ik zelf sta met mijn gebak). Daarna de kerst en oud en nieuw, tja die laatste 2 weken worden even drama..
Hoi meiden! Even een update vanuit hier.. Gisteravond naar de vk geweest, ze zag geen kindje of vruchtzakje. Doorgestuuurd naar de gyn, ze heeft een bbz voor nu uitgesloten. Er zijn nog 2 opties open of ik heb een mk gehad of ik ben pas heel kort zwanger, 3 weken ongeveer. Morgen weer bloed prikken om te kijken of het hcg gehalte is gestegen of gedaalt. Heel spannend.. Gisteren in t ziekenhuis was heel eng. Moesten lang wachten opnde uitslag van de bbz, anders moesten ze gelijk opereren.. Ben blij dat dat vooralsnog niet nodig is. De buikpijn is vooralsnog niet verklaard, had wel twee grote cystes, daarvan kan het komen.. Laat het jullie morgen als ik meer weet wel weten..
Wij hebben heel veel miskramen gehad (10+) maar ik herken je gevoel niet. Ja soms overvalt de angst je even maar verder probeer ik heel bewust van elk moment te genieten. Erover stressen maakt de kans niet kleiner dat het misgaat en als het misgaat dan gaat het mis, hoe hard dat ook is. Ik probeer voor mezelf altijd te kijken naar het positieve want blijven kijken naar wat als heeft geen zin en heeft achteraf gezien vaak je mooie momenten over schaduwt