Goedemorgen dames Heb al een tijdje niks geschreven maar wel meegelezen. Alle nieuwe dames gefeliciteerd! Suzanne ik duim voor je! @hier vanmorgen vroeg de echo gehad. En het hartje klopt!! Heb het zelfs al gehoord zo speciaal! Klopt alleen nog te langzaam maar op zo'n vroege echo is dat niet vreemd. Volgens afspraak 5 januari. En inderdaad 6.3 weken zwanger dus 3 augustus kan blijven staan. Probeer vanavond foto te plaatsen en meer te reageren. Nu ff weer werken. Fijne dag!
@Nietverwacht: Fijn, vakantie! Nu er ontzettend van gaan genieten! Natuurlijk gaat dat niet zo makkelijk met die steken/pijn. Hoe gaat het vandaag met je? @Monique: Ik heb ook toen in de ochtend en avond de ergste misselijkheid mee gemaakt. Nu voel ik het voornamelijk nog alleen in de ochtend als ik mijn ontbijt eet. Eerste happen neem ik dan en dan moet ik een pauze nemen voor ik de rest op eet. Anders ben ik bang dat het er zo weer uit komt. Gelukkig trekt het na deze maaltijd wel weg nu @Suzanneke: Ik ben nog steeds heel erg benieuwd hoe het nu met jou gaat... Is de pijn al weg? Gelukkig is het geen bbz. Wel natuurlijk eng dat ze niets zagen, was het een inwendige echo? Lijkt me wel, maar je weet het nooit. Al uitslag van je HCG? @Famke: Ik had exact hetzelfde toen ik in de 5e week zat. Wel heb ik mij er nu redelijk bij neer gelegd. Misschien ben ik gewoon wel heel nuchter wat dat betreft. Ik kan mij niet lang druk maken om dingen. Mocht het fout gaan, dan had het zo moeten zijn. Ik troost me dan maar met de gedachte dat het vruchtje niet goed was dan. Gelukkig is het niet zo ver en mag ik nog met volle teugen dromen over de toekomst @Puk: Wel blijven proberen zo min mogelijk stress te hebben met die angst. Het is natuurlijk volkomen begrijpelijk dat je die angst hebt en je man ook, maar stress werkt ook averechts. Zoveel mogelijk proberen te genieten en je angst momentjes af en toe hebben. Niet meer dan normaal lijkt me dat @Typfoudt: Ik sluit mij dus helemaal aan bij jouw manier van denken met als het mis gaat. Het had zo moeten wezen.... Heel jammer natuurlijk, maar vol goede moed weer opnieuw proberen. @Marjon: Leuk! Ben ook benieuwd naar je foto. Het hartje klopt in ieder geval, dat is al een goed teken! Hier moet ik nog 3,5 weken wachten voor ik voor mijn eerste echo mag (tevens termijn echo). Zucht... nog even geduld dus. Eerste kerstkaartje al binnen gehad. Dat herinnerde mij er aan dat ik ze ook nog moet versturen haha... Net even geschreven. Gelukkig zijn het er niet heel veel die wij versturen. Straks even kijken of het droog blijft... wat een weer!!
@PMK ik zou me er inderdaad ook bij neer moeten leggen en als nuchtere fries ben ik vaak heel realistisch maar wat dit betreft... Door gezondheidsredenen en medicijnen waarmee ik pas deze week gestopt ben lukt het mij niet om fulltime te genieten.. maar goed de kans dat het fout gaat is natuurlijk heel erg klein en "gelukkig" heb ik heel veel symptomen. Hoe voel jij je?
De stress is inderdaad niet goed, maar soms heb ik het niet meer onder controle. Gelukkig steunt manlief mij enorm. Momenteel is alles weer rustig en genieten we er redelijk van. Gisteren iets teveel gedaan en ben me toch moe vandaag! Heb besloten om nu pauze te houden en na het werk verder te gaan bakken.
@puk2015 Fijn dat je man je geruststeld, bij mij is dat ook zo. Hij zegt steeds van geniet er nou maar van, alles komt wel goed.. dat is wel fijn! Ooh bah, al zoveel last van vermoeidheid? Dat heb ik niet maar wel pijnlijke borsten en misselijkheid. Jij ook andere klachten?
@Puk: Fijn dat je man je gerust stelt @Famke: Hier eigenlijk heel veel moe... Vandaag eindelijk niet moe, slaat de misselijkheid weer toe... lig ik alsnog plat.. pffff! Over het algemeen ben ik alleen heel erg moe en last van pijnlijke borsten. Af en toe ook een opgeblazen gevoel en alleen 's ochtends licht misselijk. Vandaag helaas anders. Ach ja., hoort er helaas bij. Ga gewoon mijn rust nemen. Zelf mocht ik met 4 weken zwangerschap ook stoppen met medicatie. Was fijn dat de dokter en ik op dezelfde lijn zaten. Daardoor ook wel even onzeker geweest, maar nu geniet ik er van op momenten dat dat het ook toe laat. Nu dat ik zo misselijk ben 'geniet' ik niet echt haaha
Oh ja.. qua pijn van de reuma moet ik zeggen dat het mij heel erg mee valt... Ik heb wel last van ontzettende ochtend stijfheid, welke gelukkig wel weer weg trekt.. maar verder dan dat heb ik geen helse pijnen. Wel merk ik dat dit weer niet echt helpt, maar ik kan het allemaal niet heel erg noemen Mocht van de VK wel gewoon 2x 500mg paracetamol nemen (wel verspreid over de dag die twee pillen) als het echt nodig was en dat heb ik nog niet nodig gehad Zolang het zo door blijft gaan zing ik die zwangerschap wel uit
Hoi allemaal, Hier even een ego berichtje. Vanmorgen een beetje lichte buikpijn gehad en daarna bloedverlies. Helderrood en best wel even veel. Ik was gelijk in paniek en behoorlijk overstuur. Toevallig was mijn schoonmoeder hier, dus die hebben we het toen maar ook meteen verteld. Ik heb de verloskundige gebeld, omdat ik graag wilde dat er naar gekeken werd. Morgen om 9:50 kan ik terecht. Ben behoorlijk geschrokken. Bloedverlies is nu wel een stuk minder, maar ik heb nog steeds een gevoelige onderbuik. Ik maak me echt ontzettende zorgen, bah..
@pmk fijn dat je samen met je arts op 1 lijn zit, dat heb ik ook gelukkig! Ik heb ook nog geen pijn gehad of beginnende ontsteking, echt fijn inderdaad (even afkloppen..)! Nee die misselijkheid is niet fijn haha.. maar ook wel goed teken aan ene kant en we weten wat er ervoor terugkrijgen!!
Hé meiden! Suzanneke, ik duim voor je! Hoop dat het meevalt.. Oh jeetje, SYRV wat naar, dat is wel heel erg schrikken! Hoop ook voor jou heel erg dat het meevalt... Heel veel succes meid! Dan duurt morgenvroeg lang... Marjon: wat heerlijk dat je een echo hebt gehad en het hartje al klopte! Ik wil ook, hihi. Nog twee weekjes wachten. Wat betreft angst dat het misgaat herken ik wel, lijkt me zooo moeilijk als dat gebeurt... Laatst had ik een steek in mijn schouder en dan denk ik meteen aan een bbz. Pf... Maar ben er niet constant mee bezig dat het mis zal gaan. Hoop dat het allemaal gewoon gezonde kindjes zijn meiden! Hier heb ik vannacht eindelijk weer eens echt goed geslapen. Ik ben vaak erg moe, maar dan kan ik niet slapen, ben ik verscheidene keren wakker, moet ik vaak plassen... Merken jullie ook dat je vaker moet plassen? Ik heb altijd dat ik voor ik naar bed ga, ga plassen...En dan lig ik in bed en dan moet ik na een halfuur/uur weer voor ik ga slapen. Volgens mij ook een soort dwangmatigheid die ik mezelf aangeleerd heb... Maar 's nachts moet ik ook regelmatig nog een keer plassen maar nu met de zwangerschap moet ik regelmatig nog vaker.
@SYRV: Wat een ontzettend naar bericht! Ik hoop echt dat het mee valt, maar als je zelf al aangeeft dat het best veel was.... Het is nu een heel stuk minder dus? Ik hoop dat het niets is! Ik zal voor je duimen. @Famke: We gaan deze zwangerschap gewoon zonder klachten uitzingen Misselijk is niet fijn nee, maar gelukkig kan ik het tot nu toe allemaal nog wel redelijk bedwingen. Beetje liggen, beetje eten, rustig aan doen die dag werkt erg goed. Daarnaast heb ik door dat als ik lauw water drink (dus niet koud!) dat dat ook wel helpt. @Modra: Mijn slaap patroon is helemaal ontregelt. Ik ben erg moe elke keer, maar wordt toch elke nacht wel op zijn minst 2x wakker. Sowieso dan 1x omdat ik moet plassen en als ik veel gedronken heb die dag dan blijf ik gaan!! Helemaal gestoord word ik er van Ik plas wel vaker dus, maar niet heel veel vaker vind ik mits ik dus teveel gedronken heb
Wel wat lastig hè PMK. Ik heb sinds ik in week 6 zit best wel veel dingen die me tegenstaan...In week 5 had ik eiersalade gekocht en gegeten, die stond nog in de koelkast...Blegghhh... Word al misselijk als ik er aan denk. Vandaag weggegooid. Net als roomkaas waar ik afgelopen weken mijn brood mee belegde, nou nee dank je wel. Donker brood hoef ik niet... En met veel meer dingen zo. Chocolade staat me ook tegen.
Ja het was even veel, mijn ondergoed was wel echt aan verschoning toe zeg maar, maar dat was dus wel kort. Nu momenteel alleen bij het afvegen helderrood bloed. Het zit me echt niet lekker. Ik hoop maar dat het niet mis is.
Je hebt ook geen gekke dingen gedaan SYRV? Gezellig gehad met je vriend, te druk met sporten of iets dergelijks?
Gisteravond gezellig gehad. Maar lijkt me sterk dat ik nu de volgende dag pas last krijg van bloedingen.
Meiden. Hier ook even een update: Vanochtend beetje donkerbruine kleine stukjes bij afvegen gehad. Verder nog geen bloerverlies gezien maar heb uiteraard gelijk tranen met tuiten gehuild van schrik.. Heb net even een action test gedaan en vind het positieve streepje ook nou niet echt bepaald een duidelijke knaller! 1 van jullie hier ervaring mee?