Hahaha, hier ook hoor.. Mijn vriend vroeg me gisteren... Hoe kan het toch dat jij zo vroeg al moe bent? Best wel sneu voor hem want ik lig dus meestal de avonden al te slapen op de bank haha, en zouden dus voorlopig ook geen late weekend uurtjes worden.
Hallo dames, Ik kom net terug van het ziekenhuis, en gelukkig is alles goed! Oh man, ik ben zo ontzettend opgelucht en blij! Ik dacht eigenlijk dat er een inwendige echo zou worden gemaakt, maar ze wilde het eerst uitwendig proberen. Ze zat een beetje te zoeken en we zagen de baarmoeder goed in beeld komen, alleen zat er niks in. De moed zonk al in mijn schoenen. Maar de echoscopische bleef positief en ging nog even verder op zoek. En na een tijdje verscheen daar onze kleine uk! Met een prachtig mooi kloppend hartje! Wat was dat fijn om te zien zeg! De verloskundige zag inderdaad nog wel een restje bloed in mijn baarmoeder, en kon daar niet echt een duidelijke verklaring voor geven. Wat ze zei was dat het vrij veel voorkomt dat vrouwen bloed verlies hebben tijdens de zwangerschap. Maar dat ik me zoals het nu lijkt Geen zorgen hoef te maken en dat het er voor nu goed uit ziet! Waaah ben zo blij!
Nog even over het umcg! Ik beviel op tweede kerstdag van mijn zoontje in het umcg. Ik werd met de ambulance binnengebracht en naar de verloskamer gereden. Ik was er zelf helemaal niet meer bij, had anderhalf uur thuis liggen persen dus ik was kapot. In het umcg kreeg ik meteen een dosis weeënopwekkers van de gyn, en die vertrok daarna gewoon weer. Ik lag daar dus te persen en te doen terwijl zij gewoon de hele tijd weg was. Mijn moeder heeft haar toen gehaald op den duur, zei dat het niet goed ging en ik de hele tijd weg viel. De gyn had het zogenaamd ontzettend druk, en zou straks komen. Toen ze uiteindelijk kwam moest het geloof ik allemaal snel snel snel, en knipte ze me in pakte ze de vacuümpomp erbij en werd mijn zoon met grof geweld eruit getrokken (nadat de vacuümpomp al 1 keer was losgeschoten). Ze heeft me nog gehecht en daarna heb ik haar niet weer gezien. Erg apart allemaal. Vervolgens moest ik nog een dag in het ziekenhuis blijven en heb ik geen warm eten gekregen (waren ze vergeten). Verder weet ik van de hele week na de bevalling niks meer, ik was zo slap en zwak door het bloedverlies. Volgens mijn moeder had ik echt een transfusie moeten hebben, maar dat vonden ze in het umcg niet nodig. Al met al vond ik het een niet al te prettige ervaring daar.
Hier met de eerste thuis begonnen en uiteindelijk richting zkh gegaan voor pijnstilling, na de bevalling met een uur weer thuis. tweede is thuis in ons eigen bad geboren maar zat vast met zijn schouders achter mijn schaambeen dus moet nu in het zkh bevallen. Ik vind het niet erg. Maar thuis is ook super fijn!!! Vorige keer dus in bad bevallen en daarna dus gelijk lekker gedoucht en mijn bed in, die nog helemaal schoon was😀 vond ik super lekker!! Ik beval in het meander ziekenhuis in Amersfoort. Dat is voor mij het dichtste bij en daar hebben ze een nieuw moeder en kind afdeling. Lijkt me super!!
Dat is een beetje mijn probleem, wil persoonlijk liever in het martini, aangezien ik daar nu ook 2 x ben geweest voor de missed abortion en dat beviel goed. Daarbij komt dat de afstand heel kort is mbt ons huis. Umcg is 5 minuten langer rijden denk ik. Alleen martini doet geen bad bevallingen, ik wil daar eigenlijk wel over in discussie gaan. Want persoonlijk ga ik liever daar heen. Mijn buuf is ook in het UMCG geweest en heeft bijna jou verhaal aan mij verteld destijds! Dus ik dacht bijna ben jij de buuf?! Maar zij heeft een meisje en is in mei 2015 uitgeteld, haha..
@ SYRV Wat ontzettend fijn! En gewoon een kloppend hartje!! Geniet ervan! Hier vanochtend weer bloed geweest prikken, de waardes waren gestegen.. Een goed teken, het vruchtje is in elk geval nog in tact. Maandag weer opnieuw bloedprikken, kijken of de waardes stijgen, en weer een echo om te kijken of ze het vruchtje nu wel zien. Anders weet ik het ook niet... Dus nog steeds spannend.. Voor vanavond mn ouders maar uitgenodigd, ik wil nu toch wel dat ze het weten. Ik wordt gek van het thuis hangen, vl is veel weg, dl is ziekjes dus maar thuis hangen.. Vanochtend weer wat druppels bloed verloren, maar daar moest ik me geen zorgen over maken volgens de gyn.
Waaah, super om te lezen dat alles goed is gegaan, en dat je jullie kleine uk heb kunnen zien met kloppend hartje.
Even heel snel tussendoor SYRV wat een ontzettend goed nieuws! Nu gauw weer genieten Suzanneke natuurlijk van jou ook heel goed nieuws dat de waardes stijgen
Hier momenteel een heel groot erger momentje, manlief heeft boodschappen gedaan en komt vervolgens met heel andere producten over als wat ik door geef. Hij stond erop om de boodschappen te doen, maar zo hoeft het niet weer, pfff Daarbij zou ik twee pakketjes geleverd krijgen, komt er maar eentje, bleek dat toen ik op stal was dat ik daar een pakketje had laten bezorgen, niet in de gaten gehad. Pap zei ook niks, toen ik net belde zei hij ow ja, daar staat jou naam op.. grrrr Daarbij had ik gisteren voer gekocht, omdat één van de paarden wat mager begon te worden. Vergeet ik dat mee te nemen! Och man, ik wordt zo zat van mezelf.
Oh doen ze dat daar niet? Dat is wel heel jammer! Nou als we nou beiden zwaar in protest gaan, wie weet kunnen wij dan als 1 van de eersten in bad bevallen in martini! Nee ik ben Niet je buurvrouw, haha dat zou wel toevallig zijn. Maar zij had ook al zo'n negatief verhaal dus? Ik vond het echt 3 keer niks, je bent echt een nummertje daar. Ik loop nu al een tijdje bij martini voor verschillende dingen, maar ik merk echt dat ze daar meer persoonlijke aandacht voor patiënten hebben.
Dankje! En wat een onzekerheid voor jou! Maar dat je waardes stijgen is een goed teken toch! Ik ben even kwijt hoe het gegaan is, maar je hebt dus al een echo gehad en daarop was niks te zien? En was het ook geen bbz? Ik hoop dat je snel zekerheid hebt, dit is ook niks zo!
Haha adem in adem uit! De hormonen vliegen hier om mijn oren! @pmk, mamanies en gelukkigemoeder: dank jullie wel!
@Syrv: Oh wat een opluchting zeg! En al een kloppend hartje, ontzettend fijn. Jeetje wat een verhaal over het UMCG zeg, nare ervaring! Kan me voorstellen dat je daar niet weer heen wilt. Als ik voor UMCG had gekozen was ik nu geswitcht... Suzanneke spannend hé! Wel fijn dat de waardes stijgen, ik duim voor je! Werken jullie eigenlijk allemaal? En hoeveel procent? Ik werk nu fulltime en onregelmatig, is wel veel. Na de bevalling ga ik terug naar 60%, heerlijk lijkt me dat... Heb vandaag even wat voor kerst gekocht. Een zwarte jeans-legging maat 36, die zal ik wel niet lang meer aan kunnen.
Ik werk 36 uur per week. Na de bevalling wil ik 4 uur ouderschapsverlof opnemen. Zou liever vast 32 uur willen gaan werken, maar dat kan ik financieel nog niet bolwerken. Ik werk niet onregelmatig trouwens. @Suzanneke: ik hoop dat de waardes blijven stijgen. Ik duim voor je!
SYRV Wat fijn om te lezen dat het er goed uit zag!!! Ik ga zeker in het ziekenhuis bevallen, mooi in het ziekenhuis waar ik zelf werk en waar in me thuis voel en iedereen ken!! Ik woon veelste ver weg van een ziekenhuis dus ik ga het er niet op aan laten komen!
Hier gaat alles de goede kant op. 31 december 1e afspraak gynaecoloog met echo. Extra spannend, want dat was rond dezelfde lengte zwangerschap als bij mijn vorige zwangerschap waarbij ons ukje niet meer bleek te leven tijdens de echo. Verder ben ik een stuk rustiger als bij de vorige zwangerschap. De vorige keer had ik onbewust veel zorgen of het allemaal wel goed zat en of ik wel een nekplooimeting zou moeten doen en wat ik dan zou doen als het niet goed bleek te zijn. Achteraf bleek het onderbuikgevoel juist. Vandaag nog ff een action test gedaan, en die was een stuk duidelijker. Vanwege de vorige bevalling op medische indicatie in het ziekenhuis met inleiding, moet ik deze keer ook in het ziekenhuis bevallen. Ik vond de inleiding en bevalling 100% meevallen, en was in 3,5 uur bevallen.
Syrv, fijn dat het goed was!! Suzanneke, positief dus, al blijft het spannend. Hopelijk maandag weer meer goed nieuws! Duimen draaien! @werk; ik werk drie dagen per week en heb een dag per week opleiding. Dat duurt nog tot april 2016, daarna blijf ik diezelfde drie dagen werken en ben ik maandag en woensdag thuis. Ik zit erover te denken om tot die tijd ook weer wat ouderschapsverlof op te nemen, maar wil ook niet te veel uitlopen met die opleiding en dan heb je praktijkuren nodig. Lastig dilemma, maar uiteindelijk gaat gezin voor, dus is de keuze al gemaakt
Ja ook lang thuis bezig geweest, toen alsnog heen en ook met een vacuumpomp. Daarna niet eens controle bij de hechtingen. Ik ga zeker informeren of ze het wel willen, want ik vind umcg ook onpersoonlijk.