1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Mooi dat jou echo goed was!

2. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wat leuk dat je direct vandaag al terecht kan. Veel plezier met je drukke programma!

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik heb nog niet terug gelezen maar hier even mijn verhaal van vanmorgen:

Hier vanmorgen de echo gehad en nu in een achtbaan van emoties!
    Eerste helemaal blij met een kloppend hartje, mooi vruchtje wat heel goed groeit. Ik zou nu 6 weken en 4 dagen zijn volgens de meting.
    Maarrrrrrr er zit tevens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap :( Een niet ontwikkeld vruchtje wat dus op de verkeerde plek zit! Een heel zeldzaam fenomeen schijnt. Er is door vijf verschillende gynaecologen / fertiliteitsartsen dmv een inwendige echo naar gekeken.
    De gynaecoloog bepaalde uiteindelijk dat het zo was. Deze man is richting zijn pensioen en had dit in zijn hele carrière maar 1x eerder meegemaakt.
    Hoe nu verder is nog wat onduidelijk, het kan verschillende kanten op gaan. We hopen erop dat het vanzelf verschrompeld en zal verdwijnen maar de mogelijkheid is er ook dat het gaat groeien of zal knappen. In beide gevallen zal ik dan geopereerd moeten worden en wordt die hele eileider verwijderd!! Best geschrokken dus! Overigens was de gynaecoloog geweldig hoor en stelde ook direct gerust dat hij er een goed gevoel over had en dat als er wel geopereerd moest worden hij daar alle vertrouwen in had!! Nu moet ik dus vrijdag weer en zo zal ik dus constant onder controle blijven en bij buikpijnklachten moet ik direct contact opnemen want dat is geen goed teken.
    Pfffff dus nou, hele rare dag zo!!!!
    Maar ook heel blij met onze kleine spruit die goed groeit en een mooi kloppend hartje liet zien! Ik zal vanavond een foto uploaden, ik ben nu op mijn werk maar wilde dit wel even met jullie delen.

4. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Tazzy, wat een nieuws! Kan me voorstellen dat dit een hele bevreemdende dag is voor je en onwerkelijk als je nu alweer op je werk zit! Heb je het daar al verteld? Hopelijk heeft de gyn terecht een goed gevoel en lost het vanzelf op!

5. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Woow, dat is heftig! Kunnen ze het vruchtje in je eileider niet kapot prikken? Ik weer dat mijn merrie drachtig was van een tweeling en toe hebben ze eentje kapot gedrukt aangezien het risico bij een paard te groot is.

Maar goed wij zijn mensen en dat zal klein en moeilijker gaan?
    Hopelijk blijft het goed gaan en verschrompeld dat vruchtje.

6. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nee dat zal niet gaan. Het zit in de eileider en het moet juist verschrompelen. Zodra het lek is/openklapt dan moet die eileider eruit.
    Ik werk in het ziekenhuis, ben verpleegkundige en heb mijn collega's ervan op de hoogte gesteld dus dat is wel fijn, ik kan het hier delen. Gelukkig ken ik daardoor de artsen ook goed dus dat is prettig overleggen. Maar heftig is het wel.

7. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik weet ook sinds een week dat ik zwanger ben van mijn eerste kindje! In mijn berekening ben ik 08-08-15 uitgerekend! Heb de 22e een afspraak bij de gynaecoloog, vind het allemaal super spannend!!
    Word er dan ook al een echo gedaan of niet?

Groetjes
    X

8. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg zeg! Ik hoop dat alles goed komt meid!! Sterkte!

9. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Fijn dat de collega's op de hoogte zijn! Praat toch makkelijker, merk ik zelf tenminste.

Hopelijk verschrompelt hij. Wat ik me dan nog afvroeg, zou je dan 2 gesprongen eitjes hebben gehad?

10. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Er waren inderdaad twee follikels die op springen stonden toen ik mijn inseminatie heb gehad.
    Eentje heeft het dus netjes naar de baarmoeder gered en de ander is halverwege blijven steken zeg maar!

11. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Dat is erg Tazzy!
    Als het vruchtje knapt, en je moet geopereerd worden, raak je dan ook het andere kindje kwijt (sorry geen verstand van )

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    er valt tegenwoordig goed te opereren als je zwanger bent maar het is uiteraard niet zonder risico, vooral omdat het nog zo pril is, is de kans op een miskraam aanwezig dan. Maar de gynaecoloog was erg positief hoor, ook als hij zou moeten opereren zag hij niet echt een probleem.

13. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Fijn dat de gyn, het tenminste ziet zitten om eventueel te opereren, hoop voor je dat het niet nodig mocht zijn.

14. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Tazzy, dat is dan schrikken zeg!!!

Wat leuk al die echo's :-D

@hier: aan het einde van de ochtend ziek naar huis gegaan. Afgelopen nacht al praktisch niet kunnen slapen door benauwdheid (astma). Vandaag even naar de huisarts geweest ter controle. Mijn longen klonken gelukkig prima, moet het wel.in dr gaten houden. Ik moet het wel even rustig aandoen en goed uitzieken.

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Zo dames wat gaan jullie hard :D

@Nietverwacht: Fijn dat je zoontje lekker door geslapen heeft. Dat zal voor jou ook wel enorm schelen :) Ik heb wel al stiekem gekeken in een boek met namen, maar ik kom er niet uit.... Dat gaan dus nog lange dagen worden :p

@Tatie: Fijn dat je vandaag je echo gehad hebt! :) Goed om te horen dat het goed is toch? :D

@Tazzy: Ik zou het gewoon lekker aankijken. Mocht je nou wel geopereerd moeten worden, dan zullen ze er echt alles aan doen om het goede vruchtje intact te houden :)

@Eloveh: Welkom en gefeliciteerd!

@Monique: Inderdaad, gewoon lekker rustig aan doen :)

Hier kwam mijn nichtje ineens onverwacht langs vandaag. Hartstikke gezellig gehad, dus de dag is echt voorbij gevlogen!

Ik ben wel stiekem jaloers op jullie vroege echo's. Mijn eerste is pas met 10 weken (tevens termijn) en dat duurt nog zo lang! Ik begin ook een heel klein beetje onzeker te worden. Mijn borsten doen echt verschrikkelijk pijn, maar ik voel echt helemaal niets meer in mijn buik. Heel af en toe licht trekkend, maar dat kan net zo goed mijn darmen zijn.... Pfff... Is het al 5 januari!?

Afspraken VK en GYN
    december 2014
    17, Tatie - Intake + Echo
    17, Puk2015 - Gyn
    19, Magnolia83 - Echo
    19, N80 - Intake(gyn)
    22, Rhea90 - Echo(gyn)
    23, Modra - Echo
    23, Wensje88 - Intake + Echo
    24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn)
    29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn
    29, Suzanneke - Echo + Intake
    29, Lindaatje22 - Intake
    30, Mo leannan - Intake + Echo
    31, Monique041982 - Intake
    31, Minieme1984 - Intake + Echo

januari 2015
    2, SYRV - Intake + Echo
    2, Gelukkigemoeder - Echo
    5, pmk - Termijn echo
    7, Famke1989 - Echo
    8, Gelukkigemoeder - Intake
    9, Lindaatje22 - Echo
    12, Puk2015 - Intake + Echo
    12, Sillemie - Intake + Echo
    15, Soof85 - Echo

Uitgerekend:
    1 augustus
    Modra - PMK - Wensje88 - SYRV
    2 augustus
    Sophietje11
    3 augustus
    Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982
    5 augustus
    Puk2015 - Magnolia83 - Tatie
    6 augustus
    Gelukkigemoeder
    7 augustus
    mo leannan
    8 augustus
    N80 - Wensmamma - Minieme1984 - Suzanneke - eloveh
    9 augustus
    MamaNiess
    10 augustus
    Tazzy
    11 augustus
    Sillemie
    12 augustus
    Typfoudt
    13 augustus
    lindaatje22
    14 augustus
    Famke1989 - Joanniej14 -LauieD
    15 augustus
    Rhea90
    23 augustus
    Soof85 (Geen zekerheid ivm onregelmatige cyclus!)

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    Doornstruikje
    MamaDeluxe5
    Annemie

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Maar hier dan wel het wondertje waar ik nu al van hou!!!

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Raar, op zijn kant maar goed, toch duidelijk te zien:D

18. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Prachtige duidelijke echo Tazzy! :)

19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    MamaNiess hoe was je echo??

20. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hoi meiden!

Naar Wensmama, dat je je zo beroerd voelt! Hoop inmiddels wel wat beter.
    Fijn Nietverwacht, eindelijk weer wat betere nacht! Hoe ging de echo? Wij hebben al min of meer een naam uitgezocht voor een meisje en voor een jongetje. ;) Maar zijn er nog lang niet zeker van hoor! Lastig zoiets! Je geeft het voor een heel leven. :p
    Succes woensdag Puk! Leuk idee het kerstpakket. :)
    @Tazzy: Leuk hoor het kamertje! :D En de reactie van je ouders! Maar jeetje...Dat is wel schrikken van de echo! Gelukkig dat alles er goed uitzag met het ene vruchtje en dat de gynaecoloog positief is, maar wel heel spannend, hoop op de beste uitkomst voor je! En wat een mooie, duidelijk echo!
    Grappig Mamaniess v/h pendelen! Hier laten wij ons geheel verrassen. ;)
    @SYRV: Hoop op een leuke reactie voor je meid! ;)
    @PMK: Jezelf verwennen, vind ik ook! :p Ghehe ja, die borsten hè... :p Soms heb ik met fietsen zelfs dat ik denk au! :p En jaaa...Januari duurt nog wel lang, poeh! Maar aan de andere kant zal t straks met de feestdagen wel heel snel gaan.
    @Typfoudt: Hoe ging de echo? :) Hehe, kan gebeuren met de positiebroek. :p
    @Tatie: Wat ontzettend fijn dat alles er goed uitzag zeg! :)
    Welkom en gefeliciteerd eloveh!!
    Beterschap Monique.

Hier lekker een dagje vrij met manlief. Hele huis is weer schoon, fijn. :) Voel me nu alleen weer supermoe. Ah well. ^^

Deel Deze Pagina