Kan ik me goed voorstellen, zou de ook weinig zin in hebben. Hier is alles gebakken en kan ik vanavond gaan inpakken voor de markt.. 3 dagen markt, nou ja verstand op nul en gaan. De dagen na de markt doe ik lekker niks, dan gaat mijn lichaam even goed rust krijgen en het vruchtje goed gaan groeien.. B 12? Waar gebruik je dat voor?
@SYRV: Ik heb vanuit mezelf een ernstig Vitamine B12 gebrek (volksmond: Bloedarmoede). Deze wordt afgebroken vermoedelijk door de reuma. Bij een tekort aan B12 is de kans op een miskraam velen malen groter. Deze werd bij mij al op pijl gehouden elke 2 maanden 1 injectie, maar nu even verhoogd naar 1x in de 1,5 maanden (zwangerschap vreet ook veel B12). Ik slik daarnaast ook multi-vitamines van davitamon. Daar zit ook de dagelijkse hoeveelheid B12 in, dus door de combinatie van deze twee hou ik het op pijl ! Hier een beetje in een dubio... beetje intiem verhaal, maar ik heb dus ineens sinds vrijdag last van een schimmelinfectie. Hoera voor de hormoon veranderingen zeg ik dan maar... Afijn, ik vandaag naar de apotheek en gevraagd of hun iets hebben daarvoor wat ook tijdens zwangerschap gebruikt mag worden. Ik heb Canesten gyno tablet mee gekregen, die kon namelijk volgens haar (ze had het nagekeken in de bijsluiter online). Nu kom ik thuis om zelf de bijsluiter door te lezen voor het gebruik, staat er het volgende in: "Wees extra voorzichtig met Canesten gyno 1 tablet. Raadpleeg uw arts wanneer: - u zwanger bent of vermoedt zwanger te zijn." Verderop in de bijsluiter staat het volgende: "Zwangerschap en borstvoeding: Tijdens de zwangerschap mag dit middel uitsluitend gebruikt worden op advies van de arts. " Beetje een dubbel gevoel erbij, dus waarschijnlijk ga ik het gewoon niet gebruiken. Wou namelijk even een goed middel er tegen gebruiken, want normaal gebruik ik Multi-Gyn actigel (mag WEL tijdens zwangerschap). Actigel bestrijdt het alleen niet, maar zorgt ervoor dat je PH waarde weer stijgt waardoor de goede bacterieen weer de overhand nemen en daardoor de schimmel vanzelf bestreden wordt door je lichaams eigen bacterieen. Fijn... Ik ga dus denk ik toch maar weer voor de actigel.
Je kunt ook de huisarts even bellen en vragen wat hij/zij aanraadt? Ik heb hier ook al een schimmelinfectie gehad een paar week geleden. Maar met een paar dagen niet intiem zijn gaat het bij mij dan spontaan wel weer over, heb er dan niet heel erg last van. Is dat bij jou ook niet zo?
Ik heb er niet heel erg last van, maar het jeukt wel zo af en toe en (helaas) heel veel afscheiding. Voornamelijk als er veel afscheiding vloeit gaat het jeuken (logisch!). Om even terug te komen... Andere bijsluiters die ik online vind staat gewoon dat het gewoon te gebruiken is en al jarenlang door zwangere vrouwen gebruikt wordt. Meestal gaat het bij mij ook vanzelf wel over en met actigel juist nog sneller, maar met de zwangerschap ben ik heel voorzichtig Misschien wel te Heb er nu alleen al 6 dagen last van en begin het wel vervelend te vinden dus dacht laat ik er iets voor halen... Denk dat ik het nog wel heel even aankijk. Moet maandag sowieso naar de assistente van de huisarts en heb ik dan nog last kan ik altijd even vragen of ze het snel aan de huisarts kan vragen.
Pmk, elk geneesmiddel wat vrijverkrijgbaar is staat dit in de bijsluiter. Kan echt geen kwaad meid. Hier enkel tijdens zwangerschap weleens last van schimmeltje en heb 3 kerngezonde kindjes Hier de jongste nu uit zijn rem slaap halen om de oudste 2 uit school te halen, arm ding Schimmelinfectie is overigens niet iets om mee te blijven lopen als je zwanger bent! Dus ik zou het zeker gebruiken
Ohnee, wat sneu meis. Heel erg veel sterkte. Digiknuffel. @hier even snel via de telefoon.. Ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor mn buikpijn. Volgens de huisarts komt het bij mijn dikke darm vandaan. (al zegt mijn gevoel van niet maarja) En weer urine in geleverd. Weer een blaasontsteking is nu op kweek gezet dus morgen daar de uitslag van Pff heb zo ongeveer elke maand een blaasontsteking echt zwaar vervelend hoor. Straks met mn zoontje naar de kerstmarkt op school heel even en daarna nog een retourtje Brabant maken want moet mn vriend ophalen die heeft nog op zijn oude werk een kerst borrel en is nu onderweg in de trein daar heen. Bijna 4 uren reizen.. Heb helemaal geen zin om heen en weer te moeten rijden want ben echt moe, maarja snap ook niet waarom hij niet gewoon met de trein terug kan. Hij moet volgens hem groot kerst pakket mee en dat kan niet in de trein. Word dus latertje vanavond. En moeten morgen weer vroeg eruit vanwege zijn werk.
Oh vandaar! Zo leer ik nog eens wat . Maar wel vervelend voor jou natuurlijk. Over de schimmelinfectie, ik zou toch even de dokter bellen voor de zekerheid. En er zeker niet te lang mee doorlopen. @mamanies; oh ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt inderdaad. Succes! Hier ook even een intiem vraagje. Ik heb nu al 2 keer een bloeding gehad na de seks. Dat is nu al wel weer 2 week geleden ofzo, maar we hebben sindsdien toch het gevoel dat we heeeeel voorzichtig moeten doen. Hebben jullie ook last van bloedingen na de seks? En doen jullie nu extra voorzichtig of doen jullie net zoals voor de zwangerschap?
Hier nog geen last gehad van bloedingen tijdens of na de seks. We doen het niet anders. Maar hoor wel dat dit veel voorkomt omdat je vaginawand beter doorbloed is en dat het niet erg is. Denk niet dat het iets is waar je je druk om moet maken. ^^
Zonder terug te lezen meld ik me hier even, ben nmlk zwanger en 13 of 14 aug uitgerekend Een spontaan kadootje voor ons, vorig jaar november zijn we na 3,5 jaar, 5 IUI's en een fijne zwangerschap (39w3d) trotse ouders geworden van een mooi mannetje. Hij is helaas ziek (zeldzaam syndroom), wat erfelijk blijkt te zijn, dus dit is wel even heel spannend, maar zo ontzettend welkom!
@SYRV: Hier geen bloedingen na intiem contact, maar je hoort het inderdaad wel vaker. Ik zou mij er niet al te druk om maken. Zelfs de VK heeft mij er voor gewaarschuwd dat het kan. Zolang het geen heftige bloedingen zijn, zou ik me er niet te druk om maken! Ook wij doen niet veel anders dan normaal, alleen is het bij mij allemaal wel wat gevoeliger op sommige momenten.
Geen bloedingen hier, wel vrijen we een stuk minder, alleen in het weekend en ik moet ook dan nog echt zin maken...
@Bloesempje: Welkom en gefeliciteerd! Afspraken VK en GYN december 2014 19, Magnolia83 - Echo 19, N80 - Intake(gyn) 19, Bloesempje - Echo 22, Rhea90 - Echo(gyn) 23, Modra - Echo 23, Wensje88 - Intake + Echo 24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn) 24, Borelli - Echo 24, Typfoudt - Echo 27, Puk2015 - Echo(gyn) 29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn 29, Suzanneke - Echo + Intake 29, Lindaatje22 - Intake 29, LauieD - Echo 30, Mo leannan - Intake + Echo 31, Monique041982 - Intake januari 2015 2, SYRV - Intake + Echo 2, Gelukkigemoeder - Echo 5, pmk - Termijn echo 7, Famke1989 - Echo 8, Gelukkigemoeder - Intake 9, Lindaatje22 - Echo 12, Puk2015 - Intake + Echo 12, Sillemie - Intake + Echo 15, Soof85 - Echo Uitgerekend: 1 augustus Modra - PMK - Wensje88 - SYRV 2 augustus Sophietje11 3 augustus Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982 5 augustus Puk2015 - Magnolia83 - Tatie 6 augustus Gelukkigemoeder 7 augustus mo leannan 8 augustus N80 - Wensmamma - Suzanneke - eloveh - Borelli 9 augustus MamaNiess 10 augustus Tazzy 11 augustus Sillemie 12 augustus Typfoudt 13 augustus lindaatje22 14 augustus Famke1989 - Joanniej14 -LauieD - Bloesempje 15 augustus Rhea90 23 augustus Soof85 (Geen zekerheid ivm onregelmatige cyclus!) Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984
Hmm.. Misschien ligt het er aan dat ik 12 november een behandeling heb gehad aan mijn baarmoedermond. Er is een klein stukje vanaf gehaald (van mijn baarmoedermond). Misschien is de boel daar nu icm met de betere doorbloeding extra gevoelig en bloed het misschien daarom sneller. Mijn vriend is na die 2 keer bloedverlies echt wel geschrokken, en ik natuurlijk ook. Daarom durven we niet echt "op volle kracht" te gaan, haha. @bloesempje: gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het spannend voor jullie is!
@ Minieme, wat erg voor jullie. Heel veel sterkte de komende tijd. @ Bloesempje, wat een verrassing moet dat zijn geweest voor jullie en daarbij ook super spannend! Hopelijk krijgen jullie morgen een mooie echo. Heeft je zoontje veel last van zijn ziekte? Ook hier geen last van bloedverlies bij intiem zijn. Wel ooit 1 keer gehad toen ik zwanger was van mijn oudste. Maar door de betere doorbloeding kan het makkelijker gebeuren. Als het daarna weer stopt is het volgens mij niet erg. Hier behalve mijn humeur nog weinig klachten, vind het wel mega spannend en ben echt aan het aftellen tot de echo volgende week woensdag. Maar ben wel heel erg blij dat ik niet zo misselijk ben als sommige van jullie. En ik eet ook niet meer (of minder). Wel vind ik vieze luchtjes lastiger dan anders. Een paar dagen geleden had mijn jongste gespuugd, dat trok ik echt niet. Heb haar kleren 2x gewassen omdat ik dacht dat ik het nog rook, hi, hi
Magnolia83 en N80, succes vandaag! Dames ik ga jullie even verlaten, ik heb vanaf vandaag 3 dagen markt van 10:00 tot 21:00(inclusief op en afbouw). Hoop dat ik wel wat kan meelezen en anders tot 22 december! Om eerlijk te zijn zie ik wel op tegen die lange dagen, je krijgt dan toch minder rust en ik merk wel dat ik die heel erg nodig heb. Nou ik ga nog even een half uurtje plat..
Succes met de markt!! Ik mag vanmiddag weer voor een echo. Hopelijk is de bbz kleiner geworden!! En gaat alles gewoon goed met de kleine spruit!! Spannend!
Bedankt allemaal! Ik heb tot nu toe ook weinig klachten. Weinig eetlust en veel dorst, dat wel, maar kan ook door mn verkoudheid komen. Gisteren voor het eerst enorm trek in bepaalde dingen. In mijn geval kaas, plakjes, blokjes, kaasstengels, maakt niet uit, als het maar kaas is. Had ik bij mn zoontje ook. @Borelli: helaas is het syndroom van ons zoontje best ernstig. Kort door de bocht gezegd kan hij niks, dat komt door zn onwijs lage spierspanning. Zelfs zijn eigen hoofd optillen kan hij niet. Jullie zullen ons wel voor gek verklaren dat we er (zo snel) weer aan beginnen terwijl we 25% kans hebben op weer een ziek kindje, maar we hebben er tot nu toe echt een heel goed gevoel over, en daarbij zijn we zo ontzettend dankbaar voor dit spontane kadootje! Om 11:40 de 1e echo, superspannend! Laat jullie later vandaag weten hoe het was. Voor de dames die ook vandaag naar de vk/gyn gaan: succes. Iedereen een fijne dag vandaag!
@Tazzy, heb ff snel jouw verhaal teruggelezen, superheftig zeg! Hoop echt heel erg voor je dat de bbz niet verder ontwikkeld is en je niet geopereerd hoeft te worden. Succes straks!