1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Tazzy: Fijn om te horen dat alles goed is! Ook stiekem wel fijn dat je nu zoveel echo's krijgt haha... kan je lekker bij je beeb spieken ;)

@Typfoudt: Ik maakte gister ook mijn eerste 'vergeetachtig' momentje mee :D Wij gingen naar vrienden van ons voor de verjaardag van hun kleinste (2 jaar). Reden we al in de auto, zegt mijn vriend ineens "Heb je het cadeautje wel mee genomen?" OOPS!! :D Rechtsomkeer :p

@Wensmamma: Hoe voel je je vandaag? Hopelijk helpen die pillen maandag een beetje! :)

@SYRV: Hoe reageerden jouw ouders?

Hier ook een opgezette buik plus de extra kilo's die in de weg zitten :p Mijn symptomen komen en gaan ook ontzettend erg... Waar ik gister ochtend bijna nergens last van had, kwam opeens rond een uurtje of 1 de misselijkheid opzetten. Gelukkig trok het wel weer weg. Gister avond ook ineens weer last van mn borsten en dat lijkt nu ook weer een stukje minder te zijn :) Er is dus totaal geen grip te krijgen op die symptomen bij mij! :)

Jammer dat we trouwens van sommige helemaal niets meer horen! :$

Afspraken VK en GYN
    december 2014
    22, Rhea90 - Echo(gyn)
    23, Modra - Echo
    23, Wensje88 - Intake + Echo
    23, Tazzy - Echo
    24, Gelukkigemoeder - Echo (gyn)
    24, Borelli - Echo
    24, Typfoudt - Echo
    27, Puk2015 - Echo(gyn)
    29, Wensmamma - 1e afspraak Gyn
    29, Suzanneke - Echo + Intake
    29, Lindaatje22 - Intake
    29, LauieD - Echo
    30, Mo leannan - Intake + Echo
    31, Monique041982 - Intake

januari 2015
    2, SYRV - Intake + Echo
    2, Gelukkigemoeder - Echo
    5, pmk - Termijn echo
    6, Bloesempje - Echo
    7, Famke1989 - Echo
    8, Gelukkigemoeder - Intake
    9, Lindaatje22 - Echo
    12, Puk2015 - Intake + Echo
    12, Sillemie - Intake + Echo
    15, Soof85 - Echo

Uitgerekend:
    1 augustus
    Modra - PMK - Wensje88 - SYRV
    2 augustus
    Sophietje11
    3 augustus
    Marjon 30 - Nietverwacht - Monique041982
    5 augustus
    Puk2015 - Magnolia83 - Tatie
    6 augustus
    Gelukkigemoeder
    7 augustus
    mo leannan
    8 augustus
    N80 - Wensmamma - Suzanneke - eloveh - Borelli
    9 augustus
    MamaNiess
    10 augustus
    Tazzy
    11 augustus
    Sillemie
    12 augustus
    Typfoudt
    13 augustus
    lindaatje22
    14 augustus
    Famke1989 - Joanniej14 -LauieD - Bloesempje
    15 augustus
    Rhea90
    23 augustus
    Soof85 (Geen zekerheid ivm onregelmatige cyclus!)

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984

2. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Zo, ik ben net bijna 2 uur bezig geweest met bijlezen. Wat een verhalen allemaal! Maar ik ben weer terug van weggeweest. Heel drukke week achter de rug, maar nu vakantie.

@ PMK en alle andere die op een echo wachten: ik ken de frustratie. Ik denk dat ik ook pas echt ga beseffen en geloven dat ik zwanger ben als ik die eerste echo gehad heb.

@ Tazzy: Al een buikje, wat leuk! Gelukkig kan je het nog verbloemen als je dat wilt.

Mijn man en ik hebben afgelopen week af en toe al wat namen gezocht. Wat ben ik blij om te lezen dat wij niet de enigen zijn die daar zo vroeg mee beginnen. Daarnaast hebben we dit weekend de toekomstige babykamer al leeggehaald. Er moet namelijk nogal veel in gebeuren. Haha, we zijn er misschien wat vroeg bij maar als het aan mij zou liggen had ik het het liefste morgen al helemaal klaar :p.
    Verder heb ik echt heel weinig last van misselijkheid. Alleen mijn borsten zijn pijnlijk en gigantisch (zeker al halve cup gegroeid!!).

3. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    De symptomen zijn bij mij ook heel wisselend (alleen mijn borsten zijn de constante :p). Vrijdag stond bijvoorbeeld al mijn eten tegen, had nergens trek in. En er zijn nog wel van die rare dingen die komen en gaan.

4. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    hier drukke dagen gehad! veel weg en een rotzooi in huis dus grote schoonmaak gehouden. Nu even rust want zowel vriendlief als zoontje zijn in slaap gevallen op de bank. Heerlijk!
    Drukke week voor de boek weer dus ben blij dat we vandaag wat rust hebben.

Heb gisteren wat foto's van zoontje gemaakt met 2 pakken met muisjes, roze en blauw natuurlijk! en die doen we in een lijstje en die leggen we onder de kerstboom voor mijn schoonmoeder.
    Moet de rest van de kadootjes ook nog halen! maar heb helemaal geen inspiratie eigenlijk.

Ik weet niet zo goed wat ik van de zwangerschap moet denken eigenlijk, of het goed gaat of niet. sinds 3 dagen voel ik me eigenlijk zoals voorheen! en had ook weer migraine van de week en dat had ik de hele vorige zwangerschap gelukkig niet gehad en nu dus wel!. Maar we blijven goede hoop houden!

5. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag dames,

Pkm, haha heerlijk he die vergeetachtigheid. Over dat sommige toch 'verdwijnen', in vorige zwangerschapsgroepen was dat ook altijd. Meestal hou je na een week of 12 wel een vast clubje over :).

Sillemie, heerlijk dat je vakantie hebt! Geniet ervan. Namen beginnen wij ook vroeg mee hoor.

Niet verwacht; klinkt leuk de foto! Lekker genieten even van de rust nu :).

Hier gister etentje gehad met man zijn werk. Was erg leuk geregeld en je werd in groepen verdeeld om zelf de gerechten te bereiden. Vrouw van collega had direct door dat ik zwanger was toen ik de wijn afsloeg en voor mezelf een toetje zonder drank apart hield. Ach ja, ze heeft me goed geholpen met voor de rest niet op laten vallen :).

Buik is hier echt niet te verbergen. Krijg zelfs mijn jas niet meer dicht. Afgelopen woensdag bij de gyn zat mijn baarmoeder Ookal een stuk boven schaambeen maar volgens haar was dit niet uitzonderlijk aangezien het nu niet bepaald de eerste is ;)

Gister ook maar heel voorzichtig aan manlief verteld dat ik toch de babykamer anders wil :eek:. Afgelopen jaar verbouwd maar daar is wel de inbouwkast gebleven en vloer ligt er netjes omheen. Muren zijn echt in geweldige kleuren geverfd enz. Eigenlijk is het het perfecte kamertje alleen die garderobe kast:( ik vind hem afschuwelijk voor in een babykamer :D dus die gaat eruit en nieuwe vloer er in. Gelukkig begreep hij me heel goed.

Afgelopen week hier ook nieuwe eettafel gekocht. Was sowieso al de bedoeling maar nu met ons laatste kindje op komst hebben we straks ook voor de kleine plek zat aan tafel

6. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hier nog steeds niet echt klachten. Maak ik me soms wel eens druk om... Ben giga moe maar ook erg verkouden dus kan ook daar vandaan komen. Weinig eetlust maar kan natuurlijk ook bij verkoudheid horen :( En vergeetachtigheid is nooit weggeweest na zoonlief ;)
    @Typfoudt: heb ff gemist hoeveelste kindje dit wordt voor jullie dus vertel! Ik zou wel een groot gezin willen maar ivm met de ziekte van mijn zoontje en de wetenschap dat we elke zwangerschap 25% kans hebben op weer een ziek kind hebben we besloten dat 2 kindjes mooi is. Hopelijk hoort dit kindje bij de 75%!

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    En idd hou je hier vaak na een paar weken een vast groepje over en kun je de lijst inkorten ;)

8. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bloesempje, logisch meis. Lijkt me enorm moeilijk voor jullie en vind het ontzettend knap dat jullie er zo geweldig positief instaan en er voor gaan! Ik hoop heel hard met jullie mee! Hier ook altijd wens voor een groot gezin gehad. Mijn man heeft kanker gehad en is onvruchtbaar geworden tijdens de zwangerschap van de 3e. Inmiddels al een tijd helemaal schoon en gaat super. Voor ons bleef enkel icsi over. Maar we hebben besloten dat dit(aangezien het niet iets onoverkomelijks is) ons niet tegen ging houden. Nu dus zwanger van de 4e en laatste :)

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat heftig zeg! En leuk, 4 kids! Kom zelf uit een gezin van 4 kids, erg leuk :)

10. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier valt het buikje nog wel weg te moffelen :D Gisteren daardoor een goed excuus wat nieuwe kleding aan te schaffen, met name een aantal truien en mooi een maatje groter ;) Klachten heb ik nog steeds amper, wel sneller moe en constant koud. Af en toe gevoelige boebies en van de week een paar keer een vlaag van misselijkheid gehad maar wat dan ook meteen weer weg trok! Prima tot nu toe dus!!

11. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou ook graag willen meekletsen met jullie.
    Heb afgelopen vrijdag mijn eerste vroege echo gehad met 7+1. Onverwacht een kloppend hartje gezien! We gingen al weer helemaal naar de verloskundige met het idee dat ik weer een miskraam had omdat ik net als de vorige 2 x dagelijks af en toe enkele druppeltjes bloedverlies had bij het afvegen. Om het emotioneel makkelijker te maken daarom heel de week maar gedacht dat het weer een miskraam was wat dus niet zo bleek te zijn. De termijn kwam exact overeen met wat we zelf dachten. Ze zagen verder wel dat de baarmoederhals wat onrustig was geweest dus waarschijnlijk is het daar vandaan gekomen. 6 jan hebben we de intake + nieuwe echo staan en bij ongerustheid mag ik altijd eerder bellen voor een echo, ook tijdens de feestdagen dus dat stelt gerust.

Qua klachten ben ik vooral erg moe en heb ik wisselend veel last van misselijkheid, maar overgeven hoef ik niet.
    OW ja uitgerekende datum is 6 aug

12. Gelukkigemoeder

10 mei 2014
    63
    0
    0
    Welkom elita. Wat fijn dat je een goede echo had.

Ik lees wel mee steeds maar reageer niet zo veel. Sta in een overlevingsstand en daardoor niet altijd tijd om te reageren.
    Ben erg misselijk heb ook medicatie daarvoor maar werkt niet voldoende dus ben ook gewoon de hele dag misselijk en overgeven en dan twee kids en mijn man die veel weg is (moet vaak bandjes en koren uitversterken met geluid en ja kerst is super druk). Mijn huishouden schiet er aardig bij in....gelukkig doet mijn moeder veel op dinsdag:)

Ik zag al goede echo's!! Wat fijn. Wij mogen woensdag ochtend:). Vind het best wel spannend

13. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Sillemie: Herkenbaar hoor... het liefst heb ik hem ook al af! Ik zit ook al helemaal te bedenken wat ik op de muur ga tekenen. Ik kan vrij goed tekenen (strip figuren/tekenfilm figuren), dus ik wil een leuke muur schildering gaan maken. Alhoewel we het wel een beetje naar geslacht willen doen, dus moet nog even geduld hebben ;) Wel al wat namen kunnen vinden? Ik vind het maar lastig....
    Zelfs mijn borsten zijn niet constant hhaha... verschrikkelijk! Vandaag b.v. weer heel naar gevoeld vanmiddag, gelukkig weg kunnen eten. Terwijl ik morgen b.v. helemaal nergens last van hoef te hebben!

@Nietverwacht: Ben benieuwd hoe ze gaan reageren! Leuk idee! :)

@Typfoudt: Snap idd dat niet iedereen blijft hangen, maar toch zonde! :) Ach, zo hebben we ook wel een leuk groepje :D Dus we mogen niet klagen ;)
    Leuk dat je collega zo geholpen heeft :D Toch fijn als er mensen zijn die het met jou willen verbergen ;) Bij mij zit volgens mij mijn baarmoeder ook al boven mijn schaambeen. Ik voel namelijk dagelijks wel net boven het schaambeen heel opgeblazen. Als ik dan met mijn vingers lichtjes duw voel ik toch echt een soort harde ronding zitten (niet mega hard hoor, maar toch duidelijk niet zacht!). Het is ook echt mijn blaas niet.

@Bloesempje: Dr zijn er hier best veel met weinig klachten. Bij mij komen en gaan ze ook.. Ik ken je ongerustheid dus wel :( Nog even geduld tot de echo!
    Ik vind het moedig dat jullie gekozen hebben voor een tweede. Natuurlijk zal elk kindje liefdevol ontvangen worden :)

@Elita: Welkom en gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat alles goed is! Jij telt nu dus ook af naar de volgende echo? :) Ik zet je tussen de lijst!

@Gelukkigemoeder: Je laat toch af en toe iets van je horen :) Minder dat je je zo naar voelt en dat de medicijnen niet lijken te helpen. Het huishouden is hier ook niet echt 100% meer hoor hahha... Komt wel weer als we ons weer wat beter voelen ;)

Net wat gegeten en voel me gelijk weer helemaal mens worden. Jeetje wat kan je je naar voelen zeg... Was heel even bang dat ik een buikgriepje had, maar dat was dus niet zo :) Straks nog even de was opvouwen.. morgen verder weer een dag voor andere dingen :p

14. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ah herkenbaar, als er zo'n vlaag van misselijkheid optreedt dan helpt iets eten inderdaad!! Namen zijn we al een hele tijd uit :D
    Oh en welkom nieuwe zwangeren!!

15. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik ben er ook nog hoor, maar het meeschrijven lukt op dit moment niet zo goed. Zo misselijk en moe! Voelt wel alsof ik alles en iedereen verwaarloos; niet alleen jullie, maar zelfs mijn kinderen en man. Kinderen hebben zich heel goed met zijn tweeën vermaakt afgelopen weekend en man heeft zich op het huishouden gestort. Doet ie sowieso al het meeste in hoor, maar nu lukt het me zelfs niet om de was een beetje bij te houden.. Morgen weer werken, was niet de planning, maar van de week ben ik niet aan mijn uren gekomen en het is gewoon nog niet klaar voor het nieuwe jaar. Baal ik enorm van ook. Kortom: behoorlijk chagrijnig en wil niet steeds egoberichten schrijven, dus schrijf ik even wat minder. Ik hoop juist na 12 weken weer een beetje meer aan te haken ;) . Al was ik bij beide zwangerschappen tot respectievelijk 40 en 30 weken misselijk met dagelijks overgeven...

16. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Eindelijk rust.... Nou ja, met een drukke kerstvakantie voor de boeg is het nog wel druk. Maar ik hoef even niet meer te werken, haha!

Ik zeg wel eerlijk: ik lees álles mee! Soms moet ik heel lang teruglezen, maar ik hou alles van jullie in de gaten, hihi.
    Mooie echo's en herkenbare dilemma's komen voorbij.

Mijn ouders weten het al, aanstaande woensdag mijn schoonouders (wonen in Friesland rn komen naar ons met kerst). 1e kerstdag mijn broers. 😊

Mijn kinderen weten het ook.... Zo gaaf die vragen erop. T ontroert me enorm!

Ik ben niet misselijk, niet overgeven, maar wat kan ik Janken!!!! WoW!!!!! Wat ben ik een emo trut nu!!! Whahahaha!! Ik herken de zelfverzekerde, stabiele ik niet meer 😄😄😄

Manlief moet erom lachen, ik word er dan soms alleen maar bozer van. Herkenbaar? 😊
    Ik weet wel dat t de hormonen zijn. Besef dat ook wel, maar ermee omgaan is lastig.

Heb vandaag mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht...en mee groeibh's. Wat zijn mijn boobs Enorm!!! Ongelooflijk!

Ik ben best jaloers op de meiden die al zo vroeg een echo krijgen... Wij 9 januari pas...normaal 10 weken. Niet eerder.... Dus ja, kan stiekem wel jaloers zijn 😉
    Heb wel gisteren met mijn ventjes hun echo's bekeken en uitgelegd wat wij gaan zien van de baby.

Nu ff genoeg; ik mag m'n jongens halen voor de vakantie (bijna de hele vakantie). Tot gauw! Zal nu wel wat meer kletsen 😊😉👍

17. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #797 Modra, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Heee meiden!

Hier net een weekendje Limburg bij familie van mijn man gehad. Verschillende kinderen, poeh, kinderen zijn wel vermoeiend hoor. :)

Alles weer wat bijgelezen. Welkom Bloesempje! Natuurlijk verklaren we jullie niet voor gek. Juist mooi dat jullie een tweede kind willen! :) Hoop ook dat dit kindje bij de 75% hoort! Goed dat jullie een mooie echo gehad hebben!
    N80:Fijn van de goede echo, top!
    Wensmama: Beterschap meid! Naar dat je je zo voelt.
    Tazzy: Fijn dat het goed gaat met jullie kleine en dat het andere vruchtje niet gegroeid is!
    Leuk Typfoudt, groot gezin. :)
    Welkom elita: Gelukkig hé dat het ditmaal goed is. :)
    Tatie: je kunt niet meer dan je best doen! :) Al snap ik dat 't heel lastig is dat het niet lukt wat je allemaal wilt. Hoop dat je je niet je hele zwangerschap zo misselijk voelt!

Hier ook een beetje opgezette buik, er zit wel wat verschil in. Maar als je het niet weet zul je het niet zien. ^^

18. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

Hey meiden. Kort bericht vanaf mijn mobiel. Hier hetzelfde als tatie en Gelukkigemoeder. Hele dag misselijk en aan de meds. Erg duf en ik vecht tegen de kotsen. Mijn huishouding is niet wat het was maar lever mijn goede momenten in bij mijn gezin. Probeer via mobiel bij te lezen steeds. Ben erg verbaasd dat ik niet constant overgeeft en sta nog in de verhouding van dat het nog komt. Ook vakantie nu dus wordt ff pittig zo. Ik leef met jullie mee en wil niet steeds ego komen doen. Nog 1 week tot de echo en hopelijk durf ik te genieten. Nu nog niet namelijk..

19. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Elita: welkom en gefeliciteerd. Superfijn dat je dit keer wel een kloppend hartje gezien hebt, maar wat zal het spannend voor jullie zijn (geweest) zeg!
    @de rest: geloof dat vermoeidheid en een stralend humeur (NOT) bij bijna iedereen herkenbaar zijn ;)
    Mijn borsten zijn wel iets voller maar niet mega (gelukkig maar, heb van mezelf al een goede D, vind ik wel genoeg :) ), was ook het eerste wat me opviel. Heb een hele onregelmatige cyclus, dus geen ongi was nog niet opvallend, maar op een gegeven moment stond ik onder de douche en toen ik naar beneden keek dacht ik: mmm, ze lijken wel een stukje voller dan anders... Gelukkig na de bv goede nieuwe bh's gekocht die nog goed passen, hopelijk blijft dat zo.
    Wanneer gaan jullie het op jullie werk vertellen? Ik werk op de babygroep van een kdv, superleuk, maar lichamelijk wel pittig. Sowieso ben ik door de ziekte van mn zoontje pas een half jaar weer volledig aant werk dus ze zullen niet staan te springen denk ik, maar goed, hun probleem :) Ik ga het na onze 2e echo maar vertellen denk ik. Die hebben we 6 januari, das de 1e week na mn vakantie dus hoef ik niet al te lang mn mond te houden gelukkig!
    O, en Typfoudt, dat we zo positief zijn is echt te danken aan ons zoontje hoor, hij is nmlk echt heel leuk en lief en mooi enz :)

20. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

Oh en nog zere boobs. Mega opgezette buik :eek: en van de week voor het eerst durven seksen samen sinds begin november (eisprong)

Deel Deze Pagina