1 t/m 15 augustus

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Modra, Nov 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Ja, dat heb ik dus met mn vk, vind het superfijn dat ik haar ken enz. In mijn baby-album zit een foto dat ze mij tijdens de kraamweek aan het wegen is in zo'n doek, vind ik zo grappig. Ze kent me echt mn hele leven al goed, weet alles van mijn familie, verleden, enz, echt heerlijk! Maar die oud-klasgenoot is/was geen vriend van me (superaardige jongen hoor, daar niet van) en dat voelde toch heel gek, dus was echt blij dat hij bij een andere arts liep!

2. famke1989

famke1989 Lid

Dec 9, 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Ook excuses dat ik niet heel actief ben...

De misselijkheid is echt heel erg.. al het eten komt weer retour... echt zo niet leuk!

Welkom aan de nieuwe dames!

3. tatie

tatie Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,026
    110
    63
    Famke, ook al zo verschrikkelijk misselijk, vervelend hoor! Heb jij al emesafene of zo geprobeerd? Hier hielp het niet, dus slik het niet meer, want werd er vooral nog extra moe/suf van. Ik plan nu om het overgeven in, zeg maar. :)

Vroege echo: hier mocht ik een keer extra, omdat de vk's in deze praktijk voor het eerst zelf echo's kunnen maken. Had ook later kunnen kiezen voor nog een extra als er meer te zien zou zijn geweest (geslacht met 17 weken zou ik bijvoorbeeld ook wel leuk vinden), maar wilde nu graag uit onzekerheid al een keer spieken.

4. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    @suzanneke. Heel veel sterkte!!

Vroege echo heb ik gekregen wegens 2 eerdere miskramen dit jaar (daarbij nu ook wat bloedverlies gehad).

Vandaag hele dag gewerkt dus van 630-2000 van huis geweest. Door drukte daarom minder last gehad van de moeheid, gespannen borsten en misselijkheid. Ook het eten gaat vandaag weer beter dus dat is fijn. Natuurlijk altijd beetje ongerust omdat de klachten nu weer minder zijn maar was vorige week ook en echo was goed vorige week en heb afgelopen dagen geen bloedverlies meer gehad dus dat is fijn.

Mbt bh"s. M'n borsten zijn wel heel gespannen maar nog niet enorm gegroeid sus gelukkig nog geen problemen verder.

5. Borelli

Borelli Actief lid

Jul 13, 2012
    240
    0
    0
    Hi allemaal, leuk dat er zoveel geschreven wordt hier! Jammer dat er zoveel van jullie zo misselijk zijn zeg. Dat heb ik tot nog toe nog nooit gehad en deze keer ook niet. Het enige kwaaltje zijn mijn borsten en mijn humeur.
    Qua BH's heb ik geen problemen. Heb een kleine C die een normale C wordt tijdens de zwangerschap. Prima dus en pas als de kleine er is heb ik borstvoedings BH's want dat is wel zo makkelijk.
    Hier wel enorm aan het aftellen naar de echo komende woensdag. Ook vroeg ivm fertiliteitsbehandeling (IUI) en meerdere MK's. Hou wel met alles rekening, het kan niet goed zijn, of 1 mooi kloppend hartje of 2... Wordt wel even een onderneming want ik wil graag dat ML mee gaat naar de echo maar we hebben geen oppas kunnen regelen dus nu gaan we met z'n vieren! De oudste (5,5 jr) weet nog van niks maar die is slim genoeg om te begrijpen wat daar gebeurd. Hoop dus zo dat het goed zit en anders ga ik me voor haar wel groot houden.
    Gelukkig morgen nog werken dan gaat de tijd lekker snel.

6. Gelukkigemoeder

May 10, 2014
    63
    0
    0
    Hier ook woensdag de eerste echo😀 de kids gaan in het ziekenhuis naar de opvang. Is max twee uur en gratis tijdens poli bezoeken enzo. Is wel super makkelijk! En ze gaan samen dus ze vinden het prima

7. Borelli

Borelli Actief lid

Jul 13, 2012
    240
    0
    0
    Zo dat is goed zeg! Hier in het ZH hebben ze dat niet maar had wel een leuke oplossing geweest. Hoe laat is je echo? Ik heb hem om half 10 al.

8. elita

elita Bekend lid

Feb 25, 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Spannend al die echo"s!

9. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Idd spannend zeg, al die echo's! En wat naar voor alle misselijke dames, hoop dat het bij iedereen snel over is en niet 9 mnd aanhoudt...

10. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

Feb 20, 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, hier ook woensdag echo!

Dit is de eerste zwangerschap dat ik niet alles bij elkaar spuug dus ik ben heel erg blij :)

Pmk; of het nodig is ligt eraan hoe hard het groeit.. Hier groeide het altijd meerdere maten tijdens zwangerschap en zit nu ook al een maat erbij. Voedingsbh's rekken wat meer mee dan normale bh's. Je kunt ze ook alvast 1 a 2 maten groter kopen en dan de bandjes wat strakker zetten. Let er alleen wel op dat je een goede hebt als je van jezelf al een grotere cupmaat hebt. Mijn ervaring is dat veel voedingsbh's niet goed steunen en dan komt het gewicht op je schouders waarvan je echt blauwe plekken kunt krijgen en rugpijn. Alles behalve fijn dus..

11. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Voedingsbeha's moeten idd wel echt goed zitten om voldoende steun te geven!
    Ik heb trouwens toch nog een "klacht" die ik niet verteld heb, ik heb al weken bandenpijn als ik hoest of nies :) Vind ik telkens wel een bevestiging, al doet het best pijn!

12. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    He meiden!

Suzanneke: Wat naar...Heel veel sterkte meid!
    @Typfoudt: Grappige naam die site. :p Maar ik zou het lastig vinden dat je dan niet kunt passen met zoiets... Weet ook nog niet zo goed wat ik met bh's aanmoet haha. :p Als het echt niet meer past laat ik mij denk ik wel eens voorlichten bij de winkel...
    @Syrv: Wat leuk dat je ouders zo enthousiast waren!
    Voor alle dames: Alvast heel fijne kerstdagen! Hier moet ik helaas werken met kerst en de dagen eromheen, maar wel oud en nieuw vrij. :)
    Morgen mijn eerste echo! Heel spannend, ook heel veel zin in! Hoop zo dat alles goed is... Geen medische indicatie trouwens. Bij mijn vkpraktijk is het standaard dat ze met 8 week een echo doen, kijken of het in 1e instantie goed zit met het vruchtje. Dan 10,5 week termijnecho.

Slaap lekker allen! :)

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Wat fijn dat ze dat doen Modra! Laat je hier ff weten hoe het was? Hoe laat mogen jullie?

14. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Ja! :) 10 voor 9 dus we vertrekken over tien minuutjes. Nu aan het drinken want moest met volle blaas komen. ;) Maar op de site stond dat het voldoende was als je twee glazen water dronk voor vertrek. ^^

15. Modra

Modra Fanatiek lid

Jul 24, 2014
    1,656
    445
    83
    Groningen
    Net terug van de echo! Het zag er goed uit, er was een duidelijk kloppend hartje te zien. Het beebje bewoog. :) Volgens haar meting nu zat ik op 8 weken 5 dagen. :D Hihi, voor de rest was het voor ons vooral een witte vlek.

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    @bloesempje: dat heb ik ook die bandenpijn. Gisteren ook weer ging ik te snel verliggen, nou pff dat doet dan pijn!

@suzanneke: heel veel sterkte!

@modra: hoe was de echo?

Hier alles weer goed. De misselijkheid is toch de griep geweest, want ik ben niet misselijk meer!! Helemaal blij mee!! Vandaag halve dag werken, misschien langer, maar ik was al doodop na het stukje fietsen. Ik heb geen conditie meer.

Dus nu weer de normale 'klachten' . Borsten die pijn doen, hele dag door moeten eten, veel naar de wc en dus af en toe die bandenpijn.
    Wat leuk al die echo's!!

17. famke1989

famke1989 Lid

Dec 9, 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    @modra super dat het hartje klopt en dat alles er goed uitzag.

@wensmama.. die vervelende griep ook.. maar super dat je niet meer misselijk bent!

Ik heb straks een echo, verloskundige wilde me toch zien in verband met buikkramp in onderbuik... ik weet niet, maar ben zo bang dat er iets mis is:(

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Positief blijven hoor Famke!! Succes!

Fijn Modra dat de echo goed was en de beeb het goed doet!!

19. tatie

tatie Fanatiek lid

Feb 21, 2014
    1,026
    110
    63
    Modra, gefeliciteerd met jullie mooie echo! Draagt wel bij aan het genieten he?!

famke, fijn dat je snel even terecht kunt. Hoe was het?

Wensmama, wat een nare griep dan zeg! Maar nu gelukkig weer de goede kant op! Rustig aan he met fietsen?!

hier ben ik op zoek naar een groene legging, panty die geen zeer doet. Heb maat 36, maar koop altijd al maat 40 als panty omdat het anders zo knelt. Maar welke maat nu dan te nemen? Heb heel leuk jurkje waar mijn darmenbuik nog prima in kan, maar wil geen beklemmend gevoel met kerst...

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

Nov 29, 2010
    1,228
    1
    38
    Fijn Modra! Gefeliciteerd!

Famke: hoop dat het meevalt!

Share This Page