Hallo dames! Blij dat de kerst er weer op zat, zeker wel gezellig gehad en zowel mijn schoonfamilie als mijn broer nam het nieuws leuk op! Beide dagen lekker gegeten maar ben het nu wel zat hoor hahah. Al dat eten. Ik ben niet meer zo misselijk, heb ook geen last meer van mn buik oid. Heb 13 januari weer een echo pff.. nog veel te lang wachten. Sneeuw, had gehoopt op veel sneeuw maar het valt vies tegen. Het is alweer gesmolten voordat het op de grond ligt. Wilde graag met de kleine en de hond lekker naar buiten, maar het is nu zo vies dat ik lekker binnen blijf!
View attachment 435570 Dit is ons uitzicht. Het is helaas wel natte sneeuw. Als er eenmaal iemand over heen loopt of rijdt, dan is het zo weg en krijg je een natte kledderboel! Als het goed is zou het later vandaag droge sneeuw worden, ben benieuwd!
Ik heb trouwens een vraag. Wie van jullie wilt een pretecho inplannen voor geslachtsbepaling? Of wachten jullie tot de 20 weken echo?
Puk gefeliciteerd met je goede echo!! Lekker naar de verloskundige! Niet verwacht; super dat iedereen blij reageerde! Hier ligt een aardig dik pak sneeuw. Slapen; ik draai alle kanten op, geen idee hoe ik het meeste lig haha. Geslacht; houden we een verrassing tot de bevalling we halen gewoon 2 soorten pakjes en die gaan mee naar het ziekenhuis. Ben sowieso geen roze, strikjes en tierelantijntjes fan dus voor de babykamer maakt het niets uit We zouden vandaag naar babypark gaan maar het is zo glad dat we dat maar laten zitten. En ik ben doodmoe van de kerstdagen. Volgens manlief moet ik het ervan nemen dat hij nu vrij is, die heeft me heerlijk laten uitslapen en vanmorgen de was en het huis gedaan, de schat Straks maar even de sneeuw in met de kids
Wij hebben op 14 februari met 15 weken een geslachtsecho gepland staan. Maar ik ga steeds meer twijfelen of ik het geslacht wel wil weten, men vriend wil het wel weten dus weet het nog niet! De 20 weken echo is in het wkz ivm een hartafwijking in de familie,en de vorige keer wilde ze toen ook niet naar het geslacht kijken
Jeetje wat gaan we hard hier Gisteren het fotootje aan mijn oma gegeven, ze snapte er niks van. Ze zat er maar naar te kijken hahaha. Haar toen maar uitleg gegeven, ze wat zo blij!!! Wij willen zeker wel weten wat het wordt, ben veelste nieuwsgierig Weet nog niet of we een pretecho doen, misschien blijf ik wel zo vaak moeten voor echo's, dan horen we het vanzelf
# Geslacht, Wij willen niet weten wat het wordt, al zegt mijn gevoel een jongen. Haha.. We zien het wel, het kom er vanzelf uit. # Slapen, Liefst op mijn zij, in de foetus houding. Soms even op mijn rug maar dan trekt alles. # Manlief, Die verwend mij op en top, ik doe de was en douche ruimte en hij doet de rest. Nu hij vrij is kookt hij ook voor me, of we doen het samen. Hij is nu even na de winkel om de december kalander in te leveren en weer een nieuwe mee te nemen. We hebben namelijk voor de 2de keer een gratis kraslot gewonnen. # Verloskundig vs Gynaecoloog, Ik ben erg blij met de gynaecoloog en was hier ook gebleven, zij hebben meer kennis dan een verloskundige. De gynaecoloog ging niet eens zoeken naar een tweede kindje, aangezien die er niet was, de verloskundige deed dit de vorige keer wel, waardoor ik bijna lag te plassen op de tafel, aangezien ze zo tegen mijn blaas aan het drukken was. Maar ik gun mensen die het echt nodig hebben mijn plekje liever. Zoals het nu lijkt gaat het goed en dan is het ook wel fijn om het via de gewone weg te doen. Spannend vind ik het wel, 12 januari is wel een mijlpaal, want dan hebben we een termijnecho en hopelijk doet alles het dan nog. De vorige keren zijn we aldoor blijven hangen in dit termijn, wij hopen dat ik nu eindelijk eens die dikke buik mag gaan krijgen. Als ik het niet vertrouw dan mag ik altijd de gynaecoloog bellen en langs komen voor een echo. # thuis, Misschien krijg ik er ook nog een derde paard bij. Mijn zusje heeft een paar jaar geleden te horen gekregen dat zij niet meer mag paard rijden en het jonge dier wat ik gefokt had (deze zou zij trainen) kwam stil te staan. Nu heeft zij hier een bijrijder voor gevonden alleen die komt alleen wanneer het haar uitkomt. Ik stoor mij hier erg aan en heb dit ook kenbaar gemaakt tegen mijn moeder. Dit verdient het dier niet en daarom ga ik hem er dan maar bijpakken. Maar even kijken hoe ik dat ga fiksen... Ah mijn kraslot man is terug...Fijne avond dames..
Wij doen echo bij VK, maar daarbij komt sowieso wel een 3D echo bij. Even spieken mét mijn jongens VAn 5 en 7 😊 Net ff geslapen op de bank 😳😜
Gezellig veel geschreven hebben jullie! Ik reageer even op wat ik onthouden heb. Aantal jarigen alsnog gefeliciteerd! Puk, fijn dat de echo weer goed was! Wordt er nu nog bloedonderzoek of iets dergelijks gedaan vanwege je mans broer, of was dat al afgerond? Heb ik misschien gemist, want jullie gaan over naar de vk? Grote nieuws hier ook wel gedeeld, anders had men het wel geraden; zo misselijk! Werd heel mooi en enthousiast op gereageerd. Mijn vader schoot zelfs vol, zo lief! Schoonouders (eerste kerstdag) en ouders (tweede kerstdag) kregen een kerstpakket voor alle goede zorg, met wijn, nootjes, chocola en kaas en als laatsten pakten ze een speentje uit. Iedereen was super blij en enthousiast en verrast. Schoonmoeder had week ervoor zich afgevraagd of ik misschien boulimia had, omdat ik na het eten moest overgeven, maar had geen moment aan zwangerschap gedacht : Geslacht weten: twee keer had ik een sterk voorgevoel en wilde ik dat snel zeker weten en beide keren had ik het goed. Nu heb ik nog geen voorgevoel en lijkt me de verrassing ook heel bijzonders, dus waarschijnlijk geen geslachtsbepalende echo. Maar denk toch dat met 20 weken wanneer ze het toch kunnen zien, dat we het wel willen weten. Scheelt ook een hoop namengedoe Sneeuw: heel blij dat het hier bij wat natte rommel is gebleven! Hopelijk blijft dat zo! Zo'n hekel aan kou en gladheid!
Volgens mij heb ik nu last van bandenpijn of iets.. Heel eng gevoel :O Net of er lichte menstruatie krampen voorbij komen.
Bloedonderzoek doen we nog even niet. We wachten even af als het 12 januari goed is bij de verloskundige dan laten we het en blijft het een geheimpje van zijn lichaam. Als het dan alsnog mis is dan laten we het bij hem onderzoeken.
Ik reageer ook even op wat ik onthouden heb Fijn, goede echo! Top! @Slapen: ik slaap prima, op mijn zij. Was een buikslaper maar tijdens vorige zwangerschap afgeleerd dus geen idee of dat nog lekker ligt, slaap nu altijd op mn zij @geslachtsbepaling: denk dat wij het met 15 weken wel laten doen. 20-wekenecho hebben wij int wkz en was al bang dat ze daar het geslacht totaal onbelangrijk vinden (terecht!), maar we willen het wel.graag weten! Ga waarsch ook naar de 9-mndbeurs, als ik het daarvoor weet ist wel zo leuk! @namen: gisteren een lijstje gemaakt. 2 jongens- en 4 meisjesnamen opgeschreven. Mn nr's 3 en 4 voor een meisje zijn resoluut doorgestreept door manlief. Gelukkig hebben we nog even! @begrip: manlief is geweldig. Laat me slapen wanneer en zolang ik wil. Gaat zelfs op de bank liggen met de babyfoon als zoonlief een onrustige nacht heeft. Vanaf gisterenavond ik mn nichtje (3,5) hier, dus dan is uitslapen niet echt een optie, maar geeft niet. @sneeuw: vanmiddag nog 5 sneeuwpopjes gemaakt op de tuintafel, ligt genoeg hier. Hele dag continue doorgesneeuwd. Vind het aankomende week nog prima, daarna moet ik weer werken, zou fijn zijn alst dan klaar is met die onzin
Nou, vooral bij onverwachte bewegingen zeg maar. (Te) snel opstaan of omdraaien in bed, hoesten, niezen enz. Erg irritant en pijnlijk, maar ook weer elke keer de bevestiging dat er iets gebeurd daarbinnen!
Njah die steken heb ik wel als ik te snel op sta Maar als ik rustig zit dan voel ik een hele lichte kramp voorbij schuiven Beetje een kleine combinatie van dus? Eng gevoel hoor
Je die kramp die je omschrijft klinkt echt een groeipijn. Zo'n gevoel waardoor je elke x bij het plassen hoopt dat er geen bloed volgt zeg maar . Bandenpijn pff wie dat bedacht heeft. Vooral bij niezen :')
Juist, DAT! Daarom zei ik al.. "Eng gevoel" haha. Nog een ruime week voor de eerste echo, maar ik neem aan dat dit gevoel toch wel positief is!
Hee allemaal, Hier drukke dagen met werken gehad. Nog twee dagen te gaan, dan heb ik er zes lange dagen op zitten. Ik heb wel alles gelezen, maar niet alles onthouden, dus ook even in zijn algemeen. Aan de jarigen alsnog gefeliciteerd. En fijn van de goede echo's hé, heerlijk! Hier ligt helaas geen sneeuw. Die steken bij hoesten herken enzo herken ik wel. ^^ Het horen van je eigen hart eigenlijk niet. Wij laten ons ook verrassen bij de geboorte qua geslacht. En wat fijn dat er zoveel positieve reacties zijn op de zwangerschappen! Nog eventjes PMK. Fijn dat het wel vlug gaat zo met de feestdagen! We hebben nog geen tweeling hier in het topic, misschien word jij dat wel! Ik heb hier net mijn rooster van Februari gekregen. Bij ons kun je van tevoren wensen aangeven, als je bijv een bepaalde dag of dagdeel vrij wilt, dan wordt daar rekening mee gehouden in het rooster, omdat we onregelmatig werken. Nu had ik voor februari helemaal geen wensen maar wel een verrot rooster. Twee keer een reeks van 7 dagen achtereen werken...Baal er beetje van... Hoop dat ik tegen die tijd minder moe ben.
Balen van je rooster zeg Modra! Het was mij idd ook al opgevallen dat we (nog) geen tweelingmama in de groep hebben maar kan nog komen natuurlijk! Nog even over het lijstje, in mijn vorige groep hadden we het lijstje iets uitgebreider met leeftijd, hoeveelste kind, zkhbevalling of thuisbevalling, borstvoedig of flesvoeding. Was wel overzichtelijk op zich Voor mij zou het er dan dus bijv. zo uitzien: 14. Bloesempje, 28, 2e kind, zkh, bv Iedereen had een eigen regel dus meerderen op dezelfde dag stonden gewoon onder elkaar. Is wel een enorm gedoe om in te voeren de 1e keer, maar zo zie je nu ook gelijk wie wel en niet meer meelezen/schrijven Als er dan nieuwe dingen voor in de lijst waren (afspraken oid) moesten we dat dikgedrukt melden, was beter te filteren Tis maar een voorstel, mag gerust afgeschoten worden!