1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb trek gehad in slecht voer.. vet... McDonalds vooral. Nu lijkt dat weer weg getrokken te zijn. :) Waarschijnlijk zal het wel terug komen naarmate de zwangerschap vordert.

2. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik heb vooral trek in alles met kaas, net als bij mn vorige zwangerschap. Zit alleen heel erg snel vol, dus dat scheelt...
    Ik heb ook weer een nieuw symptoom, veel en vreemd dromen. Het gaat nooit over mn zwangerschap, maar wel vreemd. Vannacht bijv een combi van wie is de mol en boer zoekt vrouw (fan van beide programma's). Rik vd Westelaken op een graafmachine/trekker, redelijk vaag ;) Resultaat is dat ik nog minder uitrust dus nu echt nul energie heb. Ook dit is herkenbaar van mn vorige zwangerschap, toen duurde het geen 40 weken gelukkig! Lees ook van meiden die echt levensechte nachtmerries hebben, ben blij dat ik dat niet heb zeg, dan maar dromen over Rik ;)

3. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Oh man, hier ook zin in slecht voedsel. Snoep, maar ook patat, kip, mc donalds etc etc. Heel slecht, maar o zo lekker. Ik vrees echt dat ik 1000 kilo ga aankomen deze zwangerschap:(.

@bloesempje: whaha Rik van de westelaken? Hoe kom je erop?
    @sillemie: super lief van je man! :)

@hier: ik ben echt zo ontzettend moe aldoor, ben niet vooruit te branden. Gelukkig nog een weekje vakantie dus kan ik nog even lekker bijtanken. Vrijdag hebben wij onze intake bij de verloskundige en de termijn echo. Ik kan echt niet wachten! :D

4. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Net als bij mijn zoontje enorm veel zin in vette dingen en kaas. Er staat nu een heerlijke groentelasagne met extra kaas in de oven. En het ruikt me lekker dus ga zo lekker voor 4 personen lasagne eten haha. Kan bunkeren momenteel joh! Eet makkelijk 4 borden per avond leeg om daarna weer te zeggen dat ik honger heb.

Ik zie wel op tegen oud en nieuw! We gaan uit eten en vind het dan altijd moeilijk om veilige dingen te eten. En savonds zal ik de champagne toch wel missen hoor! Maar heb het allemaal over voor mn kleintje <3

5. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

Bij mijn eerste zin in fruitig dingen en bij mijn tweede zin in hartig. Nu zin in beide dus eet veel appels en bananen en vruchtensap. En heb alleen trek in warm eten. Dus ook warm broodje. Pizza lasagne pasta stamppot McDonald's stokbrood etc. Maar weinig eetlust. Ik eet alleen veel omdat het onderdrukt de kots neigingen en blijf ik alleen heel erg misselijk. Nadeel is dat ik mijn giga vol voel :/

Waren vandaag geloof ik 3 vk bezoeken. Iedereen al gemeld? :)

6. FlyingWings

16 okt 2012
    15
    0
    0
    antwerpen
    juuiijj bijgelezen
    eventjes ook bijvullen als iedereen
    15 flyingwings 26jaar 1ste kindje ziekenhuis bevalling gyneacoloog dat is het denk ik :D
    morgen bel ik naar de gynea om verdere afspraken te maken.

alvast aan iedereen een goei oudjaar gewenst !!!!en nieuw natuurlijk ook he

dat iedereen niet misselijk is en zich terug kiplekker kan voelen (misschien wat te optimistisch maar proberen waard he ;) )

ow jaa ik herken de dingen ik hou normaal super veel van vlees kan er niet meer van genieten :( en en en indd ik heb ook een drang naar kaas wat raar :D nu is het groente fruit en vis en al de rest trek ik mijn neus voor op terwijl ik echt een vuilbak ben op vlak van eten. nou dat is nu dus hard veranderd

kun je al een vervroegde ego laten nemen voor het geslacht?:eek: (ik ben echt een groentje op dit vlak) mijn zwangerschap was dan ook nog niet geplant dus ben nu pas begonnen met het opzoeken van alles . een totale nieuwe wereld voor mij. heb nog veel te leren

7. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Morgen reageer ik wat uitgebreider, nu even over de echo.

Die was helemaal in orde. De spruit is nu 1,8 cm en de uitgerekende datum is nu naar 7 augustus gezet. Ik mag ook over 2 weken weer, 12 januari! Ook gaat ze mijn verhaal in t team gooien. Ik heb neurofibromatose en ze willen kijken hoe ze dat precies gaan begeleiden. Het kan een risico geven voor mij namelijk, een zwangerschap.
    Volgende week dinsdag heb ik een voorlichting over de combinatie test. Dan hoor ik wat meer over wat het inhoudt

8. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een dag vandaag.
    Voor het eerst tijdens werk heel erg moe. De concentratie was ver te zoeken.
    Vandaag ook een onderzoek gehad in het ziekenhuis bij de mdl-arts. Ik heb nog steeds last van een kwestuur als gevolg van de bevalling. Ik heb regelmatig last bij moeilijke stoelgang. Ze hebben geconstateerd dat ik daar littekenweefsel heb zitten als gevolg van een bijna volledige ruptuur. Ze doen er nu alleen niets aan vanwege de prille zwangerschap.

Etensgewoonten: idd macdonalds en patat. Jamjam. Ik wil hier zo niet aan toegeven. Vorige zwangerschap slechts 9 kilo aangekomen. En kaas herken ik ook zeker.

9. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ bloesempje: grappig symptoom! Had ik nog nooit van gehoord ;).

@ SYRV: Ik kan mij erg goed vinden in de angst om veel aan te komen tijdens de zwangerschap, ben van mezelf sowieso al breed. Ga daarover ook info vragen tijdens mijn intake. Geniet nog heel erg van je vakantie!

@ flyingwings: met 14 a 15 weken is het geslacht zichtbaar met echo.

Haha, ik ben dus niet de enige met trek in bepaalde dingen! Bij mij is het vooral voor dingen die erg zout zijn. Ik ben ook weer snel draaierig dus vermoed dat het mijn lichaam is dat probeert te corrigeren voor mijn lage bloeddruk.
    Zeurmodus: Sjonge, 12 januari lijkt echt nog een eeuwigheid te duren!

10. FlyingWings

16 okt 2012
    15
    0
    0
    antwerpen
    voel me ook vaak draaierig en moet dan echt gaan zitten en koud zweet bibberen de gynea zei dat dat er allemaal bijhoorde dus als ik het voel aankomen gaan zitten en rustig houden

11. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wensmamma, wat fijn dat de echo goed is! Hoop voor je dat het geen problemen oplevert!

Verder even de puf niet uitgebreid te reageren. Doe sinds gister niets anders dan spugen, spugen en nog eens spugen. Lijkt dus toch weer hg te worden. Dus ik hou me zo rustig mogelijk en eet en drink kleine beetjes in de hoop dat er iets binnen blijft. Vandaag om 16 uur lukte het voor het eerst niet te spugen na een glas water dus een enorm succes is het nog niet ;). Ach ja, had het ook wel verwacht en het is zoals het is. Mocht ik afwezig zijn, iedereen alvast een heel goed en veilig uiteinde! Op naar 2015, het jaar waar in deze kleintjes geboren gaan worden:D

12. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Grappig als die rare eetneigingen! Ik heb dat niet echt. Moet wel op tijd eten anders voel ik me beroerd. Verder voel ik me nog steeds prima!! Gisteren het babykamertje opgehaald, hij is zo leuk!!! Vandaag komt het behang binnen. Lekker vlot allemaal ik weet het maarja vond het zo ontzettend leuk :D Wij gaan voor een boerderij thema. Wonen zelf ook op een boerderijtje dus lekker toepasselijk ;)

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @typfoudt: wat vervelend dat je zoveel moet spugen en dat het dus lijkt alsof je weer last hebt van de HG.

@bloesempje: die rare/vreemde dromen herken ik goed. Ik droom altijd al raar, maar tegenwoordig is het nog raarder dan normaal en ze zijn ook zo levendig!

Hier begin ik toch ook wel te merken dat mijn eetgewoontes veranderen. Zo kan ik niet meer tegen naturel chips, daar word ik misselijk van. Paprika/cheese onion chips kan ik wel tegen. Komkommer, zo los eten, vind ik ook niet meer lekker. En ik moet er niet aan denken om eieren te eten. Zowel gekookt niet als gebakken. Ik heb jarenlang elke dag een gekookt ei gegeten dus erg raar ;) .En ik ben gek op appels. Eet er echt een paar per dag nu hihi. Terwijl voor mijn zwangerschap ik bijna nooit appels at :D

Morgen ga ik aan mijn moeder vragen of ze bij de bevalling wil zijn. De as pappa is natuurlijk niet mijn partner en ik vind het een fijn idee dat naast hem er iemand bij is die heel belangrijk voor mij is en die mij goed kan ondersteunen. En waarvan ik het ook niet erg vind dat ze alles ziet :p
    Gisteren heel ingewikkeld met een handdoekje om me heen op de stoel gaan liggen en die ook zo gehouden, want wilde niet dat de as pappa iets zag. Beetje awkward ;)

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @wensmama: die afkeer tegen eieren herken ik! Heb pas 2x moeten spugen, allebei na het eten of ruiken van een ei :( Verder heb ik even jouw verhaal gemist merk ik, kun je de korte versie nog eens herhalen als je dat niet vervelend vindt?
    Ochtendmisselijkheid begint hier nu wel echt te komen, dacht dat ik er deze keer geen last van had maar helaas! Gelukkig ist goed te doen!

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Tuurlijk niet vervelend. Ik heb vorig jaar in april besloten dat ik voor een co-ouderschap wilde gaan met een homo/homostel. Dit omdat ik niet langer mijn kinderwens wilde uitstellen, maar wel een pappa wilde voor mijn kindje en het dus niet alleen wilde doen.
    Vorig jaar paar dates gehad en speeddate, maar daar kwam niets uit. In maart weer naar een speeddate geweest en vanaf het 1e moment dat ik de as pappa (J.) zag wist ik het al eigenlijk. Zo'n goede klik! En dat was dus andersom ook zo (gelukkig amar hahaha). Daarna heel veel afgesproken, familie ontmoet en besloten ervoor te gaan. Eigenlijk kennen we elkaar dus nog helemaal niet zo lang, maar het voelt zo goed. Ik heb het gevoel dat ik hem al jaren ken. En het idee dat ik de rest van mijn leven met hem hem te maken beangstigd me geen enkel moment.

Straks (nadat het verlof voorbij is) is het dus de bedoeling dat kindje de helft van de week bij mij is en de andere helft van de week bij hem. Hebben wel al helemaal uitgevogeld welke dagen precies. En dan in het weekend samen als 'gezinnetje' wat doen.

Heel fijn dat het ook op zo'n manier kan!!

16. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat fijn zeg, dat het zo goed klikt en jullie het zo goed geregeld hebben!!

17. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zeg wel eens gekscherend: Jammer dat hij homo is :p

18. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    ;):)

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Fijn dat jou echo goed was wensmama! Vind het zo leuk om jou te volgen en ik vind het super knap van jullie, zelf zou ik dat niet kunnen. Tenminste ik sta er momenteel niet voor open, wellicht dat dat anders is als je alleen bent..

Hier erg moe en brak, het is net dat ik dagen op stap ben geweest. Pff ben zo blij dat ik vrij ben. Doen lekker rustig aan.

Mijn buuf had/ heeft ook een kaas tik en die krijgt waarschijnlijk weer een meisje. Dus meiden die zin in kaas hebben, wellicht krijgen jullie ook een meisje!

20. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Ik luste nooit kaas en at de vorige zwangerschap hele kilos kaas. En mijn eerste is toch echt een jongen hoor. Zegt niets dus haha

Deel Deze Pagina