1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Devilduckie, wat erg!!! Wat is er gebeurd? Sorry, misschien stomme vraag, maar heb je vandaag een echo gehad? Sterkte met dit verlies!

2. devilduckie

devilduckie Actief lid

22 dec 2014
    172
    10
    18
    basisschool lerares
    Ja vanacht plotseling erge krampen en vanmiddag een fikse bloeding. Ik wist meteen dat het mis was. Eigenlijk een afspraak voor 7jan maar vandaag een spoed onderzoek gehad. Eerst bij vk onderzoek daar was een vruchtzakje te zien van 6 a 7 weken oud. Een uur later bij de gyn was het al weg. Tussendoor ook weer een fikse bloeding gehad... Gelukkig, klinkt gek, maar gelukkg ruimt mijn lichaam het zelf snel op en hoeft dat niet operatief... Vriend steunt me enorm, familie weet het nu en dat lucht enorm op! Krijg veel steun van alle kanten, we slaan ons er wel doorheen!

3. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Wat een vreselijke uren zullen dat geweest zijn! Wil je nogmaals veel sterkte wensen. Kan me voorstellen dat het in ieder geval 'positief' voelt dat je lichaam zelf weet wat het moet doen en dat er verder niets medisch hoeft te gebeuren. Je klinkt echt super sterk! Wel fijn dat je ook kunt steunen op familie.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Jeetje wat ontzettend erg voor jullie:(. Heel veel sterkte!

5. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Devilduckie, heel veel sterkte meid. Wat 'fijn' dat je lijf het zelf oplost.. Fijn klinkt ontzettend fout natuurlijk. Ik hoop dat je volvoldoende steun blijft vinden bij je vriend en familie

6. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    @devilduckie wat verschrikkelijk..... Heel veel sterkte.... En wat fijn dat je veel steun hebt.

7. devilduckie

devilduckie Actief lid

22 dec 2014
    172
    10
    18
    basisschool lerares
    Dank jullie wel! En wie weet kom ik hier over een paar maand terug ;)

8. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte :(

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Oh nee devilduckie, wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!! :(

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Wat erg devilduckie...Heel veel sterkte!

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Heel veel sterkte devilduckie. Hele dikke knuffel.

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Puk: Heel blij dat de dagen weer voorbij zijn. Ik ben ook eindelijk sinds vandaag weer een beetje mens... Voelde mij zo enorm moe de laatste dagen. Wat 1 dag laat naar je bed al niet met je doet brrr..!

@Tatie: Groot gelijk hoor om nog een echo tussendoor te plannen. Wij hebben nu met 10 weken een echo (maandag) en dan ook pas weer met 20 weken. Duurt mij allemaal veel te lang dus mooi excuus om een geslachts bepalende echo tussendoor te plannen met 16 weken :D
    Mijn tante had het over een eeneiige tweeling. Ik wist hier helemaal niets vanaf dus het was een kleine verrassing voor ons :p We gaan er niet vanuit dat het een tweeling is hoor, maar de kans is nu wel iets groter dus :)

@Devilduckie: Wat ontzettend naar :( Ik hoop dat je er gauw van hersteld. Zeker op dit termijn ga je er stiekem niet meer helemaal van uit. Heel fijn dat je veel steun krijgt, dat heb je zeker wel nodig nu :( Sterkte meid..!

Hier eindelijk weer een beetje mens.. wat 1 nacht laat naar je bed al niet met je kan doen zeg ...

Afspraken VK en GYN

januari 2015
    5, pmk - Termijn echo
    5, Rhea90 - Echo
    5, Modra - Echo
    5, Elita - Intake + echo
    6, Bloesempje - Echo
    6, Tazzy - Echo
    6, Modra - Afspraak VK
    6, Aowyn - VK
    7, Famke1989 - Echo
    7, Borelli - Echo (gyn)
    7, Sierra - Echo (gyn)
    7, Tatie - Echo
    8, Gelukkigemoeder - Intake
    9, Lindaatje22 - Echo
    10, Monique041982 - Echo
    12, Puk2015 - Intake + Echo
    12, Sillemie - Intake + Echo
    13, Aowyn - Echo
    13, Nietverwacht - echo
    15, Soof85 - Echo
    15, Gelukkigemoeder - Termijn echo
    19, Typfoudt - Echo
    22, Sierra - Echo (gyn)
    22, Monique041982 - VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kind, tb, bv

1 Augustus
    1. PMK, 27 jaar, 1e kind, zkh, bv
    1. Wensje88
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv

2 Augustus
    2. Sophietje11

3 Augustus
    3. Marjon 30
    3. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv
    3. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv

5 Augustus
    5. Magnolia83
    5. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv
    5. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv

6 Augustus
    6. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv
    7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv

8 Augustus
    8. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv
    8. eloveh
    8. Borelli, 41 jaar, 3e kind, zkh, bv
    8. Puk2015, 29 jaar, 1e kind, zkh, bv

9 Augustus
    9. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv

11 Augustus
    11. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv

12 Augustus
    12. Typfoudt

13 Augustus
    13. lindaatje22, 33 jaar, 3e kindje, tb, fv

14 Augustus
    14. Famke1989
    14. Joanniej14
    14. LauieD
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv

15 Augustus
    15. Rhea90
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh

23 Augustus
    23. Soof85 (Geen zekerheid ivm onregelmatige cyclus!)

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie

13. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een foto van mijn buik genomen.
    Wat gaat het alweer hard zeg....

Bijgevoegde bestanden:

14. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

@Devilduckie, wat vervelend, heel veel sterkte gewenst! Blijf het heftig vinden! Hopelijk mag het een volgende keer goed bij je gaan.

@Hier, tja, want moet ik zeggen.. De misselijkheid is bijna weg, wel moe en sloom, waar is mijn eigen tempo gebleven?! De grootste vraag bij mij is, gaat alles goed in mijn buik? Momenteel wat kramp, maar de rest van de dag was het redelijk rustig? We worden een beetje gek van onzekerheid..

Maandag beginnen we weer met trainen, merk dat de paarden er ook weer zin in hebben. De rijbaan is wel nat, maar goed is niet anders. Hopelijk gaat het niet vriezen en sneeuwen, haha..

15. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    #1115 tatie, 3 jan 2015
    Laatst bewerkt: 3 jan 2015
    Monique, wat leuk een eerste buikfoto! Zal zo ook eens een poging wagen.

Puk, ik wil ook echt geen sneeuw en ijs hoor! Wat zijn de voorspellingen eigenlijk? dat van je tempo herken ik zeg! ben niet vooruit te branden en slaap met gemak een paar uur extra in de middag. Voel ik me weer schuldig over naar de kinderen, maar die kunnen zich gelukkig ook wel zelf en met zijn tweeën vermaken.

Maandag eerste lading echo's weer! Op naar allemaal mooie plaatjes!! Nu al zenuwachtig voor woensdag en echt aftellen hier!

16. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Hier buik van vandaag met heerlijke joggingbroek :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,1 KB
      Weergaven:
      1
  17. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wat een mooie buikjes al dames! Ziet er goed uit!
    Hier ook al aardig goed te zien dankzij mijn hoog liggende baarmoeder.
    En ik ben ook echt niet vooruit te branden. Moet eigenlijk van alles doen maar ben echt moe. Nou ja.. Hoort erbij he? Beter excuus om ongegeneerd te luieren kan je niet krijgen;)

18. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Oh jee, zoveel berichtjes op 2 dagen. Ik moest even de tijd nemen om bij te lezen :p.

@ devilduckie: Wat erg, veel sterkte meid!

@ Bloesempje: Ik krijg af en toe ook last van erge onzekerheid. Ik heb wel een beetje het idee van geen nieuws, goed nieuws. Maar toch ga ik het pas echt helemaal geloven en beseffen dat alles goed gaat als ik die eerste echo gehad heb, over iets meer dan een week dus.

@ SYRV: Ten eerste, gefeliciteerd met de goede echo. Ik heb het nog niet met mijn man gehad over de combinatietest, maar ik denk zelf dat ik het wel wil. Een kindje met een beperking is bij ons ook gewoon welkom (ik werkte tot vorig jaar zelf in de gehandicaptenzorg) maar ik wil het dan wel op voorhand weten. Maar zoals ik al zei heb ik het nog niet met mijn man over de test gehad dus we zien het wel ;). Waarom bleef de verloskundige zo hameren over jouw gewicht? Heb je last van overgewicht? Ik ben zelf erg zwaarlijvig, was voor de zwangerschap ook weer eens een poging aan het doen om af te vallen.

@ Typfoudt: Fijn dat je niet meer misselijk bent! Hopelijk blijft het zo!

@ Puk: Fijn dat je maandag weer begint te trainen met de paarden. Ik wilde eigenlijk ook weer beginnen rijden na de verkoop van mijn paard maar nu ga ik dit nooit meer verkocht krijgen bij mijn man. Hij was er vroeger al geen fan van maar als ik nu zou vallen flipt hij helemaal ;). Wel heel irritant dat je je normale ritme kwijt bent. Ik herken het wel, zo lang dat ik echt dingen in mijn agenda heb staan push ik mezelf wel maar dan bekoop ik dat de volgende dagen. Maar we moeten gewoon lekker de rust nemen die we nodig hebben, na augustus zal dat er niet meer inzitten :p.

@ Tweeling: 2-eiige zijn erfelijk, dat is de variant die in mijn familie voorkomt. 1-eiige is een toevallige deling kort na de bevruchting. Bij mij komt het redelijk regelmatig voor in de familie, mijn opa was een deel van een tweeling en een aantal nichten en neven hebben ook een tweeling gekregen. Bij sommige van hen was er jammer genoeg ook een spontane abortus van 1 van de 2 vruchtjes. Dus ik ben heel benieuwd of we op 12 januari 1 of 2 hartjes zien kloppen. Als het er 2 zouden zijn ga ik ook echt wel even moeten schakelen en vooral bedenken hoe we dat gaan doen passen in onze flat.

Wat een leuke buikfoto's al!! Het is al snel te zien bij jullie! Bij mij is erg nog niks te zien, zal ook wel aan mijn gewoonlijke rondingen liggen ;).

Vandaag heb ik een 9-maandendagboek gekocht samen met mijn man. Vind het echt heerlijk om alles wat er nu gebeurd op te schrijven voor later. Er staan trouwens ook erg leuke tips en weetjes in. Is hier nog iemand die zo'n boekje bijhoudt?

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ja ik heb de eerste 2 zwangerschappen zo'n boek gekocht, nu niet gedaan, had geen zin om weer geld uit te geven aan een boek die ik niet kon uitschrijven.

De paarden staan allemaal bij mijn ouders, dus ik ga 6x per week op en neer na stal/ouderlijk huis. 1x per week gaat mijn man ook mee en helpt hij mij. We hebben nu 2 week vrij gehad en toen heeft hij me dagelijks geholpen.

20. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @sillemie: ik ben te zwaar ja, en ook vrij klein dus mijn BMI is te hoog. Wat ik van te voren natuurlijk zelf ook wel wist. En opzich is het natuurlijk goed van haar dat ze me erop attendeert dat ik me niet vol moet vreten in de zwangerschap en moet letten op gezonde gevarieerde voeding. Maar ze ging er wel heel erg over door. Ik kan wel wat hebben, maar ik kan me voorstellen dat haar aanpak bij sommige vrouwen hard aan kan komen. Ik mag sowieso niet thuis bevallen omdat we op 2 hoog wonen, maar ze zei er ook bij dat het ook niet mocht ivm mijn gewicht. Het grappige is dat er, 5 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn zoon, misschien 1 keer is gevraagd naar mijn gewicht maar daarna niet meer. Ik hoefde me ook nooit te wegen bij de verloskundige. Toen was ik wel lichter maar ook al te zwaar. Anyway, toen ik daar weg kwam voelde ik me echt een ontzettend dik monster maar gelukkig wist mijn vriend me al snel weer op te vrolijken door mijn curves de hemel in te prijzen, haha ;)

Oh, en een 9 maanden dagboek heb ik niet gekocht. Vind het wel leuk opzich. Misschien toch maar even doen nog.

Deel Deze Pagina