1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    SYRV, ik moet gewoon eerlijk bekennen dat ik blij ben dat ik zo vaak mocht ivm die bbz. Ik zou er ook veel moeite mee hebben als er steeds zolang tussen zit. Zeker zo in het begin, als je weinig klachten hebt, nog niks ziet dan is het allemaal erg onzeker!
    Ik weet dat de 12 weken termijn niet definitief iets zegt dat het goed blijft gaan maar ik kijk wel erg uit naar de 12 weken!!!

Genieten van je zwangerschap hoor je steeds en dat probeer ik ook maar het is vooral een erg spannende periode!!

Verder gaat het hier goed, ik slaap alleen erg slecht, kan niet meer lekker mijn plekje vinden in bed!!
    Ennnnn er begint een buikje zichtbaar te worden :$

2. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het maandag helemaal goed is Puk. Hoe laat heb je de echo? Ik heb hem om 8.45. Lekker vroeg dus al. Arme as pappa moet echt hartstikke vroeg al weg uit a'dam.

Wat een mooie echo Famke!

Ik lig altijd op mijn zij en ben al van plan om een voedingskussen aan te schaffen. Denk dat dat al lekkerder ligt. Ik voel mijn borsten zo als ik mij omdraai. Lig ook al weken op 2 kussens, want anders krijg ik het te zuur als ik in bed lig haha.

Nog 2 dagen werken en dan weer weekend, erg aan toe ;)

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Puk2015 mijn dochters hart hoorden we prachtig sterk en luid en van mij zoon ook in wk 7. Binnenecho en met hun apparaat over de hart en vastleggen. Prachtig geluid.
    Toevallig dit keer niet beluisterd. Wel jammer

4. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Ik mag om 9:15uur. Ga gewoon eerst mijn taxi rit doen en dan kan ik direct door.. Kan ik me minder druk maken.

Oh dat is wel erg mooi. Ik heb begrepen dat wij alleen een echo krijgen en tzt bij de verloskundige het hartje gaan beluisteren.

5. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Borelli, sterkte meid. :(

Famke, mooie echo heb je.

@ de rest moet ik nog bij lezen.

@ hier, nog steeds in ziekenhuis, vanmorgen weer urine ingeleverd en moet dus wachten op de uitslag en de gynaecoloog.

Hahaha nog iets, vannacht zo rare droom gehad.. Jullie weten dat ik thuis 3 katten heb. Nu heb ik gedroomd dat ik die katten alle 3 borstvoeding aan het geven was hahahaha.

Hebben jullie ook al vage bizarre dromen?

6. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    MamaNiess beterschap meid!
    Haha zeker bizarre droom, hier nog geen last van :)

Hartje luisteren doen ze hier niet meer voor de 12 weken, ook niet met echo. Fertiliteitsarts vertelde dat nieuwe onderzoeken aangeven dat het kan zorgen voor vocht in het hartje. Bij mijn vorige zwangerschappen lieten ze het inderdaad ook altijd horen.

Ik moet ook nieuw voedingskussen aanschaffen haha. Mijne is ingepikt door de middelste. Die slaapt er heerlijk mee

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Even snel, zo een afspraak! Onze vk zei dinsdag dat ze idd niet meer luisteren voor 12 weken. Doppler schijnt warmte af te geven die dan als een soort lichtstraal op het hartje schijnt wat idd helemaal niet zo goed schijnt te zijn. Jammer, maar fijn dat ze dit inmiddels weten!
    Hoorde trouwens ook dat van alle mensen met ADHD 2/3 geboren is na een ingeleide bevalling. Die kunstmatige oxytosine schijnt dus niet heel goed te zijn voor de baby. Tuurlijk wordt je meestal ingeleid als langer doorlopen gevaar opleverd voor de baby of jezelf dus dan is ADHD de minste van 2 kwaden ;) Vond het in interessant weetje!

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Mamaniess, ik duim dat je snel opgeknapt bent en naar huis mag om verder aan te sterken!

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @typfoudt: we zijn naar een binnenspeeltuin geweest. Koste wel wat, maar ik had echt geen zin in een stelletje drukke jongens die ons huis overhoop zouden halen. Haha! Ze hebben zich in ieder geval prima vermaakt. Ze waren allemaal afgepeigerd toen we weer naar huis gingen:).
    Hoe bevalt de nieuwe auto? Tevreden mee?
    En een voedingskussen is echt ideaal he? Tijdens de zwangerschap van mijn zoon had ik er ook 1. Ik woonde zowat in dat ding, haha. Op den duur heb ik de kussen maar weg gegooid, hij zag er niet meer uit. Maar ik ga zeker ook een nieuwe aanschaffen!

@puk: spannend! Het komt vast helemaal goed, al kan ik me je onzekerheid wel voorstellen natuurlijk!
    Mijn vriend vindt het ook zeker spannend. Dit wordt zijn 4e, maar ik heb het gevoel dat hij af en toe zenuwachtiger is dan ik hoor;). Maar hij is wel super lief voor me. Hij vraagt elke dag hoe het met de baby is (al weet ik natuurlijk net zo veel als hij;)).

Tazzy: dat heb ik ook! Die 12 weken is toch nog steeds de magische grens in mijn ogen, ookal kan het daarna nog steeds mis gaan natuurlijk. Wat vervelend dat je zo slecht slaapt! Ik slaap echt zodra ik mijn bed zie;). Misschien is een voedingskussen inderdaad wat? Slaapt echt heerlijk! En na de bevalling is het echt heel handig bij het voeden!

@famke; mooie echo! Gefeliciteerd!

@mamanies: sterkte! Hoop dat je vandaag naar huis mag! Haha die droom! Ik heb trouwens een keer iets gelezen over een vrouw die kittens had groot gebracht met haar eigen borstvoeding, en die liet ze dus ook echt uit haar borst drinken. Dus je zal niet de eerste zijn die het doet, mocht je het echt willen proberen haha:D

@hier: ik ben hard aan de studie. Gelukkig voel ik me vandaag weer iets energieker dus dat komt de motivatie ten goede. Hebben jullie het trouwens ook aldoor zo ontzettend koud? Ik word er echt niet goed van.:(

10. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Syrv; leuk! Ik geef ook liever meer uit dan dat ik het allemaal thuis heb hoor. Klinkt misschien niet heel aardig haha maar als je dan thuiskomt hoef je tenminste niet ook nog heel je woonkamer weer op orde te gaan brengen. Voedingskussen is echt briljant ja! Nieuwe auto gisteravond misschien 10 min gezien haha. Maar van wat ik zag heel mooi en gigantisch ruim. Wel echt een bakbeest maarja, dat heb je met 7 zitters. Ben er in elk geval erg blij mee :)

Koud is hier heel wisselend. Ene dag staat de verwarming heel laag en andere dag op stadje sauna ;)

11. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Ha meiden,

Ik zit even met een vraag wat me soms nogal zorgen baart.
    Ik val de laatste 2á3 weken veel af, ik doe niks geks ik eet gewoon. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling af te vallen. Ik ben zo bang dat het op den duur schade brengt aan de kleine:(

Ik heb het gister ook tegen de arts gezegd dat ik maar blijf afvallen en dat ik me zorgen maak. Ze heeft me gerustgesteld op dat moment, maar vanmorgen was ik weer ruim een kilo lichter in vergelijking met gister en dit gaat dus al bijna 3 weken zo. Ben inmiddels 12 kilo lichter:$

Met de kleine gaat het goed, maar ik hoop dat het afvallen stopt.( nooit gedacht dat ik het zou zeggen:()

12. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Geef je veel over? Welke arts heb je er over gesproken, gyn? Gyn of vk heeft er uiteraard het meeste verstand van! Kilo per dag is idd wel heel erg veel!

13. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Het is wel veel, maar ik zou me geen zorgen maken hoor. Kleintje pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft.

14. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Daardoor val je ook af denk ik. Ik eet veel minder dan dat ik voorheen at, ik snack vooral veel minder en daardoor val ik dus af, want kleintje pakt alles wat hij/zij nodig heeft.

15. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Nee ik geef helemaal niet over.
    Ik heb de Gyn erover gesproken, zij zei ook dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar automatisch doe ik dat toch :). Ik vind het gewoon vreemd.
    Wat ik eet is wel veranderd, maar in mijn ogen niet zo erg dat het mijn gewichtsverlies kan verklaren.

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Misschien toch wel? Ik eet echt totaal anders. Ik eet 3 appels + 1 banaan. En verder ong. 4/5 boterhammen met beleg en dan nog avondeten, veel minder dan voorheen.
    Wat ik vooral wel erg fijn vind is dat ik chips/zoutjes ed niet meer lekker vind, dat scheelt echt een hoop :D

17. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een zwangerschap vreet energie van je lichaam. Daarvan kun je gaan afvallen. Zal zichzelf weer stabiliseren. Vaak ga je als je zwanger bent automatisch gezonder eten, wat vaak ook iets minder calorieën betekend. Zou me er geen zorgen om maken meid. Ken zat vrouwen die het eerste trimester behoorlijk afvallen om deze redenen

18. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Als gyn zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoef je dat ook niet te doen denk ik! Kleine veranderingen in je voeding kunnen idd een groot verschil zijn!

19. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Thnx meiden,

Dan hou ik me daar aan vast.
    Dat het waarschijnlijk toch aan me eten ligt, ben al die weken niet onzeker geweest en ineens krijgt het de overhand.:)
    Ik geef de hormonen maar lekker de schuld:p

Thnx voor jullie reacties;)

20. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #1280 Modra, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    Hee meiden!

Leuk van de reacties op je echo PMK!
    @Puk: Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Ik hoop heel erg dat het gewoon een goede, mooie echo is meid! En dat de tijd ernaar toe een beetje hard gaat. ;) Leuk dat je man er ook op die manier mee bezig is! Mijne is er ook heel blij mee. :)
    Fijn Sierra van de mooie echo! Wel vervelend dat je afvalt. Hoop dat je beetje reserve had? Komt dan vast wel weer goed, de gyn heeft zo veel zwangerschappen gezien, die zal het vast goed weten denk ik dan. ;)
    Borelli: Wat een ontzettend naar nieuws. Heel veel sterkte toegewenst voor jullie!
    Tatie: Top dat de echo goed was!
    Beterschap Aowyn!
    SYRV: Toch succes met leren! Lijkt me ook wel lastig als je normaal een buikslaper bent om dan ineens anders te moeten liggen. Ik slaap altijd op mijn zij.
    @Famke: Top van de echo! En een heel stuk vooruit gezet ook!

Hier: Thanks PMK& Puk. :) Ik ben gisteren inderdaad met mijn leidinggevende gaan praten. Was een fijn gesprek. Hij begreep dat het op dit moment veel was, had dat ook bij andere zwangeren gezien. Hij zei dat ik eigenlijk niet nog meer hooi op mijn vork moest nemen; langere diensten draaien als er iemand ziek is, extra werken...Omdat dat nu eigenlijk wat teveel is, net als reeksen van 7.
    Hij bood mij aan om vanaf maart 32 uur te gaan werken, wat wel heel fijn is... (Bij ons op werk mag je niet zomaar minder werken, alleen met goede reden, als je bijvoorbeeld kinderen hebt) Januari valt na deze reeks wel mee, alleen februari nog, maar hij wilde nog wel met me meekijken of we daar wat konden doen aan mijn lange reeksen... Ben blij dat hij zo begripvol was en denk dat ik het aanbod aanneem. Aan de andere kant vind ik 't wel heel lastig, ik vind het heel moeilijk iets voor mijzelf te vragen.

Ik ben vandaag 11 weken maar ik zie er nog amper wat van. :p Kan al mijn broeken, ook de strakke nog aan, ben benieuwd wanneer je het echt begint te zien!

Ik heb trouwens nog een boel ovulatietesten over die houdbaar zijn tot en met maart of zo geloof ik. Denk dat ik die nu maar aanbied om op te sturen naar iemand op het forum ofzo... ^^

Deel Deze Pagina