Dit is inderdaad interessant want mijn dochter heeft oa adhd. De bevalling werd 1 dag voor UD ingeleid Ivm gescheurde vliezen en infectie gevaar. Vliezen werden gebroken (kwam binnen met 2cm) en ik heb de minimum opwekken gekregen. Meer was niet nodig want 10min erna kreeg ik zeer regelmatig weeën en na 4 u 45m waarvan 25m persen vloog ze te wereld. Mijn zoon is ook ingeleid maar dan liep ik 1 week over en had veel stress dat ik echt niet meer kon. Had ook vanaf 38wkn de echte weeën (in zkh gemeten terwijl het routines waren) maar hij cancelde steeds. Maar dat was alleen vliezen breken met 4 cm die ik al had en 3 uur later met 3 min persen vloog hij ook te wereld
Mijn doktersassistent zei eens tegen mij dat als je zwanger bent je echt wel een stuk fruit en/of 2 plakken brood meer mag eten. Als jij je er zo onzeker door voelt en je hebt ergens op de dag nog plek voor wat zou ik zeker wat meer eten. Sorry dames, maar ik momenteel dol op toffifee en kan zo een pakje per dag eten, erg he! En aankomen doe ik er niet eens door, haha.. Zo grappig, de laatste weken vreet ik toch veel snoep en chocolade en ohhhh paprika chips!!! Te erg en ik minder ook hoor, maar als je misselijk bent moet je iets he... Wat een reacties zeg!!! Hoop dat het allemaal goed mag blijven gaan bij iedereen. Ben net terug van stal en heb nog redelijk droog mijn paard kunnen trainen, daarna hun allemaal naar buiten gedaan en hoe later het werd hoe harder het begon te regenen!! De paarden wouden dan ook maar wat graag naar binnen. Was nog een hek vergeten te sluiten waardoor het paard van mijn moeder door het aardbeien veld is gegaan.. oeps.. Nu even een beetje tot rust komen en dan weer de kindjes na huis brengen, het weer is nu erg slecht... Moet nog wat leuks vertellen. Met kerst kregen we een bioscoop bon, ik dacht echt wat moet ik daar mee, we gaan nooit heen!! Maar heb ff gekeken en er draait een film van astrix en obelix, laat manlief daar nou net fan van zijn en ook heel wat boeken van in huis te hebben. Vond de intro ook zelf wel leuk, dus zit er aan te denken om zondag met hem daar heen te gaan... Maar ik zeg niks...
Dames, goed nieuws!!!! Ik mag naar huis!! dus wacht nu op mijn oom die mij straks komt ophalen! Moet trouwens wegens long embolie in het verleden wel tot na de bevalling trombose prikjes zetten.
Super nieuws!!! Lekker zo t weekend in: lekker thuis! En dan op de tablet? hoe is het nu daarmee? #snel Meiden wat kletsen jullie snel en veel, haha! Heb moeite om het bij te houden. 😄 # slapen Dor ik ook minder ja. Slaap buik en rug, maar nu idd met 1 opgetrokken been. Het liefst met het deel dekbed waar manlief onder ligt, tussen m'n benen, haha! Eind januari krijg ik van m'n schoonzus de Voedingskussen. Zal vast helpen met slapen. Heb m met de eerste 2 niet gehad. # eten Ik eet wel meer ja. De eerste weken taalde ik totaal niet naar zoet, maar helaas...afgelopen week (die hormonaal erg slecht was) leefde ik bijna op de zoetigheid. Zo slecht, i know. Maar vandaag weer redelijk ok dag waar ik gelijk merk dat de behoefte aan extreme zoetigheid ook afneemt. Gelukkig! Avondeten vind ik lastig. Klaarmaken, eten...t maakt mij misselijk. Dus dan maar minder eten en manlief laten klaarmaken. #dromen Ja, ik heb al hele rare, maar ook vreselijke nachtmerries gehad. Beelden die ik nog moeilijk uit m'n hoofd krijg als ik eraan denk. Maar ik weet dat t erbij hoort. Bij de jongens ook gehad. Is niet grappig, maar zegt gelukkig njet veel. #echo Nog 1 nachtje slapen eindelijk. Gisteravond weer gehuild uit onzekerheid. Ik besef me nu meer dat t wel mis kan gaan dan bij de eerste. Ik heb nu wel eindelijk de bevestiging nodig dat goed is. Daarna naar de 20 weken... Hoe je dat overleeft? Geen idee... Gewoon doorademen, haha. Bij de jongens heb ik met 25/26 weken pas een pret echo/3D echo laten maken. Naar mijn mening vliegt de tijd tussen de 10 en 20 redelijk voorbij. Maar das voor iedereen anders natuurlijk # emotioneel Wat kan ik ongelooflijk veel huilen!! Huilen tot ik niet meer kan! Dat is mij wel onbekend. Ik kan bij t minste geringste huilen. Zeker als ik al ietsje pietsje moe ben 😊 #hier Loopt verders goed hier. Druk weer met werken na 2 weken vrij. En de kinders lekker bij me. Daar knap ik van op 😃 Morgenochtend ná mijn echo (8.15 is die) meld ik me weer opnieuw. 👍 😃😃
Heerlijk Mamaniess! Hopelijk kun je thuis goed uitrusten en aansterken en zijn die gekke acties van je vriend uitgepraat en afgelopen!
Fijn mamaniess dat je naar huis mocht! Gaat het nu een beetje beter met iets binnenhouden? Sterkte hoor! Pmk, bij ons liet ze tijdens de echo gisteren ook gewoon nog het hartje horen. Wel heel fijn, want knipperen zag ik eigenlijk niet zo erg. Mijn man wel trouwens en die is behoorlijk nuchter in die dingen, dus geloofde ik hem (en de echoscopiste) meteen. vannacht ben ik drie uur op geweest vanwege de misselijkheid en een poging om iets te eten. Was geen goed idee, werd alleen maar erger. Weet ik dan wel weer voor vannacht. Hoop op meer slaap en morgen energie om meer te lezen en te onthouden en reageren
Lindaatje! Hoe was je echo? @mamaniess: Wat heerlijk dat je weer thuis bent? Hoe gaat t nu met je? @tatie: pff vreselijk is dat he. Vandaag 10 weken!! Ik vind de tijd toch nog best wel snel gaan Ik heb het gevoel dat de misselijkheid iets minder erg word. Vanmiddag ook nog een acupuntuur behandeling, ben benieuwd of dat nog wat extra's doet. Ik heb zin in maandag, weer kijken naar baby. Heerlijk!!
Waar, wat een mooie echo's allemaal! Ik kan echt bijna niet meer wachten tot die van mij op maandag! @MamaNiess: geweldig nieuws! Nu rustig aan thuis uitzieken! #koud: Ik ben sowieso best al een koukleum, maar nu is het echt nog 10x erger! @SYRV: Veel succes met je studie! Wanneer heb je je tentamen? Ik moet over 3 weken pas. Nu zou ik eigenlijk werkstukken moeten schrijven maar de energie ontbreekt ook een beetje. @puk: Ik kan me die onzekerheid ook goed inbeelden! Voor mij is het allemaal de eerste keer en heb ik nog helemaal geen nare ervaringen maar zelfs dan ben ik best onzeker. Dus in jouw geval lijkt het mij nog moeilijker. @ Modra: Fijn dat je leidinggevende zo meedenkt! # slapen: Bij mij wisselt het echt van nacht tot nacht. Afgelopen nacht was een hel, was grotendeels door mijn kat die constant met een rinkelballetje door de gang croste maar ook omdat ik mijn plekje niet kon vinden. Hier: net de consulente van moeders voor meters op bezoek gehad. Vanaf vandaag doe ik dus ook mee. Ze stond met een kwartier al wel weer buiten maar toch gaf het mij een goed gevoel. Vooral die test positief zien worden was toch weer even een bevestiging. Maar nu kijk ik zo mogelijk nog harder uit naar maandag! Om 8u eerst afspraak met de verloskundige en om 9u de echo, zo spannend! Deze week is hier ook weer het gewone leven begonnen, ik was na 2 weken vakantie even vergeten hoe druk dat was! Pfff, hoe deed ik dat ook al weer voordat ik zwanger was... School, stage, werken, in mijn vrije tijd gymjuf en dan tussen de bedrijven door nog een huishouden en studeren. Ach ja, over een paar weken hoop ik wel weer wat meer energie te krijgen. Gisteren tijdens mijn gymlessen merkte ik pas dat ik echt al een babybuikje begin te krijgen! Die kleding laat sowieso al veel van mijn rondingen zien maar nu... Sjonge! Ik ga morgen maar eens kijken voor een wijdere broek, jammer genoeg moet ik wel dat shirt aan doen (verplicht als trainer). Maar misschien kan ik daar ook wel een groter maatje van regelen
Aowyn Hoezo heb je nu geen Angelsound meer? Ik heb hem ook liggen, maar wil pas met 12 weken gaan luisteren. Zodat ik zeker weet dat we de magische grens hebben 'overwonnen'. Niet dat ik bang ben dat het fout gaat, want zolang ik mij goed voel ga ik mij daar geen zorgen over maken, maar meer een bevestiging op dat moment. Uiteindelijk later krijg je zoveel controles dat het je de Angelsound ook niet meer nodig hebt Buik slapen Ik vroeg mij dit ook af! Heb zelf gevonden dat het niet uit maakt of je op je buik slaapt of niet. Je lichaam zal zelf wel aangeven of jij het nog prettig vind of niet en zodra de baby groter wordt, zal deze het ook zelf aangeven. Ik blijf dus lekker slapen zoals ik wil. Wel geeft mijn lijf vaak genoeg aan dat op sommige dagen buik slapen niet fijn is, dan draai ik automatisch volledig op mijn zij met twee knieeen opgetrokken. Regelrecht buik slapen deed ik af en toe, maar heb ik nu al heel lang niet gedaan. Meestal lig ik half op mn buik, half op mn zij en dan 1 been inderdaad opgetrokken en de ander gestrekt. Famke Fijn hoor, zo'n mooie echo! Typfoudt Je bent niet de enige die bij Borelli was die dag. Ik bleef er ook aan denken. Het is een beetje een reality check. Gelukkig merk ik dat ik vrij nuchter in mijn schoenen sta op het moment. Puk Mijn vent vind het heel leuk, maar voelt zich wel een beetje aan de zijlijn. Gister waren we uit eten en zijn broer (die al twee keer papa is) bevestigde dat gevoel. Hij zei alleen wel zodra je het gezien hebt op de echo krijg je er ineens een heel ander gevoel bij! Mijn vriend beaamde dat Ben dus heel blij dat hij toch iemand heeft om er mee over te praten als het moet. Zijn broer, zijn neef en zelfs zijn beste maat. (Wij zijn redelijk "laat" met kinderen krijgen ) Asterix en Obelix! Toevallig hadden wij het daar gister ook nog over. Mijn vriend zijn neef is met zijn vrouw en zoontje daar heen gegaan en die zei dat het een geweldige film was! Ik ben zo benieuwd ! SYRV Ik geef je gelijk hoor! Wij hebben dit jaar twee verjaardagen hier thuis gevierd (van ons zelf, maar meer ook omdat dit ons eerste huisje is, dus iedereen wou gelijk langs komen om het huisje te bekijken), maar jeetje wat een drama! Hele keet met afwas, veel troep, eigenlijk mocht je weer van voor af aan beginnen met schoonmaken! Sierra Begrijp ik goed dat je 12 kilo in 2-3 weken bent afgevallen? Ik snap dat dat je zorgen baart, het is immers wel ontzettend veel in zo'n korte periode. Hou er rekening mee dat je ook veel vocht kan verliezen. Wat hiervoor ook al gezegd is, je voeding kan ook uitermate veranderd zijn dat je nu toch af gaat vallen. Mocht je angstig blijven gewoon contact opnemen met je vk/arts Modra Fijn dat je terug gezet kan worden. Denk dat dit voor jou ook wel een pak van je hart is. Mijn ovulatie testen heb ik allemaal gegeven aan een vriendin van mij die ook bezig is met zwanger raken Had er ook echt een stuk of 30-35 over Mede omdat wij nooit verwacht hadden zo snel zwanger te raken had ik er nog zoveel over. MamaNiess Goed nieuws zeg dat je naar huis mag! Geniet er nu maar lekker van (indien dat lukt natuurlijk). Hopelijk voel je je nu ook stukken beter dan eerst Tatie Ik zag hem inderdaad ook niet knipperen.. haha.. Ergens dus wel fijn dat ik hem ook kon horen. Wel zag ze dat het maagje al gevuld was van de kleine... Ook dat kon ik echt niet zien!! Zo grappig dat hun zoveel zien en wij als leek gewoon echt geen f*ck zien! Wensmamma Fijn dat het lijkt dat de misselijkheid weg trekt! Juich nog niet te vroeg hoor hahaha... Ik dacht ook na 1,5 week dat het weg trok, maar kwam vol weer terug. Niet dat ik er lang last van heb gehad uiteindelijk.. In totaal denk ik 2,5-3 weken en toen was het weg. Na de 8e week trok het hier weg. Wel heb ik nog last van kokhalzen en een naar trekkend gevoel in mijn maag bij het avond eten.. heel raar... Is ook alleen met groente en vis.... Sillemie Rot is dat hé? Na een vakantie weer je ritme oppakken. Mijn vriend had hier ook al enorm problemen mee... Gelukkig straks weer weekend voor hem! Lindaatje Wat vind ik dit vreselijk nieuws ,weer op dit termijn. Dit mag eigenlijk gewoon niet meer gebeuren vind ik ,bah bah bah! Heel veel sterkte toegewenst en hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven... Hier Gister uit eten geweest. Lekker Japans gegeten... jeetje wat hebben we ons allemaal vol gebunkerd zeg!! Toen de mannen op een gegeven moment gingen roken en alleen de vrouwen nog aan tafel zaten hebben we smakelijk gelachen om de hoeveelheid die ze allemaal naar binnen aan het werken waren Waren net een stel beesten hahaha... Volgens mij was de kok ook eerder blij dat we weg gingen dan dat we zouden blijven. Het was een All You Can Eat Wel gelijk bevallen vanmorgen van iets anders... ben volgens mij weer helemaal leeg! Voorlopig dus geen obstipatie Afspraken VK en GYN januari 2015 10, Monique041982 - Echo 12, Puk2015 - Intake + Echo 12, Sillemie - Intake + Echo 12, Wensmamma - Termijn echo 12, Rhea90 - Echo 13, Aowyn - Echo 13, Nietverwacht - echo 13, LauieD - Intake + Echo 15, Gelukkigemoeder - Termijn echo 16, IlonavanH90 - Termijn echo 19, Typfoudt - Echo 21, Rhea90 - Echo 22, Sierra - Termijn Echo (gyn) 22, Monique041982 - VK 23, PMK - VK 23, Tazzy - Echo 26, Wensmamma - Echo tbv de nekplooimeting 26, Sierra - Gesprek Gyn 29, Bloesempje - Termijn echo + VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv 2 Augustus 2. Sophietje11 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv 3. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv 5 Augustus 5. Magnolia83 5. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv 6 Augustus 6. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv 7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv 8. eloveh 8. Puk2015, 29 jaar, 1e kind, zkh, bv 9 Augustus 9. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv 12 Augustus 12. Typfoudt 12. Famke1989 13 Augustus 13. Rhea90 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22
@ Lindaatje: Ontzettend veel sterkte, dikke knuffel! Ik hoop dat jullie het snel een plekje kunnen geven! Sjonge jonge, wat wordt die sterretjeslijst lang!! Dat klinkt mogelijk erg egoïstisch maar daardoor krijg ik zelf steeds meer stress voor maandag. Daarom vond ik het al van in het begin zo gek dat ik pas met 10 weken mijn eerste echo krijg. Maar goed, hope for the best! @ Puk: Ik ben ook echt blij dat het straks weer weekend is. Nog 2uurtjes werken... Mijn man leeft trouwens nu ook al helemaal mee! Hij heeft soms "gesprekjes" met de baby en geeft de baby kusjes enz. Echt grappig! Hij is sowieso altijd wel een gevoelig, meelevend en grappig type maar nu lig ik echt soms dubbel met hem. Zoals gisterenavond toen we in bed lagen vraagt hij heel serieus aan mij: "mag ik even met de baby praten?" Ik lachend: "ja". Duikt hij helemaal onder de dekens en gaat met zijn hoofd bij mijn buik een volledig verhaal vertellen over zijn dag en dat hij nu al zoveel van dat frummeltje houdt bijna 10min lang. Ik kwam echt niet meer bij! Hij dacht ook al het hartje te horen, een soort getik. Ik heb alleen geen idee of dat al kan, ik dacht eerder dat het mijn darmen waren. Maar wie weet .