1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    @nietverwacht ik weet niet of die kleiner inklapt dan de andere joolz heb ik niet vergeleken. De gewone joolz is de day toch? Ik vond de geo zo praktisch, grote boodschappenmand er onder 10kg, maar ook nog uit te breiden tot een duo wagen.
    Denk niet dat het een heel groot verschil is ingeklapt. ;)

2. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we weer voor de bugaboo. Heb behoorlijk wat wagens versleten en dit blijft toch mijn all time favorite. Maar het is allemaal heel persoonlijk natuurlijk :)

Hier ook een tweede naam. We zijn al over de eerste naam voor een ventje uit. Meisjesnaam nog geen enkel idee. Zal er toch moeten komen aangezien we het geslacht niet willen weten haha. Al denk ik zelf dat het een knul is.

Wieg willen we sowieso weer maar ik wil graag een co sleeper ivm de borstvoeding. Alleen is het aan ons nieuwe bed lastig te bevestigen dus nog even over nadenken of het een wieg of cosleeper gaat worden. Nog tijd zat gelukkig.

Gister nog een weekje weg in nl geboekt voor april. Gezien de uitgerekende datum zie ik het dit jaar niet zitten om naar het buitenland op vakantie te gaan.

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wij hebben nu een Stokke, omdat die voor ons zoontje ideaal is (hij kan niet rechtop zitten en heeft zoveel mogelijk ondersteuning nodig) en kijken nu naar een duo. Wil alleen een duo waar ze naast elkaar zitten en niet onder elkaar. En wil graag omkeerbare zitjes die vrij plat kunnen (voor ons zoontje) dus komen wij uit bij de Bugaboo Donkey duo. Nu nog ergens geld vandaan halen ;)
    Wij laten ons zoontje voorlopig op de "babykamer". Wil de baby graag in een wiegje bij ons de eerste maanden. Is me de vorige keer goed bevallen. We hebben een hangwieg van Leander en ben daar nog steeds verliefd op en blij mee!
    Eigenlijk hoeven we dus vrij weinig te doen/aan te schaffen voordat de baby er is!

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mooi idee om je kinderen te vernoemen naar je ouders. Hier doen we ook een tweede naam. Mijn zoontje heeft ook een tweede naam, dus is het wel zo leuk om dit kindje ook een tweede naam te geven vind ik.
    Maar jeetje, jullie vergelijken dus allerlei kinderwagens? Daar heb ik volgens mij helemaal geen geduld voor, haha. Maar ik ben ook al snel tevreden. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik het niet heel breed en heb toen een vrij goedkope kinderwagen gekocht, wat achteraf een ontzettend stroef onding bleek. Ik heb mijn vriend er al op voorbereid dat ik echt niet per se alles nieuw en super duur hoef deze keer, maar dat een fatsoenlijke kinderwagen echt een must is! :D

Aawh wat sneu van je romantische avondje! Haha ik zie het al helemaal voor me in je eentje aan de toastjes, hoewel het voor jou natuurlijk niet leuk was. Dus hij heeft wat goed te maken;)

@sierra: 9 maanden beurs is wel leuk hoor! Ben er een keer geweest met een vriendin die toen zwanger was. Je hebt wel goede acties, maar het is ook echt smoor druk.. Dus daar moet je tegen kunnen.

5. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik ben ook al wel uit de namen, maar manlief nog niet ;)
    Zoonlief is in zn 2e naam vernoemd naar mn (overleden) schoonvader. Een meisje zal in haar 2e naam vernoemd worden naar mijn moeder (familienaam die ik heb, mijn moeder, mijn oma enz) en voor een jongen ben ik er nog niet uit. Neig naar mn broer (heb geen echte band met mn vader), maar hebben het er nog niet over gehad verder.

6. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    9 maandenbeurs wil ik wel heen, samen met mn zusje die ruim 3 weken voorloopt op mij :)

7. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Oh Nietverwacht, dat is balen als je er van uit ging een lekkere avond met zijn tweetjes te hebben! Ik bedoel ik vind het altijd wel heerlijk om af en toe een avondje voor mezelf te hebben :), maar dan weet ik dat van te voren en richt ik het in met leuke tv die manlief toch niet wil kijken en zo. Onverwacht is dat heel anders. Gelukkig had je in elk geval lekkere toastjes ;)

Kinderwagen hebben we hier nog van onze oudste, een easy walker. Heel mooi is ie niet meer, beetje lichter bijvoorbeeld door alle zon, maar verder doet ie het nog prima. Geen reden helaas om een nieuwe te gaan scoren :)

Ik zit hier in groot ongeduld te wachten tot we het geslacht weten en dan mag ik van mezelf pas aankopen gaan doen :(. Duurt nog lang joh!!

Wieg hebben we van mij van vroeger. Daar hebben mijn broers en ik en mijn broers kinderen en die van mij allemaal in gelegen het eerste half jaar. Wel nieuwe bekleding hoor :cool:. Eerst bij ons op de kamer en dan naar het ledikant waar onze dochter nu een paar weken uit is.

Typfoudt, lekker zeg, nog een vakantie in het vooruitzicht. Ik denk niet dat dat ons nog gaat lukken. Ik ben niet zo van het vliegen en wel van de warmte en dan kom je in april niet ver. Hebben anderen nog vakantieplannen? Wij zullen nog wel een keer binnen Nederland een weekendje weg gaan met zijn tweeën, en dan waarschijnlijk aan het begin van mijn verlof.

Vandaag weer aan de studie voor morgen. Nog twee maandagen en dan heb ik waarschijnlijk een paar weken een vrijstelling. Nog even volhouden dus..

8. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Dag dames,

Magnolia had ik helemaal gemist... oei! :( Heb haar nu ook een "mooi" sterretje status gegeven. Lijst wordt wel heel erg lang nu! Bah....

Tazzy Fijn dat je zo snel terecht kon na de bloeding. Gelukkig was het goed!

MamaNiess Ergens herken ik mezelf in je verhaal over de p**no. Vroeger was ik heel onzeker en vond ik het ook niet leuk als hij daar naar keek. Gek genoeg nu ik zekerder in mijn schoenen staat boeit het me niet zoveel meer zolang hij het maar niet gaat kijken voor mn snufferd :p Misschien is het voor jou dus iets om aan je zelfvertrouwen te werken? Het heeft voor mij heel veel gedaan in ieder geval, ook relatie wijs :) Nu kijkt hij er niet meer naar, is nu veel te druk met gamen en als er behoefte is trekt ie me mee haha ;)

Lindaatje Ik hoop dat je ons al heel snel kan melden dat het weer goed zit! :) Nogmaals veel sterkte met het verlies.

Tatie Op het moment doe ik niets... Heb gestudeerd in de ICT, maar dat is helemaal niet mijn ding. Ik erger me dood aan jan en alleman.... Verschrikkelijk gevoel. We zijn ook nog niet zo lang geleden verhuist en ik heb mijn geboortestad achter mij gelaten. Nu ben ik zwanger en heb ik iets van... zit wel even goed zo. Na zwangerschap wil ik gaan kijken of er misschien een mogelijkheid is om een leerbaan ergens te krijgen tot omscholing. Misschien tijdens zwangerschap al even kijken voor iets anders. Boekhouding misschien, ben erg goed met nummertjes :) Pik dingen snel op zeg maar.

Puk Mocht je dit nog lezen, vind ik het erg naar hoe het gelopen is en wat je gezien hebt gekregen/gehoord. Gelukkig sta je nu iets sterker in je schoenen, maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk. Sterkte nogmaals!

Monique Wat een mooie echo! Fijn dat alles goed was!

Namen Verschrikkelijk!! Wij komen er maar niet uit.... Alle namen die ons enigszins leuk lijken te klinken, hebben we wel weer een verband met iemand anders mee. Dat willen we niet! We blijven dus nog even door zoeken. Ben alleen zo bang dat we een naam kiezen die voor ons niet het 'WOW'-factor heeft.

Hier Eergister rond 22:00 naar bed gegaan om vervolgens een vent te hebben die me tot half 5 ongeveer continu wakker gemaakt heeft. Om 8:00 was ik alweer wakker, want ik ging om half 10 de deur uit. Zou naar mijn nichtje in Amsterdam gaan, omdat die vandaag jarig is en ik liever op een zaterdag ging. 12:10 uiteindelijk daar aangekomen (pff wereld reis!) en zijn we nog even 's middags het winkelcentrum op gegaan. Even wat fijne truien gekocht die lekker zijn voor nu in de winter met een dun truitje eronder en in de zomer lekker met een topje eronder (zo'n gaatjes trui!). Lekker uitrekbaar ook dus een grote pens past er met gemak in :p Uiteindelijk om kwart voor 5 weer richting huis en pas 19:10 weer thuis. Bij thuis komst gezien dat mijn vriend heel lui is geweest en er stond nog een keet afwas voor me klaar... Was moest ik nog opvouwen en opbergen, douchen en moest nog mijn eigen eten maken. Toen vond ik het wel weer welletjes... om 20:15 ongeveer kon ik eindelijk relaxen en merkte toen dat het eigenlijk veel te veel voor me geweest is. Normaal doe ik dat allemaal met gemak... Afijn. Rond 22:00 weer naar bed gegaan en uiteindelijk vanmorgen om 10:30 er pas uit hahaha ;) Goed uitgeslapen dus!

Vandaag weinig... wasje staat nu aan, straks nog even boodschappen doen en er een stofzuiger doorheen trekken, want gister is dat ook niet gebeurd en die kat valt enorm uit op het moment :p

Afspraken VK en GYN

januari 2015
    12, Sillemie - Intake + Echo
    12, Wensmamma - Termijn echo
    12, Rhea90 - Echo
    13, Aowyn - Echo
    13, Nietverwacht - echo
    13, LauieD - Intake + Echo
    15, Gelukkigemoeder - Termijn echo
    16, IlonavanH90 - Termijn echo
    19, Typfoudt - Echo
    21, Rhea90 - Echo
    22, Sierra - Termijn Echo (gyn)
    22, Monique041982 - VK
    23, PMK - VK
    23, Tazzy - Echo
    26, Wensmamma - Echo tbv de nekplooimeting
    26, Sierra - Gesprek Gyn
    29, Bloesempje - Termijn echo + VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv

1 Augustus
    1. Wensje88
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv

2 Augustus
    2. Sophietje11

3 Augustus
    3. Marjon 30
    3. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv

5 Augustus
    5. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv

6 Augustus
    6. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv
    7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv

8 Augustus
    8. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv
    8. eloveh

9 Augustus
    9. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv

11 Augustus
    11. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv

12 Augustus
    12. Typfoudt
    12. Famke1989

13 Augustus
    13. Rhea90

14 Augustus
    14. Joanniej14
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zwaai. hier stil omdat ik iets griepig te pakken had en was slapen en spugen en weer 3x daags emesafene *joy ><* Hier lijkt het wat beter te gaan *kloptophout*

ook ben ik stil vanwege de immens verlies hier, ik leef heel heel erg met jullie mee, mega knuffels!!

ik kom zsm weer bijlezen en reageren meiden! nu de energie niet voor, sorry!

10. Monique041982

Monique041982 Actief lid

19 apr 2012
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kinderwagen: wij hebben voor mijn dochter een mutsy gekocht en daar gaat deze kleine smurf ook weer in. Mijn dochtertje is tegen die tijd bijna 3 en zal al veel lopen. Daarnaast wil ik ook gedeeltelijk gaan dragen zodat ik mijn handen vrij heb voor een eigenwijze peuter.

Wiegje: wij zullen het wiegje waar mijn broer, ik en mijn dochter in hebben gelegen gaan gebruiken. Ik ga samen met mijn schoonmoeder de wieg opnieuw bekleden. Mijn dochter heeft de eerste 6 weken bij ons op de kamer geslapen. Ik vermoed dat we het nu iets langer gaan doen. Ik vond het erg gerustgevend om de kleine naast me te hebben.

Namen: als het een jongen wordt dan hebben we al een tweede naam, namelijk de naam van mijn vriend. Dat is een familienaam die al bijna 300 jaar in de familie is. Als het een meisje wordt zullen wij de namen van mijn schoonouders in de tweede naam opnemen. De tweede naam van mijn dochter is vernoemd naar mijn ouders. Wij gaan pas over namen nadenken als we het geslacht weten

Vakantie: wij gaan laatste week van januari nog een midweek naar centerparcs. Voor de rest zal het weekendje weg zijn. En we kunnen het geld goed gebruiken voor het verbouwen en opknappen van de kamers boven

Hier: vandaag helaas weer een mindere dag. Vandaag veel misselijk terwijl het juist de betere kant op leek te gaan. Bleh....

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik zat vanmorgen een nieuw politiebureau van playmobile in elkaar te zetten voor mijn zoontje. Wil ik net de doos opruimen, zie ik op de doos staan dat een playmobile poppetje 7,5cm is. Gek om te beseffen dat onze kleintjes allemaal nog kleiner zijn dan een playmobile poppetje:D. Ik ben erg slecht in schatten en had de baby in mijn hoofd toch al wat groter geschat.. Haha. Even een leuk zondag weetje er tussen door van mij ;) Voor de beeldvorming:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,7 KB
      Weergaven:
      58
  12. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @SYRV: grappig he! Ik heb een app op mn telefoon waarin de lengte van de baby wekelijks wordt aangegeven als een stuk fruit, dus begint met een sesamzaadje, dan een erwt enz enz enz. Maakt het idd iets beter in te schatten!

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    @Monique: lekker rustig aan doen vandaag als het kan... Ik heb gisteren voor het eerst in een tijdje de hele dag alles binnengehouden, vandaag tot nu toe ook maar wel naar gevoel in mn buik en kokhalzen enz... Knuff voor jou!

14. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland

Nee, mijn lichaam doet t ook (nog) niet zelf. Maandag belt de vk over nu verder....wel wat buikpijn en vermindering klachten rondom hcg, dus t neemt wel af

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wat moet dat lastig zijn zeg, dat je lijf hrt dan niet zelf opruimt :( Hele dikke digiknuffel, zou willen dat ik meer kon doen...

16. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland

Hoe merk jij dat je lichaam het begint af te stoten?
    Ik wil zsm operatie...is gelijk alles weg.

17. lindaatje22

lindaatje22 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.119
    0
    0
    Herbalife
    Zuid Holland
    Lief! Dank je wel... T is niet iets wat ik "zomaar" mijn ergste vijand bij wize van zou wensen.... T is echt erger dan ik dacht. En dan is t nog niet eens weg...

18. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier zijn we gewoon lekker lui van het weekend aan het genieten ;)
    Wij doen niet aan een tweede naam. Wel zijn we eruit wat de naam zou worden, zowel voor een meisje als voor een jongetje. Qua kinderwagen heb ik echt nog geen idee, hangt er ook vanaf of het een meisje of jongetje wordt al heb ik zelf het sterke vermoeden dat we een jongetje krijgen!
    Hebben jullie er al een gevoel bij??

19. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Lindaatje, dus er gebeurt wel wat daarbinnen. Misschien hoeft een operatie dan toch niet. Klinkt gek, maar hoop voor je dat het toch van zelf op gang gaat komen.

Syrv, is ook grappig van die playmobil! Wij hebben onze zoon voor zijn verjaardag in december ook grote politiebureau cadeau gedaan :p. Ik kan trouwens wel redelijk schatten :D en laat het de kinderen iedere week zien op een lineaal en dan zoeken ze een vinger op hun eigen hand die daarbij past. Dochter van drie kan nu laten zien dat de baby net zo groot is als haar wijsvinger en bij zoonlief is het zo groot als zijn pink! :p

Aowyn, sterkte! hier al twee weken snotverkouden! ook geen goede combi met misselijkheid en kokken :x

Tazzy, ik denk dat wij een zoon krijgen ;) en die eerste naam hebben we wel, hoewel het voor manlief nog geen wow-naam is. Tweede naam geven wij wel, omdat andere kinderen er ook ieder twee hebben. Voor een meisje nog geen idee trouwens.

20. rhea90

rhea90 Actief lid

5 dec 2013
    490
    258
    63
    leeuwarden
    Hoihoi,

Zo net weer alles even bijgelezen maar teveel om op te reageren. In ieder geval weer sterkte voor de gene waar het mis is gegaan! Bah! Het geeft mij toch ook altijd wel weer extra angst dat dat zomaar kan. Gisteravond ook extreme buikpijn, maar ik heb ook de ziekte van crohn dus dat zal de oorzaak wel weer zijn.

Ik sta voor een echo op de 12e en de 21e maar die van de 12e is er helaas niet :) nog even geduld hebben.

Qua kinderwagen hebben wij de maxi cosi mura 4. Die hadden we voor de vorige al aangeschaft net zoals de wieg.
    Ik kan ook niet wachten tot ik weet wat het wordt. De kleren van ons (overleden) zoontje hebben wij nog wel maar als het een meisje wordt mag ik nog flink gaan shoppen! Is ook wel weer leuk.
    Een naam hebben wij nog niet echt daar gaan we even op broeden als we weten wat het word.
    Ik heb er helemaal geen gevoel bij wat het word.
    Jullie wel?

Fijn weekend verder nog!

Deel Deze Pagina