1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Jaa het werkt inderdaad zo dat als je bijv zoals ik nu 5 weken zwanger bent je je 6e week in gaat..
    Gaat ook om de dagen dan..
    Van 0-7 1e week
    7 - 14 2e week
    14 - 21 3e week
    21 - 28 4e week
    28 - 35 5e week
    35 - 42 6e week
    Nu zit ik op dag 35 dus ga de 6e week in maar ben 5 weken zwanger :D
    Haha hoop dat het zo duidelijk is

Hier nog weinig echt kwaaltjes.. Humeurig en heel fel als ik in discussie ben met Vl haha die borsten herken ik ook pmk..
    Verder wat steekjes in men onderbuik en met vlagen weeïg en heel soms echt ineens misselijk maar nog niet echt erg.. Voornamelijk als ik honger heb komt dat ineens opzetten..

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nou ja zeg! Kom ik nu pas dit clubje tegen! Gezellig! En ook veel uit het nod topic.
    Mag ik me ook aanmelden? SYRV, uitgerekend 1 augustus, eerste afspraak + echo (pas :() 2 januari!

Hoop voor iedereen een voorspoedige zwangerschap! :D

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Welkom SYRV! Je tweede kindje?

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja! Dit wordt onze tweede. Onze oudste zoon wordt binnenkort alweer 5! Pff gaat zo snel! Jullie eerste?

5. Wensje88

Wensje88 Fanatiek lid

29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Welkom SYRV :)

Ja het voor ons de 1e :)

6. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Voor ons is het inderdaad ook de eerste. We zijn zo blij! Mijn vriend zei gister nog (die heeft er heel weinig over gelezen, denk dat het meer een vrouwen ding is) wanneer kan je het geslacht bepalen? Rond 16 weken, maar met 20 weken krijg je een echo. Ow, en kan je dan niet met 16 weken een echo krijgen? Jawel, een pret echo! Nou dan doen we dat!! :p

Heb het lijstje ook weer aangevuld
    Afspraken VK en GYN
    december:
    2 december PMK - Intake
    2 december Modra - Intake
    11 december Marjon30 - Intake en echo
    16 december Nietverwacht - echo
    22 december MamaDeluxe5 - Intake + echo gyn.
    23 december Modra: Echo
    23 december Wensje88 - Intake en echo
    januari:
    2 Januari SYRV Intake + Echo
    12 januari N80 intake gyn

Uitgerekend:
    1 augustus
    Modra
    PMK
    Wensje88
    SYRV

2 augustus
    Sophietje11

3 augustus
    Marjon 30
    Nietverwacht

5 augustus
    Puk2015

6 augustus
    Gelukkigemoeder

7 augustus
    Mo leannan

8 augustus
    N80
    Wensmamma
    Doornstruikje

10 augustus
    MamaDeluxe5

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Spannend is het he! Helemaal de eerste, alles is nieuw en onbekend ;). Al moet ik zeggen dat ik er ook even weer helemaal in moet komen. Is al zo'n lange tijd geleden dat ik zwanger was.

Aah lief pmk! Leuk dat hij zo enthousiast is!
    Bij mijn vriend moet het nog een beetje landen geloof ik, haha. Hij vindt het wel leuk, maar ook erg spannend. Dit wordt zijn 4e, dus je zou denken dat het niet meer zo spannend is voor hem, maar het tegendeel is waar;).

8. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Mijn vriend is heeeeeeeel erg voorzichtig hoor.. Hij is zo bang dat het alsnog fout gaat tot die 12-13 weken. We hopen natuurlijk van niet, maar we blijven het wel een klein beetje in gedachten houden.

We hebben het ook nog niet verteld aan mijn schoonouders (mijn ouders weten het sinds dinsdag), omdat hij het nog niet wou. Toevallig begon hij er gister over dat we het misschien toch maar moeten vertellen :) Als alles gaat zoals we nu denken, zullen wij het morgen aan hun vertellen. Echter staat dit nog niet vast.

9. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Hoi meiden!

Hier qua klachten mijn borsten die een flink stuk zijn gegroeid, ml viel het op gisteren :cool:

Verder vooral in de loop van de dag misselijk en niks weg kunnen krijgen behalve verse jus d'orange.

Krampjes/zeurderig gevoel in mijn buik.

Hier ook een vriend die het erg leuk en spannend vindt, hij heeft het mijn zijn 2 dochters nooit bewust meegemaakt. Dus is voor hem best wel nieuw allemaal!

10. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    MamaDeluxe: Fijn dat hij dan nu het mee kan maken :) Toch een mooi iets lijkt het mij. Het is natuurlijk heel anders voor de man als voor de vrouw, als man sta je een beetje aan de zijlijn, maar om het allemaal te zien groeien en alle gevoelens eromheen lijkt me prachtig! :D Zeker als hij al twee kinderen heeft en dat niet echt mee heeft mogen maken.

Ga trouwens de aankomende dagen even een klein lijstje samen stellen voor bij de VK. Dinsdag moet ik daar zijn, maar dan zal je net zien... Kom ik thuis denk ik ohhhh dat wou ik nog vragen! ;)

11. Gelukkigemoeder

10 mei 2014
    63
    0
    0
    Hier zwanger van de derde en zit al vol in de kwaaltjes😀
    Misselijk de hele dag door (bij de eerste tot 21 weken en de tweede tot 13 weken) ben benieuwd hoe lang het nu duurt?
    Moe moe moe
    Opgezette buik. Zit 's avonds met mijn broek los☺️

Wij willen het na de 6 weken echo gaan vertellen dus nog even geduld:)

12. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

pff jullie gaan hard, hou dat niet bij hoor haha

Modra hé vervelend dat jouw moeder anders gereageerd heeft op dit blije nieuws!

pmk ja het lukt me om enigzins rustig te blijven maar de kriebels in mijn buik heb ik wel haha. Maar de test van vanochtend hielp. Nu hopen dat tijd snel vliegt tot de eerste echo. Ik kijk ook nu regelmatig series op de bank ipv achter de pc. Vorige maand namelijk bloedtest gedaan omdat ik lang moe bleef en bleek dat ik aan het bijkomen was van P en ook erge vit d tekort had! Dus vit d slikken en daarnaast ook vit c en visolie en meteen raak! Terwijl we het maar 1 x konden doen ivm de buikgriep in huis. De gyn heeft ook vastgesteld dat wij erg vruchtbaar zijn, dus toen het niet meteen raak was en ook uitbleef, ondanks dat we het niet erg vonden voor een keer en dat het ook niet erg lang is gemiddeld, viel het ons wel op.
    WOW die test!! je maakt of veel hcg aan of je hebt een meerling :p

Welkom aan Sophietje11, Puk2015, Wensmamma, MamaDeluxe5, Nietverwacht, Gelukkigemoeder en SYRV

vertellen: nou als mijn lijf dit keer meewerkt en ik niet snel groei en extreem misselijk wordt weer dan pas na een goede eerste echo.

Nietverwacht wow!

marjon30 wat leuk gedaan zo!

kwaaltjes: zere borsten, iets meer puisten en steekjes in mijn bm (vooral met snel opstaan). Iets vaker naar de wc en beetje hormonaal en licht misselijk maar niet storend. En eerder moe maar heb het extremer gehad dus dit is nog allemaal mooi te doen! Mag van mij ook zo blijven!

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @vertellen: ik ga vanavond uit eten met mijn beste vriendin, denk dat ik het haar dan maar vertel. Vind het toch lastig om het voor me te houden. Tot nu toe hebben we het nog aan niemand verteld. Ik wil eigenlijk ook wachten tot de eerste echo, maar we vonden met kerst ook wel een leuk idee. Ben alleen een beetje bang voor de reacties. Denk dat mijn ouders wel even zullen schrikken. Ik studeer nog, en ik weet dat mijn vader vooral zou willen dat ik eerst mijn studie af zou maken. Maar goed, hij mag best even schrikken maar daarna verwacht ik wel blijdschap ;)

14. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hier weet niemand het nog. Ik weet nog niet wanneer we het gaan vertellen, of na de eerdte echo of na de 12 weken.

Al ben ik ergens echt enorm bang dat het misgaat! Dat gaat de hele dag door mijn hoofd. Heb best buikpijn, echt enorme menstruatie krampen.
    vannacht en vanmorgen was ik echt kotsmisselijk!

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    #135 pmk, 29 nov 2014
    Laatst bewerkt: 29 nov 2014
    @Nietverwacht: Enorme krampen? Ai... Dat klinkt niet zo fijn. Geeft een kruikje of iets in die richting geen verlichting?

@SYRV: denk dat het voor iedereen wel 'even schrikken' is als oma/opa zijnde. :) Komt vast wel goed!! :D

Ik ga zo lekker douchen en dan duik ik mijn bedje weer in. Vannacht weer wakker gelegen door de maagzuur, dus kan wel wat extra rust gebruiken. Morgen als het goed is mijn schoonouders inlichten. Hij zei net dat ie het morgen wou vertellen, dus ik ga er vanuit dat dat door gaat.

16. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #136 Modra, 29 nov 2014
    Inderdaad Wensje, beiden 23 December, de verjaardag van mijn vader. :p Hoe laat mag jij? Ik gelukkig vroeg. Heb er veel zin in maar ook een beetje eng. Haha, nog een tijd wachten helaas!

Qua kwaaltjes: Gespannen borsten, zere tepels. Volgens mijn vriend zijn ze ook al wat groter geworden. Soms heel moe. En kan gauw geïrriteerd zijn. :)

Grappig PMK hè, die banner te zien veranderen. :D Ja, wel een beetje lelijk zo'n garnaal, hihi. ;) En leuk ook dat je vriend zo enthousiast is! Jullie willen van tevoren geslacht weten? :)

@Doorstruikje: Wat heerlijk, geniet van jullie weekend! En wat een grappige droom. :D Had je nog namen onthouden? Fijn dat je tests oplopen! :)

Jaaa, SYRV, welkom! Leuk dat je er ook bent. :) Voor ons ook 1e kindje. Succes met vertellen, hoop op leuke reacties voor je!

Nietverwacht: Hoop dat je een beetje tot rust kunt komen, misschien helpt het er over te praten?

Ik heb het op werk al aan mijn teamleidster moeten vertellen omdat ik eigenlijk ingepland werd voor nachtdienst in januari en dat een verhoogde kans op miskraam geeft. Ze reageerde positief! En een ander krijgt de nachtdienst. :p Dus dat is wel fijn. :)
    Verder willen wij eigenlijk eerst de 1e echo afwachten al zal mijn man het misschien over een weekje aan een goede vriend van hem vertellen. :) Die woont in Duitsland en ziet hij dan een keer. En mijn man is ook heel enthousiast en geïnteresseerd, erg leuk! :D We hebben al min of meer namen uitgezocht zelfs, haha. Al staan ze nog niet vast. ;)

17. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Modra: Wij willen heel graag het geslacht weten :) Toen ik net ook zei tegen mijn vriend dat vanaf deze week het hartje gaat kloppen, dus volgende week valt het te horen zei hij meteen al.. Vraag wanneer je je eerste echo hebt! Zei toen al meteen rond 8 weken, dus nu gaat hij maandag even vragen op zijn werk wat beter uit komt qua tijd ('s ochtends of 's middags). Hierop kan ik dan inspelen voor de afspraak van de echo :D Kan haast niet wachten!!

Ik heb mijn lijstje vandaag ook opgeschreven met alles wat ik wil vertellen aan de VK. Hopelijk ben ik niet iets vergeten, maar ik heb gelukkig nog 2 dagen :)

Ben dit weekend ook bezig geweest met namen. Vind het voor een jongen makkelijker dan voor een meisje blijkbaar :p

18. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Okee! :) Ik wil graag dat het een verrassing blijft, lijkt me leuk. :) Mijn man vind dat ok, haha. :p Hij wilde het op zich wel weten maar vind het ook goed het niet te weten. :) Leuk! Wij hebben echo gepland wanneer we beiden kunnen. :)
    Wij hebben een namenboekje gekocht, maar we hebben maar een paar namen die ook daadwerkelijk in aanmerking komen. :p Voor meisjes bij ons juist wat meer.

Wat voor dingen staan er oa op je lijstje? :)

19. Puk2015

Puk2015 Niet meer actief

Wij hebben van de vorige zwangerschappen al 2 namen. Daar komen misschien nog wel wat bij. Maar daar hou ik me nog niet mee bezig. Zie het wel na de 20 weken. Thema van de kinderkamer is hier ook al bekend, eendjes.

Ver wat last van mijn bekken en merk dat het schoonmaken van de stallen nu al moeizaam gaat. Daar moet ik een oplossing voor bedenken. Verder pas ik mijn tempo aan.

Het moet deze keer gaan lukken. Heb trouwens totaal geen zin in zoetigheid, in de vorm van gebak. Haha....

20. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    #140 pmk, 29 nov 2014
    Nou ja voornamelijk vragen nu als wanneer is de eerste echo, omdat ik dinsdag alleen voor intake ga. Daarnaast wil ik vragen hoe mijn B12 in de gaten gehouden gaat worden (via VK of HA?). Verder ook onze beslissing wat betreft de prenatale screening. De vraag of een bepaald ziekenhuis goed aangeschreven staat om te bevallen (Ik heb twee ziekenhuizen), want ik wil niet thuis bevallen. Natuurlijk ook kenbaar maken dat er toch enige onzekerheid blijft bestaan om een miskraam te krijgen. Het is gelukkig niet meer zo heel erg, ik heb het enigszins opzij kunnen zetten, maar toch blijft er altijd enige onzekerheid en wil dus vragen wat eventueel symptomen zijn daarvoor (afgezien van bloedverlies en een MA natuurlijk). Waar moet ik op letten..?

Verder ga ik maandag nog even langs de huisarts. De maagzuur die ik heb is namelijk niet het zuur voelen, maar echt pijn in de maag, rug en net onder de ribben. Het is best heftig vind ik. Als ik er ook niets mee doe, trekt het niet weg ook en wordt het alleen maar erger de pijn. Gelukkig wel zuurremmers gehad die ook tijdens zwangerschap mogen (want rennie helpt niet), dus ik kom wel vooruit... maar wil het toch even zeker weten of het wel al zo heftig kan zijn in het begin van de zwangerschap. Als dat namelijk zo is, wil ik niet weten hoe erg het wordt naar het eind toe. Heb het gelukkig niet elke dag hoor... maar toch wel om de paar dagen dat ik een nacht wakker lig daar door.

Heb zelf ook een namen boekje gekocht, uitgelezen ook al, maar niet echt veel namen op kunnen schrijven. Misschien ben ik te kieskeurig! :D Ik laat gewoon met de tijd mijn vriend ook even kijken, misschien dat we heel toevallig dezelfde eruit kiezen ;)

@Puk: Naar dat je nu al zo snel last hebt :( Inderdaad even iets op verzinnen.

Deel Deze Pagina