Niet leuk Pkm, die aanvallen. Waarom mag je maar 500mg pcm per keer als ik vragen mag? Sillemie ; veel plezier morgen bij de echo! Klote he dat flauwvallen. Hier van de week met mijn hoofd tegen het keukenblad aangeklapt. Flinke blauwe plek/bult die nu weer aardig wegtrekt gelukkig. Geen porem haha Vermoeden; jongen Wensmama; jij ook veel plezier bij de echo morgen! Elita; klinkt inderdaad als groeipijn maar die onzekerheid is inderdaad niet fijn. Hopelijk ben je inmiddels wat minder moe Hier vandaag uitgebreid geshopt. Wat positiebroeken ingeslagen. Jeetje wat valt positiemode toch altijd achterlijk groot zeg. Niet leuk maarja. Uitgerekend h&m viel mooi op maar en hadden leuke chino's. Qua shirts en truien normale kleding gekocht. Stretch en wat langer. Vond de positiekleding persoonlijk ontzettend saai en tuttig. Ook geslaagd voor een mooie alijn jas waar ik voorlopig wel verder in kan groeien dus ik ben blij . Heerlijk gesnackt bij de mac en daarna nog op visite en toen naar huis. Nu moe maar voldaan op de bank . Ook nog gekeken voor babyspulletjes maar hou het toch bij de wishlist die ik al had wil sowieso de Dream cover van hagou. Die vind ik zo mooi
Van de VK mocht ik maar 1000mg per dag en het liefst verpreid (dus 500mg per keer). Vandaar dat ik morgen even in overleg ga met de huisarts
Klinkt goed geslaagd Typfoudt! Hier heb ik nog geen idee wat ik deze week nog aan wil trekken. Positiebroeken zijn me nog veel te groot, maar gewone zitten niet lekker. Jurkje maar weer Jammer hè Rhea!? Ik zou ook graag een keer extra checken. Ik herken helemaal niets in jullie pijn in baarmoeder en groeien en zo. Alleen als ik hoest, en da's best vaak momenteel, dan voel ik een nare pijnscheut. Klinkt stom, maar daar ben ik dan altijd wel even blij mee.
Tijdens zwangerschap mag je gewoon 4x daags 1000mg paracetamol. Ik heb een tijdje op de zwangeren afdeling gewerkt en hier kwamen ook vaak vrouwen binnen die kromliepen van de pijn en dit advies hadden gehad van verloskundige. Ik zou vooral je ha bellen morgenochtend want het advies van je verlos is echt kul, zeker met deze aanvallen! Paracetamol en andere medicijnen tijdens de zwangerschap
@sillemie: zou wat zijn als je man voorspellende dromen heeft! Wel leuk, hebben we ook een tweeling in het groepje . Heel veel succes morgen! En wat naar van dat flauwvallen! Lijkt me zo eng (ik ben nog nooit flauwgevallen) en ook super gevaarlijk natuurlijk, aangezien je lelijk terecht kan komen. @pmk: sterkte! Klinkt echt heel vervelend die aanvallen @typfoudt: goed geslaagd zo te lezen! Toevallig heb ik gisteren ook 2 positiebroeken van de h&m binnen gekregen. En man, wat een verademing! Mijn gewone broeken zaten echt niet lekker meer, en nu met die positiebroeken heb ik geen last meer van een knellende broekrand en knoop.
Zo zeg wat is er weer veel gepraat van het weekend, allemaal gelezen, maar mijn hersens werken niet mee zo vroeg op de ochtend hahaha. @pmk: denk idd dat het nergens op slaat wat je vk heeft gezegd. Van de huisarts mocht ik de gewone hoeveelheid slikken van pcm die je normaal ook mag slikken. @silliemie: jij ook veel plezier bij de echo!! @hier: Dit weekend heb ik weer een klein babietje mogen vasthouden. De 1e x was ze nog maar 5 dagen oud en nu alweer 1,5 maand, wat gaat het toch snel. Toen echt nog mini baby en nu alweer zoveel groter. Had wel de hele middag daar kunnen zitten haha Verder viel het qua misselijkheid mee dit weekend, ik ben nog wel misselijk, maar het is niet meer allesoverheersend. Hopelijk gaat het nu langzaam de goede kant op. Ik hoop het maar In de ochtend voel ik me nog steeds goed, maar naarmate de middag/avond vordert gaat het dus de verkeerde kant op. Gisteren maar flink gekookt voor deze week. Eet ik wel veel van hetzelfde, maar dat moet maar even. Verder heb ik ook af en toe steken onder in mijn buik of de zijkant van mijn buik, voor mij overduidelijk de banden/baarmoeder die aan t groeien zijn. Qua kinderwagen hebben wij nog helemaal niet gekeken, we krijgen wel een mooi bedrag van zijn moeder hiervoor, dus daardoor kan het budget iets omhoog. Ik wil iig een kinderwagen die licht is en makkelijk inklapbaar. Ach we hebben nog alle tijd. Namen: een meisjesnaam heb ik al jaren hihi, jongensnaam vind ik wel veel moeilijker. Heb wel al een naam in gedachten, maar wij doen 2 namen dus de namen moeten wel bij elkaar passen en dan ook nog eens bij mijn achternaam (kindje krijgt mijn achternaam) dus ja lastig! Ik heb trouwens nog steeds geen gevoel qua meisje of jongen, misschien komt het nog. Iig met 16 weken een pretecho dus dan weten we het sowieso. Nu maar weer verder werken, even uurtje thuis tot 8 uur en daarna naar het ziekenhuis toe. Om 8.45 een afspraak!
Goedemorgen dames! Wat een geklets hierzo. Heb vannacht veel wakker gelegen! Had echt een enorm opgeblazen gevoel en wist niet hoe ik moezt liggen. Dus vriend heeft om 4 uur voor mij nog een beker warme melk gemaakt, en daarna ben ik heerlijk in slaap gevallen. Daarna werd ik om half 8 wakker gebeld omdat mijn vriend ander werk is aangeboden. Iets meer verdienen maar stuk verder hier vandaan. Dus ik kreeg de vraag wat hij moest doen... dus ben daar al bijna een uur over aan het nadenken haha. Zometeen van 12-4 werken! Morgen de echo, ben zo benieuwd. in mijn zwangerschapsboekje staat dat ik morgen ook moet aangeven naar welke kraamzorg ik ga,maar ik heb daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht haha.
Even snel over de echo en de intake: de echo was prima, met een mooi kloppend hartje, dooierzak en het begin van een placenta. We zijn wel anderhalve week teruggezet naar 8+3w, waardoor ik eigenlijk buiten 1-15 aug valt nl op 21 aug. Maar dat was nog niet zeker omdat de baby nu nog veel te klein was om dat precies te zeggen. Verder moet ik tussen nu en 2 weken nog een terug binnenlopen bij de assistente om mijn bloeddruk op te meten want daar waar ik normaal altijd een lage bloeddruk heb was het nu aan de hoge kant. Als dat zo blijft moet ik onder begeleiding van de gynaecoloog, maar de vk zei dat het kon zijn door de stress van de eerste afspraak. Dus verplichting om te genieten ipv te stressen
Fijn sillemie dat de echo goed was!! Typfoudt goed geslaagd zo te lezen, fijn!! Ik vind de positiekleding ook niet echt geweldig wat ik tot nu toe heb gezien. Lees dat je bij de H&M dus wel wat leuke broeken hebt? Ga ik daar ook eens even kijken. Pas overigens mijn eigen kleding nog wel prima hoor. Alleen kwam ik vanmorgen op mijn werk en trok mijn uniform aan, pffff zo die broek zit me ineens strak zeg!! Vorige week nog helemaal geen last van! Nu scheelt het ook wel een beetje per broek dus morgenochtend even zien hoe een andere broek me zit anders moet ik denk toch wel de positiebroeken hier gaan bestellen want dit zit echt voor geen meter zo!
Super Sillemie! Denk niet dat iemand zich druk gaat maken dat je nu buiten de 15e valt hoor en daarnaast is het ook altijd afwachten of de termijn echo ook die termijn aangeeft. Super dat je echo goed was en idd lekker genieten nu! Tazzy, dit zijn echt leuke chino's, ze hebben allerlei kleurtjes. Ik heb zelf maar 32/34 en xs van positiekleding valt als een normale 36. Ik verzuip echt in de meeste merken van positiekleding. Maar deze zitten echt Ontzettend mooi en lekker en waren maar 17 euro. Echt geen geld. Verder bij de Sting leuke tops gehaald.die hadden zat leuke topjes die stretch waren en langer vielen. Ook erg veel leuke vestjes en blazers dus super goed geslaagd! Van de zomer zullen het voornamelijk jurkjes worden maar voor nu vind ik broeken toch wel erg fijn, ben al zo'n koukleum Nietverwacht, succes met werken vandaag en met de echo morgen! Wensmama, ben benieuwd hoe jullie echo was!
Zo weer op t werk en even tijd om te reageren. @silliemie: Super fijn dat de echo goed was!! Wel goed dat je bloeddruk zo in de gaten gehouden wordt. Ik vergeet steeds dat ze daar bij mij eigenlijk op moeten letten. Dat probeer ik dan maar te onthouden voor de volgende keer hihi. Hier was de echo ook weer goed. De uitgerekende datum is nu ook echt berekend, namelijk 5 augustus!! 3 dagen vooruit gezet dus. 9 februari terugkomen voor controle (en tussendoor ook nog 26 januari ). Heb het net rond gemaild op het werk. De een feliciteert me via de mail, de ander komt echt naar me toe. En daar sta ik dan als een bakvis met een big smile op mijn gezicht Vanmiddag (als ik een kalender heb gekocht) gaan we het op facebook neerzetten!! Heerlijk dat ik er eindelijk gewoon hardop over kan praten en niet meer voorzichtig.
Fijn dat ook jouw echo goed was wensmama!! Schreeuw het maar van de daken hahahaha. Zelf gooi ik het wereldwijd na de 12 weken echo, die is volgende week vrijdag, daarna mag echt iedereen het weten, lijkt me zo fijn
Ik wil het het liefst ook nu al van de daken schreeuwen. Ook ik wacht nog heel even Nog een half weekje dan heb ik de 12 weken grens bereikt! Zo klopt de lijst weer voor nu Afspraken VK en GYN januari 2015 13, Aowyn - Echo 13, Nietverwacht - echo 13, LauieD - Intake + Echo 15, Gelukkigemoeder - Termijn echo 16, IlonavanH90 - Termijn echo 19, Typfoudt - Echo 21, Rhea90 - Echo 22, Sierra - Termijn Echo (gyn) 22, Monique041982 - VK 23, PMK - VK 23, Tazzy - Echo 26, Wensmamma - Echo tbv de nekplooimeting 26, Sierra - Gesprek Gyn 29, Bloesempje - Termijn echo + VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 2 Augustus 2. Sophietje11 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - Vermoeden ♥ 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - Vermoeden ♥ 5 Augustus 5. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv 6 Augustus 6. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv 7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - Vermoeden ♥ 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. eloveh 9 Augustus 9. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ 12 Augustus 12. Typfoudt 12. Famke1989 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 21 Augustus 21. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
@sillemie en wensmama: gefeliciteerd met jullie echo! Hartstikke fijn dat alles goed was. @pmk: ik heb 9 februari ook een afspraak bij de verloskundige. Zou je dat erbij kunnen zetten? Alvast bedankt! @hier: enormeeee hoofdpijn! wil het liefst gewoon lekker in bed gaan liggen, maar helaas vandaag is D-day! Vanavond heb ik mijn meest gevreesde tentamen. Ok hoop echt zo dat ik het ga halen, hangt toch wel vrij veel vanaf. Nou ik ga nog even verder blokken! Fijne dag dames
De februari afspraken over het hoofd gezien dan Excuses! Staan er bij! SYRV: Naar van je hoofdpijn! Lekker paracetamolletje innemen meid... hopelijk helpt het een beetje! Afspraken VK en GYN januari 2015 13, Aowyn - Echo 13, Nietverwacht - echo 13, LauieD - Intake + Echo 15, Gelukkigemoeder - Termijn echo 16, IlonavanH90 - Termijn echo 19, Typfoudt - Echo 21, Rhea90 - Echo 22, Sierra - Termijn Echo (gyn) 22, Monique041982 - VK 23, PMK - VK 23, Tazzy - Echo 26, Wensmamma - Echo tbv de nekplooimeting 26, Sierra - Gesprek Gyn 29, Bloesempje - Termijn echo + VK Februari 9, Wensmamma - Gyn 9, SYRV - VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 2 Augustus 2. Sophietje11 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - Vermoeden ♥ 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - Vermoeden ♥ 5 Augustus 5. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv 6 Augustus 6. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv 7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - Vermoeden ♥ 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. eloveh 9 Augustus 9. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ 12 Augustus 12. Typfoudt 12. Famke1989 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 21 Augustus 21. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Pff vandaag weer bloedverlies bij waarschijnlijk m'n gevoelige baarmoeder mond. Het maakt me zoo onzeker. Afgelopen maandag goede echo en komende woensdag termijn echo. Ben net toch naar de winkel gestormd om een doppler te kopen. Gelijk mooie hartslag gehoord dus begin nu weer wat relaxter te worden. Wilde zo'n ding eerst niet aanschaffen maar heb nu bedacht dat ik toch mort leren leven met de komende maanden bloedverlies. En als ik zo met 30 sec luisteren mezelf gerust kan stellen doe ik het ik ben me ervan bewust dat je de kleine vast niet altijd zal vinden maar dan kan ik altijd nog de verloskundige bellen (die stap id nu net iets te groot omdat ik steeds een paar dagen later toch al een echo gepland heb staan)
Ik snap heel goed dat je een doppler hebt aangeschaft! Het bloedverlies brengt zoveel onzekerheid in sowieso al een onzekere periode. Fijn dat je meteen het hartslagje hebt kunnen vinden. Hopelijk neemt het je onzekerheid een beetje weg. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er een paar dagen geleden ook nog over heb nagedacht om en 1 aan te schaffen, maar heb het uiteindelijk (nog) niet gedaan. Maar ik moet wel bekennen dat ik bij het idee dat ik pas over 4 weken een afspraak bij de verloskundige heb, al bijna gillend gek wordt. In totaal zit er tussen mijn 1e en 2e afspraak bij de verloskundige meer dan 5 week! Zit er bij jullie ook zoveel tijd tussen?
Nee door mijn bloedverlies eerst met 7 weken een echo gehad. Wegens het bloedverlies kreeg ik 2,5 weken later weer een echo. Omdat ik combinatie test wil laten doen mocht ik kiezen: of in week 10-11termijnecho en in week 12-13 Combinatietest. Of ze konden ook gelijk de termijnecho doen met de combinatie test. Uiteraard heb ik ervoor gekozen om de termijnecho apart te doen. De verloskundigen zeggen steeds dat ik mag bellen als ik onzeker ben over m'n bloedverlies. Maar heb het idee dat ik dan wel 2x per week kan bellen en dat wil ik dus niet.