1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Dames, even een belangrijk bericht :) Mijn vriend en ik wonen samen, maar we zijn geen toeslagpartners op het moment van elkaar. Zodra ons kind geboren wordt, worden we dit automatisch wel. Nu had ik op het forum dus gelezen dat er dan terug gerekend wordt tot 1 jan van het jaar dat het kind geboren word.

Even gebeld net.. en dit klopt! Je bent dus niet toeslagpartners vanaf het moment dat je kindje geboren is, maar met terugwerkende kracht naar 1 januari 2015. Met andere woorden, je mag dus je toeslag (als je daar dan geen recht meer op hebt als je toeslagpartners bent) van het hele jaar terug gaan betalen.

Goed opletten dus!

2. famke1989

famke1989 Lid

9 dec 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Beetje wazige foto, maar bij mij ook nog geen buikje modra

Bijgevoegde bestanden:

3. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hi allemaal!

Leuk Sierra! Mooi hoor, 1,8 kilo PMK. :) Mijn weegschaal is nog zo'n hele ouderwetse gebloemde met een afwijking, hihi. Zal binnenkort wel weer eens wegen hoeveel ik ongeveer zwaarder ben geworden, exact weet ik echt niet. :p Ik schommel sowieso altijd licht in gewicht, dus mijn exacte startgewicht weet ik niet maar wel ongeveer.
    Mooi buikje Wensmama! Inderdaad goed te zien.
    Ik zie het Famke! Maar jij bent ook heel slank hihi, slanker dan ik. :p Maar zal ook bij jou dan vanzelf komen, ik loop wel bijna twee weken op jou voor. ;)

4. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Leuk om die buikjes te zien, de mijne houd ik nog maar even voor me:p Hier ook nog lekker aan de wijde kleding. Na vrijdag, als we de 12 weken echo hebben gehad, mag het wereldwijd. Vind het nu weer spannend hoor die laatste dagen zo voor de echo.
    Dan ook meteen de echo plannen voor de geslachtsbepaling, denk dat ik dat met 16 weken laat doen.

5. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Tazzy, ziekenhuis zei tegen mij dat het inderdaad het verstandigst was om het met 16-17 weken te doen. Daarvoor kan het nog wel eens een gok zijn en je wilt niet eens vol roze zitten en je kan dan ineens over naar blauw bij wijze van :D

Hier: Huisje is weer gedaan, heerlijk bezig geweest :) Straks alleen nog even een wasje draaien en het avond eten maken, maar dat is het kleinste werk ;) Vrijdag naar de verloskundige. Ben dan exact 13 weken.

6. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes allemaal! Bij mij zie je het nog niet zo of misschien als je het heel graag wil zien. Maar maak me daar geen zorgen over die buik komt vanzelf wel. Vandaag nog een dagje niets doen en morgen starten met 7 nachtdiensten behh. Eens kijken of ik dat trek. M'n moeheid lijkt wel iets minder te worden maar lig nog ruim iedere dag het klokje rond op bed.

Wij waren eens aan het denken over de babykamer. Willen jullie ook een wiegje op je eigen kamer? Wat vinden de ervaren mama's voor en nadelen ervan?

7. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Ik haak hier weer even in hoor, zit op mijn werk en volgende afspraak staat hier over tien minuten :)

Wij hebben bij onze kinderen altijd de eerste weken de wieg op onze kamer gehad, naast mijn bed. Handig met nachtvoedingen (borstvoeding) en 's morgens heeeel gezellig. Na een paar weken was de nachtvoeding niet meer nodig (wel late avond en vroege ochtend) en toen hebben we al heel snel de wieg naar de eigen kamer gebracht. Daar sliepen ze ook overdag en werd echt hun plekje. Dus denk eerste zes weken of zo weer bij ons en dan als de nachten een beetje lopen en een ritme hebben, dan weer naar eigen kamertje. Kan me er helemaal op verheugen! Vooral die eerste voeding op de dag vond ik zo gezellig. Lekker liggen en zelf knikkebollen, terwijl baby goed drinken kan...

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Wij hebben zoonlief naast me gehad totdat hij niet meer in de wieg paste. Vond het heerlijk, veilig gevoel zeg maar...

Ik lig nog steeds op bed. Pijn is wat minder en bloedverlies ook, ook meer oud bloed ipv helder, vers bloed. Volgens vk is dat een goed teken. Ik blijf voorlopig nog maar ff liggen. Manlief zei dat hij eigenlijk wil dat ik de rest van de zwangerschap thuis blijf, hij is zo bang dat het vele tillen opt werk niet goed is. Ik heb hem gezegd dat ik gewoon blijf werken zolang de vk zegt dat dat kan. Tuurlijk neem ik gelijk 7 mnd bedrust als dat aanbevolen wordt, maar als zij zeggen dat ik gewoon kan werken doe ik dat gewoon.

9. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb maar één slaapkamer dus baby en ik gaan gewoon samen de slaapkamer delen. Hoe lang dat duurt ligt eraan hoe lang mijn huis te koop staat. Wel wil ik dan de slaapkamer in tweeën delen dmv een gordijn.

@bloesempje: ik snap je man, maar ik snap jou ook. Ik zou er niet tegen kunnen 7 maand thuis moeten blijven, maar als het niet anders kan natuurlijk wel. Ik zou zeggen als straks alles weer goed is en je volgens de vk gewoon kan werken, dan zou ik dat doen. Misschien dan wel opletten met tillene d.

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dat tillen is een lastig iets, ik werk op een kdv, dus tillen is niet te vermijden. Als ik niet meer zou mogen tillen moet ik met mn werkgever om de tafel, op de groep werken is dan geen optie. Maar goed, ik verwacht dat ik, als ik volgende week een goede echo heb, gewoon weer mag beginnen.

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oh ja dan is het idd erg lastig om niet te tillen. Nou ja hopelijk mag je gewoon weer werken straks en ook gewoon tillen :)

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Dat is inderdaad dan lastig...! Gewoon goed naar je lijf en VK luisteren :) Dan moet het vast goed komen! Sowieso mag je niet veel meer tillen na verloop van tijd. Als ik het goed heb niet boven de 10kg.. maar pin me daar niet op vast.

Mannetje kwam net thuis... Begon al helemaal of ik me goed voelde gedurende dag en dat we binnenkort maar eens alvast het kinderkamertje moesten gaan opruimen. Spullen gewoon al halen die we kregen en dan alvast een beetje inrichten... :D Hij wilt behoorlijk snel haha!

13. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Klopt hoor, hele zw.sch. niet meer dan 10 kg per keer en vanaf 20 wkn ook dat max 5x per dag geloof ik. Maar als je werkt in de zorg of welzijn is dat totaal niet haalbaar. Aangepast werk is er bij ons ook echt niet voor meer dan 2 weken schat ik, dus das ook geen optie. Anyway, ik hoop en verwacht dat ik gewoon weer aan de slag kan na volgende week! :)

14. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi dames!

Hoe is het hier?
    Vandaag een prima dagje gehad. We zijn eindelijk uit eten geweest, was erg gezellig! En toen we thuis kwamen was de angelsound bezorgd! Dus toen onze zoon op bed lag hebben we met z'n tweetjes het hartje proberen te vinden. We hebben van alles gehoord, en ook een paar keer dat we in de verte dachten het hartje te horen. Maar om nou te zeggen "we hebben overduidelijk het hartje gehoord", nee dat niet. Gek genoeg ben ik nu niet extra onzeker of enorm teleurgesteld. We proberen het eind van de week gewoon nog een keer. Ik had nog een vraagje, gebruiken jullie echt heel veel gel? En gaan jullie heel lichtjes over de buik heen of zet je toch een beetje kracht?

@elita: ik wil wel graag een wiegje. De baby komt sowieso bij ons op de kamer eerst omdat wij geen kamer over hebben. Maar ik wil de kleine eerst wel in een wiegje aan mijn kant van het bed. Als hij of zij groot genoeg is dan wil ik het ledikantje neer zetten.

@bloesempje: fijn dat het echte bloeden is gestopt! Lekker rustig aan doen!

@pmk: zo die man van jou heeft de vaart er goed in zitten. Geweldig toch!
    Ik kan ook niet wachten om alles klaar te maken.:D

15. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    SYRV: ik gebruik die gel niet, maar bodylotion, vind ikzelf veel fijner. Gebruik idd veel voor betere geleiding en oefen geen druk uit op de Angelsound, dus laat hem lichtjes over mn buik glijden.

16. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik gebruik de gel wel. Doe er een normale hoeveelheid op en als ik aan het zoeken ben op m'n buik en de gel zit niet meer op dat deel dan doe ik er nog wat bij. De geleiding is dan beter. Inmiddels heb ik hem 3 of 4 x gebruikt en hartje hoor ik steeds op hetzelfde plekje dus nu begin ik daar maar steeds met zoeken. Ik oefen de ene keer wat meer druk uit dan de andere keer afh van wat ik wel of niet hoor.

17. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Gebruik de gel ook en gebruik gewoon echt genoeg. Is ook beter voor geluidgeleiding. Moet wel heel soms een klein beetje druk uitvoeren op plekken waar iets meer lijf-vet zit :) maar niet hard ofzo...! Verder beweeg ik hem heel langzaam over de buik. Als je te snel gaat ga je er al heel snel overheen :)

18. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames ik lees af en toe mee maar hier is iedereen getroffen door de griep en niet zo'n beetje ook :(

Bloesempje, wat fijn dat het bloeden is gestopt!

19. N80

N80 Actief lid

23 mrt 2011
    364
    0
    0
    Zuid Holland
    Dames wat schrijven jullie veel!!!!!
    Ik heb niet eens de tijd om alle bij te lezen :$ laat staan mee schrijven. Ik heb het erg druk op mijn werk. Doordat ik twee weken niet kon werken heb ik nu twee weken achterstand die ik in 4 weken er bij krijg. Pffff ben gebroken :x Ik werk normaal 32 uur per week maar nu zeker op de 50 uur! Ben nu ook veel misselijker dan bij eerdere 3 zwangerschappen... Zal vast ook komen omdat ik veel vermoeider ben... Blehhhh, hoop dat het nu snel over is nu ik de 12 weken ben gepasseerd.

Modra je hebt al een heel mooi buikje hoor! Bij is er nog steeds niets te zien. Bij mijn zoontje en dochter kreeg ik pas een buikje rond de 18 weken en bij 22 weken ben ik pas begonnen met positiebroeken.
    En heb een normaal tot stevig postuur!!!

Ik weet niet meer wie het schreef (sorry :() maar wat bloedverlies betreft. Ik heb tijdens deze zwangerschap ook twee keer bloed verloren. Het maakt je inderdaad onzeker. VK zei dat als het minder dan theelepeltje is en oud (bruin) bloed dat het waarschijnlijk gewoon in orde is. Als het helderrood wordt, stolsels bevat en als ik er krampen bij heb dat ik dan direct kon bellen. Dat oude bloed komt waarschijnlijk omdat de baarmoeder extra goed doorbloed is waardoor er een vaatje van barsten. Dit gebeurt meestal na gemeenschap of lichamelijke inspanning. Wij hebben afgelopen vrijdag de definitieve termijnecho gehad en ik ben 4 dagen naar voren gezet. Ik ben nu dus 12 weken en 1 dag en ben nu dus uitgerekend op 3 augustus!!!

Hoeveel zijn jullie nu aangekomen? Ik ben nu 2,5 kilo aangekomen. Volgens mijn valt dit nog mee ondanks dat ik de hele dag door eet om mijn misselijkheid te verminderen...

En ik voel de kleine sinds vandaag erg goed!!!! 4 dagen terug dacht ik al iets te voelen, maar dacht dat het mijn darmen waren haha.
    Maar nu was het echt duidelijk de kleine!!! wat een heerlijk gevoel weer!!! Vorige zwangerschappen voelde ik het echt pas bij 16 weken ofzo, maar herken het gevoel nu direct weer!!!

Hebben jullie jullie kleine al gevoeld.

20. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hmm.. Bedankt dames! Wij hebben ook veel gel gebruikt en zowel heel licht als met wat meer druk over mijn buik heen gegaan. Nou ja, we gaan het gewoon binnenkort weer proberen en hopelijk hebben we dan meer geluk :)

Deel Deze Pagina