Hey dames, Even een ego berichtje. Ik heb de verloskundige gebeld aangezien ik weer veel bruinverlies verkoos vanmorgen. Die stelde voor om zometeen even op het spreekuur te komen en het hartje te luisteren. Ik had eigenlijk verwacht dat ze het zouden afdoen als een contactbloeding, een gesprongen vaatje of iets dergelijks. Maar goed, ik hoop dat ik eindelijk een beetje gerust gesteld word!
Wat fijn dat je even mag komen SYRV! Lijkt me heel onzeker steeds dat bloedverlies Over de angelsound, ik heb er eentje overgenomen van een vriendin. Ze moest hem opsturen, dus hopelijk is is hier snel. Maar goed wie weet horen we het hartje eindelijk as maandag bij de gyn. 12 weken dansje vandaag
Hee allemaal! N80: Jeetje, weet niet wat voor werk je doet, maar je kunt toch niet al dat werk zo snel inhalen? Zeker niet als je nu ook heel moe en misselijk bent. Is er niemand die je wat kan helpen? Veel succes iig! En dank je wel! Hier ben ik nog amper aangekomen geloof ik. Misschien een halve kilo? Wat leuk dat je de beeb al voelt! Ik voel nog helemaal niets, haha. Weet natuurlijk ook niet wat ik zou moeten voelen. Ga er van uit dat het nog wel even duurt. Bloesempje: Gelukkig dat het bloedverlies gestopt is. Snap dat het lastig wordt met je werk etc. Hoop dat je er een beetje uitkomt! Lijkt mij ook heel naar 6 maand plat te moeten liggen... Hoop dat het meevalt! Typfoudt: Beterschap daar! SYRV: Heel veel succes! Hoop dat ze een mooi hartje vindt. Laat je ons weten hoe het was?
Ik ben nog niks aangekomen, maar 2 kg afgevallen. Geen problemen mee. Bij zoonlief hetzelfde. Had al genoeg (lees teveel) van mezelf dus kan zeker geen kwaad. Heb veel minder eetlust dan anders en spuug regelmatig, maar weet dat ik voldoende binnenkrijg. Maak me er dus zeker niet druk om! Oud bloedverlies blijft helaas, had gehoopt dat het nu helemaal klaar zou zijn...
Nou ik ben weer thuis! En gelukkig heb ik het hartslagje kunnen horen! Pfff, echt een opluchting! Ik heb nu besloten dat we de onzekerheid over boord gooien en ik erop ga vertrouwen dat alles goed komt! Vanaf nu gewoon lekker genieten dus! N80: jeetjemina wat heb jij het druk op je werk zeg! Dat is toch niet normaal? Weten ze al van je zwangerschap? Vind wel dat ze wat rekening met je mogen houden hoor! En wat fijn dat je de kleine al voelt! Ik heb nu een paar dagen achter elkaar wat gevoeld waarvan ik vermoed dat het de baby is, maar ik durf het nog niet met zekerheid te zeggen. Is voor mij ook al meer dan 5 jaar geleden, dus moet er weer even in komen @wensmama: gefeliciteerd! @bloesempje: vervelend he? Dat oude bloedverlies kan nog wel even blijven, dat hoorde ik daarnet ook weer van de verloskundige. Maar ook dat daar geen zorgen om gemaakt moesten worden. Ik hoop in ieder geval dat het snel over is, die onzekerheid is verschrikkelijk!
SYRV: Fijn dat alles goed was met je ukkie! Inderdaad... gewoon positief er tegen over staan. Ik was ook echt enorm onzeker de eerste weken, maar nu voel ik daar nog weinig van. Ik heb met de Angelsound ook het hartje niet kunnen vinden afgelopen zondag, maar weet je... het zit wel goed! Hoor hem vast en zeker a.s. vrijdag bij de verloskundige wel! Die uk kan overal nog naartoe zwemmen in mijn buik. Had meer dan zat ruimte, dus genoeg verstop plekken! N80: Naar van je werk zeg! Zoals al eerder gevraagd is weten ze wel van je zwangerschap af en hoe je je voelt? Anders misschien toch hulp inschakelen? Hier 1,8 kilo aangekomen en ook inderdaad VEEL gegeten om die misselijkheid weg te krijgen. Ook ik vond het eigenlijk wel meevallen. Toen ik laatst mijn buik in de spiegel zag (foto hier geplaatst ook) dacht ik OH JEETJE... ik ben denk ik wel 5 tot 10 kilo aangekomen!! Durfde al bijna niet te kijken toen ik op de weegschaal stond hahaha! Het viel gelukkig enorm mee Wensmamma: GEFELICITEERD!! 12-Weken grens! Weer een mijlpaal behaald! Hoe voel je je nu met je misselijkheid? Nog steeds weg? Bij mij was het toen ook ineens van de een op andere dag verdwenen. Het enige wat ik nu af en toe nog heb is 's avonds een weeig gevoel in mijn maag, maar niet misselijk gelukkig! Zat net eens te kijken wanneer mijn laatste flessen opgehaald worden voor Moeders voor Moeders... Dat is over drie weken al!! Jeetje, wat is die tijd eigenlijk best hard gegaan. Soms leek het voor mijn gevoel een eeuwigheid te duren, maar nu denk ik van tsja.. toch eigenlijk best rap! Vandaag ook weer twee echo's van Famke en Rhea! Zo leuk! Ben benieuwd Afspraken VK en GYN januari 2015 22, Sierra - Termijn Echo (gyn) 22, Monique041982 - VK 23, PMK - VK 23, Tazzy - Echo 23, Eloveh - Termijn echo 26, Wensmamma - Echo tbv de nekplooimeting 26, Sierra - Gesprek Gyn 29, Bloesempje - Termijn echo + VK 29, LauieD - Termijn echo 30, Elita - Combinatietest 30, SYRV - Geslachtsbepalende echo Februari 4, Tatie - VK 5, Sillemie - Termijn echo 6, Aowyn - VK 9, Wensmamma - Gyn 9, SYRV - VK 16, PMK - Geslachtsbepalende echo 17, MamaNiess - Gyn Maart 3, Famke1989 - Geslachtsbepalende echo 16, PMK - 20 weken echo 26, Famke 1989 - 20 weken echo Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 2 Augustus 2. Sophietje11 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - Vermoeden ♥ 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - Vermoeden ♥ 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - Vermoeden ♥ 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv 7. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - Vermoeden ♥ 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ 12 Augustus 12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ 12. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 21 Augustus 21. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Mijn vermoeden is trouwens een meisje Geen idee waarom ik dat denk! Dacht ik de vorige keer trouwens ook, dus zegt vrij weinig Ik lees een reageer altijd op mn mobiel en zie dan bij iedereen zwarte hartjes bij de vermoedens dus dat kan ik niet bijhouden, sorry!
Jaa, succes met de echo's Famke en Rhea! Ik heb 3 februari een afspraak met de verloskundige en 10 maart de 20-weken echo.
Oh wat fijn SRYV dat alles goed is en dat je het hartje hebt kunnen horen!! Ik zou ook al moeders voor moeders moeten doen sinds week 6 ofzo, maar ja door die stomme misselijkheid lukte het steeds niet. Dus wie weet eens vanaf deze week wel Heb idd af en toe wel een weeig gevoel in mijn maag, maar echt misselijk is het niet, gelukkig maar!! Ik moet gewoon echt op tijd eten en bij mij is t een combi van zoetigheid en hartigheid. Gisteren voelde ik me op mijn werk weer helemaal slecht worden en toen moest en zou ik iets hartigs hebben, maar had zelf niets meer. Gelukkig lag er in de koelkast nog hartig broodbeleg die niet over de datum was. Vandaag dus maar in alles voorzien. Zoetigheid en hartigheid Vanavond word ik gebeld door een echo bureau. Hoop dat ik een afspraak kan inplannen voor 21 februari. Voor de geslachtsbepaling !!
Serieus, manlief is aant stofzuigen, opruimen, was opvouwen, STRIJKEN, poetsen enz, weet werkelijk waar niet wat me overkomt hier terwijl ik op bed lig...
Hallo dames! Wat een geklets hahah. Probeer alles mee te lezen maar meepraten lukt me niet. Daarbij kijk ik altijd vanaf mijn telefoon dus alles bijhouden is soms lastig. Fijn SRYV dat alles goed is! En dat je het hartje hebt kunnen horen. Van al die berichtjes over geslachts echos zou ik er haast ook 1 plannen, maar!ik doe dat niet haha we houden het geheim. Hier de hele week gewerkt, en nu lekker weekend. Zoontje ligt even op bed dus ik ga snel even het huis opruimen. Dan is alles maar weer gedaan
Vanavond hebben we echo en daarna gaan we naar mijn zus en vriend om het nieuws te vertellen. We willen dit graag persoonlijk doen, zodat zij als eersten op hoogte zijn.. maar ook omdat het voor hun zeker dubbel zal zijn. Ze zijn namelijk ongewenst kinderloos... zijn al jaren bezig (3) en zonder resultaat. Ze zijn net weer in molen terecht gekomen van wat nu opties zijn (eicel donatie eventueel etc.). Mijn vriend en ik hadden ook kinderwens. We hebben in oktober huisje gekocht en besloten om te stoppen met anticonceptie. Nu inmiddels 11 weken zwanger (dusgelijk raak zeg maar gerust). We kkrijgen pas eind volgende maand de sleutel... voor ons is dit geen probleem natuurlijk want het is super gewenst en we zijn dolgelukkig.. maar je hoeft niet heel slim te zijn om te bedenken dat het sneller gelukt is dan we hadden gedacht! ( we wonen beide nu nog bij ouders enz.)... Ik zie er als een berg tegenop om het te gaan vertellen... Kennen jullie mensen in jullie omgeving met zelfde? Hoe hebben jullie dit verteld?
Phoehee wat is er weer veel gekletst hier En gelukkig veel goede berichten, erg fijn!! Bloesempje geniet er maar lekker van, je hebt het verdiend!!! Hier begint weer een beetje de onzekerheid zo richting de 12 weken echo, was het maar vast vrijdag!!! Paps en mams gaan ook mee, dus we komen met een hele delegatie
Oh dat lijkt me ook lastig Famke, maar wel lief dat jullie hun het eerste op de hoogte stellen. @tazzy: apart he dat als er een echo aankomt er weer even onzekerheid is. Ik heb dat lichtjes. Ik heb aan mijn moeder gevraagd of ze t leuk vindt om als de kleine geboren is de week na de kraamzorg een aantal dagen bij mij te zijn. Vind ik wel fijn, omdat de pappa dan vast weer aan t werk is en ik vind het ook gewoon gezellig. Samen zijn met mijn mams en mijn kindje. En dat vindt ze een heel fijn en mooi idee Mijn mams is tot dan de belangrijkste persoon in mijn leven. Helaas kan ze niet bij de bevalling zijn (ivm niet tegen bloed kunnen) dus dan vind ik dit een mooie oplossing. Heb haar ook gevraagd of ze t ook leuk vind om bv mee te gaan naar de 3d echo.
Zo, na een uitziek/uitrust weekend en heel veel papergeschrijf (leuk die tentamenweek, NOT!) heb ik weer eens tijd om bij te lezen en te reageren. @ Bloesempje: echt rot van dat bloedverlies! Maar heerlijk dat je man het huishouden nu zo goed overneemt, jij moet echt even rust houden en naar je lichaam luisteren. # buikfoto's: Wat een verschil tussen de buik, zeg! Wel leuk om te zien! Mijn buik is nog steeds gewoon mijn normale formaat. Ik ben echter wel bijna 2kg afgevallen terwijl ik meer eet omdat ik constant honger heb. Ik kook 's avonds nu standaard iets meer omdat ik anders een uur later in de (overigens lege) snoepkast duik. N80: zoveel werk inhalen kunnen ze op je werk toch niet binnen een week verwachten?! Al hoor ik dat bij mijn man ook wel af en toe... @ Famke: hoe was de echo? Hier: ontzettend druk! Maar nog een paar dagen volhouden en dan wordt school iig weer wat rustiger. Mijn papers zijn vandaag online ingestuurd dus nu moet ik alleen nog studeren voor maandag. Verder ben ik maandag terug naar de vk-praktijk geweest om mijn bloeddruk nog eens te meten bij de assistente. Die was al iets lager dan bij de intake maar nog steeds aan de hoge kant. Dus nu moet het 5 februari opnieuw gemeten worden. Pffff, normaal altijd een lage bloeddruk dus ik snap het echt niet. Maar ok, ik mag mij dus niet druk maken .
Bloesempje ahh wat lief van je man dat hij zich zo uitslooft maar lijkt me ook wel eng Famke, Rhea hoe zijn julli echo's gegaan vandaag?
Bloesempje, ik hoop dat het laatste bloedverlies snel stopt. Wat fijn dat je vriend zoveel doet in het huishouden. De zwangerschap doet ook wat met hun . Hoe waren de echo's vandaag meiden? Gisteren de laatste dag op werk gehad. Ondanks dat ik zelf ontslag heb genomen was het afscheid wel emotioneel. Zoveel leuke reacties gehad. :-D Nu even wennen om van een drukke baan naar helemaal niets te gaan. Al...ben vandaag wel 4x keer gebeld door mijn vervanger met allerlei vragen. Zucht... Vandaag ook lekker naar de kapper geweest. Ik merk dat ik bijna geen haar meer verlies, had weer een behoorlijk bos met haar.