1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Bloesempje, zoooo herkenbaar! Kan goed begrijpen dat je chagrijnig wordt hoor, dat stil hangen is echt helemaal niks. Ik leef zelf al maanden op de bank, en dat zal voorlopig ook wel zo blijven. Neem het jezelf niet kwalijk! Je mag je best rot voelen hoor, dat wil echt niet zeggen dat je niet dankbaar bent om je kleintje!

2. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Nieuwe dames welkom. Door mijn nachtdienstenblok (nacht 4 vd 7 zit er bijna op) zit ik in een overleefstand dus lees alleen mee en heb weinig tijd om te reageren dus lees vooral mee deze week.

Meiden met bloedverlies: hoop dat t snel stopt. Ik ben inmiddels voor het eerst sinds de 6 weken 1 week bloedingsvrij #jippie.

3. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Goedemorgen iedereen!
    Hebben jullie het eigenlijk bekend gemaakt via Facebook dat je zwanger bent?? Zo ja, hoe?

Wij hebben de volgende foto erop gezet:
    Met de tekst :
    We hebben er een heel traject voor achter de rug en wat spannende weken gekend. Dankbaar dat het ons gegund is, mag vanaf vandaag iedereen weten dat we in augustus ons wondertje verwachten.

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Heel leuk gedaan Tazzy!
    Wij wachten de echo van donderdag af en slingeren het dan op fb ;) Ik heb voor onze moeders (toen we net wisten dat ik zwanger was) een kaartje gemaakt met op de voorkant een foto. Een schoen van mijn man, een van mij, een van zoonlief en een babyslofje. Voor elke schoen een briefje met onze geboortemaand en -jaar en voor het slofje dan dus augustus 2015. Deze foto ga ik ook op fb zetten :) Nog geen idee wat we er precies bij gaan zetten!

5. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Tazzy, hier helemaal geen tekst erbij geplaatst verder maar dit was onze bekend making

Bekijk bijlage 440274

6. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Ik heb geen facebook meer, dus dat houdt snel op. :p

Tegen de familie vertellen liep bij ons ook wat anders dan gepland... Ik had net pas positief getest, maar mijn vriend moest en zou het tegen zijn moeder vertellen. Op een verjaardag. Met als gevolg dat iedereen haar reactie mee kreeg, en iedereen dus vanaf dag 1 wist dat ik zwanger ben. ;)

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Hier houden we het nog even stil. Morgen aan leidinggevenden vertellen, ben benieuwd naar hun reactie! Liefst vertel ik het pas als uitslag NIPT binnen is. Maar dan moet ik op m'n werk wel goed verhullende kleding aan doen en da's best lastig als je altijd erg slank bent! Wat wijdere tuniekjes boven m'n positiebroeken die er gelukkig niet positie-achtig uit zien...maar ja...zo uitgebreid is m'n kledingkast nu ook weer niet! Dikke vesten helpen ook..... 😉
    Wat naar als je nu nog steeds bloedverlies hebt! Even vergeten wie dat was hier, maar brrr....zenuwslopend! Sterkte!
    Pmk wat een originele aankondiging, echt geinig!
    Tazzy wat een mooie echo!
    Andere dames: hoop dat jullie lekker weekend hebben!
    Hier morgen dus de NIPT, ben toch stiekem wel beetje nerveus, ook al laat uitslag wel drie weken op zich wachten..

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames!

Wat een leuke manieren om het nieuws bekend te maken! Creatief hoor! En hebben jullie al leuke reacties gehad? Ik heb geen Facebook, dus wij vertellen het gewoon :).

@nietverwacht: wat leuk dat je het hartje hebt gevonden! Wij hebben het nog niet weer geprobeerd met de angelsound, misschien dat we vanavond nog een poging wagen.

@maleficent: wat ontzettend vervelend van je bloedverlies. Hopelijk gaat het snel over (of is het al over). Het maakt je ontzettend onzeker he? Ik heb ook een paar keer last gehad van bloedverlies, en ook bij mij konden ze de oorzaak niet vinden. Zolang het maar goed gaat met de kleintjes!

@bloesempje: wat vervelend dat je je zo voelt joh! Maar ik kan het me wel goed voorstellen, aldoor pijn hebben is natuurlijk ook enorm frustrerend. En van die kleding die je besteld hebt, lekker juist toch? Je mag je zelf best wel even verwennen, helemaal als je je zo naar voelt. Het is even doorzetten maar je voelt je hopelijk snel weer wat beter.

@elita: wat fijn dat het bloedverlies is gestopt! Hier ook gelukkig! En wat lijkt me dat ontzettend zwaar die nachtdiensten. Trek je het wel een beetje?

Hier een druk maar gezellig weekend. Voel me goed, beetje moe maar ik mag niet klagen. Vrijdag de geslachtsbepalende echo, kan echt niet wachten! Kon ik de tijd maar vooruit spoelen ;)

9. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hallo dames! Wat leuk om het bekend te maken op jullie manieren.!

@bloesempje, soms mag je jezelf best verwennen! Helemaal als je je zo rot voelt.

@vertellen.
    Met mijn zoontje hebben we het met 17 weken op facebook gezet. Nu zal het niet veel eerder zijn denk ik. We hadden mijn schoonmoeder een fotolijst gegeven, daarin hadden we 3 fotos gedaan. 1 van zoontje, 1 van zoontje met 2 pakken muisjes en een foto van 2 pakken muisjes roze en blauw. Onderin de lijst hadden we roze en blauwe muisjes gestrooid. ik denk dat we dat ook op facebook gaan zetten uiteindelijk.

Hier vandaag wezen zwemmen, vermoeiend joh! Want het was ook echt enorm druk. Wel heerlijk voor mn rug.
    Nu heerlijk lui doen de rest van de dag haha.

10. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik ben nog aan het nadenken of we het via fb bekend gaan maken.. En dan nog de vraag hoe we het bekend gaan maken.

Vandaag weer rustig dagje., Ben op internet aan het zoeken voor leuke knutsel activiteiten om die van de week met zoontje n schooltijd te gaan doen.. Iemand ideetjes toevallig?

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hee meiden!

Welkom Maleficent! Wat naar dat je zwangerschap tot nog toe zo onzeker is verlopen! Fijn dat het met het kindje goed is, ik duim voor je mee! Gelukkig dat je kinderen al wat zelfstandig zijn en je vriend je zo helpt. :)
    @Typfoudt: Beterschap nog!
    MamaNiess: Fijn dat het wat beter gaat, rustig aan!
    @PMK: Ahw, hoop dattie niet regelmatig zo erg snurkt dan! Ben ook erg benieuwd hoeveel roze en blauw er straks is!
    @Tatie: Ja, nog wel vaak plassen maar niet meer om de haverklap. Kan weer normaal wat doen gelukkig. :) Is lastig hè, om van kleding te besluiten wat je weg moet gooien... Misschien heb ik het nog eens nodig voor... Maar ik probeer wel altijd een beetje als ik het een zomer/winter niet heb gedragen mag het weg. Succes met opruimen. ;)
    @Bloesempje: Ik kan me heel goed voorstellen dat je gefrustreerd wordt van de situatie. Is ook heel naar zo. Dus helemaal terecht dat je klaagt! Zou het er ook lekker uitgooien. Heel veel succes meid! Ik hoop dat het gauw wat beter gaat.
    Leuk Tazzy!
    @PMK: Oh dat vind ik echt briljant die foto. :D
    Hier vandaag weer aan het werk geweest, dat ging wel weer oké. :) Manlief stond erop dat ik met de auto ging ipv op de fiets, hij was bang dat ik anders uitgleed. :p Heb nu wel buikpijn in mijn onderbuik...Denk dat het mede komt door mijn spijkerbroek. Die past nog prima en krijg ik ook nog prima dicht... Maar het is wel een strakke broek en denk dat dat toch niet zo comfortabel meer is.

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Bloesempje Ik snap dat je helemaal kriegel wordt van dat in bed liggen. Heb je misschien een hobby die je kan uit oefenen vanuit bed? Ik hou er van om soms gewoon even een goed boek te lezen of een filmpje te kijken. Tijd rovend en heerlijk om te doen in bed!

Bekend maak foto Het was alleen jammer dat de meeste de stiekeme achterliggende gedachte niet door hadden op de foto. Het toetsenbord (papa) had een 'piemeltje' en de SNES controller (baby) zat zogenaamd aan de Wii U controller (mama) vast via een navelstreng :p

Hier Even een flinke baaldag. Ben heel geïrriteerd door bepaalde figuren in ons leven. Wat mij betreft hadden wij hier allang de stekker eruit getrokken maar mijn vriend wou dit nog niet zo. Nu zit hij ook op het punt dat hij er genoeg van heeft. Er zijn weer allemaal dingen voor gevallen waar ik mij enorm aan irriteer. Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden en mij nergens mee te bemoeien, maar oohhh wat kan dat lastig zijn soms .. ;) Loze beloften, in de zeik nemen, zelfs een soort van oplichting... ik ben er helemaal klaar mee!! Ook duidelijk nu aan mijn vriend laten merken en ook hij is het nu gelukkig met mij eens.

Modra Fijn dat je weer aan het werk kon! Gewoon rustig aan doen en goed naar je lijf luisteren. Hier kan ik ook geen strakke spijkerbroek meer aan. Ziet er overigens ook niet meer uit bij mij nu hahaha! Zit nu thuis vooral in een jogging broek, overdag (buiten) in een positie broek of een broek in een maat groter (flubbert dan wel een beetje, maar neem ik voor lief!).

13. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Waaaaaw, PMK! Wat een mooie foto! Ik had de achterliggende betekenis ook niet door voordat je het zei maar de fito blijft super mooi! En dumpen die handel, mensen waar je niet blij van wordt na meerdere kansen zijn het niet waard!

Tazzy, ook een mooie foto en tekstje.

@ bloesempje: heel begrijpelijk dat je helemaal gestoord wordt van dat stilliggen en die pijn.

@ nietverwacht: als het zo druk is in het zwembad is het inderdaad extra vermoeiend he! Maar ik vind het zelf ook wel echt heerlijk om te zwemmen!

Hier: we wachten de nieuwe termijnecho nog even af en dan gaan we wat leuks doen met die echofoto en op Facebook gooien. Ik heb best een leuk weekend achter de rug! Gisteren werd het feestje van mijn schoonvader echt heel leuk! Hij wist tot het laatste moment van niks en was het eerste halfuur totaal overdonderd, was zo leuk om te zien! En vandaag tot een uurtje of 14 gestudeerd voor morgen en daarna nog even mijn man en schoonouders naar alexandrium geweest, paar leuke koopjes gescoord. Alleen nog geen leuke, betaalbare positiebroek kunnen vinden. Ach ja, dan maar internetshoppen :p

14. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Indien hier nog een dame is die ongeveer maat 40/kleine 42 heeft.. ik heb een positiebroek liggen die mij te klein is!! Zit alleen een witte vlek op de buikband gedeelte die ik er niet uit krijg (denk bleek), maar verder prima in orde. Mag je zo hebben! Heb een foto indien interesse :)

Ja Sillemie, ben er ook wel een beetje klaar mee. Gaan we gewoon lekker links laten liggen :)

Hier vanmorgen trouwens even bij de LIDL gekeken... kreeg gister avond ineens een berichtje van mn nichtje binnen dat ze daar hele lieve beren pakjes te koop hadden in roze bruin en wit... Ze hadden alle baby aanbiedingen nog, behalve dat pakje!! Grrr!!!

15. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Die berentruitjes bij de lidl zijn echt super schattig! Bij ons hier tegenover waren ze wel maar ik heb er geen gekocht. Vond het nog een beetje vroeg ;)

16. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    SYRV en Modra, bedankt! :) Ik blijf maar gewoon positief en ga er vanuit dat alles goed komt.

Vraagje aan de dames met (veel) bloedverlies: Zag je het bloed bij jullie op de echo's? Bij mij is er een grote bloeding in de baarmoeder te zien, achter de vruchtzak. Volgens de gyn geen goed teken. :( Maar het kan ook nog wel goed gaan. Vroeg me af of meer dat hebben of hebben gehad.

17. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Dames, even een vraagje voor jullie; Mijn vriendin gaat volgend jaar trouwen en wil graag haar moeder als getuigen hebben, maar ze durft het niet gewoon normaal te vragen dus zijn we eigenlijk op zoek naar leuke originele ideetjes.. Heb er zonet al wel een topic voor geopend in de lounge, maar dacht misschien willen jullie wel even met haar/ons mee denken voor leuke tips?
    Alvast bedankt!

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Bij mij was op de echo's ook een kleine bloeding te zien in de baarmoeder. Maar wel helemaal onderaan vlakbij de baarmoedermond, en de baby lag toen al een stuk hoger. De echoscopiste heeft toen uitgelegd dat het bloed er alsnog uit zou kunnen komen of opgenomen wordt door het lichaam. Nu zat mijn bloeding dus niet (dicht) bij de vruchtzak, maar tegen mij zei ze dat het geen kwaad kon.
    Maar krijg je ivm je bloedingen en het bloed in de baarmoeder niet wat extra echo's om te kijken hoe het met de baby en met het bloed in je baarmoeder gaat? Wanneer heb je voor het laatst een echo gehad? Kan me voorstellen dat je enorm in onzekerheid zit:(

@hier: vanavond nog een keer met de angelsound geprobeerd het hartje te vinden, maar weer geen geluk helaas. Ik weet niet wat we fout doen?! Zou het mee kunnen spelen dat de placenta waarschijnlijk aan de buikzijde ligt? Vind het zo vreemd, de vk vond het hartje binnen een paar seconden. Moet wel zeggen dat het toen niet super hard te horen was. Kan het misschien liggen aan de mindere kwaliteit van de angelsound dat we het hartje nog niet hebben kunnen vinden?
    Nou ja, ik heb besloten afgelopen week dat ik positief en vol vertrouwen zou zijn en dat ben ik nu dus nog steeds. Maar ik had natuurlijk wel graag het hartje willen horen ;)

19. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Bij mij was wel (veel) bloed te zien, maar niet waar het vandaan kwam. Wanneer heb je weer een echo?
    Ik ga zo even bloed laten prikken, heb ik zomaar een uitje vandaag! Gelukkig kan het hier bij onze huisarts, die zit hier 2 straten achter, dus daar wandel ik zo ff heen en dan ga ik daarna mn (warme) bed weer in :)

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    O, SYRV: voorliggende placenta kan zeker roet int eten gooien! Een Angelsound is natuurlijk veeeel mindere kwaliteit dan de doptone bij de vk. Vriendin van me had ook een voorliggende placenta en kon tot haar grote frustratie ook nooit een hartje vinden, heeft gelukkig wel een leuk, mooi, gezond kind rondlopen ;)

Deel Deze Pagina