1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Jeetje Juffie, wat enorm naar :( :( :( Hoop heel erg voor je dat het verandert en jullie straks met zn viertjes (in gedachten met zn vijfjes natuurlijk) in jullie nieuwe huisje kunnen genieten van en met elkaar!

2. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Juffie! Daar schrik ik van!.. sterkte in ieder geval! Hopelijk komen jullie er snel weer uit en kunnen jullie tocj saampjes gelukkig worden.

@bloesempje.. nee geen idee waar het van komt, heb het vorige zwangerschap nooit zo gehad. Maar nu ik het bedenk ik heb zaterdagavond mijn hoofd heel erg gestoten en sindsdien heb ik zoveel koppijn..

Hier veel stress rond de gastouder, ze heeft per direct opgezegd ! Dus nu veel stress met oppas voor onze zoon.
    Vandaag moet ik naar het werk (ondanks de hoofdpijn helaas) daarna lekker weekend! Heb er nu al zin in haha

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    O balen zeg Nietverwacht! Hoop dat je snel een oplossing vindt!
    Klinkt niet helemaal goed hoor, zo'n hoofdpijn na je hoofd stoten, echt goed in de gaten houden!

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ik moet zijn gebruiksaanwijzing precies volgen anders krijg ik niets gedaan en dat is precies waar ik even geen energie meer voor heb. En dus vat de pan nu mega vlam. Net mijn moeder lang gesproken en adviezen gekregen. Zij vindt dat ik nu geen beslissing moet nemen maar juist laconiek moet doen als hij weer iets zonder overleg doet. Even alleen aandacht voor de gezellige momenten samen en hem niet wijzen op dingen die niet handig zijn qua werk, gezin, e.d. Dan hebben wij het even rustiger en hopelijk ook leuker en als het op zijn werk dan misloopt, is dat zijn verantwoordelijkheid. Het punt is dat hij nl boos weggegaan is naar zijn werk, nu dus gewoon werkt en ik heb me moeten ziekmelden, zit met huilbuien en voel me ellendig. Kortom, ik heb er steeds last van, terwijl hij gewoon alles doet wat op z'n planning staat en er ook geen last van lijkt te hebben.

5. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    He juffie wat een vervelende situatie voor je! Sterkte meis, knuffel vanuit hier!!!

Hangt er hoofdpijn in de lucht?? Hier ook met knallende koppijn op bed! Bah.

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Jeetje Juffie wat een ontzettend lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat op een gegeven moment de koek op is.

Ik heb een zeer lange nacht achter de rug. Was gisteren echt kapot. Lag al om half 9 in bed en werd om half 7 wakker.
    Hebben jullie trouwens ook dat je met een gigantische droge mond wakker wordt. Ik word er helemaal gek van. Mijn lippen zijn dan ook gortdroog en plakken helemaal aan elkaar. Had ik vroeger, als ik verkouden was, nooit en nu al weken lang.

7. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    @wensmama dat heb ik ook! Drink nu ook erg veel water snachts.

Ik zat net in de bus naar werk , en geloof dat de buschaffeur dacht dat hij in de botsautos zat. Was in een recordtijd op werk maar moest wel meteen naar de wc rennen hahah

8. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ bloesempje en tatie: de prezi was gisterenmiddag met een klein uurtje af. Daarna nog even 2x geoefend wat ik wil zeggen en straks voort echie!

@ Juffie: Wat naar zeg! Veel sterkte in ieder geval.

@ Wensmama: die droge mond herken ik echt! Ik word er soms ook 's nachts wakker van. Daarom heb ik nu standaard een glas of flesje drinken naast mijn bed staan.

@ Nietverwacht: woow! Dat kan ik geloven dat het voor stress zorgt als de gastouder per direct opzegt! Heb je een oplossing kunnen vinden zodat je toch kon gaan werken?

@ bloesempje: grappig dat je kat en zoontje met elkaar aan het boksen waren.

Hier: Ja, ik geloof dat de hoofdpijn inderdaad in de lucht hangt. Ik heb ook al de hele ochtend knallende koppijn!! Maar ondanks de hoofdpijn toch lekker (en vooral druk) gewerkt.

9. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Juffie2, jeetje zeg, wat een ellende... Het is voor mij overigens wel heel herkenbaar. Ik kom ook net uit een mega relatiecrisis, had niks gescheeld of het was voorbij geweest. Ook de omstandigheden klinken soortgelijk. Maar wij hebben het toch gered. We zijn beiden hard aan onszelf gaan werken in therapie, en alles is erg veranderd. Ik had overigens wel het grote voordeel dat mijn vriend ook inzag dat er een probleem was en het wilde oplossen. Wat bij jullie de uitkomst ook wordt, ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! Het zal zo of zo een moeilijke periode worden.

10. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Juffie: jeetje zeg. Ik hoop dat jullie er toch nog samen uit kunnen komen. Veel sterkte.

Nietverwacht: ben ook lekker mee zeg dat je gastouder er per direct stopt gaf ze nog een reden op waarom?

Bloesempje: wel vervelend zeg van je man, niks ernstigs maar je wordt niet voor niks opgenomen lijkt me. Je moeder zouhet denk ik cker niet erg vinden om mee te gaan;) maar hopelijk komt je mannetje vandaag gewoon weer lekker naar huis.

Hier vandaag weer even gewerkt. En ik had aangegeven bij me chef dat ik toch weer voor het 'echie' wil werken i.p.v therapeutische basis. Ik ben absoluut geen stilzitter en ik voel me een vijfde wiel aan de wagen zeg maar, en ik hoef gelukkig maar 8 uur per week te maken minimaal. Dus dat moet gewoon lukken in mijn ogen. Het gaat elke dag steeds beter en daar ben ik trots op. Gaat ie toch uit zijn koekie😱 dat ik nog weken op therapeutische basis moet werken en dat ik niet te hard van stapel moet lopen, en als ik nu ineens weer ziekmeld is dat vervelend voor hem. Moet hij weer vervanging zoeken. En ik dacht echt bij mezelf ik wil graag werken, ik wil uit de ziektewet, ik wil dat ze weer op me kunnen rekenen en daar is hij niet blij mee, hij vindt het maar niks. Achteraf is hij dus gewoon bang dat mij weer iets overkomt.
    daarna ben ik naar de directeur gegaan en met haar besproken zij was er ook niet happig op ze zijn allemaal zo bang dat er weer iets gebeurd. En ik snap het wel, er is een hoop gebeurd sinds ik daar werk. Maar het liefst zetten ze me in plastic bal en pakken ze me op met fluwelen handschoentjes. En ik wordt er knetter van, ik breek echt niet.

Het is allemaal heel lief bedoeld dat weet ik wel. Maar dit gaat echt te ver in mijn ogen. Ik zit al 3 maanden thuis, ik wil me leven weer een beetje terug. :)

11. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    @juffie. Wat erg zeg. Hopelijk kunnen jullie er toch nog samen uitkomen !

@ dorst. Hier heb ik ook laat van. 'S nachts altijd flesje water naast m'n bed staan.

@nachtdiensten. Ik heb de 7 nachten overleefd! Hoe verder ik kwam hoe meer moe ik werd maar ben blij dat ik heb vol gehouden en dat ze voorbij zijn. Tijdens mijn zwangerschap nu alleen nog 1 weekje avonddienst en verder alleen dagdiensten dus dat is fijn. Nu de komende dagen goed bijkomen.

@angelsound. Ik heb een doppler app van de baby dump. Kan hier het hartje altijd van vinden maar baby zit ook bijna altijd op dezelfde plek dus hij/zij maakt het me makkelijk.

@geslacht. Sinds korte tijd toch echt het sterke gevoel dat het een meisje wordt. Maar we zullen het zien. We willen het geslacht wel weten maar man lief wil eigenlijk tot 20 weken echo wachten. Ik heb al benoemd dat ik niet weet of ik dat trek en misschien toch een pretecho tussendoor wil. We zullen wel zien.

Nu aan het wachten tot ons nieuwe bed geleverd wordt. Ze zouden tussen 13 en 17 uur komen. Om 17 uur staat ook een rondleiding bij een kinderopvang gepland dus hoop dat die lui van het bed opschieten. Man lief heeft de bedbezorging gepland en dacht dat het echt geen probleem zou opleveren met de afspraak met de kinderopvang. Haha. We zullen wel zien.

Nog 2 daagjes wachten dan nekplooi meting en dus weer even nr de baby kijken!!

12. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hallo allemaal! :)

Bloesempje Hopelijk is je man gauw weer thuis en kan hij je helpen :) Je moet natuurlijk lekker rustig aan doen!

Juffie2 Oh jeej.. wat een ontzettend naar bericht! Hopelijk komen jullie er toch samen nog uit. Ik snap dat dit een hele moeilijk periode moet zijn zeker als het al langer speelt. Op een gegeven moment is genoeg genoeg.... Er moet dan gewoon IETS veranderen... Ik wens je veel sterkte en een dikke digi knuffel!

Nietverwacht Lekker dan! Zit je dan.. Gelukkig toch nog kunnen regelen als ik het goed lees allemaal ?

Wensmamma Hier echt totaal geen last van een droge mond. Komt misschien omdat ik uberhaupt al nooit veel dronk en nu iets meer dan 'normaal'.

Sierra Ik snap dat je je leventje weer terug wilt, maar je moet wel goed naar jezelf luisteren. Daarnaast vind ik ook soms dat doktoren wel erg zijn met het rustig aan doen hoor.. maar aan de andere kant snap ik het ook wel.

Hier Nog steeds last van de baal dag, maar we komen er wel :) Kan helaas niet echt in details op gaan ivm mogelijke meelezers, maar ben blij dat er nu een eind in zicht aan het komen is :) Dat is toch wel positief om te melden! :D

13. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Sierra, vervelend hoor! Vooral als je zelf graag weer wilt werken. Ik zit al een hele poos thuis ivm ziekte, da's geen pretje. :)

PMK, sterkte met je baaldag en de ellende die het veroorzaakt!

Hier wel een leuk berichtje: ik heb op 17 februari 3D-echo! Heerlijk, een uurtje baby kijken! En dan kunnen ze natuurlijk ook het kindje al uitgebreid nakijken en het geslacht zien. :) Ben erg benieuwd!

14. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Dank meiden!! Voel me inmiddels wat rustiger, denk idd dat ik komende maanden gewoon vooral om mezelf moet denken en goed voor mezelf moet zorgen.geen confrontaties opzoeken of uitlokken maar proberen het vooral gezellig te hebben. En dan maar zien hoe het verder gaat. Geen beslissingen nemen in elk geval nog. En steun bij anderen zoeken ipv partner, hij vindt blijkbaar dat zwanger zijn geen extra inspanning is. Hij is heel blij met dit kindje, maar meeleven met echo's of onderzoeken als NIPT is er niet bij. Als ik het niet zelf zeg, vergeet hij het volgens mij zelfs. Ben overal ook alleen heen geweest omdat hij niet aanbood mee te gaan.

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Wat lijkt me dat naar Juffie, een man die er helemaal niet zo mee bezig is op die manier. Verloskundige doe ik ook alleen, maar echo's wilt hij absoluut niet missen!! Misschien draait hij nog bij.. laten we het hopen!

Leuk Maleficent een 3D echo! Die gaan wij rond 25-30 weken plannen. Omdat we ook al een geslachtsbepalende echo bij hetzelfde praktijk doen krijgen we korting voor de 3D later :p

Hier ook al jaren thuis ivm ziekte en geen werkgever die me zo wilt, mits ze heel veel subsidies krijgen (maar dan moet het via UWV en dat leverde niets op!). Ook een hoop ellende eromheen gehad en heb me er nu bij neer gelegd. Heb nu een eigen ritme gevonden die voor mij werkt met mijn eigen dingetjes op de dag. :)

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Oh jeetje wat lastig is dat. Mijn man leeft volledig mee en we plannen de echo's ook echt zo dat hij mee kan. Hij is er ook wel echt mee bezig, vooral met hoe en wat qua kamertje. Met andere dingen wat minder hoor, hij kijkt verder niet naar kleertjes of kinderwagens ofzo, dat ligt meer bij mij, al geeft hij wel heel duidelijk aan wat hij niet wil of niet mooi vind.

Pmk, sterkte met je baaldag ;)

Zijn jullie er al uit qua naam?? Wij zijn eruit, voor zowel een meisje als jongetje. Overigens verklappen we de naam niet, daar moet iedereen op wachten tot het geboren is :D

17. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Juffie2, vervelend is dat zeg. :( Je voelt je er zo alleen voor staan dan he? Mijn ex was precies zo. Hopelijk draait hij nog een beetje bij, of is je ervaring tot nu toe anders? Ik heb zelf inmiddels een nieuwe vriend, die is het tegenovergestelde. Die smelt al weg bij het idee van een echo waarop hij zijn kindje kan zien. :D Hopelijk kun je toch lekker van je zwangerschap genieten!

Ja rond 26 weken doe ik er ook nog een, bij ons echobureau was het relatief gezien heel voordelig om 2 keer een 3D echo te nemen. Kostte niet veel meer dan een 2D en een 3D. Dus dan doen we dat maar. :p

En naar dat ritme ben ik dus nog zoekende... Het scheelt denk ik wel dat ik net verhuisd ben, van een appartement in de stad naar een huisje met flinke tuin in een dorpje. Hopelijk vind ik hier wel de draai. Heb jij er geen last meer van dat de muren op je af komen?

18. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Tazzy, de meisjesnaam wisten we eigenlijk al voordat ik zwanger was. :p Jongensnaam nog niet, maar het wordt toch een meisje als je mij vraagt. :D

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier ook net verhuist, maar daarvoor jaren thuis gezeten bij m'n ouders. Ik heb nogal een behoorlijke geschiedenis, maar mijn redding was toen online gamen. Ik ben daar dagen lang mee bezig geweest en heb er echt heel veel tijd in gestoken. Ook heel veel leuke nieuwe mensen leren kennen daar door. Eenmaal gestopt met gamen ben ik mijn hobbies op gaan pakken. Tekenen, knutselen noem maar op... Verder nu het huishouden erbij en ik maakte dagelijks een heerlijk lange wandeling van 1,5 uur. Door het park, door het bos noem maar op... Dit heeft enorm veel gescheeld :)

20. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hallo dames!

Even ego ik ben de komende dagen wat afwezig denk ik. na ik vandaag bleef spugen door de hoofdpijn heeft mn vriend me opgehaald.. heb een hersenschudding doordat ik men hoofd zo hard stootte van de week hhaha huisarts vond dat ik maar even wat rustig aan moest doen en maar even flink moest slapen haha

Deel Deze Pagina