Mamavanlocker; super lief die 3d echo! Zal wel nog veel leuker zijn geweest om het live te zien Koekjes; heel veel sterkte! Ben blij dat het voorlopig nog even 'goed' gaat en de baby fijn binnen zit. Lijkt me wel eng zo'n hoge bloeddruk. Vrouwtje; Je zet me nogal aan het denken Ons meisje is, als ze de 38 weken binnen haalt, tussen de 2500 en 2800gram. Moet ik dan veel maat50 hebben als jij het met 7,5 pond nog ruim nodig hebt..? Gyn zei dat paar pakjes maat 50 prima was voor onze mini baby, maar zit nu te twijfelen... Jou kan ik dus verder ook geen advies geven ben benieuwd wat anderen zeggen. Zit nu , net zoals jij, echt midden in het kleertjes uitzoek raadsel.
Mijn kinderen waren ruim 3 kilo en hebben maatje 50 nog wel even gedragen, dus ik zou zelf wel meer dan twee pakjes in die maat paraat hebben. Er zijn ook pakjes van maat 50/56, beetje er tussenin. Kun je eventueel de mouwen een beetje omrollen. Daar kun je echt nog wel een aantal weken mee vooruit. Zelf heb ik inmiddels teveel kleertjes van de kleinste maatjes Een aantal terug gevonden van mijn jongens en verder veel gekregen. Heel leuk, maar deze arme baby mag wel 5x per dag omkleden, wil hij alles dragen
Sneeuwbloempje, mijn nichtje is 6 weken geleden geboren met 3033 gram en zwom in de meeste maatjes 50. Het was echt zoeken naar wat klein viel en ze heeft ook 1 pakje 46 aangehad. Ze is nu 7 weken en volgens mij gaat ze nu pas naar 56. Zou dus wel een voorraadje 50 halen tenzij je vaak wilt wassen. Bij die van ons twijfel ik omdat hij waarschijnlijk rond de 3750 zal zijn. Ik vind fijn idee om voor de eerste dagen stuk of 4 pakjes te hebben maar zou zo zonde zijn als hij ze überhaupt niet gaat passen.. Heb nog pakje van Feetje en Noppies op het oog dus niet heel goedkoop ook. Dilemma's haha.
Ja Feetje en Noppies hebben leuke dingen hè? Heb zelf een paar dingen van Noppies via zalando in de uitverkoop. Als je dingen op je wishlist zet mailen ze je zelfs als die dingen in de uitverkoop gaan. Vind ik erg handig Maar inderdaad, je wilt wel dat ze er in passen! Dus is erg lastig.. Maar ik mag dus wel op jacht naar meer maatje 50.. Weet nog niet of ik 46 kopen al aandurf. Ging uit van een 5 kilo baby... (Gebaseerd op niks) Moet nog wennen.
Anders zorg je gewoon dat je een stuk of 4 setjes hebt en kan je online shoppen? Dan weet je ook hoe ze er uit ziet en wat je leuk vind staan
Hier was onze dame 4010 en een cm of 52. Zij heeft 50 nooit gepast, was echt te kort. Maar ik hoor ook wel dat kindjes met ongeveer hetzelfde gewicht wel 50 pastte. De spullen van bijvoorbeeld de zeeman vallen erg groot, terwijl v&d (is dat friendz) redelijk klein vallen. Dus mss ook even langs elkaar leggen wat je hebt om te kijken hoe groot/klein iets valt. Volgens mij viel dirkje ook wat kleiner. Lief is korter en wat breder. Mexx juist weer wat groter. Geloof ik. Verhuizen, nu nog! Succes dames (2 van ons toch) ben toch blij dat het hier int midden van de zwangerschap was en we dus echt gewend zijn. jaah! De gordijnen zijn besteld. Ik denk dat de kleur leuk matcht. Nu 3-4 weken wachten. Dat zou precies moeten lukken. Morgen even langs de xenos voor sterren voor op de muur en kijken of de steierhouten letterss al weer voldoende op voorraad zijn. En dan morgen en zaterdag nog werken en dan vakantie en gelijk verlof. Echt heel gek om te stoppen. Al valt er nog genoeg te doen
Hier wel 50 aangeschaft nu. Best lang gebruikt bij Lieke. Alles bij moeten halen omdat ze vroeger kwam. Zelfs nog 44 gehaald voor haar en zij was 3050 gram (en 47 cm). Thnx voor de leuke reacties op de echo
Hè Koekje wat naar .... Gelukkig mag de kleine nog even blijven zitten maar lijkt me wel beangstigend ook al ben je in goede handen! Sterkte ... Sneeuwbloempje Isa was 3020gram met bijna 40 weken en 47cm. Alle kleertjes mt 50 waren te groot, luiers mt 1 ook veel te groot. Ik heb oma op pad moeten sturen om rompers en kleren in mt 44 te scoren en luiers maat 0. Dus ik zou ook iig twee setjes kleren en rompers 44 in de kast hebben liggen en een pak maat 0 luiers. Feetje mt 50 kon ze vrij snel aan, maar 44 heeft ze ook nog 5/6 weken gedragen. Er word veel geschreven dames ... Voor de meiden met troubles, zet hem op ik duim voor jullie. Qua reageren hou ik het even niet bij. Flinke griep te pakken, mijn lijf werkt niet echt mee door de systeemziekte en mijn bekken laat me ook in de steek. Daarbij nog wat privé issues, flinke dosis stress en slapeloze nachten ... Slecht combinatie. Sta een beetje op instorten. Maar het komt vast allemaal weer goed. Zal ook weer eens een buikfotootje plaatsen dit weekend als ik eraan denk. Zie mooie buiken voorbij komen. Maandag weer controle bij de vk. Ergens de komende twee weken zal de telefonische intake van de kraamzorg zijn. Heb kraamzorg bij een organisatie die werkt met zzpers ... 3 weken voor uitgerekende datum ga ik de kraamhulp ontmoeten die bij ons zal komen. Een vriendin had heel goede ervaring met haar dus ik heb haar aangevraagd. Hoop binnenkort te horen of zij ook komt. Ach en anders is t vast ook prima, mocht er geen klik zijn dan kan je na de kennismaking nog wisselen van kraamhulp.
hoooi Quinn woog 2930 toen hij geboren werd! maat 50 was ook echt te groot voor hem! ik zal zeggen koop 2 pakjes een maatje 46(dat is toch de maat onder 50?!) ik zal daar niet te veel aan uit geven want Quinn heeft dat net een weekje gedragen, daarna heeft hij wel even in 50 gezeten, daar had ik dan ook wel meer van dan 2 anders moet je elke dag 1 pakje wassen en die dan snel drogen voor de volgende dag...en als ze dan eens spugen of een lek luier hebben, heb je eigenlijk een probleem! even ego: ik heb vandaag controle gehad bij de vk op het zkh! echo gehad en inwendig onderzoek, gelukkig nog geen ontsluiting door de voorweeen! maar toen kwam de vk opeens terug met de gyn. en die wou toch nog een extra echo maken...mijn hart zat bijna in mijn keel, ze zeiden helemaal niet waarom...en toen zei ze opeens, ja ik zie idd. ook allemaal gaatjes...volgens mij zat mijn hart in mijn keel...toen zei ze, ja we zien allemaal gaatjes/plekjes in je placenta, wanneer heb je de laatste echo gehad...dus ik zei: 3 weken geleden, maar daar was nog niets te zien aan de placenta...en 1,5 week geleden met de pretecho ook niet...maar al met al het blijkt dat mijn placenta aan het verkalken is...is wel erg vroeg, is soms pas aan het eind van de zwangerschap...het kan zorgen voor groeiachterstand etc....ze hebben ook nog even gemeten, de kleine liep 3 dagen achter, terwijl hij 1,5 week geleden 3 dagen voorliep en toen was er nog niets aan de hand met mijn placenta....volgende week heb ik de medische groeiecho ...en dan word er weer extra opgelet... hebben jullie ervaring met dit? ik maak me toch wel zorgen...al hoe wel de gyn dat nog niet deed omdat hij nu nog maar een halve week achter loopt... xx
Bah kwiebeltje kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik ken het niet. Hoe ver ben je nu? Mik wat vervelend dat je niet lekker bent en zorgen hebt privé. Precies wat je niet kunt gebruiken eigenlijk. Koekje hoe gaat het nu met jou? En kleine fee hoe gaat het met jou nu? Is88 wat een lange baby was je oudste dan Vandaag ben ik ook weer voor CTG geweest, een uurtje, toen mocht ik weer naar huis en hoef pas maandag weer terug te komen. Fijn dus. Ze zijn niet 100% tevreden maar wel tevreden genoeg Maandag weer groei echo enz. Dus ben benieuwd. We hebben vandaag digitaal een proef versie ontvangen van ons geboortekaartje, echt zo mooi en leuk om te zien!
31+5, nog geen 34 weken grens bereikt helaas.. ben nu al zenuuw achtig voor de groeiecho volgende week vrijdag! wat fijn dat je maandag pas terug hoeft te komen! wij moeten nog steeds een geboorte kaartje vinden! xx
Ik krijg ook mijn nichtje...weet ik tenminste zeker dat ik een leuke heb Ik moest er wel even over nadenken,want ze ziet je toch even op een andere manier zeg maar.... als ze je hechtingen moet checken bijvoorbeeld @Kwiebeltje kan me voorstellen dat je ervan schrikt... had er nog nooit van gehoord joh gaatjes/kalk bij placenta hopelijk valt het allemaal mee,maar erg verwarrend zo!!
Hallo dames! Gefeliciteerd Dieene met je zoontje, hopelijk doet hij het goed. Ik zal eens vertellen hoe Myla en Vieve zo vroeg zijn geboren. Het begon toen ik met 26 weken een pretecho had en er werd verteld dat ze zag dat Vieve weinig vruchtwater had en dat ik beter naar de gynacoloog kon gaan. Daar zijn we toen geweest en die zag ook dat Vieve een stuk minder vruchtwater had dan Myla. Het was gelukkig nog niet te weinig, maar we moesten wel een week later terugkomen om te kijken of het minder werd of nog oke bleef. Die week erna gingen we dus weer terug en was te zien dat ze nog minder vruchtwater had. Ik werd meteen opgenomen en ze hielden me in de gaten. In het ziekenhuis zeiden ze dat de situatie zo ernstig was dat we een keuze moesten maken. Optie 1 was om de zwangerschap voort te zetten, dan zou Vieve waarschijnlijk binnen een aantal dagen overlijden maar dan zou Myla nog lang kunnen blijven zitten en goed doorgroeien. Optie 2 was om de meisjes allebei te halen met de kans dat ze het allebei niet zouden halen omdat ze extreem prematuur zouden zijn. Voor ons was de keuze wel snel gemaakt om ze allebei een kans te geven. Toen zijn ze met de keizersnede geboren. Ze deden het allebei wel meteen best goed. En nu zijn ze 4 weken oud en doen ze het nog steeds goed. Ze zullen hier wel nog een aantal weken zijn. Voor nu was dit het nieuws van onze kant
Fijn van je te horen Meliva. Phoee wat een moeilijke keuze hebben jullie voor gestaan. Kiezen tussen 2 kwaden. Gelukkig hebben jullie de goede keuze gemaakt en helemaal geweldig dat ze het nu goed maken. Wat een sterke meiden!! Hoe gaat het verder met jou het reizen naar zkh etc. wel te doen??
Wat een verhaal Meliva. Fijn dat ze het nu naar omstandigheden goed doen. Sterkte met de tijd tot ze naar huis mogen! Nog even gauw een tip: ik heb net bij Prenatal een Lodger wrapper besteld voor maar 25 euro. Goedkoper vind je die niet. Voor mijn middelste had ik een simpelste wrapper (die heette destijds diamond, nu newborn) en die was echt al heel fijn in gebruik, gewoon thuis om lekker de baby in te wikkelen in de box en tijdens het voeden. Die wrapper heb ik ook nog, maar nu voor 25 euro heb ik de wrapper original besteld, die is van fleece en heeft twee lagen en is iets groter, dus fijn in de kinderwagen of ook in de box.
Woow moeilijke keuze Meliva! Gelukkig gaat alles goed met beide dames nu. Kwiebeltje wat spannend weer zeg. Snap je heel goed, zou ik me ook druk maken. Ik ken het alleen niet dus kan je weinig zeggen. Hier volgens mij de kleine gaan indalen. Laatste dagen veel druk naar onder en als ke beweegt voel ik het veel bij die botten bij je liezen, of het steekt door m'n hele vagina. Onze jongen heeft steeds in een stuit gelegen dus hoop wel dat ie ook gedraaid is. Maandag weer echo en dan zullen we het zien.
Wat een moeilijke keuze meliva, gelukkig gaat het goed met de meisjes! sim, dat zou mooi zijn, hier ook veel druk laag in mijn buik en tegen mijn heupbot. Dat is relatief nieuw. Vandaag laatste dagje werk! Echt belachelijk snel gegaan. Nu officieel 2 weken vakantie en dan verlof. Maar in de praktijk is natuurlijk mijn verlof gewoon begonnen.
Jeetje wat een keuze. Gelukkig hebben jullie je hart gevolgd en zijn nu papa en mama van 2 kleine vechtertjes. Fortunae fijn verlof gewenst! Hier ook wat buikpijnklachten maar meneer daalt in en plopt er daarna weer uit. Hij ligt nu dwars in m'n buik haha. Dat voel je gewoon. Gekkie.