Ow meid wat erg!! Hoe was de rest? Je.kunt er helaas niets aan doen zei de echoscopist er ook iets over? Quinn had ook echt een heel.klein hoofdje, er werd toen alleeb nooit gesproken over P , maar bij hem was er in ieder geval niets aan de hand! En die heeft een koppie vol met hersenen die als je het mij vraagt het soms te goed doen ik weet alleen dat ze bij het consultatiebureau toen steeds zaten te zeuren dat de omtrek zo klein was, maar ik heb ook een mini hoofd..ik hoop dat je de vk snel te pakkeb krijgt! En misschien dat je over 2 weken nog een een groeiecho kunt krijgen! Zou namelijk best gewoon gene kunnen zijn of de rest van het lichaampje wat wel net al een groeispurt heeft gemaakt maar het hoofdje niet.. Dikke knuf!!
He bah suzanneke maar waarom hebben ze je niet uitgelegd wat het inhoudt? Want hoe groot is de rest van de baby? Wat lieten eerdere echo's zien? Heb je nog andere onderzoeken gehad of volgen die nog? Wij kunnen niet inschatten wat je kan verwachten. Ik weet wel dat mijn baby afbuigende groei had van p50 bij week 20 naar steeds lager en lager (elke 14 dagen groei echo) en uiteindelijk naar de p4 enkele weken geleden (zelfs 3.6 maar ok). Ik word echt goed begeleid in het ziekenhuis, kom er om de dag voor uitgebreide onderzoeken en alles wordt uitgelegd. Vraag om duidelijkheid hoor. Nu is er bij ons wel veel meer aan complicaties dan alleen maar de afbuigende groei. Inmiddels is hij overigens weer in een stijgende lijn, dus dat kan jouw baby ook doen. Het kan zelfs een meetfout zijn, als er maar 1 echo geweest is. Je zit er heel gemakkelijk een beetje naast natuurlijk. Maar ik neem aan dat de echoscopist of gyn/VK dit allemaal met je bespreken moet! Sterkte!
Hier meten ze de hoofdje niet meer rond dit termijn omdat mij is verteld dat deze onbetrouwbaar is doordat veel baby's al erg laag liggen. Denk als ze echt zorgen hadden gemaakt ze je wel meteen door hadden gestuurd. Anders zou even bellen want met spanning zitten is ook niks meid , sterkte .
Oh my, waar gáát dit heen?? Nu 34+1 weken... Kan me niet herinneren dat ik ooit zo dik was bij mijn andere twee kinderen
Kan me goed voorstellen dat je je rot geschrokken bent. Eerste groeiecho die wij hadden bij verloskundige kwam ons meisje ook onder p5 en ben me toen ook rot geschrokken. Alle doemscenario's kwamen voorbij. Toen verwijzing naar het ziekenhuis waar ze gelukkig toch iets hoger bleek te zitten namelijk p10. En dat lijntje volgt ze nu al een tijd mooi dus helemaal tevreden. Maak je niet gelijk ernstige zorgen (makkelijk gezegd ik weet het). Als het ernstig was dan hadden ze je gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Als het kleintje maar goed doorgroeit en helaas kunnen ze dat pas bepalen na meerdere echo's. Sterkte!!
Goed nieuws meiden. Vanmorgen licht positief getest. Ik zit nog wel voor nod. Spannend. Dubbele gevoelens
Wauw gefeliciteerd meid!! Kan me voorstellen dat het dubbel is.. Spannende tijd zal aanbreken. Ondanks dat het pril is wens ik je een onbezorgde en fijne zwangerschap toe!! Ps. Leuk dat je het hier even meld. Het is jullie zo gegund!
NathalieD ik krijg er tranen van, hoe dubbel inderdaad.. Maar ik vind het wel super voor jullie. Snap dat het erg spannend is. Ik wil jullie een hele goede en gezonde zwangerschap toewensen!!! Suzanneke dat is schrikken zeg hee! Ze moeten het wel goed uitleggen inderdaad, je verwacht toch wel een toelichting. Vervelend dan ook dat de vk niet te bereiken is. Misschien kun je ook een mail sturen, dat het dringend is voor jou? Met de info die hierboven staat, ben je misschien iets meer gerust gesteld. Hopelijk valt het allemaal wel mee! En ze zeiden bij mij dat het vooral ook erom gaat dat de baby nu in een gelijke stijgende lijn groeit en niet teveel omhoog of omlaag gaat.. Wie weet geldt dat ook bij jullie. Anders zullen ze het vast goed in de gaten houden!
Oh NathalieD, wat fijn!! Ik ga heel hard duimen en hopen op een voorspoedige zwangerschap.. Heel voorzichtig gefeliciteerd! Dikke knuffel! Suzanneke, hoop dat je inmiddels je verloskundige gesproken hebt en bent gerustgesteld!!
Yes mijn groei-echo was alles gemiddeld,goedgekeurd dus Suzanneke ik hoop dat ze je onnodig ongerust gemaakt hebben zoals je wel vaker hoort! en er dus niks aan de hand is!! Maar ik zou ook schrikken hoor. Stom dat ze je ook niet meer info gaf.Hou je ons op de hoogte? Nathalie dat zou echt super zijn!! Jou is het helemaal gegund na al die ellende..we duimen!!!
Hè bah Suzanneke dat je zo zonder uitleg weggestuurd word. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk valt het mee ... Heb je inmiddels al iemand gesproken? NathalieD spannend zeg! Hopelijk lopen je testen mooi op en is het een plakkertje! Zal idd een dubbel gevoel zijn zo na het verlies van Emily en alles wat daaraan vooraf is gegaan. Die weken zullen deze zwangerschap ook extra zwaar zijn daardoor. Ik duim voor je ... Zwanger van een gezond kindje!
Nathalie wat een fijn nieuws! Ik gun het je zo ontzettend, moet nog vaak aan je denken.. Ik wens je een hele fijne zwangerschap van een gezond kindje.. Om half 4 eindelijk de vk aan de telefoon gekregen, ze heeft me wel gerustgesteld. Het is de minst belangrijke meting, maandag opnieuw een echo om te kijken of het dan is bijgetrokken, anders naar de gynaecoloog. De rest van de metingen waren wel prima, lager dan gemiddeld maar dl was ook maar klein bij de geboorte. Fijn dat ik maandag alweer terecht kan..
Gelukkig ben je al een beetje gerustgesteld Suzanneke. Kan me voorstellen dat je er over inzit. Gefeliciteerd NatalieD! Hoop dat alles goed mag gaan voor jullie. Ook even ego... Ik ben 3 uur lang in het ziekenhuis geweest. Voel me echt niet goed, buikpijn/hoofdpijn. Baarmoedermond is dus verweekte en de "eerste" opening staat al wat open, de tweede is gelukkig dicht (iets met trechtervorm ofzo) en daarachter ligt de baby. Heb wat lichte weeën/harde buiken bleek uit het ctg. Soms daalt de hartslag van ons mannetje tijdens zo'n wee. Dat was het minst goede nieuws. Bloeddruk was goed gelukkig en het was echt onregelmatig dus ik mag gelukkig lekker naar huis. Lieke is wel uit logeren want ik moet echt rust houden. Morgen terugkomen. Ik duim dat het niet doorzet.
Wauw wat goed om te horen. Gefeliciteerd, als het iemand gegund is dan ben jij het wel. Hopelijk kun je er ook van genieten ondanks dat het zo dubbel is. Hoe voel je je? De vorige keer ben je toch zo extreem ziek geweest?
Wauw Nathalie wat spannend! Voorzichtig gefeliciteerd hopen op een gezond plakkertje. Suzanneke wat vervelend dat je zo in spanning zat. Begreep bij onze groei echo dat de buik het meest zegt over gezondheid en hoofd en benen meer genetisch bepaald zijn. De buikmeting was goed toch? Mama van Loker hopelijk zet het niet door! Hoer vandaag een mutsje gekocht en nu hangt zijn eerste pakje helemaal compleet klaar inclusief mutsje slofjes en bijpassende romper en omslagdoek zo onwerkelijk nog dat daar straks ons jongetje in ligt!
Ik heb ook begrepen dat als het kindje weinig voedingsstoffen krijgt, deze eerst naar het hoofd gaan. Dan zouden juist buikje en beentje achterblijven. Hopelijk valt het dus mee. Nathalie, wat een goed nieuws! En lief dat je het komt delen. mama van loker, nee! Die kleine moet nog wel even blijven. Gelukkig ben je over de 32 weken, maar kom op, 34 willen we zien! Wie was het ookal weer met de wisslende bloeddruk? Ook voor jou, iig die 34 weken, dat schijnt toch wel een mijlpaal te zijn. Hoe is het met alle sterke kleine ukkies? Hier morgen weer vk, toch maar eens vragen wat het verwachte gewichtt betekend voor de 'draagtijd'. Kijk 4100 nog wat is heus prima, dochter was ook 4010. Maar met 42 weken zou dat tegen de 4500 lopen. Dat is toch wel heel flink. En verder hier lekker genieten van de laatste weken met alleen mijn dochtertje. Hoeveel zin ook, deze bijzondere tijd gaat wel stoppen. Beetje weemoed soms. Al is er wel een knop omgegaan vandaag, gek genoeg. Waar het gisteren nog zo ver weg voelde, is er nu een 'ik wil weten wie mijn baby is' gevoel. Denk dat ik van de week de box ook maar eens weg ga zetten en de wipper uitwassen. Maxicosi nalopen, speelgoed nalopen. Voldoende te doen nog, en ook niet geheel onbelangrijk, een geboortekaartje uitzoeken
Welkom nesteldrang! Ik heb zelfs de hele auto met een emmer sop uitgesopt Hoes van het kinderzitje van mijn tweede zoontje in de wasmachine gewassen enz. Kan straks zo de maxi cosi op de base erbij. Wordt wel gezellig op de achterbank met drie mannetjes Ik begin er meer en meer zin in te krijgen. Nog een paar weekjes.